Skocz do zawartości

1,9 vs 2,4jtd


awruK

Rekomendowane odpowiedzi

> I nie chodzi o AR . Tylko tak ogólnie. Ile drożej będzie kosztowało

> utrzymanie 2,4? Ile więcej to pali, ile droższa jest wymiana

> rozrządu itd...

Kolega w 2.4 20VT (co prawda benzyna) za rozrząd zapłacił w ASO 1200zł. Dużo wychodzi bo większość macherów wyciąga do tego celu silnik ale trafiają się też tacy co tego nie robią wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I nie chodzi o AR . Tylko tak ogólnie. Ile drożej będzie kosztowało

> utrzymanie 2,4? Ile więcej to pali, ile droższa jest wymiana

> rozrządu itd...

od niedawna jeżdzę 2.4 jtd pali około 7 litrów . jazda mieszana. za rozrząd jeszcze się nie brałem, ale jak patrzyłem po allegro to ceny "normalne" hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I nie chodzi o AR . Tylko tak ogólnie. Ile drożej będzie kosztowało

> utrzymanie 2,4? Ile więcej to pali, ile droższa jest wymiana

> rozrządu itd...

ceny części podobne, dla mnie zasadniczą wadą 2,4 jest jej waga i częste uwalenie miski olejowej smile.gif

aczkolwiek elastycznośc 5 garów jest powalająca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I nie chodzi o AR . Tylko tak ogólnie. Ile drożej będzie kosztowało

> utrzymanie 2,4? Ile więcej to pali, ile droższa jest wymiana

> rozrządu itd...

Ceny części do 2,4jtd są nieco wyższe i zwłaszcza trzeba uważać na wspomnianą wyżej miskę olejową, którą akurat u siebie teraz wymieniam. Używanych w dobrym stanie jest w odróznieniu od 1,9 bardzo mało (jeśli się znajdzie to w cenach 600-800, a do 1,9 koło 300), a nowe kosztują koło 1100-1200. Mając szczęscie można nową trochę taniej znaleźć. Spalanie również jest nieco wyższe (koło 7l/100) niż w 1,9, ale za największą wadę 2,4 również uważam dużą masę silnika. Przy zakupie auta z 2,4 warto zwrócić uwagę na ewentualne wycieki, stan przegubów oraz poduszek silnika, które w tym silniku ulegają szybszemu zużyciu, podobnie jak przednie zawieszenie.

Z plusów 2,4jtd to dźwięk silnika, sporo km/nm w serii i niezły potencjał na więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie a 7l to z górki 60 na godzię na 5 biegu

Nie no. Z wycieczki do niemiec średnie spalanie wyszło 6l. Ale jak by w koszta paliwa wrzucić też 2 fotki z fotoradaru to by do ponad 12 podskoczyło zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam 2.4 i 1.9 i bardzo lubie jezdzic 1.9. Ciszej i taniej. Ale moze

> sie starzeje juz...

jeżeli dobrze kojarzę , to 1.9 masz w ciężkiej krowie 159 - to chyba faktycznie starzejesz się biglaugh.gifpiwo.gif

a ciszej to jest w 2,4 , no chyba że są to inne generacje aut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> albo ostateczne 1.9 + chip na 165-max170cv

Szkoda kasy na takiego moda wink.gif

150tke spokojnie zrobisz na 180+ps i ~400Nm.

Lepszy wydech, wydajniejszy IC i można ciut mocniej. Zmiana sprężarki i spokojnie 220ps:) po wzmocnieniu przeniesienia napędu smile.gif

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lepszy wydech, wydajniejszy IC i można ciut mocniej. Zmiana sprężarki

> i spokojnie 220ps:) po wzmocnieniu przeniesienia napędu

> Pozdro

Cinek brachu , to już ekstremum ok.gifbiglaugh.gif

ale wtedy zastanawiasz się co byś dopiero wycisnął z fabrycznej 2,4 175CV

P.S. przeczytałem twojego posta odnośnie PIIFL 1.9MJTD , szacun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cinek brachu , to już ekstremum

E tam ekstremum od razu... wink.gif

> ale wtedy zastanawiasz się co byś dopiero wycisnął z fabrycznej 2,4

> 175CV

Tam seryjnie jest gt22 lub w pozniejszych gt20 (KKK). Imho na seryjnej już można dużo zrobic, montując np gt23 z 3.2cdi mozna jeszcze poszaleć. 250ps dla 2.4 nie powinno byc problemem - największy problem będzie z przeniesieniem napędu...

> P.S. przeczytałem twojego posta odnośnie PIIFL 1.9MJTD , szacun

To nie koniec jeszcze jeśli chodzi o tego MJTDka wink.gif

Poczekaj na wykres mojego wyblakniętego, jak się wszystko uda już w przyszłym miesiącu slinka.gif

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli dobrze kojarzę , to 1.9 masz w ciężkiej krowie 159 - to chyba

> faktycznie starzejesz się

Ta ciezka krowa jest lekko zrobiona i jezdzi prawie jak 2.4 wink.gif

> a ciszej to jest w 2,4 , no chyba że są to inne generacje aut

Ta sama generacja, 2.4 przyjemnie mruczy a 1.9 jest bardziej... bezplciowy wink.gif Tzn sunie do przodu ale bez fajnych efektow aktustycznych wink.gif Jesli w dieslu o czyms takim mozna wogole mowic hehe.gif

Ale moze to kwestia innego wydechu (w 2.4 swa dwie koncowki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E tam ekstremum od razu...

> Tam seryjnie jest gt22 lub w pozniejszych gt20 (KKK). Imho na

> seryjnej już można dużo zrobic, montując np gt23 z 3.2cdi mozna

> jeszcze poszaleć. 250ps dla 2.4 nie powinno byc problemem -

> największy problem będzie z przeniesieniem napędu...

Bedziemy musieli kiedyś poważnie porozmawiać :-)

U mnie problemu z przeniesieniem napedu nie ma absolutnie żanego, za to brakuje koników. Obecne to co najwyżej osiołki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.