robin_s Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Kupiłem auto po małej stłuczce (poduszki i błotniki całe). Zderzak jest nowy lakierowany, nowa chłodnica bo stara uderzyła w sondę Lambda łamiąc ją (sonda już wymieniona przezemnie). Nowe lampy przednie. Auto było naprawiane za granicą i mechanik nie pokusił się o to aby przełożyć z starych lamp silniczki do nowych. Aktualnie mam nowe lampy bez silniczków , cała elektryka jest i pytanie mam, czy jest problem aby kupić silniczki i zamontować a potem wyregulować całość, czy dać sobie z tym spokój i kupić całe gotowe lampy Silniczki są jak oprawki na przekręcanie i mają bolec, który nie wiem czy wejdzie bez problemu do lampy czy może będzie trzeba lampę rozpołowić a by zamontować silniczek na wcisk. Czekam na wskazówki i cenne rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi408 Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Silniczki mozna kupic na allegro po 50 zl/sztuka. Silniczki maja standardowe mocowanie w lampie Do ich zalozenia nie trzeba rozpolawiac ani wyjmowac lamp z samochodu Wystarczy silniczki wysterowac na maksymalne wysuniecie trzpienia i pod katem wlozyc do lampy, aby kulka na koncu trzpienia wsunela sie w plastikowa rynienke wewnatrz lampy (rynienka to bialy element przymocowany do szkla odblaskowego wewnatrz lampy). Mozna wyjac jedna zarowke i palcami przytrzymac szko odblaskowe, aby nie "uciekalo' do wewnatrz lampy podczas wkladania silniczka. pozd. tomi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robin_s Napisano 31 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Czyli jest łatwo i spory dostęp ręką do montażu, Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 > Silniczki są jak oprawki na przekręcanie i mają bolec Bolec mają, ale różne firmy stosują różne długości tego bolca. Żebyś się nie nadział na minę, do poczytania watek: KLIK . Są w nim też linki do dwóch innych, istotnych wątków. EDIT: I jeszcze może to: KLIK Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 A ja odłaczyłem przewody od tych silniczków, bo wkurzało mnie, że czasem podczas jazdy jedna lampa świeciła niżej, to potem druga - po poruszaniu silniczkiem reflektor wracał na swoje miejsce, czasem trzeba było postukać w regulator w kabinie. Kiedyś rozbierałem te silniczki, czyściłem i smarowałem potencjometry regulacyjne, wiem jak to działa - to kiepski i zawodny system regulacji, czuły na wstrząsy i wibracje, a ponieważ ważny ze względów bezpieczeństwa, to wolałem go odłaczyć niż jeździć z takim kulawym i niepewnym. Poza tym - kto po załadowaniu z tyłu 2 lub 3 osób przestawia reflektory potencjometrem, żeby nie świeciły za wysoko? Może znajdzie się kilku co to parę razy zrobiło i... zapomniało o tym... Na twoim miejscu nie montowałbym tych silniczków. szkoda pieniędzy i czasu. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 > różne firmy stosują różne długości tego bolca. Nie słyszałem o tym problemie w Astrze G? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 > kto po załadowaniu z tyłu 2 lub 3 osób przestawia > reflektory potencjometrem, żeby nie świeciły za wysoko? Przyznaję się: ja Ale pewnie dlatego, że nie często jeżdżę z załadowanym tyłem (kilka razy w roku) więc jestem szczęśliwy, że mogę sobie pokręcić kółeczkiem Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 > Nie słyszałem o tym problemie w Astrze G? Kurna... Już trzeci raz w tym tygodniu nie zauważyłem, że sprawa dotyczy astry G Eeeehh... Sorki za zamieszanie. Ale za to przecwiczyłem szukajkę... Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kulfi Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 > Przyznaję się: ja Ale pewnie dlatego, że nie często jeżdżę z > załadowanym tyłem (kilka razy w roku) więc jestem szczęśliwy, że > mogę sobie pokręcić kółeczkiem > Pozdroofka Ja rowniez zawsze (Nawet w ciagu dnia) A do tego co kilka tygodni krece sobie koleczkiem w celu sprawdzenia dzialania systemu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcd1234 Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 > ... kto po załadowaniu z tyłu 2 lub 3 osób przestawia > reflektory potencjometrem ... Ja też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Tez sie zdarzalo...Zauwazylem taka ciekawostke stojac noca z wlaczonymi swiatlami na skraju lasu, przez co mialem punkt odniesienia, wiazka swiatla co jakis czas zmieniala polozenie i wracala do poprzedniego, ale zdarzylo sie tylko raz, pozniej sprawdzalem i nic takiego nie zarejestrowalem... