amazing5 Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > Zawsze można dać takie cuś: > Takie piramidki dają możliwość na wiele. Inna sprawą jest, czy da się > je zdobyć na naszą średnice tłoków, choć myślę, ze tak. > Bywają tez zestawy nie wymagające frezowania bloku. > Tutaj więcej informacji PPF to sie nazywa oringowaniem bloku co nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katownik Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > to sie nazywa oringowaniem bloku co nie? Nie wiem czy nosi to jakąś oficjalną nazwę. Działają na zasadzie uszczelnienia, dzięki konstrukcji piramidalnej, przy skręcaniu z blokiem no nie ma siły żeby coś Ci wydmuchało później przy takim uszczelnieniu. Prędzej Ci panewka puści albo tłok walnie. Podejrzewam, bo nie znam dokładnego kosztu, ze może nie być to tani pierścionek, o ile samo przygotowanie bloku, jeszcze jeszcze, ale ciekawym, jakby to zastosować na naszych Firekach. Można by wtedy się pokusić o mocny wynik, nawet bez kucizny, wszak głowice tanie, dól też idzie zdobyć w ludzkich pieniądzach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huba301 Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 Uszczelki FGP też nie wydmucha i jest na zasadzie piramidki odgnieciona, 1.5 wytrzymywała u jednego takiego, zazwyczaj klękały tłoki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > Szary pytaniemam do Ciebie, jak niemam kompresji to tloki poszly sie > pasc, a mam motor 1,1 na tlokach od 1.2 czyli rozwiercony, to co > mnie teraz ratuje ? jest jakis szlif czy cos takiego jak w > motocyklach czy ratuje mnie tylko nowy dol i rozwiert ? > a moze dac odrazu caly 1.2 tylko trzeba by bylo jakies kanapki robic > czy cos ? > Jak to najlepiej zrobic i zeby mialo rece i nogi ? Jak nie masz kompresji to moze albo góra uciekać albo dołem. Jak masz pewność że dołem to ratuje Cie pierwszy albo drugi nadwymiar do 1.2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > Zawsze można dać takie cuś: > Takie piramidki dają możliwość na wiele. Inna sprawą jest, czy da się > je zdobyć na naszą średnice tłoków, choć myślę, ze tak. > Bywają tez zestawy nie wymagające frezowania bloku. > Tutaj więcej informacji PPF Można dać do BMW. W silniku FIRE nie ma takiej możliwośći Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > W silniku FIRE nie ma takiej możliwośći a jaki jest powod 'niemoznosci' w fire? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katownik Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > a jaki jest powod 'niemoznosci' w fire? Też mnie to zastanawia - Szary rozwiń proszę. Chodzi o uszczelkę później czy konstrukcje głowicy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konew Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > Też mnie to zastanawia - Szary rozwiń proszę. > Chodzi o uszczelkę później czy konstrukcje głowicy ? mozna w klasie open 1150 jezdzi kilka takich silników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katownik Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > mozna w klasie open 1600 jezdzi kilka takich silników Auta Strózika nie miały tego patentu właśnie ? Bo jego byłe CC śmigało właśnie w tej klasie. Zakładam, że nie jedna stajnia z tego korzysta, kwestia ile to wymaga rzeźby w przypadku FIRE'a ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > a jaki jest powod 'niemoznosci' w fire? Za mała odległość miedzy cylindrami na taką piramidke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konew Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > Auta Strózika nie miały tego patentu właśnie ? Bo jego byłe CC > śmigało właśnie w tej klasie. > Zakładam, że nie jedna stajnia z tego korzysta, kwestia ile to wymaga > rzeźby w przypadku FIRE'a ? nie nie kopnołem sie juz jest edit w open 1150 masz strózik z tego co wiem to miał normalną uszczelke ale robioną w arp 5 częsciowa wielorazowego uzytku ale pamietam ze jak byłem ostatnio na śląsku po graty to oglądałem dokładnie taki blok w 4g chyba to było inżynier twierdził ze mają 3 takie motorki a jeszcze ze dwie stajnie robią takie motorki z tym ze sam mówił ze to sztuka dla sztuki bo teraz wielowarstwówki sa tak dopracowane ze łatwiej i szybciej jest rozebrac motor na stali bo ring zabezpiecza ci tylko cylinder a reszta jest normalnie na "kartonie" i jak rozbierali czapki między biegami to kilka razy zle im zeszło i jak skrecili to czapka krzywo leżała i nie uszczelniła do końca i ze do końca tego sezonu jeżdzą w tym systemie a potem przekładają sie na wielowarstwówki , jak masz dobrą to rozkrecasz i skrecasz motor w chwile a ostanio podobno czesi tak wyśrubowali klase ze zaczyna sie robic takie małe topfuel i ze co bieg rozbierasz motor do kontroli . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tribal Napisano 22 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > to że tłoki od 1.2 16v odprężą bardziej dam mi to że będę mógł > wdmuchać więcej ??? a czy nie odprężą za dużo ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katownik Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 > nie nie kopnołem sie juz jest edit w open 1150 masz strózik z tego co > wiem to miał normalną uszczelke ale robioną w arp 5 częsciowa > wielorazowego uzytku ale pamietam ze jak byłem ostatnio na > śląsku po graty to oglądałem dokładnie taki blok w 4g chyba to > było inżynier twierdził ze mają 3 takie motorki a jeszcze ze > dwie stajnie robią takie motorki z tym ze sam mówił ze to sztuka > dla sztuki bo teraz wielowarstwówki sa tak dopracowane ze > łatwiej i szybciej jest rozebrac motor na stali bo ring > zabezpiecza ci tylko cylinder a reszta jest normalnie na > "kartonie" i jak rozbierali czapki między biegami to kilka razy > zle im zeszło i jak skrecili to czapka krzywo leżała i nie > uszczelniła do końca i ze do końca tego sezonu jeżdzą w tym > systemie a potem przekładają sie na wielowarstwówki , jak masz > dobrą to rozkrecasz i skrecasz motor w chwile a ostanio podobno > czesi tak wyśrubowali klase ze zaczyna sie robic takie małe > topfuel i ze co bieg rozbierasz motor do kontroli . Grubo Spoko, czyli fakt, może i się da, ale tez się obawiałem tego co Szary napisał - ciasno tam jest..... A zestaw uszczeli i śrub z ARP powinien fakt rozwiązać problem wielu. Choć tutaj, raczej niewielu ma aż takie potrzeby, budżet i zaplecze. Analizowałem jednak temat bloku 1.1 fest przygotowanego pod T i jakoś mi takie coś się koło łba kołotało. Tak czy owak można to przygotować sympatycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snoopi_lubin Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 > Jak nie masz kompresji to moze albo góra uciekać albo dołem. Jak masz > pewność że dołem to ratuje Cie pierwszy albo drugi nadwymiar do > 1.2 oo widzisz dobrze wiedziec ze jest nadwymiar. Choc teraz niewiem czy jeszcze bardziej silnika nie odprezyc na tlokach od 1,2 16V i czy do 16V tez jest nadwymiar jakis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snoopi_lubin Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 > Uszczelki FGP też nie wydmucha i jest na zasadzie piramidki > odgnieciona, 1.5 wytrzymywała u jednego takiego, zazwyczaj > klękały tłoki. Hubert gdzie takie cos zanabyc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konew Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 > Grubo > Spoko, czyli fakt, może i się da, ale tez się obawiałem tego co Szary > napisał - ciasno tam jest..... > A zestaw uszczeli i śrub z ARP powinien fakt rozwiązać problem wielu. > Choć tutaj, raczej niewielu ma aż takie potrzeby, budżet i > zaplecze. > Analizowałem jednak temat bloku 1.1 fest przygotowanego pod T i jakoś > mi takie coś się koło łba kołotało. Tak czy owak można to > przygotować sympatycznie. ja mam u siebie uszczelke cometic'a i śruby arp jak ostatnio nim jeździłem to chciałem przestawić doładowanie i po małym błędzie dmuchło sie 2 bary ale poza odcięciem przez mapa i chmurą oleju nic sie nie stało jeździ zapala [kurza twarz] ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K24 Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 > a czy nie odprężą za dużo ??? To ja mam takie pytanko przy okazji czy robil ktos dol 1.2 16v i gora 1.2 8v pod turbo czy jest na tyle odprezony silnik ze nie trzeba kanapki juz robic ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konew Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 > To ja mam takie pytanko przy okazji czy robil ktos dol 1.2 16v i gora > 1.2 8v pod turbo czy jest na tyle odprezony silnik ze nie trzeba > kanapki juz robic ??? działa takie cos stopien spreżania wychodzi około 9,2 : 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 > To ja mam takie pytanko przy okazji czy robil ktos dol 1.2 16v i gora > 1.2 8v pod turbo czy jest na