Skocz do zawartości

Mini test - Mitsubishi Lancer Kombi 1.6 16V 98KM Invite


maxartur

Rekomendowane odpowiedzi

Mitsubishi Lancer Kombi 1.6 16V 98KM Invite

Dziś w moim teście auto, które już od kilku lat odnosi bardzo liczne sukcesy w rajdach samochodowych. Mowa jest oczywiście o Mitsubishi Lancer. Lecz w moje ręce nie trafiła usportowiona wersja EVO (jedyny słuszny model dla fana rajdów) tylko podstawowy i najtańszy model w odmianie kombi. Nie ma co się martwić będzie przynajmniej okazja sprawdzić czy każdy Lancer ma coś ze sportu.

275569534-przod.jpg275569534-tyl.jpg

Krótka historia

Prezentowany model zadebiutował na naszym rynku jesienią 2003r. Jako pierwszy do sprzedaży trafił model przeze mnie testowany czyli kombi. Rok później do salonów wszedł w wersji sedan, wraz z odmianą usportowioną Evo VIII.

Ocena wnętrza oraz komfortu jazdy

Zasiądźmy do samochodu. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to konsola środkowa która posiada zaledwie 3 pokrętła i 3 przyciski. Rzadko takie coś się spotyka w nowoczesnych autach. To się nazywa prostota wykonania. Oczywiście wszystkie wyżej wymienione elementy konsoli środkowej są łatwo dostępne i proste w obsłudze! Zresztą cała deska rozdzielcza jest bardzo ergonomiczna. Zegary są czytelne i bardzo fajnym odcieniem czerwieni w nocy podświetlane. Oprócz tego posiadają akcent sportowy, którym są białe tarcze cyferblatów!

275569534-srodek.jpg

Wnętrze jest wykończone w ciemnej karnacji, co dla niektórych jest wadą. Za to jest bardzo łatwe w utrzymaniu. Materiały i plastiki wykorzystane w samochodzie są dobrej jakości i nie możemy mieć żadnych zastrzeżeń.

Przednie fotele są bardzo dobrze wyprofilowane i posiadają dobre trzymanie boczne. Co przyda się szczególnie przy ostrzej pokonywanych zakrętach. Kierowca jak i pasażer bez problemu znajdą wygodną pozycje do podróżowania. Nawet pasażerowie na tylnej kanapie nie będą mieli problemu ze znalezieniem miejsca na nogi, gdy z przodu siedzieć będzie wysoki kierowca czy pasażer. Miejsca jest pod dostatkiem, dzięki zabiegowi zmniejszenia bagażnika. A jeśli już mówimy o bagażniku to ma on zaledwie 344 litrów pojemności. Co jest słabym wynikiem jak na auto typu kombi.

Przejdźmy do wrażeń z jazdy tym modelem.

Ocena silnika i osiągów

Tym razem zanim zajrzałem pod maskę testowanego samochodu, postanowiłem odbyć nim krótką przejażdżkę. Odpalam silnik. Czas ruszać! Krótka jedynka i już wrzucany dwójkę, i tak aż dochodzimy do piątki(Skrzynia biegów pracuje bez zarzutu i jest bardzo precyzyjna). Po 12 sekundach na budziku mamy setkę. Ale Lancer dalej przyśpiesza bez żadnego zawahania! Do momentu jak osiągnie prędkość maksymalną wynoszącą 183km/h. Zaczynam się zastanawiać co tam siedzi pod maską? Czyżby wprowadzono mnie w błąd o silniku? Zatrzymuję się na pierwszym lepszym parkingu i otwieram maskę. A pod nią znajduje 16 zaworowy silnik o pojemności 1584ccm(czyli tak jak podano mi).

275569534-silnik.jpg

W między czasie spoglądam na dane producenta. Według nich silnik ma zaledwie 98KM (sądziłem że ma sporo ponad 100 kucy). Moc tą osiąga przy 5000obr./min. Zaś moment obrotowy wynosi tylko 150Nmr przy 4000obr./min. Ale każdy pomyśli Sobie jaki sens jest męczyć silnik na tak wysokich obrotach? Ale tu się pomyli, ten silnik po prostu uwielbia takie obroty. I nie jest to żadna dla niego męczarnia tylko czysta przyjemność. Czy ta przyjemność będzie dużo kosztować nas pod dystrybutorem z paliwem? I tutaj mała niespodzianka. Lancer z tym silnikiem spala średnio 7.0 litrów na 100km.