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 > stojac noca z > wlaczonymi swiatlami na skraju lasu, przez co mialem punkt > odniesienia, wiazka swiatla co jakis czas zmieniala polozenie i > wracala do poprzedniego, Wierz mi, zdarza się to częściej, tylko nie mamy tego świadomości - ustawiasz sobie światła wg normy mozolnie, dokładnie a one i tak świecą w dół, jak im się chce - co więcej: raz świecą wyżej, raz niżej i to każda lampa osobno. Zmiany następują podczas jazdy, na wybojach - tak nie może być, to nasze bezpieczeństwo, jak świeci za nisko to w porę możemy nie dostrzec czegoś na drodze lub podczas kilkugodzinnej jazdy w nocy z niedostatecznie oświetloną drogą jesteśmy zmęczeni i... łatwo o błąd i wypadek. Precz z tym bublem! PS. jak podobnie przypadkowo działa samopoziomowanie reflektorów xenonowych w Astrach, czy innych autach, to... strach się bać!!! Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 31 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2009 Dosyc czesto po pracy jezdze dla relaksu po bocznych drogach, najczesciej wypada po zmroku, nie zauwazylem jakichs drastycznych zmian w dlugosci oswietlania drogi przed samochodem, raczej denerwuje mnie niskie natezenie swiatla (coz, woz ma swoje lata, wklady reflektorow zapewne przykurzone, a zrobienie swiatel na przekaznikach wymaga chwili wolnego czasu...) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcd1234 Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 > ... a zrobienie swiatel na przekaznikach wymaga chwili wolnego > czasu ... > Ale za to (jak cię najdzie ochota) masz gotowy manual autorstwa lelka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 > Ale za to (jak cię najdzie ochota) masz gotowy manual autorstwa lelka Myslę, ze tosh poradzi sobie bez manuala... A swoją drogą, patrz ile to już lat... No i jak patrzę na te zdjęcia to aż wstyd bierze jaki miałem wtedy syf pod maską Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidak Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 Quote: Auto było naprawiane za granicą i mechanik nie pokusił się o to aby przełożyć z starych lamp silniczki do nowych. ... sprawdź przed zakupem silniczków czy są na pewno z reg elektryczną - czy da się wyjąć te gałki do ręcznej regulacji ... Pozdro... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcd1234 Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 > ... sprawdź przed zakupem silniczków czy są na pewno z reg > elektryczną A w AG była regulacja ręczna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidak Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 > A w AG była regulacja ręczna? ... nie chodzi czy była czy nie - paploch mógł włożyć jakiś najtańszy zamiennik - bez reg elektr ... czy to wiesz ? ? ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2009 > Myslę, ze tosh poradzi sobie bez manuala... O, Moderatorze wielkiej wiary...moze i bym sobie poradzil, ale po co myslec, kiedy juz ktos nad tym myslal i wymyslil dobrze...robota bedzie latwa i przyjemna. Poza tym, dizsiaj zadzwonilem do mojego kumpla, aby mi wydrukowal manual Azji z podpiecia MIDa (zostal mi CC do przypiecia), bo szybciej bedzie podpiac sie wedlug opracowanego i sprawdzonego rozwiazania niz wpatrywac sie w schemat i laczyc poszczegolne przewody wedlug niego, co oczywiscie zabiera czas. Ja moge dla Was rozebrac silnik i go zlozyc dokumentujac to fotografiami...( do trzech manuali mam fotki, a nie mam kiedy opracowac opisu...) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robin_s Napisano 2 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 > ... nie chodzi czy była czy nie - paploch mógł włożyć jakiś najtańszy > zamiennik - bez reg elektr ... czy to wiesz ? ? ? W lampach są otwory montażowe dla silniczków zalepione fabrycznymi nalepkami, a przed zakupem ich wyjmę reflektor i poruszam palcem czy to w ogóle da się regulować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.