awruK Napisano 8 Września 2009 Udostępnij Napisano 8 Września 2009 I nie chodzi o AR . Tylko tak ogólnie. Ile drożej będzie kosztowało utrzymanie 2,4? Ile więcej to pali, ile droższa jest wymiana rozrządu itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 8 Września 2009 Udostępnij Napisano 8 Września 2009 > I nie chodzi o AR . Tylko tak ogólnie. Ile drożej będzie kosztowało > utrzymanie 2,4? Ile więcej to pali, ile droższa jest wymiana > rozrządu itd... Kolega w 2.4 20VT (co prawda benzyna) za rozrząd zapłacił w ASO 1200zł. Dużo wychodzi bo większość macherów wyciąga do tego celu silnik ale trafiają się też tacy co tego nie robią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
micha- Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > I nie chodzi o AR . Tylko tak ogólnie. Ile drożej będzie kosztowało > utrzymanie 2,4? Ile więcej to pali, ile droższa jest wymiana > rozrządu itd... od niedawna jeżdzę 2.4 jtd pali około 7 litrów . jazda mieszana. za rozrząd jeszcze się nie brałem, ale jak patrzyłem po allegro to ceny "normalne" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 9 Września 2009 Udostępnij Napisano 9 Września 2009 > I nie chodzi o AR . Tylko tak ogólnie. Ile drożej będzie kosztowało > utrzymanie 2,4? Ile więcej to pali, ile droższa jest wymiana > rozrządu itd... ceny części podobne, dla mnie zasadniczą wadą 2,4 jest jej waga i częste uwalenie miski olejowej aczkolwiek elastycznośc 5 garów jest powalająca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seyo Napisano 10 Września 2009 Udostępnij Napisano 10 Września 2009 > I nie chodzi o AR . Tylko tak ogólnie. Ile drożej będzie kosztowało > utrzymanie 2,4? Ile więcej to pali, ile droższa jest wymiana > rozrządu itd... Ceny części do 2,4jtd są nieco wyższe i zwłaszcza trzeba uważać na wspomnianą wyżej miskę olejową, którą akurat u siebie teraz wymieniam. Używanych w dobrym stanie jest w odróznieniu od 1,9 bardzo mało (jeśli się znajdzie to w cenach 600-800, a do 1,9 koło 300), a nowe kosztują koło 1100-1200. Mając szczęscie można nową trochę taniej znaleźć. Spalanie również jest nieco wyższe (koło 7l/100) niż w 1,9, ale za największą wadę 2,4 również uważam dużą masę silnika. Przy zakupie auta z 2,4 warto zwrócić uwagę na ewentualne wycieki, stan przegubów oraz poduszek silnika, które w tym silniku ulegają szybszemu zużyciu, podobnie jak przednie zawieszenie. Z plusów 2,4jtd to dźwięk silnika, sporo km/nm w serii i niezły potencjał na więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punto_olo Napisano 10 Września 2009 Udostępnij Napisano 10 Września 2009 > Spalanie również jest nieco wyższe > (koło 7l/100) niż w 1,9 ale chyba na trasie?? bo miasto to 10l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 10 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2009 > ale chyba na trasie?? bo miasto to 10l I w to jestem w stanie uwierzyć Mi niecipowane 1,9 tdi 105 KM potrafi w łodzi łyknąć 8,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punto_olo Napisano 10 Września 2009 Udostępnij Napisano 10 Września 2009 > I w to jestem w stanie uwierzyć Mi niecipowane 1,9 tdi 105 KM > potrafi w łodzi łyknąć 8,5 dokładnie a 7l to z górki 60 na godzię na 5 biegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 10 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2009 > dokładnie a 7l to z górki 60 na godzię na 5 biegu Nie no. Z wycieczki do niemiec średnie spalanie wyszło 6l. Ale jak by w koszta paliwa wrzucić też 2 fotki z fotoradaru to by do ponad 12 podskoczyło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seyo Napisano 10 Września 2009 Udostępnij Napisano 10 Września 2009 > ale chyba na trasie?? bo miasto to 10l Na trasie bez szaleństw to koło 6, a 7 w mieszanym trybie tak jak na codzień śmigam. Od stylu jazdy też sporo zależy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punto_olo Napisano 11 Września 2009 Udostępnij Napisano 11 Września 2009 > Na trasie bez szaleństw to koło 6, a 7 w mieszanym trybie tak jak na > codzień śmigam. Od stylu jazdy też sporo zależy. to fakt , raczej sobie nie żałuję :-) ale jak jeżdzę spokojnie to nie odczuwam dużej różnicy w spalaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 12 Września 2009 Udostępnij Napisano 12 Września 2009 > aczkolwiek elastycznośc 5 garów jest powalająca a ten dźwięk silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punto_olo Napisano 12 Września 2009 Udostępnij Napisano 12 Września 2009 > a ten dźwięk silnika szczególnie dziarski gdy koło pasowe obrywa się na gumie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 12 Września 2009 Udostępnij Napisano 12 Września 2009 > szczególnie dziarski gdy koło pasowe obrywa się na gumie a tam szukasz na siłę minusów ja już żałuję że zamiast 2.4Mj 175cv mam 1.9 Mj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 17 Września 2009 Udostępnij Napisano 17 Września 2009 > a tam szukasz na siłę minusów > ja już żałuję że zamiast 2.4Mj 175cv mam 1.9 Mj ja właśnie robie przymiarki do 1.9 Mj i boje sie że też będę żaołował - zawsze miałem 2,4... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 18 Września 2009 Udostępnij Napisano 18 Września 2009 > ja właśnie robie przymiarki do 1.9 Mj i boje sie że też będę > żaołował - zawsze miałem 2,4... Mam 2.4 i 1.9 i bardzo lubie jezdzic 1.9. Ciszej i taniej. Ale moze sie starzeje juz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 18 Września 2009 Udostępnij Napisano 18 Września 2009 jeżeli lubisz poszaleć to 2,4 , waaaarto , jedyny minus ciężki przód i bardzo trzeba uważać na michę olejową na polskim poligonie albo ostateczne 1.9 + chip na 165-max170cv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 18 Września 2009 Udostępnij Napisano 18 Września 2009 > Mam 2.4 i 1.9 i bardzo lubie jezdzic 1.9. Ciszej i taniej. Ale moze > sie starzeje juz... jeżeli dobrze kojarzę , to 1.9 masz w ciężkiej krowie 159 - to chyba faktycznie starzejesz się a ciszej to jest w 2,4 , no chyba że są to inne generacje aut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 18 Września 2009 Udostępnij Napisano 18 Września 2009 > albo ostateczne 1.9 + chip na 165-max170cv Szkoda kasy na takiego moda 150tke spokojnie zrobisz na 180+ps i ~400Nm. Lepszy wydech, wydajniejszy IC i można ciut mocniej. Zmiana sprężarki i spokojnie 220ps:) po wzmocnieniu przeniesienia napędu Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 18 Września 2009 Udostępnij Napisano 18 Września 2009 > Lepszy wydech, wydajniejszy IC i można ciut mocniej. Zmiana sprężarki > i spokojnie 220ps:) po wzmocnieniu przeniesienia napędu > Pozdro Cinek brachu , to już ekstremum ale wtedy zastanawiasz się co byś dopiero wycisnął z fabrycznej 2,4 175CV P.S. przeczytałem twojego posta odnośnie PIIFL 1.9MJTD , szacun Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 18 Września 2009 Udostępnij Napisano 18 Września 2009 > Cinek brachu , to już ekstremum E tam ekstremum od razu... > ale wtedy zastanawiasz się co byś dopiero wycisnął z fabrycznej 2,4 > 175CV Tam seryjnie jest gt22 lub w pozniejszych gt20 (KKK). Imho na seryjnej już można dużo zrobic, montując np gt23 z 3.2cdi mozna jeszcze poszaleć. 250ps dla 2.4 nie powinno byc problemem - największy problem będzie z przeniesieniem napędu... > P.S. przeczytałem twojego posta odnośnie PIIFL 1.9MJTD , szacun To nie koniec jeszcze jeśli chodzi o tego MJTDka Poczekaj na wykres mojego wyblakniętego, jak się wszystko uda już w przyszłym miesiącu Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 19 Września 2009 Udostępnij Napisano 19 Września 2009 > jeżeli dobrze kojarzę , to 1.9 masz w ciężkiej krowie 159 - to chyba > faktycznie starzejesz się Ta ciezka krowa jest lekko zrobiona i jezdzi prawie jak 2.4 > a ciszej to jest w 2,4 , no chyba że są to inne generacje aut Ta sama generacja, 2.4 przyjemnie mruczy a 1.9 jest bardziej... bezplciowy Tzn sunie do przodu ale bez fajnych efektow aktustycznych Jesli w dieslu o czyms takim mozna wogole mowic Ale moze to kwestia innego wydechu (w 2.4 swa dwie koncowki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafa Napisano 23 Września 2009 Udostępnij Napisano 23 Września 2009 > E tam ekstremum od razu... > Tam seryjnie jest gt22 lub w pozniejszych gt20 (KKK). Imho na > seryjnej już można dużo zrobic, montując np gt23 z 3.2cdi mozna > jeszcze poszaleć. 250ps dla 2.4 nie powinno byc problemem - > największy problem będzie z przeniesieniem napędu... Bedziemy musieli kiedyś poważnie porozmawiać :-) U mnie problemu z przeniesieniem napedu nie ma absolutnie żanego, za to brakuje koników. Obecne to co najwyżej osiołki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 24 Września 2009 Udostępnij Napisano 24 Września 2009 > Bedziemy musieli kiedyś poważnie porozmawiać :-) > U mnie problemu z przeniesieniem napedu nie ma absolutnie żanego, za > to brakuje koników. Obecne to co najwyżej osiołki Ja zawsze rozmawiam poważnie Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafa Napisano 25 Września 2009 Udostępnij Napisano 25 Września 2009 > Ja zawsze rozmawiam poważnie > Pozdro W każdym razie jeśli dotrwam do wiosny to będę próbował się od Ciebie tego i owego nauczyć/dowiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.