Skocz do zawartości

Hebel 6 pkt i włącznik wentylatora chłodnicy


szczuras

Rekomendowane odpowiedzi

Podłączał ktoś może 6 pkt wyłącznik prądu?? Jak i gdzie trzeba go podłączyć?? A druga sprawa chciałem zrobić sobie włącznik wentylatora chłodnicy ale w ten spsób żeby móc przełączać z normalnego obiegu tzn z automatu i móc ręcznie go włączyć, tzn automat lub recznie. Kupiłem przełącznik dwu stanowy on lub on ;p i wymyśliłem coś takiego, żeby przełączać go na masach tzn albo spinać mase zaraz za czujnikiem temperatury w chłodnicy (wymuszone włączenie poprzez zwarcie masy) albo przed (czyli normalny obieg )

Dołącze schemat bo trudno to zrozumieć ;p TU Czerwony kolor to moje dodatkowe rozwiązanie, różowy to odcinek którego musze sie pozbyć. 4 to wentylator chlodnicy, 5 to czujnik i chodzi mi o to że jak włącze 2 to mam normalny obieg a jak 1 to spinam mase sam recznie za czujnikiem czyli wentylator chodzi. Działać to działa tylko czy nie spieprze przez to coś albo moze ktoś ma jakieś lepsze rozwiązanie? zeby.GIF

Z góry dzięki i sorry za zagmatwanie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podłączał ktoś może 6 pkt wyłącznik prądu?? Jak i gdzie trzeba go

> podłączyć?? A druga sprawa chciałem zrobić sobie włącznik

> wentylatora chłodnicy ale w ten spsób żeby móc przełączać z

> normalnego obiegu tzn z automatu i móc ręcznie go włączyć, tzn

> automat lub recznie. Kupiłem przełącznik dwu stanowy on lub on

> ;p i wymyśliłem coś takiego, żeby przełączać go na masach tzn

> albo spinać mase zaraz za czujnikiem temperatury w chłodnicy

> (wymuszone włączenie poprzez zwarcie masy) albo przed (czyli

> normalny obieg )

> Dołącze schemat bo trudno to zrozumieć ;p TU Czerwony kolor to moje

> dodatkowe rozwiązanie, różowy to odcinek którego musze sie

> pozbyć. 4 to wentylator chlodnicy, 5 to czujnik i chodzi mi o to

> że jak włącze 2 to mam normalny obieg a jak 1 to spinam mase sam

> recznie za czujnikiem czyli wentylator chodzi. Działać to działa

> tylko czy nie spieprze przez to coś albo moze ktoś ma jakieś

> lepsze rozwiązanie?

> Z góry dzięki i sorry za zagmatwanie

prosciej bedzie jak zostawisz instalacje tak jak jest bez usuwania rozowego odcinka, od czujnika odprowadzisz dwa przewody i jak bedziesz chcial miec ciagla prace wentylatora to bedziesz je zwierał wylacznikiem, a jak praca automatyczna to rozwierał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podłączał ktoś może 6 pkt wyłącznik prądu?? Jak i gdzie trzeba go

> podłączyć?? A druga sprawa chciałem zrobić sobie włącznik

> wentylatora chłodnicy ale w ten spsób żeby móc przełączać z

> normalnego obiegu tzn z automatu i móc ręcznie go włączyć, tzn

> automat lub recznie. Kupiłem przełącznik dwu stanowy on lub on

> ;p i wymyśliłem coś takiego, żeby przełączać go na masach tzn

> albo spinać mase zaraz za czujnikiem temperatury w chłodnicy

> (wymuszone włączenie poprzez zwarcie masy) albo przed (czyli

> normalny obieg )

> Dołącze schemat bo trudno to zrozumieć ;p TU Czerwony kolor to moje

> dodatkowe rozwiązanie, różowy to odcinek którego musze sie

> pozbyć. 4 to wentylator chlodnicy, 5 to czujnik i chodzi mi o to

> że jak włącze 2 to mam normalny obieg a jak 1 to spinam mase sam

> recznie za czujnikiem czyli wentylator chodzi. Działać to działa

> tylko czy nie spieprze przez to coś albo moze ktoś ma jakieś

> lepsze rozwiązanie?

> Z góry dzięki i sorry za zagmatwanie

na rajdy.hoga.pl jestcały opis z instalacja cc/sc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podłączał ktoś może 6 pkt wyłącznik prądu?? Jak i gdzie trzeba go

> podłączyć??

A 6-cio punktowy to jaki jest? Ma trzy niezależne pary które łączy, czy po prostu spina sześć biegunów?

Bo najprościej to chyba zrobić z niego trzypunktowy (czyli zwierając jedną stronę we wszystkich trzech parach) i podłączyć jeden do akumulatora, drugi do alternatora, a trzeci do reszty samochodu.

> Kupiłem przełącznik dwu stanowy on lub on

> ;p i wymyśliłem coś takiego, żeby przełączać go na masach tzn

> albo spinać mase zaraz za czujnikiem temperatury w chłodnicy

> (wymuszone włączenie poprzez zwarcie masy) albo przed (czyli

> normalny obieg )

Wepnij swój dodatkowy włącznik równolegle z termowyłącznikiem w chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można zrobić także w ten sposób:

Kombinacja alpejska jak sie masz Wiktor. A wystarczy zwykly przekaznik, ktory poda prad z aku po bezpieczniku na druga nozke termowlacznika. Koniec tlumaczenia.