Na koniec zostawiłem Sobie do opisania zawieszenie testowanego modelu. Musze przyznać że jest bardzo dobrze zestrojone. Nadaje się do jazdy bardziej agresywnej(sportowej np. w KJS), jak i również do komfortowego podróżowania po naszych polskich drogach.

Podsumowując:

Moja opinia MaxArtur

Czy najnowszy model Mitsubishi Lancer(i to jeszcze w wersji kombi), może się podobać? Długo zastanawiałem się nad tą kwestią. Doszedłem do wniosku że tak. Jego wygląd może nie budzi takich wrażeń jak Porsche czy Ferrari. Ale czy w codziennej jeździe potrzebne są te wrażenia? Moim zdaniem nie.

Jeśli chodzi o jazdę to jest podobnie jak z wyglądem, czyli może się podobać, lecz nie daję takich emocji jak jazda modelem Evo. Szkoda że koncern Mitsubishi nie instaluje już w podstawowych modelach napędu 4x4, tak jak robi to konkurencja. Ale i tak uważam że, model ten jest godny uwagi zwykłego użytkownika polskich dróg, któremu wystarczy do normalnego przemieszczania się z punktu A do B. Cena auta(testowany model kosztował 58490zl) jest bardzo korzystna patrząc na dobre wyposażenie, które dostajemy już w standardzie.

Plusy

- Bardzo dobre zawieszenie

- Dobre wyposażenie standardowe

- Precyzyjna skrzynia biegów

Minusy

- Mały bagażnik

- Brak napędu 4x4 (w testowanym modelu)

Dane techniczne:

Pojemność silnika: 1584ccm benzyna

Liczba cylindrów/zaworów: 4/16

Moc: 98KM przy 5000obr./min

Moment obr.: 150Nm przy 4000obr./min

Skrzynia biegów: 5 manualna

Napęd: przedni

Pojemność bagażnika: 344/[1079] l [po rozłożeniu siedzeń]

0-100km/h: 12,0 sek.

Vmaks: 183 km/h

Zużycie paliwa: 9.0/5.6/6.8 (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]

Pojemność baku: 50 litrów

Wymiary: 4485/1695/1480 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)

Wyposażenie: Invite 2 airbagi, ABS, klimatyzacja manualna, elektryczne regulowane i podgrzewane lusterka, regulacja wysokości fotela kierowcy, centralny zamek, elektryczne szyby przód/tył, tylny spojler, reflektory przeciwmgielne, boczne poduszki i kurtyny, felgi aluminiowe 15 calowe

Cena: 58490zł. [wersja testowana]

AUTOR: MaxArtur (ał)

Już niedługo kolejny samochód

P.S. Czekam na Wasze opinie smile.gif

Pozdrawiam

(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia ze mną zastrzeżone!)

Serdeczne podziękowania dla mojego kolegi za udostępnienie zdjęć oraz samochodu do testu!

Moje pozostałe testy. Zapraszam do lektury

post-27879-14352465114928_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Minusy

> - Brak napędu 4x4 (w testowanym modelu)

To raczej plus. W tym przypadku napęd 4x4 poza nieznacznym polepszeniem trakcji wygenerowałby kolejne minusy (jeszcze mniejszy bagażnik, gorsze osiągi, zwiększenie zuzycia paliwa, istotny wzrost ceny pojazdu itp.) co w porównaniu konkurencyjnym stawiałoby to auto na straconej pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To raczej plus. W tym przypadku napęd 4x4 poza nieznacznym

> polepszeniem trakcji wygenerowałby kolejne minusy (jeszcze

> mniejszy bagażnik, gorsze osiągi, zwiększenie zuzycia paliwa,

> istotny wzrost ceny pojazdu itp.) co w porównaniu konkurencyjnym

> stawiałoby to auto na straconej pozycji.

Zgadzam sie z Toba co napisales ze wzrosloby spalanie itp

Tylko ja dlatego napisalem to w minusie bo za podobna cene i rowniez z silnikiem 1.6 98KM u konkurencji wink.gifChyba wiadomo o jakiej firmie pisze wink.gif dostajemy naped 4x4 w standardzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po 12 sekundach na budziku mamy setkę. Ale

> Lancer dalej przyśpiesza bez żadnego zawahania! Do momentu jak

> osiągnie prędkość maksymalną wynoszącą 183km/h. Zaczynam się

> zastanawiać co tam siedzi pod maską? Czyżby wprowadzono mnie w

> błąd o silniku?

