Skocz do zawartości

blow off


amazing5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie mam pytanie na temat takiego blow offa:

http://allegro.pl/item625002422_zawor_blow_off_regulowany.html

tam jest napisane że on jest regulowany, czy to oznacza że można sobie ustawić np na 0.3bar i on powyżej tej wartości zaczyna upuszczać powietrze? drugie moje pytanie gdzie się podłącza ten wężyk podciśnieniowy i czemu on ma służyć? wszelkie informacje i sugestie mile widziane zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Panowie mam pytanie na temat takiego blow offa:

> http://allegro.pl/item625002422_zawor_blow_off_regulowany.html

> tam jest napisane że on jest regulowany, czy to oznacza że można

> sobie ustawić np na 0.3bar i on powyżej tej wartości zaczyna

> upuszczać powietrze? drugie moje pytanie gdzie się podłącza ten

> wężyk podciśnieniowy i czemu on ma służyć? wszelkie informacje i

> sugestie mile widziane

Regulowany to znaczy ze moze wytrzymac rozne cisnienia zanim upusci. Zaznacze tylko bo czasem sa pomylki - BOV nie jest do regulowania doladowania na turbinie. Od tego jest tzw WG czyli wastegate.

Podcisnienie podlaczasz do ktoregos z wyjscia kolektora ssacego. Potrzebny on jest do sterowania BOVa. W momencie zamkniecia przepustnicy podcisnienie steruje otwarcie sie bova.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Regulowany to znaczy ze moze wytrzymac rozne cisnienia zanim upusci.

> Zaznacze tylko bo czasem sa pomylki - BOV nie jest do

> regulowania doladowania na turbinie. Od tego jest tzw WG czyli

> wastegate.

> Podcisnienie podlaczasz do ktoregos z wyjscia kolektora ssacego.

> Potrzebny on jest do sterowania BOVa. W momencie zamkniecia

> przepustnicy podcisnienie steruje otwarcie sie bova.

teŻ mi się tak wydawało tylko że właśnie wastegatem trudno jest ustawić konkretne ciśnienie np 0.25bar czy 0.27np... a na domiar złego moja turbina nie ma regulacji na westegacie i tak sobie myśle czy by nie zrobić samemu taki zawór z regulacją, ale nie w ten sposób jak Bov działa tylko dać sprężynę i do tego regulacja i jak ciśnienie przekroczy tę ustawioną wartość przy doładowaniu (jak i również przy zamknięciu przepustnicy) to zaworek się otworzy i będzie "psikał". miałem zamiar kupić takie coś i nieco to zmodyfikować:

http://allegro.pl/item625020422_bezpiecznik_gwizdek_anty_wybuchowe.html

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kup sobie MBC albo EBC i po sprawie

ale ponoć MBC nie zejdzie niżej niż jest to ustawione na turbinie, a seryjnie jest ustawione na 0.8 a ja chce ładować na 0.25bar na początek no i kupa wychodzi... frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> teŻ mi się tak wydawało tylko że właśnie wastegatem trudno jest

> ustawić konkretne ciśnienie np 0.25bar czy 0.27np... a na domiar

> złego moja turbina nie ma regulacji na westegacie i tak sobie

> myśle czy by nie zrobić samemu taki zawór z regulacją, ale nie w

> ten sposób jak Bov działa tylko dać sprężynę i do tego regulacja

> i jak ciśnienie przekroczy tę ustawioną wartość przy doładowaniu

> (jak i również przy zamknięciu przepustnicy) to zaworek się

> otworzy i będzie "psikał". miałem zamiar kupić takie coś i nieco

> to zmodyfikować:

> http://allegro.pl/item625020422_bezpiecznik_gwizdek_anty_wybuchowe.html

Teoretycznie ma to prawo dzialac, ale w praktyce momentalnie zabijesz turbine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ponoć MBC nie zejdzie niżej niż jest to ustawione na turbinie, a

> seryjnie jest ustawione na 0.8 a ja chce ładować na 0.25bar na

> początek no i kupa wychodzi...

