Skocz do zawartości

Renault DCI, czy warte są uwagi?


rostex

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam opinii na temat silników oznaczonych dCi, które dotyczą modeli Renault Megane II i Laguna II (1,5 i 1,9l). Gdzieś słyszałem, żeby tego nie tykać, że lepiej już Peugeot i HDI. Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam opinii na temat silników oznaczonych dCi, które dotyczą modeli

> Renault Megane II i Laguna II (1,5 i 1,9l). Gdzieś słyszałem,

> żeby tego nie tykać, że lepiej już Peugeot i HDI. Co sądzicie?

nowe warto

używane niewiadomego pochodzenia i przebiegu omijać ok.gif

tyczy się to i Renault i Peugeot ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam opinii na temat silników oznaczonych dCi, które dotyczą modeli

> Renault Megane II i Laguna II (1,5 i 1,9l). Gdzieś słyszałem,

> żeby tego nie tykać, że lepiej już Peugeot i HDI. Co sądzicie?

hmmmm.... k9k polecam, jeden z lepszych diesli Renault to ten o pojemnosci 1.5....

F9Q tez nie sa silnikami zlymi, generalnie dosc proste i nie skomplikowane, trzeba uwazac na egzemplarze ktore sa niewiadomego pochodzenia i nie sa zadbane..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmmm.... k9k polecam, jeden z lepszych diesli Renault to ten o

> pojemnosci 1.5....

> F9Q tez nie sa silnikami zlymi, generalnie dosc proste i nie

> skomplikowane, trzeba uwazac na egzemplarze ktore sa

> niewiadomego pochodzenia i nie sa zadbane..

nalezy dodac tylko ze glownym problemem wszystkich silnikow renault jest psujaca sie elektronika i osprzet elektryczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nalezy dodac tylko ze glownym problemem wszystkich silnikow renault

> jest psujaca sie elektronika i osprzet elektryczny

raczej należy dodać żeby przy zakupie auta nie kierować się legendami a faktami smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz troche sie tego naserwisowalem wiec wiem conieco

to dziwne ... bardzo dziwne bo ja trochę się nawoziłem i nie zaobserwowałem szczególnego nacisku na takie awarie

ale serwisowałeś również auta innych marek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam opinii na temat silników oznaczonych dCi, które dotyczą modeli

> Renault Megane II i Laguna II (1,5 i 1,9l). Gdzieś słyszałem,

> żeby tego nie tykać, że lepiej już Peugeot i HDI. Co sądzicie?

1.5 to bardzo oszczędne silniki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to dziwne ... bardzo dziwne bo ja trochę się nawoziłem i nie

> zaobserwowałem szczególnego nacisku na takie awarie

> ale serwisowałeś również auta innych marek ?

nie, tylko renault, i zasada byla taka ze jak bylo sucho i slonce swiecilo bylo znacznie mniej napraw tego typu, gorzej sie robilo jak padal deszcz przez dluzszy okres. no a pozatym zdazaly sie przypadki padnietych walkow (potrafil sobie peknac) raz przyjechalo auto na lawecie z przebiegiem 160km, zdazaly sie przypadki zarysowania dosc sporego gladzi cylindrowych, o padajacych turbinach nie mowie bo to 90% zla eksploatacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.5 to bardzo oszczędne silniki

jezdzilem Clio z takim silnikiem, 80 KM chyba mialo. Jak na moj gust ten silnik nie mial w ogole typowego dla diesla dolu. Nie wiem czy wszystkie tak maja czy to kwestia tego egzemplarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluzbowe Kangoo 1.5 dCi 80 '04 180 kkm.

Problemy:

- pompa zasilajaca (caly CR do wymiany)

- zatykajacy sie EGR

- czujnik polozenia pedalu gazu

- alternator, zatarte lozysko

- swiece zarowe (2 spalone)

Ogolnie..."siadaj, trzy minus". Nie "dwa" bo tylko w pierwszym przypadku byl niezdolny do jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam opinii na temat silników oznaczonych dCi, które dotyczą modeli

> Renault Megane II i Laguna II (1,5 i 1,9l). Gdzieś słyszałem,

> żeby tego nie tykać, że lepiej już Peugeot i HDI. Co sądzicie?

Patrząc na moje doświadczenia:

1,9 dCi 115 KM - dość awaryjne turbosprężarki (często 100 kkm i kaplica), dość szybko siadają koła dwumasowe, problemów z CR nie odnotowałem.

Ogólnie silnik nie porywający pod żadnym względem - taki roboczy osiołek.

1,5 dCi K9K w wersjach 80, 82 i 85 KM

Silnik bardzo przyjemny, aczkolwiek mogłoby być lepiej :-) - ogólnie diesle 1,5 by renault uważam za naprawdę świetne silniki (pod względem eksploatacyjnym).

Co do awaryjności - welllllllll...

Był przypadek urwania się paska rozrządu przy 80 kkm (wymiana planowa co 120 kkm) - reno wypięło się ciepłym zadem, bo jeden z wcześniejszych przeglądów był przewalony o (uwaga! - STO kilometrów), były n/w zacinające się EGR-y.

Większość problemów tyczyła się raczej osprzętu.

Co do HDi - 2,0 136 KM to IMO dobre silniki, chociaż też nie wolne od wad.

Gdybym miał zestawiać ich awaryjność z dieslami by Renault, to raczej wybrałbym HDi, ale wszystko zależy w jakim aucie, bo te silniki to w połowie aut istniejących na rynku jeżdżą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.