12 sekund chyba nie jest znowu jakimś imponującym wynikiem hmm.gif

ale ogólnie fajne testy robisz wink.gif chyba wielu z nas zazdrości Ci że masz możliwość przejechania się nowymi autkami smile.gif

ja czekam na test jakiejś ciężarówki food.gif może Volvo FH12?? food.giffood.giffood.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. w sumie fajnie przeczytać ten test, tylko mam wątpliwości co do ceny. Z tego so się orientowałem to cena jest za wersję Invite a wyposażenie (światła przeciwmgielne, alufelgi) to z wersji Invite+.. Wydaje mi się że testowana wersja była o 4000 droższa.

Pozdrawiam

Ł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm.. w sumie fajnie przeczytać ten test, tylko mam wątpliwości co do

> ceny. Z tego so się orientowałem to cena jest za wersję Invite a

> wyposażenie (światła przeciwmgielne, alufelgi) to z wersji

> Invite+.. Wydaje mi się że testowana wersja była o 4000 droższa.

> Pozdrawiam

> Ł.

hmm.gif takie dostałem informacje o cenie tego auta i że to byla wersja Invite. Spróbuje to wyjaśnić ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skad sie wzielo zaskoczenie osiagami yikes.gif

z silnika 1.6 wyciagniecie 98 koni to zadna rewelacja (takie osiagi to mialy silniki juz 10 lat temu), moment 150 tez przecietny.

183 kmh to tez przecietnie.

Dla porownania - krytykowana przez wszystkich Nubira z 1.6 16V wyciaga 106 KM, 145 Nm, 11 do setki (podaje za Morawskim), 185 max (katalogowo) a silnik jest konstrukcja sprzed prawie 10 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dowiedz się, bo na stronie też coś innego podają (pomimo cen

> promocyjnych)..

Z moich wstępnych ustaleń wynika że jest to jednak wersja Invite z dodatkowym wyposażeniem (alufelgi i swiatla przeiwmgielne). Ale czekam jeszcze na odpowiedz z mojego źródła wink.gif

> Pozdrawiam

> Ł.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z moich wstępnych ustaleń wynika że jest to jednak wersja Invite z

> dodatkowym wyposażeniem (alufelgi i swiatla przeiwmgielne). Ale

> czekam jeszcze na odpowiedz z mojego źródła

> Pozdrawiam

Wystarczy jedno pytanie - ile "Twój" miał poduszek.. Tego to nie dołożyli...

Ale nawet jeśli to było dodatkowe wyposażenie to cena idzie w górę...

Ł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy jedno pytanie - ile "Twój" miał poduszek.. Tego to nie

> dołożyli...

> Ale nawet jeśli to było dodatkowe wyposażenie to cena idzie w górę...

> Ł.

6 airbagow (kierowcy, pasazera, kurtyny, boczne poduszki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy jedno pytanie - ile "Twój" miał poduszek.. Tego to nie

> dołożyli...

> Ale nawet jeśli to było dodatkowe wyposażenie to cena idzie w górę...

> Ł.

Jak dojdziesz jakie to wyposazenie to daj mi znac bo przeciez ja moge sie mylic! Jestem tylko czlowiekiem biglaugh.gif

Pozdrawiam 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dojdziesz jakie to wyposazenie to daj mi znac bo przeciez ja moge

> sie mylic! Jestem tylko czlowiekiem

> Pozdrawiam

Na pewno jest to Invite+.

Cena 62900 + 1700 za metalik.

"Zwykły" invite nie ma świateł przeciwmgielnych, alufelg, bocznych poduszek i kurtyn. Różni się też jakimiś szczegółemi wykończenia (nie ma lakierowanych klamek, trochę inne wykończenie wnętrza.)

No i oczywiście nie piszę tego żeby 'wytknąć' błędy tylko żeby sprostować..

Nawet przez ciekawość zajrzałem do salonu mitsu i całkiem mi się ten samochodzik spodobał. Szczególnie sedanik - całkiem zgrabny jest. Pozytywnie mnie jakość wnętrza zaskoczyła.

Pozdrawiam

Ł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na pewno jest to Invite+.