Mozna dobrac gruszke do wastegate z innej turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie ma to prawo dzialac, ale w praktyce momentalnie zabijesz

> turbine.

wiem o co Ci chodzi, że turbina nabierze wielkich obrotów... ale jeszcze oprócz tego to chciałem obniżyć całego tego wastegata tak żeby otwierał się mniej więcej przy jakichś około 0.3, 0.4bara a jeszcze precyzyjniej doregulować to tym zaworkiem hmm.gif i zastąpiło by mi to Bova i innego wastegata z regulacją. no ale nie wiem teoria teorią a praktyka swoje hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo spytam tak: czy komp z odłączonym mapsensorem i dodatkowym wstryskiem załączany włącznikiem ciśnieniowym da radę wytworzyc odpowiednią mieszankę na podstawie odczytu z lambdy dla ciśnienia np 0.3bar???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> albo spytam tak: czy komp z odłączonym mapsensorem i dodatkowym

> wstryskiem załączany włącznikiem ciśnieniowym da radę wytworzyc

> odpowiednią mieszankę na podstawie odczytu z lambdy dla

> ciśnienia np 0.3bar???

Wątpię, ponieważ ECU po wciśnięciu głębiej gazu przechodzi w pętlę otwartą, rezygnuje z czytania lambdy i przechodzi na mapy i czujniki.

Bez MAP prawdopodobnie w ogóle będzie chodzić tylko w trybie awaryjnym, na mapach, być może bez uwzględniania lambdy.

Sądzę że seryjny komp w ogóle nie będzie chciał z takimi wynalazkami pracować.

Lepiej spróbować z innej strony - co pokazuje MAP sensor przy doładowaniu? On działa tylko w zakresie 0-1 bar, czy może powyżej 1 bar odczyty też są sensowne? To jest urządzenie analogowe, więc może nie ma przeciwwskazań żeby działał również przy niewielkim nadciśnieniu?

Trzeba podłączyć euroscana, i w niego dmuchnąć.

Pytanie jest jeszcze czy konwerterowi ADC w komputerze wystarczy zakresu żeby objąć ciśnienia powyżej 1bar, ale warto to sprawdzić.

Jeżeli MAP potrafi działać przy ciśnieniu powyżej 1bar, to zawsze można dołożyć szeregowo lub równolegle odpowiedni rezystor (AFAIR MAP jest czujnikiem zmieniającym rezystancje) tak żeby przeskalować odczyty - wtedy np. przy rzeczywistych 2 bar w kolektorze komputer dostanie odczyt, że jest 1 bar. Wtedy zostaje remap (tak żeby prawidłowo dawkować paliwo) i wszystko powinno działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wątpię, ponieważ ECU po wciśnięciu głębiej gazu przechodzi w pętlę

> otwartą, rezygnuje z czytania lambdy i przechodzi na mapy i

> czujniki.

> Bez MAP prawdopodobnie w ogóle będzie chodzić tylko w trybie

> awaryjnym, na mapach, być może bez uwzględniania lambdy.

znaczy map byłby podłączony tylko oszukany np. zaworkiem zwrotnym tak aby komp nie wpadał w tryb awaryjny. mapa mam do 100kPa czyli podciśnieniowego. i mniemam że z dodatkowym seryjnym wtryskiem włączanym włącznikiem ciśnieniowym wg teorii grabowkiego przy doładowaniu 0.25 mieszanka byłaby optymalna, ale ustawić te 0.25 na wastegacie jest dosyć nie łatwe i rozchodzi mi się o te 0.05bara gdyby udało się ustawić na 0.3bar czy w tym zakresie komp (0.05bar) doreguluje sobie sam mieszankę?

> Sądzę że seryjny komp w ogóle nie będzie chciał z takimi wynalazkami

> pracować.

