Skocz do zawartości

Wymiana reflektorów na H7+H3 - obalam mity


lukaszek

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj wspólnie z ojcem przełożyliśmy w Sienie lampy H4 na dwużarówkowe H7+H3. Zacznę może od tego, że do takiej operacji potrzebne są:

1) nowe lampy

2) kostki podłączeniowe (kupiłem na allegro z rozbiórki)

3) lutownica z cyną

4) jakaś izolacja (taśma lub koszulki termokurczliwe)

5) miernik napięcia i oporu

NIE POTRZEBA ŻADNYCH PRZEKAŹNIKÓW ANI DIOD!

Sprawa podłączenia sprowadza się do zbadania miernikiem który kabelek we wtyczce odpowiada za jakie światła i polutowanie kabelków wystających z wtyczki z przewodami z instalcji auta. Problemem mogłoby być dla niektórych to, że do jednożarówkowej lampy przychodzi pięć przewodów, a do dwużarówkowej cztery, ale to żaden kłopot, bo ten pierwszy reflektor ma dwa przewody masowe i trzeba je po prostu zlutować do kupy i po zawodach. W moim aucie wszystko działa aż miło.

Mam tylko mały problem z ustawieniem nowych lamp, bo silniczki ze starych nie pasują, a ręczna regulacja działa tragicznie, bo kręcąc regulatorem coś w nim przeskakuje i trzeba się namęczyć, żeby ustawić wszystko jak należy. Jest jakieś rozwiązanie tej niedogodności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj wspólnie z ojcem przełożyliśmy w Sienie lampy H4 na

> dwużarówkowe H7+H3. Zacznę może od tego, że do takiej operacji

> potrzebne są:

> 1) nowe lampy

> 2) kostki podłączeniowe (kupiłem na allegro z rozbiórki)

> 3) lutownica z cyną

> 4) jakaś izolacja (taśma lub koszulki termokurczliwe)

> 5) miernik napięcia i oporu

> NIE POTRZEBA ŻADNYCH PRZEKAŹNIKÓW ANI DIOD!

> Sprawa podłączenia sprowadza się do zbadania miernikiem który kabelek

> we wtyczce odpowiada za jakie światła i polutowanie kabelków

> wystających z wtyczki z przewodami z instalcji auta. Problemem

> mogłoby być dla niektórych to, że do jednożarówkowej lampy

> przychodzi pięć przewodów, a do dwużarówkowej cztery, ale to

> żaden kłopot, bo ten pierwszy reflektor ma dwa przewody masowe i

> trzeba je po prostu zlutować do kupy i po zawodach. W moim aucie

> wszystko działa aż miło.

> Mam tylko mały problem z ustawieniem nowych lamp, bo silniczki ze

> starych nie pasują, a ręczna regulacja działa tragicznie, bo

> kręcąc regulatorem coś w nim przeskakuje i trzeba się namęczyć,

> żeby ustawić wszystko jak należy. Jest jakieś rozwiązanie tej

> niedogodności?

ale w manulach jest opisane jak wymienic lampy z tego co pamietam ;>;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Owszem, ale w dużo bardziej skomplikowany sposób.

masz porównanie w nocy? czy różnica jest wyraźna? opłacało się?

...bo sam się zastanawiam nad wymianą - jedna lampa chyba się rozszczelniła i zrobiła się szara, więc wymiana i tak mnie czeka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NIE POTRZEBA ŻADNYCH PRZEKAŹNIKÓW ANI DIOD!

Bez diod oczywiście się obejdzie ale jak zaświecisz długie to zgasną Ci krótkie ... przekaźniki też nie są niezbędne ale poprawiają świecenie - mniejsze spadki napięcia przez skrócenie obwodu zasilania lamp jeśli podłączy się je bezpośrednio z akumulatora oraz eliminuje się zdarzające się awarie przełącznika przy kierownicy spowodowane przeciążeniem styków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oraz eliminuje się zdarzające się awarie przełącznika przy

> kierownicy spowodowane przeciążeniem styków...

To w PS, przy zwykłych żarówkach się praktycznie nie zdarza.

Taka sytuacja była bolączką "kaszlaków"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co pamiętam, to w późniejszych wersjach fabrycznie

> wyposażonych w reflektory dwu żarówkowe były montowane

> przekaźniki... więc chyba coś było na rzeczy ...

Powiem Ci szczerze, ze może i masz racje. W każdym bądź razie nie pamiętam, aby się ktoś na to skarżył.

Nie chce mi się już analizować schematów ok.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.