Skocz do zawartości

Mondeo V6 - Stag 300 - kolory kabli przy wtryskach.


resmiki

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktos ma schemat sterowania wtryskami w Mondeo MKII V6 ?

Jutro albo pojutrze dostanę Staga i zabieram się za montaz, ale nie jestem pewien, który kable w wiazce do wtrysków benzynowych idzie do ktorego cylindra, nie mam schematu i opisu kolorow frown.gif. Aktualnie jest zamontowany BRC FLY więc juz podłaczenie do wlasciwego kabla (podajacego mase z ECM) wtryskiwacza jest, tylko nie wiem który wtryskiwacz jest od którego cylindra. Innymi słowy nie chce doprowadzic do sytuacji, ze po impulsie na wtryskiwacz benzynowy cylindra 1 gaz dostaje np. cylinder 5.

Do wtrysku benzynowego na jeden kabelek podawany jest "+" a na drugi impulsy masy z ECM. Na przykładzie cylindra 1... trzeba rozciąc kabelek (ja juz mam rozciety) ten na którym idzie impuls masy i zolty kabelek od Staga podpiac do tego rozcietego od strony wtryskiwacza, a zoltoczarny od strony ECM. Tak ? Wydaje mi sie, ze inaczej to nie bedzie ale wole sie upewnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam napiszę bo własnie dotarła paczka ze Stagiem.

To jest prostsze niż myslałem. Przy instalacji BRC cięli przewody do wtryskiwaczy i wlutowywali wejscie na sterownik. Kabel Staga do pojedynczego wtryskiwacza benzynowego ma gniazdo i wtyczke. Jak sądzę wtyczkę instalacji auta odpina sie z wtryskiwacza benzynowego i wpina do gniazda staga, a wtyczke staga dopina sie do wtryskiwacza. Klik, klik i po sprawie smile.gif. Na kablach sa numerki cylindrów.

Muszę tylko polutowac przewody do wtryskiwaczy, ktore rozcięli montując BRC. Jak sądzę zmniejszy się plątanina pod maską bo przy BRC jest masakryczna ilość przewodów i rureczek. Każdy element - MAP, emulator wtrysków, sterowanie do smartam, itp ... znajdują się w innym miejscu pod maską i jest połaczony plątaniną kabli i rureczek z innymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kabel Staga do

> Będą przydatne, o ile Ford nie zastosował jakichś niestendardowych

> wtyczek.

Bazując na skarbnicy wiedzy jaka jest allegro smile.gif, to złacza wyglądaja tak samo na wtryskiwaczach forda, jak na wiązce od staga.

Zwlaszcza trzecie zdjęcie.

http://allegro.pl/item761515126_ford_cougar_mondeo_2_5_v6_listwa_wtryskowa_wtryski.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to Ci się udało.

> Geniusa zostawiasz?

Tak. Podobno ma przebieg 40 kkm. Jak trzeba bedzie to wymienie albo zregeneruje. Ma 1500 mbar i czasem chodzi mi po głowie czy nie bedzie za duzo, bo czytałem, ze powinno byc w granicach 1000 - 1200, ale moze mniejsze dysze złatwią temat.

W Magic Jetach mam dysze 2.0. Kalibracja pokaze czy i ile trzeba rozwiercać. Dla tego silnika w katalogu Magic Jeta piszą ze powinno byc 2.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, że one są stopniowane ciśnieniem (1200, 1500) wyjściowym, ale

> na pokrywie nie ma czasami śruby do regulacji?

Podniosłem maske i postanowiłem go obejrzec. Dostęp trudny, praktycznie tylko od gory reduktor widać. Zadnej regulacji. Patrze a tu maly zonk ... nie ma czujnika temperatury. Wykręcony. Czujnik temperatury znalazłem wciśniety pod kolektor dolotowy, podpięty do instalacji. Jak to gazownik tak zrobił, to gratuluję mu profesjonalizmu. Dla mnie zaletą takiego rozwiązania jak było jest to, że na pewno nie przełaczal się rano na zbyt niskiej temperaturze, co dobrze rokuje reduktorowi.

Dopoki gaz działał jeszcze jako tako, jakoś dziwnie się przełaczał. Rano musiał sie nagrzac prawie na maksa, potem juz nie. Teraz wiem dlaczego.