> Lepiej spróbować z innej strony - co pokazuje MAP sensor przy

> doładowaniu? On działa tylko w zakresie 0-1 bar, czy może

> powyżej 1 bar odczyty też są sensowne? To jest urządzenie

> analogowe, więc może nie ma przeciwwskazań żeby działał również

> przy niewielkim nadciśnieniu?

> Trzeba podłączyć euroscana, i w niego dmuchnąć.

> Pytanie jest jeszcze czy konwerterowi ADC w komputerze wystarczy

> zakresu żeby objąć ciśnienia powyżej 1bar, ale warto to

> sprawdzić.

> Jeżeli MAP potrafi działać przy ciśnieniu powyżej 1bar, to zawsze

> można dołożyć szeregowo lub równolegle odpowiedni rezystor

> (AFAIR MAP jest czujnikiem zmieniającym rezystancje) tak żeby

> przeskalować odczyty - wtedy np. przy rzeczywistych 2 bar w

> kolektorze komputer dostanie odczyt, że jest 1 bar. Wtedy

> zostaje remap (tak żeby prawidłowo dawkować paliwo) i wszystko

> powinno działać.

remap raczej nie wchodzi w grę jeśli już to ecumaster. narazie z rok chciałem jeździć na małym ciśnieniu i na druciarni w postaci tego dodatkowego wtrysku a'la grabowski, tyle tylko że jak będę w przyszłości szedł w większe ciśnienia to już na pewno będę wystrajał na ecumasterze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znaczy map byłby podłączony tylko oszukany np. zaworkiem zwrotnym tak

> aby komp nie wpadał w tryb awaryjny. mapa mam do 100kPa czyli

> podciśnieniowego. i mniemam że z dodatkowym seryjnym wtryskiem

> włączanym włącznikiem ciśnieniowym wg teorii grabowkiego przy

> doładowaniu 0.25 mieszanka byłaby optymalna, ale ustawić te 0.25

> na wastegacie jest dosyć nie łatwe i rozchodzi mi się o te

> 0.05bara gdyby udało się ustawić na 0.3bar czy w tym zakresie

> komp (0.05bar) doreguluje sobie sam mieszankę?

Jeżeli chcesz jak najprościej i uniknąć ingerencji w komputer, to ja bym jednak robił wszystko żeby zostawić MAP.

Najpierw sprawdź czy ten MAP daje sensowne sygnały przy nadciśnieniu.

Jeżeli tak, to wstawiłbym mu w obwód taki rezystor żeby komputer myślał że ciśnienie się zmienia w zakresie 0-1bar podczas gdy w rzeczywistości będzie się zmieniało w zakresie większym (np. 0-1.3bar).

Następnie wstawiłbym rezystor w obwód czujnika IAT w taki sposób żeby komputer dostawał informacje że powietrze dolotowe jest zimne - da wtedy więcej paliwa i skompensuje tym "oszustwo" na czujniku MAP.

I moim zdaniem ma to szanse oszukać seryjne ECU w taki sposób że da Ci odpowiednią dawkę paliwa przy pracy w pętli otwartej.

Zasada podobna jak "chip-rezystor", ale to ma szansę zadziałać.

Kwestia tylko czy z czujnika MAP będą sensowne odczyty przy nadciśnieniu.

Bo wtryskiwacze przy 6000rpm otwarte są u mnie około 3ms, czyli 1/3 całkowitego czasu, więc tu rezerwy jeszcze są duże.

Na euroscanie dostroisz rezystor do czujnika MAP, a potem na analizie spalin (podczas pracy z odpiętą lambdą) dostrój wartość rezystora na czujniku IAT.

Przy pracy w pętli zamkniętej nie ma problemu, bo lambda sama wszystko wysteruje.

Jeżeli tylko MAP potrafi pracować również w nadciśnieniu, to moim zdaniem to zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli chcesz jak najprościej i uniknąć ingerencji w komputer, to ja

> bym jednak robił wszystko żeby zostawić MAP.

