lukaszek Napisano 25 Września 2009 Udostępnij Napisano 25 Września 2009 Dzisiaj wspólnie z ojcem przełożyliśmy w Sienie lampy H4 na dwużarówkowe H7+H3. Zacznę może od tego, że do takiej operacji potrzebne są: 1) nowe lampy 2) kostki podłączeniowe (kupiłem na allegro z rozbiórki) 3) lutownica z cyną 4) jakaś izolacja (taśma lub koszulki termokurczliwe) 5) miernik napięcia i oporu NIE POTRZEBA ŻADNYCH PRZEKAŹNIKÓW ANI DIOD! Sprawa podłączenia sprowadza się do zbadania miernikiem który kabelek we wtyczce odpowiada za jakie światła i polutowanie kabelków wystających z wtyczki z przewodami z instalcji auta. Problemem mogłoby być dla niektórych to, że do jednożarówkowej lampy przychodzi pięć przewodów, a do dwużarówkowej cztery, ale to żaden kłopot, bo ten pierwszy reflektor ma dwa przewody masowe i trzeba je po prostu zlutować do kupy i po zawodach. W moim aucie wszystko działa aż miło. Mam tylko mały problem z ustawieniem nowych lamp, bo silniczki ze starych nie pasują, a ręczna regulacja działa tragicznie, bo kręcąc regulatorem coś w nim przeskakuje i trzeba się namęczyć, żeby ustawić wszystko jak należy. Jest jakieś rozwiązanie tej niedogodności? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer0 Napisano 26 Września 2009 Udostępnij Napisano 26 Września 2009 > Dzisiaj wspólnie z ojcem przełożyliśmy w Sienie lampy H4 na > dwużarówkowe H7+H3. Zacznę może od tego, że do takiej operacji > potrzebne są: > 1) nowe lampy > 2) kostki podłączeniowe (kupiłem na allegro z rozbiórki) > 3) lutownica z cyną > 4) jakaś izolacja (taśma lub koszulki termokurczliwe) > 5) miernik napięcia i oporu > NIE POTRZEBA ŻADNYCH PRZEKAŹNIKÓW ANI DIOD! > Sprawa podłączenia sprowadza się do zbadania miernikiem który kabelek > we wtyczce odpowiada za jakie światła i polutowanie kabelków > wystających z wtyczki z przewodami z instalcji auta. Problemem > mogłoby być dla niektórych to, że do jednożarówkowej lampy > przychodzi pięć przewodów, a do dwużarówkowej cztery, ale to > żaden kłopot, bo ten pierwszy reflektor ma dwa przewody masowe i > trzeba je po prostu zlutować do kupy i po zawodach. W moim aucie > wszystko działa aż miło. > Mam tylko mały problem z ustawieniem nowych lamp, bo silniczki ze > starych nie pasują, a ręczna regulacja działa tragicznie, bo > kręcąc regulatorem coś w nim przeskakuje i trzeba się namęczyć, > żeby ustawić wszystko jak należy. Jest jakieś rozwiązanie tej > niedogodności? ale w manulach jest opisane jak wymienic lampy z tego co pamietam ;>;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek Napisano 26 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2009 > ale w manulach jest opisane jak wymienic lampy z tego co pamietam > ;>; Owszem, ale w dużo bardziej skomplikowany sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzej_zee Napisano 28 Września 2009 Udostępnij Napisano 28 Września 2009 > Owszem, ale w dużo bardziej skomplikowany sposób. masz porównanie w nocy? czy różnica jest wyraźna? opłacało się? ...bo sam się zastanawiam nad wymianą - jedna lampa chyba się rozszczelniła i zrobiła się szara, więc wymiana i tak mnie czeka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek Napisano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2009 Napiszę krótko. Nie ma porównania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rds Napisano 28 Września 2009 Udostępnij Napisano 28 Września 2009 > Napiszę krótko. Nie ma porównania Zgodzą sie z tobą. Jeździłem sienkami z obydwoma typami lamp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzej_zee Napisano 28 Września 2009 Udostępnij Napisano 28 Września 2009 > Napiszę krótko. Nie ma porównania w takim razie wymiana już niedługo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
starling Napisano 29 Września 2009 Udostępnij Napisano 29 Września 2009 > NIE POTRZEBA ŻADNYCH PRZEKAŹNIKÓW ANI DIOD! Bez diod oczywiście się obejdzie ale jak zaświecisz długie to zgasną Ci krótkie ... przekaźniki też nie są niezbędne ale poprawiają świecenie - mniejsze spadki napięcia przez skrócenie obwodu zasilania lamp jeśli podłączy się je bezpośrednio z akumulatora oraz eliminuje się zdarzające się awarie przełącznika przy kierownicy spowodowane przeciążeniem styków... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 29 Września 2009 Udostępnij Napisano 29 Września 2009 > oraz eliminuje się zdarzające się awarie przełącznika przy > kierownicy spowodowane przeciążeniem styków... To w PS, przy zwykłych żarówkach się praktycznie nie zdarza. Taka sytuacja była bolączką "kaszlaków" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
starling Napisano 29 Września 2009 Udostępnij Napisano 29 Września 2009 > To w PS, przy zwykłych żarówkach się praktycznie nie zdarza. Z tego co pamiętam, to w późniejszych wersjach fabrycznie wyposarzonych w reflektory dwużarówkowe były montowane przekaźniki... więc chyba coś było na rzeczy ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 29 Września 2009 Udostępnij Napisano 29 Września 2009 > Z tego co pamiętam, to w późniejszych wersjach fabrycznie > wyposażonych w reflektory dwu żarówkowe były montowane > przekaźniki... więc chyba coś było na rzeczy ... Powiem Ci szczerze, ze może i masz racje. W każdym bądź razie nie pamiętam, aby się ktoś na to skarżył. Nie chce mi się już analizować schematów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.