Probowałem go wkręcić w reduktor ale ten czujnik nie od tego reduktora. Mam oryginalny od Staga. Wezmę trójnik miedziany od instalacji CO, w srodkowy króciec wlutuję gazowo zaslepkę i nakrętkę M5 a w nią wkręcę czujnik. Tak spreparowany czujnik wepnę w obwód chłodniczy przed reduktorem. Powinno być git. Tylko czy miedź nie pogryzie się z aluminium chemicznie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... Tylko czy miedź nie pogryzie się z aluminium chemicznie ?

Przez płyn się nie pogryzie, bo przecież są silniki z aluminiową głowicą i miedzianą chłodnicą. Jakbyś łączył na styk miedź i aluminium, to wtedy byłyby problemy ze szczelnością ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Np. takiego Citroena BX nie można chyba zaliczyć do początków

> motoryzacji ...

Rurki i kolektory chłodnicy są z miedzi??

Zwykle te elementy były z mosiądzu - dużo większa wytrzymałość i mniejsza cena kosztem niewiele tylko gorszych właściwości termicznych, że tak je nazwę.

Z miedzi wykonywane były natomiast blaszki wstawiane pomiędzy rurki dla intensyfikacji wymiany ciepła.

Chyba żw Francuzi woleli inaczej, ale coś mi się wydaje, że akurat w przypadku chłodnic zastosowania to nie ma. smile.gif

Z ciekawostek natomiast spotkałem się kiedyś z chłodnicą wykonaną ze... stali we Fiacie 125p. Albo to był wytwór jakiegoś rzemieślnika, albo pochodził z okresu, w którym nasz kraj borykał się z największymi kłopotami materiałowymi. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rurki i kolektory chłodnicy są z miedzi??...

Tego nie wiem, ale chłodnica wielkościowo była mniejsza i znacznie cięższa od standardowych, a wydajnościowo lepsza, bo montowania w najmocniejszej wersji BXa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc dziś zabrałem się do roboty. Kilka godzin zajęło mi wymontowanie starej instalacji i montaż nowej. Cięęęężko było poupochać pod kolektorem stare i nowe kable od wtryskiwaczy.Nie wiedziałem gdzie podpiąć sie z plusem ze stacyjki i do sondy ale posiłkując sie schematem starej instalacji udało mi sie to odnaleźć.

Zrobiłem tak, że po filtrze fazy lotnej dałem trójnik pomiarowy, potem trójnik Y do rozejscia na dwie listwy. Listwy mają króćce do podcisnienia na koncach więc połaczyłem je nimi, taki baypass, zeby mialy jednakowe cisnienie. Stare rurki do kolektora od wtryskiwaczy miały tak małe srednice w srodku, ze nie chciały na wtryskiwacze wejsc. Rozwiercałem (gumę) wiertarką. Po niedzieli musze wymienic na wieksze.

Nadszedł w koncu moment odpalenia auta po wymianie. No i zonk ... auto nie odpala. Przyszło mi do głowy, że całe oszczedności związane z samodzielnym kontażem, pozostawie z nawiązką w ASO szukając co zepsułem. Ale postanowiłem prznajmniej sprawdzić czego nie ma, imulsów na cewkę czy wtryskiwacze. Wyciągnąłem ze schowka nieuzywany od lat oscyloskop. Podpiąłem się pod cewki - są impulsy. Ani chybi zepsułem sterowanie wtryskiwaczami, postanowiłem je omierzyć, rozpiałem złącze... i wszystko stało sie jasne smile.gif. Pomiedzy gniazdem a wtyczką utkwił kawałek starej izolacji i wtyczka nie wcisneła sie do konca. Szybko ją usunąłem i czym prędzej spróbowałem odpalić. Zapalił, nawet na wszystkie 6 garów od razu smile.gif

Podpiąłem kompa do Staga, poustawiałem parametry i zabrałem się za autokalibrację. Pierwsza zakonczyła się komunikatem, ze za wysokie obroty, podniosłem próg przełaczania 660 > 2000, op drugiej napisało mi ze za małe dysze. Rozwierciłem z 2 na 2,4. Po trzeciej wyszedł mnoznik 1,6. Trochę za duzo. Zaintrygowało mnie cisnienie z reduktora. Tylko 0,68 bar. Reduktor 1,5 bar. Podobno przejechał 40 kkm, a faktycznie 25 kkm bo reszte na noPb. Po przełaczeniu na gaz chodzi, ale po dodaniu gazu Stag piszczy, ze za małe cisnienie i wraca na noPb. Patrząc na wskazania na PC to spada nawet do zera momentami.