> Najpierw sprawdź czy ten MAP daje sensowne sygnały przy nadciśnieniu.

> Jeżeli tak, to wstawiłbym mu w obwód taki rezystor żeby komputer

> myślał że ciśnienie się zmienia w zakresie 0-1bar podczas gdy w

> rzeczywistości będzie się zmieniało w zakresie większym (np.

> 0-1.3bar).

> Następnie wstawiłbym rezystor w obwód czujnika IAT w taki sposób żeby

> komputer dostawał informacje że powietrze dolotowe jest zimne -

> da wtedy więcej paliwa i skompensuje tym "oszustwo" na czujniku

> MAP.

> I moim zdaniem ma to szanse oszukać seryjne ECU w taki sposób że da

> Ci odpowiednią dawkę paliwa przy pracy w pętli otwartej.

> Zasada podobna jak "chip-rezystor", ale to ma szansę zadziałać.

> Kwestia tylko czy z czujnika MAP będą sensowne odczyty przy

> nadciśnieniu.

> Bo wtryskiwacze przy 6000rpm otwarte są u mnie około 3ms, czyli 1/3

> całkowitego czasu, więc tu rezerwy jeszcze są duże.

> Na euroscanie dostroisz rezystor do czujnika MAP, a potem na analizie

> spalin (podczas pracy z odpiętą lambdą) dostrój wartość

> rezystora na czujniku IAT.

> Przy pracy w pętli zamkniętej nie ma problemu, bo lambda sama

> wszystko wysteruje.

> Jeżeli tylko MAP potrafi pracować również w nadciśnieniu, to moim

> zdaniem to zadziała.

Hmm kolega z tego forum ma seryjne wtryski i seryjny komp seryjny MAP i wszystko hula... do 0.3 bar tylko tyle że komp i silnik jest 1.2mpi i sam nie wiem.... dałem to na wątek to mi powiedzieli ze to nie prawa działać że komp wpada w tryb awaryjny i że tylko "pozornie" daje radę, ja już nie wiem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm kolega z tego forum ma seryjne wtryski i seryjny komp seryjny MAP

> i wszystko hula... tylko tyle że komp i silnik jest 1.2mpi i sam

> nie wiem....

Oj, przepraszam - nie doczytałem że masz 1.1

To co pisałem że seryjne wtryski są otwarte tylko przez 1/3 czasu i są rezerwy dotyczyło mojego 1.2 16V.

Jak jest w 1.1 to nie wiem.

> dałem to na wątek to mi powiedzieli ze to nie prawa

> działać że komp wpada w tryb awaryjny i że tylko "pozornie" daje

> radę, ja już nie wiem....

Gdyby go oszukać rezystorami to komp się raczej nie połapie że coś jest nie tak.

Natomiast pozostanie pytanie czy układ wtryskowy da radę.

Układowi wtryskowemu możesz jeszcze pomóc podnosząc ciśnienie paliwa w listwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oj, przepraszam - nie doczytałem że masz 1.1

> To co pisałem że seryjne wtryski są otwarte tylko przez 1/3 czasu i

> są rezerwy dotyczyło mojego 1.2 16V.

> Jak jest w 1.1 to nie wiem.

> Gdyby go oszukać rezystorami to komp się raczej nie połapie że coś

> jest nie tak.

> Natomiast pozostanie pytanie czy układ wtryskowy da radę.

> Układowi wtryskowemu możesz jeszcze pomóc podnosząc ciśnienie paliwa

> w listwie.

raczej da radę bo te wtryski są takie same jak w 1.2 8v hmm.gif w zasadzie benzyna ma mi tylko służyć do dojazdu jakby mi się gaz skończył i raczej nie mam zamiaru cisnąć do oporu tylko tak żeby normalnie dało się jechać. główne strojenie będzie wykonane w sterowniku gazowym, ale to już jest inna bajka tam jest osobny map etc.. tak że z wystrojeniem tego nie będzie problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o tego blow ofa Ci chodzi?

