Skocz do zawartości

[G] silniczki od regulacji w przednich lampach


robin_s

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem auto po małej stłuczce (poduszki i błotniki całe). Zderzak jest nowy lakierowany, nowa chłodnica bo stara uderzyła w sondę Lambda łamiąc ją (sonda już wymieniona przezemnie). Nowe lampy przednie. Auto było naprawiane za granicą i mechanik nie pokusił się o to aby przełożyć z starych lamp silniczki do nowych. Aktualnie mam nowe lampy bez silniczków sciana.gif, cała elektryka jest i pytanie mam, czy jest problem aby kupić silniczki i zamontować a potem wyregulować całość, czy dać sobie z tym spokój i kupić całe gotowe lampy hmm.gifniewiem.gif

Silniczki są jak oprawki na przekręcanie i mają bolec, który nie wiem czy wejdzie bez problemu do lampy czy może będzie trzeba lampę rozpołowić a by zamontować silniczek na wcisk.

Czekam na wskazówki i cenne rady bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczki mozna kupic na allegro po 50 zl/sztuka.

Silniczki maja standardowe mocowanie w lampie

Do ich zalozenia nie trzeba rozpolawiac ani wyjmowac lamp z samochodu

Wystarczy silniczki wysterowac na maksymalne wysuniecie trzpienia i pod katem wlozyc do lampy, aby kulka na koncu trzpienia wsunela sie w plastikowa rynienke wewnatrz lampy (rynienka to bialy element przymocowany do szkla odblaskowego wewnatrz lampy).

Mozna wyjac jedna zarowke i palcami przytrzymac szko odblaskowe, aby nie "uciekalo' do wewnatrz lampy podczas wkladania silniczka.

pozd.

tomi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silniczki są jak oprawki na przekręcanie i mają bolec

Bolec mają, ale różne firmy stosują różne długości tego bolca. Żebyś się nie nadział na minę, do poczytania watek: KLIK . Są w nim też linki do dwóch innych, istotnych wątków.

EDIT: I jeszcze może to: KLIK

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja odłaczyłem przewody od tych silniczków, bo wkurzało mnie, że czasem podczas jazdy jedna lampa świeciła niżej, to potem druga - po poruszaniu silniczkiem reflektor wracał na swoje miejsce, czasem trzeba było postukać w regulator w kabinie. Kiedyś rozbierałem te silniczki, czyściłem i smarowałem potencjometry regulacyjne, wiem jak to działa - to kiepski i zawodny system regulacji, czuły na wstrząsy i wibracje, a ponieważ ważny ze względów bezpieczeństwa, to wolałem go odłaczyć niż jeździć z takim kulawym i niepewnym.

Poza tym - kto po załadowaniu z tyłu 2 lub 3 osób przestawia reflektory potencjometrem, żeby nie świeciły za wysoko? Może znajdzie się kilku co to parę razy zrobiło i... zapomniało o tym...

Na twoim miejscu nie montowałbym tych silniczków. szkoda pieniędzy i czasu.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kto po załadowaniu z tyłu 2 lub 3 osób przestawia

> reflektory potencjometrem, żeby nie świeciły za wysoko?

Przyznaję się: ja smile.gif Ale pewnie dlatego, że nie często jeżdżę z załadowanym tyłem (kilka razy w roku) więc jestem szczęśliwy, że mogę sobie pokręcić kółeczkiem smile.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyznaję się: ja Ale pewnie dlatego, że nie często jeżdżę z

> załadowanym tyłem (kilka razy w roku) więc jestem szczęśliwy, że

> mogę sobie pokręcić kółeczkiem

> Pozdroofka

Ja rowniez zawsze (Nawet w ciagu dnia)

A do tego co kilka tygodni krece sobie koleczkiem w celu sprawdzenia dzialania systemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sie zdarzalo...Zauwazylem taka ciekawostke stojac noca z wlaczonymi swiatlami na skraju lasu, przez co mialem punkt odniesienia, wiazka swiatla co jakis czas zmieniala polozenie i wracala do poprzedniego, ale zdarzylo sie tylko raz, pozniej sprawdzalem i nic takiego nie zarejestrowalem...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stojac noca z

> wlaczonymi swiatlami na skraju lasu, przez co mialem punkt

> odniesienia, wiazka swiatla co jakis czas zmieniala polozenie i

> wracala do poprzedniego,

Wierz mi, zdarza się to częściej, tylko nie mamy tego świadomości - ustawiasz sobie światła wg normy mozolnie, dokładnie a one i tak świecą w dół, jak im się chce - co więcej: raz świecą wyżej, raz niżej i to każda lampa osobno. Zmiany następują podczas jazdy, na wybojach - tak nie może być, to nasze bezpieczeństwo, jak świeci za nisko to w porę możemy nie dostrzec czegoś na drodze lub podczas kilkugodzinnej jazdy w nocy z niedostatecznie oświetloną drogą jesteśmy zmęczeni i... łatwo o błąd i wypadek. Precz z tym bublem!

PS. jak podobnie przypadkowo działa samopoziomowanie reflektorów xenonowych w Astrach, czy innych autach, to... strach się bać!!!

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosyc czesto po pracy jezdze dla relaksu po bocznych drogach, najczesciej wypada po zmroku, nie zauwazylem jakichs drastycznych zmian w dlugosci oswietlania drogi przed samochodem, raczej denerwuje mnie niskie natezenie swiatla (coz, woz ma swoje lata, wklady reflektorow zapewne przykurzone, a zrobienie swiatel na przekaznikach wymaga chwili wolnego czasu...)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale za to (jak cię najdzie ochota) masz gotowy manual autorstwa lelka

Myslę, ze tosh poradzi sobie bez manuala... wink.gif

A swoją drogą, patrz ile to już lat... smile.gif No i jak patrzę na te zdjęcia to aż wstyd bierze jaki miałem wtedy syf pod maską smile.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quote:

Auto było naprawiane za granicą i mechanik nie pokusił się o to aby przełożyć z starych lamp silniczki do nowych.


... sprawdź przed zakupem silniczków czy są na pewno z reg elektryczną - czy da się wyjąć te gałki do ręcznej regulacji ... Pozdro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myslę, ze tosh poradzi sobie bez manuala...

O, Moderatorze wielkiej wiary...moze i bym sobie poradzil, ale po co myslec, kiedy juz ktos nad tym myslal i wymyslil dobrze...robota bedzie latwa i przyjemna. Poza tym, dizsiaj zadzwonilem do mojego kumpla, aby mi wydrukowal manual Azji z podpiecia MIDa (zostal mi CC do przypiecia), bo szybciej bedzie podpiac sie wedlug opracowanego i sprawdzonego rozwiazania niz wpatrywac sie w schemat i laczyc poszczegolne przewody wedlug niego, co oczywiscie zabiera czas. Ja moge dla Was rozebrac silnik i go zlozyc dokumentujac to fotografiami...( do trzech manuali mam fotki, a nie mam kiedy opracowac opisu...)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... nie chodzi czy była czy nie - paploch mógł włożyć jakiś najtańszy

> zamiennik - bez reg elektr ... czy to wiesz ? ? ?

W lampach są otwory montażowe dla silniczków zalepione fabrycznymi nalepkami, a przed zakupem ich wyjmę reflektor i poruszam palcem czy to w ogóle da się regulować niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.