Wersja automatyczna: termowlacznik wlacza wentylator chlodnicy

Werjsa manualna: podajemy prad przez przekaznik na wentylator chlodnicy.

EDIT:

Zeby miec swiecidelko jak wlacznik jest wlaczony trzeba kupic za 3zl wlacznik z podswietleniem (rozumiem, ze to wersja dla gluchych, ktorzy nie slysza wentylatora)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kombinacja alpejska jak sie masz Wiktor. A wystarczy zwykly

> przekaznik, ktory poda prad z aku po bezpieczniku na druga nozke

> termowlacznika. Koniec tlumaczenia.

> Wersja automatyczna: termowlacznik wlacza wentylator chlodnicy

> Werjsa manualna: podajemy prad przez przekaznik na wentylator

> chlodnicy.

> EDIT:

> Zeby miec swiecidelko jak wlacznik jest wlaczony trzeba kupic za 3zl

> wlacznik z podswietleniem (rozumiem, ze to wersja dla gluchych,

> ktorzy nie slysza wentylatora)

Dzięki za życzliwe uwagi. Gdybyś jednak, zamiast silić się na określenia leżące tuż przed granicą złośliwości, przeanalizował załączony schemacik, zauważyłbyś, że jest dokładnie zgodny z Twoją propozycją, co więcej, wymaga tylko kilkunastu cm przewodu prądowego i jest zabezpieczony oryginalnym bezpiecznikiem od wentylatora - nie ma potrzeby nic ciągnąć z akumulatora. Co do kontrolki - głuchy też człowiek i należy się mu szacunek, nie każdy musi to stosować. Poza tym, jeśli w trakcie jazdy słychać szum pracującego wentylatora, trzeba już rozglądać się za nowym.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do podłączenia przełącznika to powiedział bym że idealne rozwiązanie, sam sobie robiłem w dokładnie ten sposób tylko że zamiast przełącznika był przekaźnik, a sterowanie przekaźnikiem cienkimi kablami do kabiny pociągnięte do przełącznika.

Tam płynie trochę duży prąd i może stopić przełącznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do podłączenia przełącznika to powiedział bym że idealne

> rozwiązanie, sam sobie robiłem w dokładnie ten sposób tylko że

> zamiast przełącznika był przekaźnik, a sterowanie przekaźnikiem

> cienkimi kablami do kabiny pociągnięte do przełącznika.

> Tam płynie trochę duży prąd i może stopić przełącznik

Jeżeli dobrze rozumiem, Twoja wypowiedź dotyczy pierwszego postu, moja propozycja jest troszkę inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli dobrze rozumiem, Twoja wypowiedź dotyczy pierwszego postu,

> moja propozycja jest troszkę inna.

Fakt, źle odpisałem, chodzi o rozwiązanie autora tego wątku.

Jak i jedno i drugie (Twoje) rozwiązanie jest prawidłowe z elektrycznego punktu widzenia to Twoje lepsze bo z przekaźnikiem, przełączniki mogą odmówić posłuszeństwa jak będą na małe obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

killswitch.jpg

. Montaż polegał na:

1, zrobieniu płytki i montażu wyłacznika

2. montaż dwóch kabli - jeden od plusa, drugi do "starego" kabla plusowego poprzez wywiercone dwie dziury za aku - potem podłączenie do pinów na śruby

3. znalezienie głównego bezpiecznika zasilania przekaźnika obwodów pompy, zapłonu itd - w moim CC znajduje się on między kompem, a ścianką przedziału silnikowego

4. rozcięcie kabla "plus" do bezpiecznika z pktu 3 i podłączenie nowym kabelkiem poprzez piny 2 - czyli od plusa do jednego pinu 2, a od drugiego pinu 2 z powrotem do bezpiecznika

5. na koniec poprzez opornik od kabla co idzie do "starego plusa" i poprzez piny 1 wyłącznika prowadzimy kabelek do masy.

I tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po co jest ten rezystor dawany, jaką on role spełnia ?

> Bo na zdrowy rozsądek nie mogę sobie tego jakoś wytłumaczyć.

A ja moge bo ja go nie dałem i spaliłem ukła dalternatora.

Jak wyłączysz w czasie jazdy hebel to silnik jeszcze sie kreci i cos sie z pradem stac musi i ten rezystor sie go pozbywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja moge bo ja go nie dałem i spaliłem ukła dalternatora.

> Jak wyłączysz w czasie jazdy hebel to silnik jeszcze sie kreci i cos

> sie z pradem stac musi i ten rezystor sie go pozbywa

a już wiem o co biega, jak by był odpowiednio rozrysowany schemat tego wyłącznika to było by prościej zrozumieć jego istnienie

on symuluje akumulator dla alternatora, znaczy obciąża go żeby nie ładował na pusto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a już wiem o co biega, jak by był odpowiednio rozrysowany schemat

> tego wyłącznika to było by prościej zrozumieć jego istnienie

> on symuluje akumulator dla alternatora, znaczy obciąża go żeby nie

> ładował na pusto

'

to co rysunek kredkami cza zrobic latwy jest do zrozumienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.