> czy o ten gwizdek za 30zł?

w pierwszym poście dałeś link do alledrogo i chińskiej podróby Greddy Type-RS, jest to typowy chiński deszcz który albo zacznie puszczać albo poprostu stanie a wtedy może być niefajnie. Za parę PLN więcej dostajesz zestaw BOV + MBC zajebistej jakości i od pewnego producenta który wytrzyma dużo dużo więcej Klik Klik

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli chcesz jak najprościej i uniknąć ingerencji w komputer, to ja

> bym jednak robił wszystko żeby zostawić MAP.

> Najpierw sprawdź czy ten MAP daje sensowne sygnały przy nadciśnieniu.

> Jeżeli tak, to wstawiłbym mu w obwód taki rezystor żeby komputer

> myślał że ciśnienie się zmienia w zakresie 0-1bar podczas gdy w

> rzeczywistości będzie się zmieniało w zakresie większym (np.

> 0-1.3bar).

> Następnie wstawiłbym rezystor w obwód czujnika IAT w taki sposób żeby

> komputer dostawał informacje że powietrze dolotowe jest zimne -

> da wtedy więcej paliwa i skompensuje tym "oszustwo" na czujniku

> MAP.

> I moim zdaniem ma to szanse oszukać seryjne ECU w taki sposób że da

> Ci odpowiednią dawkę paliwa przy pracy w pętli otwartej.

> Zasada podobna jak "chip-rezystor", ale to ma szansę zadziałać.

> Kwestia tylko czy z czujnika MAP będą sensowne odczyty przy

> nadciśnieniu.

> Bo wtryskiwacze przy 6000rpm otwarte są u mnie około 3ms, czyli 1/3

> całkowitego czasu, więc tu rezerwy jeszcze są duże.

> Na euroscanie dostroisz rezystor do czujnika MAP, a potem na analizie

> spalin (podczas pracy z odpiętą lambdą) dostrój wartość

> rezystora na czujniku IAT.

> Przy pracy w pętli zamkniętej nie ma problemu, bo lambda sama

> wszystko wysteruje.

> Jeżeli tylko MAP potrafi pracować również w nadciśnieniu, to moim

> zdaniem to zadziała.

o fak drutem wieje na kilometr icon_eek.gif

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w pierwszym poście dałeś link do alledrogo i chińskiej podróby Greddy

> Type-RS, jest to typowy chiński deszcz który albo zacznie

> puszczać albo poprostu stanie a wtedy może być niefajnie. Za

> parę PLN więcej dostajesz zestaw BOV + MBC zajebistej jakości i

> od pewnego producenta który wytrzyma dużo dużo więcej Klik Klik

> pzdr

ja go podałem tylko dla przykładu bo nie wiedziałem co to znaczy że jest regulowany i nie będę go zakładał raczej myślałem o boshu z 1.8T wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A przy 0.2 bar, nieruszana, seryjna elektronika sobie poradzi?

> I skoro poradzi sobie przy 0.2, to czemu by nie miała sobie poradzić

> dalej?

ale nie ja ją mam dalej zamiar oszukać tylko że nie dawać rezystorów bo powiem Ci szczerze że w elektryce to jestem mało obeznany. map będzie oszukany zaworem zwrotnym, tak aby widział tylko podciśnienie a dodatkowy wtrysk będzie załączany czujnikiem ciśnieniowym z vw a przy 0.2 to mieszanka będzie nawet nieco bogata.. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale nie ja ją mam dalej zamiar oszukać tylko że nie dawać rezystorów

> bo powiem Ci szczerze że w elektryce to jestem mało obeznany.

No ja akurat na elektronice się znam bardziej niż na mechanice, więc może dlatego patrzę na to z innej strony.

