Skocz do zawartości

Bimarco C a seryjne pasy ..


crawen

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam , mam takie zapytanie , jak pod Bimarco C Mają się seryjne pasy

> ? Chodzi mi o to jak zamocować tą ustrojstwo do wpinania pasa ;p

> proszę o jakieś manuale i foty - Dziękuje

Ja mam u siebie niezgodnie ze sztuka, mianowicie mam szyny alu do niego, a w tej po stronie mocowania pasa otwor, sruba + nakretka. Prawidlowo trzeba by zrobic jakies mocowanie przykrecane do podlogi. Np. z katownika aluminiowego jesli uda ci sie go zmiescic.

A moze lepiej kupic szelki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A moze lepiej kupic szelki?

Hm była taka opcja , a szelki jak przymocować ? , muszą mieć jakiś atest ? i jak sie mają do przeglądu , bo raczej bym chciał żeby tylna kanapa pozostałą w samochodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hm była taka opcja , a szelki jak przymocować ? , muszą mieć jakiś

> atest ? i jak sie mają do przeglądu , bo raczej bym chciał żeby

> tylna kanapa pozostałą w samochodzie

Zeby prawidlowo zamocowac szelki to tez musisz zrobic dziurke w podlodze, a od spodu przyspawac blaszke z nakretka. Mozna kupic takie specjalne na allegro. Teoretycznie musza miec atest, ale rzadko kiedy ktos to sprawdza. Mozesz kupic szelki, ktore wpina sie w mocowanie tylnego pasa, ale gorzej jak ktos bedzie chcial jechac na tym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby bylo dobrze, to wykrecasz srube ktora trzyma ten caly zatrzask do pasa i kupujesz do niego nakretke, ALE... nie jest to zwykly gwint tylko gesty, wiec musisz zapytac w lepszym sklepie ze srubami. w swoim mocowaniu fotela wiercisz dziure i montujesz w tym miejscu jak w serii.

moglbys dac zwykla srube i nakretke, ale pytales jak zrobic, wiec napisalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uzasadnij!

Bo zalacznik J mowi, ze pasy nie moga byc mocowane do fotela grinser006.gif

A ze jest to dokument stworzony przez organizacje zajmujaca sie sportem samochodowym, to wiedza doskonale dlaczego tak powinno byc. A glownie dlatego, zeby bylo bezpieczniej, bo jesli pas jest przymocowany do fotela, to przy wypadku na mocowanie fotela dzialaja dodatkowe sily, ktorych moze ono nie wytrzymac i poleciec razem z delikwentem w kosmos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko Ty mówisz o sporcie wyczynowym, a tu gościu chce zamontowac

> seryjne pasy. Seryjne pasy fabryka zamocowała właśnie do szyn

> fotela

No tak, ale nie powinno tak byc smile.gif czy wszystko co robi fabryka jest sluszne i poprawne? Ja mu tylko mowie jak powinno to byc zrobione, przeciez sam mam przymocowane do fotela, ale wiem ze jest nieprawidlowo i musze to zmienic. Jesli dla bezpieczenstwa cos jest stosowane w sporcie, to na ulicy raczej tez nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zeby bylo dobrze, to wykrecasz srube ktora trzyma ten caly zatrzask

> do pasa i kupujesz do niego nakretke, ALE... nie jest to zwykly

> gwint tylko gesty, wiec musisz zapytac w lepszym sklepie ze

> srubami. w swoim mocowaniu fotela wiercisz dziure i montujesz w

> tym miejscu jak w serii.

Śruby do pasów powinny mieć klasę 12,9 lub wyżej.

Gwint ARAIF to M12x1.

Ja mam u siebie płytkę z blachy 4mm włożoną od spodniej strony tunelu, za płytką przyspawane dwie nakrętki z kołnierzami M12x1 i wywiercone dwa otwory w tunelu przez które przechodzą śruby skręcające mocowania pasów, tunel z płytą pod tunelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko Ty mówisz o sporcie wyczynowym, a tu gościu chce zamontowac

> seryjne pasy. Seryjne pasy fabryka zamocowała właśnie do szyn

> fotela

Chodzi o to że można założyć że te seryjne szyny zostały poddane odpowiednim badaniom i zostały wykonane w sposób świadomy czekających je obciążeń.