> Cena 62900 + 1700 za metalik.

> "Zwykły" invite nie ma świateł przeciwmgielnych, alufelg, bocznych

> poduszek i kurtyn. Różni się też jakimiś szczegółemi wykończenia

> (nie ma lakierowanych klamek, trochę inne wykończenie wnętrza.)

> No i oczywiście nie piszę tego żeby 'wytknąć' błędy tylko żeby

> sprostować..

> Nawet przez ciekawość zajrzałem do salonu mitsu i całkiem mi się ten

> samochodzik spodobał. Szczególnie sedanik - całkiem zgrabny

> jest. Pozytywnie mnie jakość wnętrza zaskoczyła.

> Pozdrawiam

> Ł.

waytogo.gif dzieki serdeczne za sprostowanie zaraz na mojej stronce zmienie bo tutaj już nie mam jak wink.gif ]

Pozdrawiam 20.GIF

Edit: juz na stronie poprawiłem ok.gif Cena: 64600zł (z lakierem metalizowanym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wczoraj mijałem coś takiego i pierewsze co mi przyszło na myśle to

> zapytanie gdize on do tego kupuje części?

> dość egzotyczne auto na naszym rynku...

Dlaczego egzotyczne auto hmm.gif u mnie w miescie juz jezdzi kilka Lancerów(tylko ze w wersji sedan). A po za tym sieć salonów i serwisów Mitsubishi nie jest mała w Polsce wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego egzotyczne auto u mnie w miescie juz jezdzi kilka

> Lancerów(tylko ze w wersji sedan). A po za tym sieć salonów i

> serwisów Mitsubishi nie jest mała w Polsce

u mnie kombi pierwszy raz widziałem...

zresztą i samych lancerów sedanów jest garstka...

a sieć serwisów pozostawia wiele do zyczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie auto (zony), wiec moge pare slow o nim napisac.

> Materiały i plastiki

> wykorzystane w samochodzie są dobrej jakości i nie możemy mieć

> żadnych zastrzeżeń.

To sa wg Ciebie plastiki DOBREJ jakosci? screwy.gif

Owzem, sa lepsze niz w ielu innych podobnej klasy autach (i duzo lepsze niz np. w carismie), ale nazwanie ich 'dobrej jakosci' to przesada.

> Przednie fotele są bardzo dobrze wyprofilowane i posiadają dobre

> trzymanie boczne.

CO? yikes.gif

Fotele sa za male, i nieposiadaja w zasadzie zadnego trzymania bocznego. Latwo sie na nie wsiada i z nich wysiada, ale nie maja praktycznie zadnego wyprofilowania.

Co przyda się szczególnie przy ostrzej

> pokonywanych zakrętach. Kierowca jak i pasażer bez problemu

> znajdą wygodną pozycje do podróżowania.

Na krotkiej trasie w miescie jest OK, ale na dluzszej nie.

Nawet pasażerowie na

> tylnej kanapie nie będą mieli problemu ze znalezieniem miejsca

> na nogi, gdy z przodu siedzieć będzie wysoki kierowca czy

> pasażer.

Tu sie zgodze. Jak na tak male autko miejsca z tylu jest sporo.

> Tym razem zanim zajrzałem pod maskę testowanego samochodu,

> postanowiłem odbyć nim krótką przejażdżkę. Odpalam silnik. Czas

> ruszać! Krótka jedynka i już wrzucany dwójkę, i tak aż

> dochodzimy do piątki(Skrzynia biegów pracuje bez zarzutu i jest

> bardzo precyzyjna). Po 12 sekundach na budziku mamy setkę. Ale

> Lancer dalej przyśpiesza bez żadnego zawahania!

'przyśpiesza bez żadnego zawahania' - czytajac te slowa dochodze do wniosku, ze Twoje testy sa malo obiektywne. To auto jest raczej powolne, szczegolnie jesli chodzi o przyspieszenia przy wiekszych predkosciach. Z miejsca rusza zwawo, ale szybko zaczyna mu brakowac tchu.

> W między czasie spoglądam na dane producenta. Według nich silnik ma

> zaledwie 98KM (sądziłem że ma sporo ponad 100 kucy). Moc tą

> osiąga przy 5000obr./min. Zaś moment obrotowy wynosi tylko

> 150Nmr przy 4000obr./min.