To co proponuje to po prostu rozciągnięcie mapy tak żeby objęła większy zakres ciśnień przy w miarę poprawny dawkowaniu paliwa.

> map będzie oszukany zaworem zwrotnym, tak aby widział tylko

> podciśnienie a dodatkowy wtrysk będzie załączany czujnikiem

> ciśnieniowym z vw a przy 0.2 to mieszanka będzie nawet nieco

> bogata..

Ja tu widzę trochę problemów.

Pierwszy problem to dwa tryby pracy ECU - pętla otwarta i zamknięta, związany z tym proces adaptacji. Obawiam się że to może nie być takie proste że "wkładasz dodatkowy wtrysk i jedziesz".

Kolejna sprawa to ten dodatkowy wtrysk - co i jak ma nic sterować? On też musi być jakoś sterowany obciążeniem silnika.

Bo jak go zalejesz, to będą nici z mocy, a jak zubożysz mieszankę, to wzrośnie temperatura spalania i może być niewesoło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a do ecumastera szerokopasmówka musi być z kontrolerem czy może byc

> bez?

a to ty chcesz "przyżydzić" na mapie i kompie a na stałe podpinać szerokopasmówkę hmm.gif

szczerze to nie pamiętam ale raczej z kontrolerem, dla pewności zapytaj tu: www.ecumaster.com

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja akurat na elektronice się znam bardziej niż na mechanice, więc

> może dlatego patrzę na to z innej strony.

> To co proponuje to po prostu rozciągnięcie mapy tak żeby objęła

> większy zakres ciśnień przy w miarę poprawny dawkowaniu paliwa.

> Ja tu widzę trochę problemów.

> Pierwszy problem to dwa tryby pracy ECU - pętla otwarta i zamknięta,

> związany z tym proces adaptacji. Obawiam się że to może nie być

> takie proste że "wkładasz dodatkowy wtrysk i jedziesz".

> Kolejna sprawa to ten dodatkowy wtrysk - co i jak ma nic sterować? On

> też musi być jakoś sterowany obciążeniem silnika.

> Bo jak go zalejesz, to będą nici z mocy, a jak zubożysz mieszankę, to

> wzrośnie temperatura spalania i może być niewesoło.

dodatkowy wtrysk byłby włączany poprzez czujnik ciśnienia, natomiast sygnał dla tego wtrysku wziąłbym z kabla z jednego wtrysku na lisstwie, innymi słowy "wlutowałbym się"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dodatkowy wtrysk byłby włączany poprzez czujnik ciśnienia, natomiast

> sygnał dla tego wtrysku wziąłbym z kabla z jednego wtrysku na

> lisstwie, innymi słowy "wlutowałbym się"

czyli robisz tak zwany patent Grabowskiego, w Hondach działa to i w Fiacie działa choć ja nie popieram takiego rozwiązania

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to ty chcesz "przyżydzić" na mapie i kompie a na stałe podpinać

> szerokopasmówkę

> szczerze to nie pamiętam ale raczej z kontrolerem, dla pewności

> zapytaj tu: www.ecumaster.com

> pzdr

nie, właśnie najlepiej to bym chciał jej użyć tylko do strojenia, to bym nie musiał kupować, tylko pożyczył bym od kuzyna, ale gdzieś czytałem że ecumaster zmienia sygnał z sondy w voltach, na afr to wychodzi na to że nie trzeba kontrolera, ale nie wiem...