Kręce srubą do regulacji na reduktrze - zero zmian cisnienia. Może się zatkał. Wyciągnąłem go, czysty od wlotu. Rurkę od elektrozaworu przedmuchałem - czysta. Wymieniłem filtr fazy ciekłej - bez zmian. No to co ? Rura do butli albo wielozawór. Przedmuchałem rurę do butli - drożna. Na koniec przy odkręconej przy butli rurce odkręciłem zawór przy butli. Zrobiło króciutkie psss i zamilkło.

Albo butla pusta mlot.gif albo wielozawór zatkany.

Jutro zatankuje. Wszystko sie okaże. Czy komuś się kiedyś wielozawór zatkał ?

Pierwszy raz w zyciu montowałem sekwencję (tylko elementy po reduktorze + elektronika) i da się przerobić samemu smile.gif ale dzien wyrwany z zyciorysu.

Pozostaje jeszcze strojenie, ale to juz po niedzieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jutro zatankuje. Wszystko sie okaże. Czy komuś się kiedyś wielozawór

Zatankowalem. Ale do konca zycie trzymalo mnie w niepewnosci. Kiedy tankowalem i bylo jakies 3/4 pojemnosci butli dystrybutor zaczal zwalniac i prawie sie zatrzymal. Co prawda pracownik stacji mowil, ze chyba mu sie gaz konczy ... no ale.

Po przjezdzie do domu okazalo sie ze autokalibracja pokazuje cisnienie 1.7 bara i twierdzi ze dysze sa za duze (rozwiercilem do 2.4). Skrecilem do 0.7 bara na reduktorze i dopiero przeszedl autokalibracje. Przejechalem sie i mapy gazowa i benzynowa sa na poczatku razem a potem czasy na gazie wydluzaja sie, benzyny sa krotsze. Zwiekszylem mnozniki w pewnym zakresie. Jutro zobacze co wyszlo. Jezdzi sie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> autokalibracje. Przejechalem sie i mapy gazowa i benzynowa sa na

> poczatku razem a potem czasy na gazie wydluzaja sie, benzyny sa

> krotsze. Zwiekszylem mnozniki w pewnym zakresie. Jutro zobacze

> co wyszlo. Jezdzi sie ok.

Powinieneś zmniejszyć mnożnik, a nie go zwiększać. Czasy benzynowe idą w dół, gdy jest za bogato. Dodam, że miałem dysze 2.0 i darł japę, że za małe. Rozwierciłem od razu na 2.5 (bo tak było w tabelce) i wyszło za dużo. Kupiłem nowe dysze i dałem 2.2. Dopiero teraz jest dobrze. U Ciebie można spróbować zmniejszyć ciśnienie na reduktorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powinieneś zmniejszyć mnożnik, a nie go zwiększać. Czasy benzynowe

> idą w dół, gdy jest za bogato. Dodam, że miałem dysze 2.0 i darł

> japę, że za małe. Rozwierciłem od razu na 2.5 (bo tak było w

> tabelce) i wyszło za dużo. Kupiłem nowe dysze i dałem 2.2.

> Dopiero teraz jest dobrze. U Ciebie można spróbować zmniejszyć

> ciśnienie na reduktorze.

I tu masz sporo racji. Rozwierciłem na 2,4 i .... musiałem skrecici cisnienie do 0,7 bara, bo darł się ze za duze dysze, ale to nie jest dobre rozwiązanie. Tez sądze z 2,2 bedzie dobrze.

Co do mnoznika, to wykoncypowałem, że jezeli czas wtrysku na gazie jest dluzszy niz na benzynie to zwiekszajac mnoznik wydluzam fizyczny czas otwarcia wtryskiwacza gazowego wzgledem czasu impulsu otwarcia z ECU, wobec tego zeby dawkowac taką samą ilość gazu ECU nie musi dawac tak dlugich impulsow, ale moze sie mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tu masz sporo racji. Rozwierciłem na 2,4 i .... musiałem skrecici

> cisnienie do 0,7 bara, bo darł się ze za duze dysze, ale to nie

> jest dobre rozwiązanie. Tez sądze z 2,2 bedzie dobrze.

