Gość Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 Witajcie, Mam na liczniku 59200 i nurtuje mnie kwestia, czy zdecydowanie wymianiać już teraz pasek rozrządu, czy jednak mogę odłożyć to powiedzmy o 1300 km. Od strony wewnętrznej paska są pęknięcia. Na zewnątrz nie widać jakiś zmian w strukturze. Pozdrawiam, Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 59200 ? Troche maly przebieg jak na wymiane paska ale moze masz go juz wiecej jak 3 lata ? Generalnie jak sa pekniecia to po co ryzykowac to 16v i ewentualne pekniecie paska = kila ,mogila. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > 59200 ? Troche maly przebieg jak na wymiane paska ale moze masz go > juz wiecej jak 3 lata ? Zalecane jest co 60kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > Zalecane jest co 60kkm. u mnie w ksiazce gwar jest co 90kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > u mnie w ksiazce gwar jest co 90kkm Silnik? Rocznik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > Witajcie, > Mam na liczniku 59200 i nurtuje mnie kwestia, czy zdecydowanie > wymianiać już teraz pasek rozrządu, czy jednak mogę odłożyć to > powiedzmy o 1300 km. Od strony wewnętrznej paska są pęknięcia. > Na zewnątrz nie widać jakiś zmian w strukturze. Formalnie rzecz biorąc, moment przeglądu można przeciągnąć zdaje się nawet o 1000km - zobacz co piszą w książce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > Silnik? Rocznik? 1.4 2008 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > 1.4 2008 Czyli coś zmienili. Pewnie nie tylko w książce, ale może i dali szerszy/mocniejszy pasek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > Czyli coś zmienili. Pewnie nie tylko w książce, ale może i dali > szerszy/mocniejszy pasek. IMHO zmienili tylko wpis w ksiazce. W lanosie tez bylo co 90kkm a wszyscy zalecali co 60. Ja bym po 60 wymienial. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > IMHO zmienili tylko wpis w ksiazce. W lanosie tez bylo co 90kkm a > wszyscy zalecali co 60. Ja bym po 60 wymienial. Ja zmienię po 60kkm, bo akurat ten drugi pasek osobiście wyjeżdżę zanim sprzedam auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raphael Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 Mam 67 tyś i właśnie zmieniam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 Faktycznie, to niewielki przebieg. Auto mam z 2004 roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > Mam 67 tyś i właśnie zmieniam. A jaki masz stan wewn. paska, to znaczy na grzbietach masz pęknięcia ? Ja mam takie regularne na całej długości, na wszystkich grzbietach. No i w dotyku guma nie wzbudza zaufania. Zdecydowałem, że jednak wymienię i jadę jutro do ASO. Mam na dzieję że zrobią tam wszystko porządnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradek Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > A jaki masz stan wewn. paska, to znaczy na grzbietach masz pęknięcia > ? Ja mam takie regularne na całej długości, na wszystkich > grzbietach. No i w dotyku guma nie wzbudza zaufania. > Zdecydowałem, że jednak wymienię i jadę jutro do ASO. Mam na dzieję > że zrobią tam wszystko porządnie. ja wymieniałem przy 62,5 kkm - pasek był popękany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobu62 Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > IMHO zmienili tylko wpis w ksiazce. W lanosie tez bylo co 90kkm a > wszyscy zalecali co 60. Ja bym po 60 wymienial. Też miałem Lanosa i muszę przyznać że po 60kkm powiedzieli mi w serwisie że jest oficjalna informacja o skróceniu terminów między wymianami do 60. Teraz w Epice ponoć mam łańcuszek a nie pasek...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > Zalecane jest co 60kkm. Mi wymienili dopiero po 90kkm. Wcześniej twierdzili że nie trzeba. Chyba że diesel ma inaczej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > Mi wymienili dopiero po 90kkm. Wcześniej twierdzili że nie trzeba. > Chyba że diesel ma inaczej? diesel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > Mi wymienili dopiero po 90kkm. Wcześniej twierdzili że nie trzeba. > Chyba że diesel ma inaczej? Wg instrukcji wymiana paska rozrządu w dieslu dopiero po 300 kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 Jak wyżej, w Krakowie ASO godne zaufania, gdzie zrobią to tak jak należy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > Wg instrukcji wymiana paska rozrządu w dieslu dopiero po 300 kkm. IMHO niemozliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > IMHO niemozliwe. Też byłem zaskoczony wpisem w instrukcji. Nawet nie ma podanego wieku np. 300kkm lub 5 lat, jest tylko 300 kkm. Jak będę miał instrukcję pod ręką (jutro) to wrzucę skan strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > Też byłem zaskoczony wpisem w instrukcji. Nawet nie ma podanego wieku > np. 300kkm lub 5 lat, jest tylko 300 kkm. Jak będę miał > instrukcję pod ręką (jutro) to wrzucę skan strony. Łańcuch ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flewor1972 Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 No prawda silniki 2.0D i 2.5 D co 300 tysięcy km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 Rozrząd zrobiony. Popękany pasek to nie był pasek rozrządu , tylko alternatora. Do 90 kkm powinienem pojeździć. Samo zrobienie gładko. Robiłem w swoim ASO. Poprosiłem o doświadczonego mechanika i możliwość "asysty". Zgodzili się bez problemu, ale pewnie dlatego, że to ja dość dużo płaciłem. Dodatkowo wymienili przednie klocki, uszczelniacze i świece. Za wszystko zapłaciłem niecałe 1500. W tym: 1200 rozrząd z robocizną, same klocki 200 + robocizna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > Wg instrukcji wymiana paska rozrządu w dieslu dopiero po 300 kkm. Ale dopiero w MY 2009, wczesniejsze niestety go nie obowiazuje. Tak samo bylo w Oplu kiedy zmieniano wymiane rozrzadu z 60000 na 120000km. Wtedy byla nawet zmiana numerów katalogowych czesci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > Łańcuch ? Pewnie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raphael Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 Ja też już zrobiłem. Wymiana 480 zł łącznie z jakimś paskiem wieloząbkowym.Nie patrzyłem na stan starych części. Koszt pasków wcześniej 300 zł Nie robiłem w ASO i nie ruszałem pompy wody. Ciekawy jestem co się dzieje jak wysiądzie pompa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2009 > Ale dopiero w MY 2009, wczesniejsze niestety go nie obowiazuje. Tak > samo bylo w Oplu kiedy zmieniano wymiane rozrzadu z 60000 na > 120000km. Wtedy byla nawet zmiana numerów katalogowych czesci. Mam auto z maja 2007 roku, czyli pierwszy sort dieslów w lacetti i w instrukcji do niego jest, że rozrząd co 300 kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viking_w Napisano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2009 Dzisiaj zrobiony przegląd ( podstawowy + LPG + rozrząd ) po 60tys. koszt całkowity 1639,45 zł + mój olej 85,00 zł . ASO Towarowa Warszawa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2009 > Mam auto z maja 2007 roku, czyli pierwszy sort dieslów w lacetti i w > instrukcji do niego jest, że rozrząd co 300 kkm. Daj mi kopie tej instrukcji, bo ja mam takie samo auto i takiego zapisu nie ma. Jest wyraznie co 90000km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viking_w Napisano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2009 > zapisu nie ma. Jest wyraznie co 90000km W mojej instrukcji diesel co 300000 km , książka z 2007 r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2009 > W mojej instrukcji diesel co 300000 km , książka z 2007 r. Jest owszem zapis dla silnika 2.0D/2.5D co 300000km, ale to nie nasz silnik, nasz ma zapis 2.0S DSL i tu juz wypada wymiana co 90000km. Niestety (Powyzej masz do tego samego silnika zalecenie wymiany swiec zaplonowych co 150000km - a widziales swiece zaplonowe z dieslu?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2009 > Daj mi kopie tej instrukcji, bo ja mam takie samo auto i takiego > zapisu nie ma. Jest wyraznie co 90000km No i jest mała zagwozdka w tym wszystkim. Wg instrukcji obsługi silnik w lacetti to 2.0 S Diesel, natomiast wg książki serwisowej w lacetti występuje silni 2.0 D. Co ciekawe silni 2.0 S Diesel występuje wg książki serwisowej w Captivie. Żeby było więcej niejasności to zauważyłem, że książkę serwisową mam wydaną w maju 2006 roku, natomiast instrukcję obsługi w lipcu 2007, czyli później niż data produkcji auta (data wydania książki jest z tyłu na okładce). Czyli logicznie książka serwisowa jest zgodna z wiekiem auta, natomiast instrukcja jest świeższa. Trzeba byłoby sprawdzić czy wcześniej nie wkładano do lacetti 2.0 D, natomiast później 2.0 S Diesel. Tutaj pytanie do znawców historii lacetti. Wrzucam też screen z książki serwisowej jaką mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2009 W książkach wszystkie silniki Cheroleta mają oznaczenie D. Natomiast diesle mają oznaczenie DSL. Dlatego silnik 2.0D/2.5D to są benzynowe silniki Epici. One mają łańcuch, więc wymiana co 300kkm. Natomiast silnik Diesla jest oznaczony 2.0D DSL. I wg najnowszej instrukcji w Lacetti wymiana ma następować co 160kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondziek Napisano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2009 > No i jest mała zagwozdka w tym wszystkim. Wg instrukcji obsługi > silnik w lacetti to 2.0 S Diesel, natomiast wg książki > serwisowej w lacetti występuje silni 2.0 D. Co ciekawe silni 2.0 > S Diesel występuje wg książki serwisowej w Captivie. Żeby było > więcej niejasności to zauważyłem, że książkę serwisową mam > wydaną w maju 2006 roku, natomiast instrukcję obsługi w lipcu > 2007, czyli później niż data produkcji auta (data wydania > książki jest z tyłu na okładce). Czyli logicznie książka > serwisowa jest zgodna z wiekiem auta, natomiast instrukcja jest > świeższa. Trzeba byłoby sprawdzić czy wcześniej nie wkładano do > lacetti 2.0 D, natomiast później 2.0 S Diesel. Tutaj pytanie do > znawców historii lacetti. > Wrzucam też screen z książki serwisowej jaką mam. wydaje mi sie prawda jest napisana w serwisowce captivy -> (15) to ten sam silnik co w lucku tylko z inna turbina ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2009 > wydaje mi sie prawda jest napisana w serwisowce captivy -to ten sam > silnik co w lucku tylko z inna turbina ... w captiva ma zmienną geometrię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2009 > W książkach wszystkie silniki Cheroleta mają oznaczenie D. Natomiast > diesle mają oznaczenie DSL. Dlatego silnik 2.0D/2.5D to są > benzynowe silniki Epici. One mają łańcuch, więc wymiana co > 300kkm. > Natomiast silnik Diesla jest oznaczony 2.0D DSL. I wg najnowszej > instrukcji w Lacetti wymiana ma następować co 160kkm. Ale reguly o wymianie co 160kkm nie mozna zastosowac niestety do starszych rocznikow. Takze dla MY2007-2008 jest wymiana co 90000km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2009 > Ale reguly o wymianie co 160kkm nie mozna zastosowac niestety do > starszych rocznikow. Takze dla MY2007-2008 jest wymiana co > 90000km I tak będę co 90kkm wymieniał. Nie ma co ryzykować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.