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli robisz tak zwany patent Grabowskiego, w Hondach działa to i w

> Fiacie działa choć ja nie popieram takiego rozwiązania

> pzdr

ja też nie ale czy do tak małego doładowania warto się bawić w profi strojenie... sam nie wiem hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, właśnie najlepiej to bym chciał jej użyć tylko do strojenia, to

> bym nie musiał kupować, tylko pożyczył bym od kuzyna, ale gdzieś

> czytałem że ecumaster zmienia sygnał z sondy w voltach, na afr

> to wychodzi na to że nie trzeba kontrolera, ale nie wiem...

no to podłącz ecumajstra w wiązkę, AFR załaduj do wydechu tylko bez podpinania do ecumajstra, odczyt z lapsa i zaoszczędzisz parę PLN, ja tak zrobiłem w swoim 1,2 T

pzdtr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dodatkowy wtrysk byłby włączany poprzez czujnik ciśnienia, natomiast

> sygnał dla tego wtrysku wziąłbym z kabla z jednego wtrysku na

> lisstwie, innymi słowy "wlutowałbym się"

No ale jak włączany? Progowo, włączony/wyłączony?

Jakby to miało działać? Poniżej 1 bar seryjna elektronika, a powyżej nagle "ciach" i włącza się dodatkowy wtrysk?

Przecież to będzie mieszanka o składzie "z grubsza na oko" i raczej marne szanse żeby to działało optymalnie.

Mieszanka musi być policzona bardzo precyzyjnie inaczej nie będzie mocy.

Po to czujnik MAP i IAT żeby mieszanka była dobra i raczej Twój system powinien też z tych czujników korzystać, bo inaczej to ja widzę problemy związane choćby ze zmieniającą się pogodą i gęstością powietrza.

IMO żeby silnik działał dobrze to potrzebujesz jednego ECU, jednego systemu pomiaru ilości powietrza i mapy na której to wszystko będzie działało.

Ja tam bym Cię zachęcał albo do zrobienia tego od razu docelowo (czyli ecumaster, albo remap kompa seryjnego), albo przynajmniej zrobienia tego "remapu" tak jak pisałem - na rezystorach, ale to już byś musiał poszukać kogoś kto trochę na elektronice się zna, żeby dobrze dobrać zakresy.

Bo tak to się obawiam że najpierw zrobisz druciarsko, potem stracisz miesiące na próby wystrojenia tego, a na koniec i tak zrobisz tak jak powinno być od początku wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to podłącz ecumajstra w wiązkę, AFR załaduj do wydechu tylko bez

> podpinania do ecumajstra, odczyt z lapsa

ale jak to mam odczytac bez wskaźnika hmm.gif

i zaoszczędzisz parę

> PLN, ja tak zrobiłem w swoim 1,2 T (i potem wybuchło hehe.gif nie no żartuję zlosnik.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale jak włączany? Progowo, włączony/wyłączony?

> Jakby to miało działać? Poniżej 1 bar seryjna elektronika, a powyżej

> nagle "ciach" i włącza się dodatkowy wtrysk?

> Przecież to będzie mieszanka o składzie "z grubsza na oko" i raczej

> marne szanse żeby to działało optymalnie.

> Mieszanka musi być policzona bardzo precyzyjnie inaczej nie będzie

> mocy.

> Po to czujnik MAP i IAT żeby mieszanka była dobra i raczej Twój

> system powinien też z tych czujników korzystać, bo inaczej to ja

> widzę problemy związane choćby ze zmieniającą się pogodą i

> gęstością powietrza.

> IMO żeby silnik działał dobrze to potrzebujesz jednego ECU, jednego

> systemu pomiaru ilości powietrza i mapy na której to wszystko

> będzie działało.

> Ja tam bym Cię zachęcał albo do zrobienia tego od razu docelowo

> (czyli ecumaster, albo remap kompa seryjnego), albo przynajmniej

> zrobienia tego "remapu" tak jak pisałem - na rezystorach, ale to

> już byś musiał poszukać kogoś kto trochę na elektronice się zna,

> żeby dobrze dobrać zakresy.