Szyny nieseryjne już nie wiadomo jakie są, a takie mocowanie pasów łatwo zrobić źle.

Znacznie trudniej zrobić źle mocowanie pasów do tunelu i dlatego takie jest dopuszczalne w sporcie w wariancie samoróbka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hm była taka opcja , a szelki jak przymocować ? , muszą mieć jakiś

> atest ? i jak sie mają do przeglądu , bo raczej bym chciał żeby

> tylna kanapa pozostałą w samochodzie

Jeżeli chodzi o ścisłe trzymanie się przepisów to nie wolno wymienić ani pasów, ani foteli, ani praktycznie niczego.

Są to elementy objęte homologacją modelu samochodu i możesz je wymieniać na takie same.

Ale na szczęście na to nikt nie patrzy i samochody z wymienionymi fotelami i pasami bez problemu przechodzą przeglądy.

Jeżeli chodzi o mocowanie pasów po wymianie siedzenia, to od strony drzwi mocujesz do seryjnego gwintu.

Po stronie tunelu wiercisz dziurę w tunelu, od spodu dajesz grubą płytkę metalową w której wiercisz dziurę, dajesz od spodu nakrętkę (możesz lekko przyspawać do płytki) i w to wkręcasz śrubę.

Pamiętaj że pasy mają drobnozwojny gwint (AFAIR M12x1.0, ale mogę się mylić) i śruby chyba 12,9 z łbem z kołnierzem.

Górne pasy idą do tyłu i przykręcasz je w miejsce gdzie tylne pasy mocowane są do kanapy - widziałem samochód w którym były zostawione również seryjne tylne pasy przykręcone do tych samych mocowań, dało się nawet wsiąść i jechały dwie osoby. Nie wiem tylko na ile to mądre z punktu widzenia wytrzymałości tych mocowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Śruby do pasów powinny mieć klasę 12,9 lub wyżej.

> Gwint ARAIF to M12x1.

brednie, w całym CC fabrycznie mam do pasów śruby 8,8, poza tym znajdź śruby lepsze niż 12,9, życze powodzenia

A gwint jak mnie pamięc nie myli jest calowy a nie żadne M12

> Ja mam u siebie płytkę z blachy 4mm włożoną od spodniej strony

> tunelu, za płytką przyspawane dwie nakrętki z kołnierzami M12x1

> i wywiercone dwa otwory w tunelu przez które przechodzą śruby

> skręcające mocowania pasów, tunel z płytą pod tunelem.

waytogo.gif A tu się zgodzę, własnie tak jest najlepiej, takie blachy z nakrętkami dośc łatwo dostać i mocowanie jest pasa do kasty jak talala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> brednie, w całym CC fabrycznie mam do pasów śruby 8,8

W rajdach wymaga się wytrzymałości każdego punktu mocowania pasów (4 na każdy fotel) na statyczne obciążenie 1500kg.

Nie wiem czy jest to do uzyskania za pomocą śruby 8,8.

Może i faktycznie w CC stosowano śruby 8.8.

Natomiast w CC pasy to trochę tak dla picu żeby przepisy oszukać. AFAIR i tak słupek do którego są zamocowane seryjne pasy u góry jest tak słaby, że się w razie wypadku wygina. w takim układzie faktycznie śrub się nie przeciąży.

Jak się pociągnie ten słupek siłą 1500kg, to raczej nie da rady.

W każdym razie do moich pasów bezpieczeństwa dostałem śruby 12,9, takie same wymontował kolega ze swojej Skody, również takie kupiłem w sklepie jako śruby do pasów. Słyszałem że innych się nie stosuje - być może z wyjątkiem CC.

Zresztą nie chodzi o to żeby robić lipę jak w serii, a żeby zrobić lepiej.

> A gwint jak mnie pamięc nie myli jest calowy a nie żadne M12

> A tu się zgodzę, własnie tak jest najlepiej, takie blachy z

> nakrętkami dośc łatwo dostać i mocowanie jest pasa do kasty jak

> talala

Tu są, gwint jest 7/16

http://www.hydrotex.com.pl/p64-plytka-z-nakretka-716.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.