Tten silnik z pewnoscia nie nadaja sie do sportowej jazdy. Swietnie natomiasr spisuje sie jako naped do malego auta na miasto - jest bardzo elestyczny i nie trzeba w zasadzie przekraczac 3000 obrotow - z reszta, nie ma to wiekszego sensu, bo pozniej niewiele sie juz dzieje.

> Ale każdy pomyśli Sobie jaki sens jest

> męczyć silnik na tak wysokich obrotach? Ale tu się pomyli, ten

> silnik po prostu uwielbia takie obroty.

Co to za bzdury?

Ten motor absolutnie nie lubi wysokich obrotow - ma mocny dol i slaba gore.

> będzie dużo kosztować nas pod dystrybutorem z paliwem? I tutaj

> mała niespodzianka. Lancer z tym silnikiem spala średnio 7.0

> litrów na 100km.

To juz 100-procentowy bullshit.

Auto zawsze tankuje pod korek i mierze spalanie przy kazdym tankowaniu. Przy jezdzie po Warszawie (glownie dojazdy do biura zony) nigdy nie zeszlo ponizej 10l/100km.

W trasie 7 litrow wydaje sie byc wynikiem osiagalnym, ale przy bardzo emeryckim stylu jazdy.

> Na koniec zostawiłem Sobie do opisania zawieszenie testowanego

> modelu. Musze przyznać że jest bardzo dobrze zestrojone. Nadaje

> się do jazdy bardziej agresywnej(sportowej np. w KJS), jak i

> również do komfortowego podróżowania po naszych polskich

> drogach.

To najwieksza bzdura w tym opisie. Auto jest miekkie i agresywne pokonywanie zakretow nie zabawa, ktorej nalezy je poddawac, szczegolnie na nierownej nawierzchni. Zestrojenie podwozia zapewnia w miare niezly komfort (jak na auto kompaktowe).

Lancer sprawdza sie bardzo dobrze jako miejski transport. Prowadzi sie go wyjatkowo latwo, wolnoobrotowy motorek nie wymaga zylowania, a miekkie zawieszenie w miare niezle pochlania dziury.

Po 10 miesiacach w naszej domowej 'flocie' moge stwierdzic, ze samochod jest w 100 procentach niezawodny i calkiem przyzwoicie wykonany. Stosunek jakosci do cenyh (w szczegolnosci po obnizce cen w tym roku) jest bardzo dobry.

Jak na niedrogi, niezawodny kompakt, jest z pewnoscia bardzo ciekawa propozycja dla osob nie szukajacych wrazen.

> P.S. Czekam na Wasze opinie

Napisales stek bzdur.no.gif

Szczerze mowiac, mam wrazenie jakbys w ogole tym samochodem nie jezdzil. confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie sadzisz ze kazdy ma inne zdanie na temat tego samochodu.

Sadze, ze tego typu opis powinien byc obiektywny. Jesli chodzi o subiektywne wrazenia, istotnie, moga sie roznic u roznych osob jezdzacych autem.

Ale tekst o dobrym trzymaniu bocznym foteli, czy tez o tym, ze silnik lubi wysokie obroty sa po prostu nieprawdziwe - sa to rzeczy, ktore obietkywnie mozna sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie sadzisz ze kazdy ma inne zdanie na temat tego samochodu.

zdanie mozna miec inne z tym jak sie pisze tekst ktory bedzie czytac duzo osob to trzeba brac to pod uwage i pisac obiektywnie porownujac do czegos innego. a poza tym jak mozna miec inne zdanie w kwestii silnik lubi wysokie obroty albo nie lubi tzn zdanie mozna miec na ten temat ine z tym ze jedno z nich jest pupa.gif warte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawa propozycja za takie pieniądze

Za takie pieniądze to kilka ciekawszych IMHO się znajdzie.. Choćby Civic (1,6 jednak jest dużo mocniejsze, w środku więcej miejsca i HB mający większy bagażnik niż tutaj kombi) czy corolka... Ale nie jest to na pewno propozycja zupełnie beznadziejna.. Można ją rozważać smile.gif

Ł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzieki serdeczne za sprostowanie zaraz na mojej stronce zmienie bo

> tutaj już nie mam jak ]

> Pozdrawiam

> Edit: juz na stronie poprawiłem Cena: 64600zł (z lakierem

> metalizowanym)

ok.gif Teraz jeszcze dokłądają opony zimowe gratis....

Ł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.