> Bo tak to się obawiam że najpierw zrobisz druciarsko, potem stracisz

> miesiące na próby wystrojenia tego, a na koniec i tak zrobisz

> tak jak powinno być od początku

no właśnie po to ten czujnik od vw o progu załączania +0.15 bar, i ten właśnie czujnik włączał by mi dodatkowy wtrysk przy doładowaniu a poniżej tego silnik seria.... tak że byłoby to niezależne od seryjnego ecu i jego osprzętu.

edit: ten czujnik to czujnik ciśnienia oleju chyba a żeby działał właściwie musze dac przekaźnik, który odwróci sygnał tak żeby wtrysk włączał się przy doładowaniu a nie odwrotnie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie po to ten czujnik od vw o progu załączania +0.15 bar, i

> ten właśnie czujnik włączał by mi dodatkowy wtrysk przy

> doładowaniu a poniżej tego silnik seria.... tak że byłoby to

> niezależne od seryjnego ecu i jego osprzętu

A skąd to coś, załączane tym czujnikiem będzie wiedziało ile paliwa lać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A skąd to coś, załączane tym czujnikiem będzie wiedziało ile paliwa

> lać?

to coś to seryjny wtrysk taki jak mam na listwie, a ile ma lać wiedzialo będzie na podstawie sygnału z jednego wtrysku na listwie do którego miałem zamiar się wlutować. tylko że on byłby zamontowany na rurze dolotowej a dawałby paliwa tyle co trzeba, no bo jak masz 4 seryjne wtryski które stwarzają optymalną mieszankę dla ciśnienia 1bar(ciśnienie atmosferyczne) to 5 wtrysków daje miesznakę optymalną dla ciśnienia 1.25bar czyli ciśnienie atmosferyczne plus 0.25 bar które doładowujemy turbiną. np dla dóładowania 0.5bar trzeba już dwa dodatkowe seryjne wtryski wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to coś to seryjny wtrysk taki jak mam na listwie, a ile ma lać

> wiedzialo będzie na podstawie sygnału z jednego wtrysku na

> listwie do którego miałem zamiar się wlutować. tylko że on byłby

> zamontowany na rurze dolotowej a dawałby paliwa tyle co trzeba,

> no bo jak masz 4 seryjne wtryski które stwarzają optymalną

> mieszankę dla ciśnienia 1bar(ciśnienie atmosferyczne) to 5

> wtrysków daje miesznakę optymalną dla ciśnienia 1.25bar czyli

> ciśnienie atmosferyczne plus 0.25 bar które doładowujemy

> turbiną. np dla dóładowania 0.5bar trzeba już dwa dodatkowe

> seryjne wtryski

No a co w pozycjach pośrednich, czyli przy niecałkowitym otwarciu przepustnicy, w turbodziurze itp., kiedy ciśnienie w kolektorze będzie wynosić np. 1.05bar?

Pięć wtrysków lejących ma maksa to będzie już za dużo, a pośredniej regulacji jak widzę nie przewidujesz.

I jak planujesz odciąć MAP żeby przekazywał do ECU wartość 1 bar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No a co w pozycjach pośrednich, czyli przy niecałkowitym otwarciu

> przepustnicy, w turbodziurze itp.,

turbodziury nie powinno być bo mam malutką turbinkę;)

kiedy ciśnienie w kolektorze

> będzie wynosić np. 1.05bar?

> Pięć wtrysków lejących ma maksa to będzie już za dużo, a pośredniej

> regulacji jak widzę nie przewidujesz.

> I jak planujesz odciąć MAP żeby przekazywał do ECU wartość 1 bar?

no tym zaworkiem zwrotnym o którym wcześniej wpomniałem. przy małej turbinie to jest praktycznie tak że: albo masz doładowanie albo go nie masz bo przy dużej to faktycznie byłby problem bo ciśnienie narasta progresywnie i bez remapu byłaby kicha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to podłącz ecumajstra w wiązkę, AFR załaduj do wydechu tylko bez

> podpinania do ecumajstra, odczyt z lapsa i zaoszczędzisz parę

> PLN, ja tak zrobiłem w swoim 1,2 T

> pzdtr

a ten tego czy można pchać do wydechu za katalizatorem euro3? czy odczyt będzie przekłamany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.