> Co do mnoznika, to wykoncypowałem, że jezeli czas wtrysku na gazie

> jest dluzszy niz na benzynie to zwiekszajac mnoznik wydluzam

> fizyczny czas otwarcia wtryskiwacza gazowego wzgledem czasu

> impulsu otwarcia z ECU, wobec tego zeby dawkowac taką samą ilość

> gazu ECU nie musi dawac tak dlugich impulsow, ale moze sie mylę.

Ale mnożnikiem korygujesz mapy, więc jeśli gazowa jest nad benzynową to mnożnik w dół. A czas wtrysku LPG i tak powinien być nieco większy niż noPb (choć w niektórych przypadkach niekoniecznie). Najlepiej odpalić na benzynie, wybrać sobie wtryskiwacz do obserwacji i sprawdzić, jak zmienia się czas wtrysku benzyny po przełączeniu na LPG. Jeśli rośnie, to mnożnik do góry. Jeśli spada - w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale mnożnikiem korygujesz mapy, więc jeśli gazowa jest nad benzynową

> to mnożnik w dół. A czas wtrysku LPG i tak powinien być nieco

> większy niż noPb (choć w niektórych przypadkach niekoniecznie).

> Najlepiej odpalić na benzynie, wybrać sobie wtryskiwacz do

> obserwacji i sprawdzić, jak zmienia się czas wtrysku benzyny po

> przełączeniu na LPG. Jeśli rośnie, to mnożnik do góry. Jeśli

> spada - w dół.

Szkoda, ze nie mam zrzutu ekranu przy sobie.

Tam na prawej osi jest cisnienie. Wiec dla takiego samego cisnienia czas wtrysku na benzynie jest np. 10 ms a na gazie 11, albo patrząc z perspektywy takiego samego czasu wtrysku (np. 10 ms) linia benzynowa jest nad gazowa. Dlatego zwiekszałem mnoznik, ale sprobuję dziś Twojego sposobu.

Albo wezmę lapa i w drogę, tylko z baterią kiepściunio, ale od czego stoi UPS w domu wink.gif Wstawie go chwilowo do auta.

Edit:

Odrecznie rysąjąc wygląda mniej wiecej tak:

wykres.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka uwaga: obie linie oznaczają czas wtrysku benzyny.

Z tym że jedna na benzynie, a druga na gazie.

Czas wtrysku gazu tak na prawdę wprost Cię nie interesuje. Ważne jest, tak jak wspominał Kolega, żeby poprzez odpowiedni dobór mnożników spowodować, aby obie linie sie pokrywały. Tzn. żeby ze względu na złe dawkowanie gazu nie zmieniał się czas wtrysku benzyny na gazie.

Tak BTW w instrukcji to jest. Czytałeś ją w miare dokładnie? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak BTW w instrukcji to jest. Czytałeś ją w miare dokładnie?

W miarę dokładnie, ale jeszcze poczytam. W sytuacji jaką mam czas wtrysku benzyny na gazie jest dłuzszy niz benzyny na benzynie. Sądze, że muszę zwiększyć mnożnik, aby wydłuzyć czas fizycznego otwarcia wtrysków gazowych, co spowoduje ze ECU, skróci czas wtrysku benzyny na gazie i linie zbliza sie do siebie.

Nie widzę tego nijak inaczej. Zakladam, że wzrost mnożnika to wzrost czasu otwarcia wtrysku gazowego przy takiej samej długosci impulsie z ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przepraszam Ciebie najmocniej. Twoje zdanie, że "czasy na gazie

> wydłużają się" zinterpretowałem zbyt pobieżnie jako: mapa gazu

> nad mapą benzyny. Oczywiście masz w takiej sytuacji rację i

> mnożnik trzeba podnieść.

Zaden problem smile.gif . Spox.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W miarę dokładnie, ale jeszcze poczytam. W sytuacji jaką mam czas

> wtrysku benzyny na gazie jest dłuzszy niz benzyny na benzynie.

> Sądze, że muszę zwiększyć mnożnik, aby wydłuzyć czas fizycznego

> otwarcia wtrysków gazowych, co spowoduje ze ECU, skróci czas

> wtrysku benzyny na gazie i linie zbliza sie do siebie.

> Nie widzę tego nijak inaczej. Zakladam, że wzrost mnożnika to wzrost

> czasu otwarcia wtrysku gazowego przy takiej samej długosci

> impulsie z ECU.

Jest tak, jak piszesz. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.