tyle odprezony silnik ze nie trzeba > kanapki juz robic ??? robił, mawet sie wyprzedaje na centogiełdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snoopi_lubin Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 Zeton gdzie moge kupic taka uszczelke oraz sruby ? I jaki jest mniejwiecej koszt ? U mnie w miescinie na bank tego nie znajde Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snoopi_lubin Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 Olo a jak sie nazywa taka operacja ? Bo czytalem tylko o honowaniu a niewiem czy to jest to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konew Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 > Zeton gdzie moge kupic taka uszczelke oraz sruby ? I jaki jest > mniejwiecej koszt ? > U mnie w miescinie na bank tego nie znajde moge ci załatwić od moich dawnych kontrachętów uszczelka powinna koszkotowac coś koło 300 zł z gwarancją do 1.5 bara przy 9:1 stopniu a szpilki koło 400 zł ale dokładne ceny moge sprawdzić jak bedziesz powarznie zainteresowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DjAvrix Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 > Olo a jak sie nazywa taka operacja ? Bo czytalem tylko o honowaniu a > niewiem czy to jest to samo. Honowanie jest to wygładzanie cylindrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snoopi_lubin Napisano 24 Października 2009 Udostępnij Napisano 24 Października 2009 > Honowanie jest to wygładzanie cylindrów wiem wiem ale czy ten obrazek co pokazal Olo_ takie ladne cylindry to tez jest honowanie czy to juz wysza szkola jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K24 Napisano 24 Października 2009 Udostępnij Napisano 24 Października 2009 > działa takie cos stopien spreżania wychodzi około 9,2 : 1 A uszczelka do tego metalowa do 16v???tak?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katownik Napisano 24 Października 2009 Udostępnij Napisano 24 Października 2009 > Olo a jak sie nazywa taka operacja ? Bo czytalem tylko o honowaniu a > niewiem czy to jest to samo. Jodełka widoczna po honowaniu Pierwsza lepsza teoria: "Honowanie jest rodzajem obróbki powierzchni tulei cylindra,mającej na celu osiągnięcie żądanego wymiaru naprawczego.Gdy trzeba zebrać większą ilość materiału wtedy należy wytoczyć cylinder pozostawiając mały naddatek na honowanie w celu wyrównania nierówności powierzchni.Na koniec dla zwiększenia gładkości poleruje się tuleje.Można również honować bez wytaczania ,jeżeli nie ma takiej potrzeby.Honuje się wtedy zgrubnie a następnie wygładza drobnoziarnistym kamieniem. " Reszta na zdjęciach to frez bloku pod te pierścienie piramidalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tribal Napisano 24 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2009 a może ktoś wie jaki będzie stopień sprężenia dół 1.1 tłoki 1.2 8v a jaki na tłokach 1.2 16v ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmijes Napisano 24 Października 2009 Udostępnij Napisano 24 Października 2009 > a może ktoś wie jaki będzie stopień sprężenia dół 1.1 tłoki 1.2 8v a > jaki na tłokach 1.2 16v ?? to i ja sie podepne pod to pytanie tylko w moim przypadku dół uno 1.0 i tłoki z 1.2 8V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DjAvrix Napisano 24 Października 2009 Udostępnij Napisano 24 Października 2009 > wiem wiem ale czy ten obrazek co pokazal Olo_ takie ladne cylindry to > tez jest honowanie czy to juz wysza szkola jazdy. Nie, to żadna wyższa szkoła, to jest efekt honowania, czyli jak napisał Olo, jodełka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snoopi_lubin Napisano 24 Października 2009 Udostępnij Napisano 24 Października 2009 > moge ci załatwić od moich dawnych kontrachętów uszczelka powinna > koszkotowac coś koło 300 zł z gwarancją do 1.5 bara przy 9:1 > stopniu a szpilki koło 400 zł ale dokładne ceny moge sprawdzić > jak bedziesz powarznie zainteresowany priv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tribal Napisano 26 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2009 > a może ktoś wie jaki będzie stopień sprężenia dół 1.1 tłoki 1.2 8v a > jaki na tłokach 1.2 16v ?? Mam jeszcze jedno pytanie czy mogę zamontować tłoki od 1.2 16v mając głowicę od 1.2 8v ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 >moge ci załatwić od moich dawnych kontrachętów uszczelka >powinna koszkotowac coś koło 300 zł z gwarancją do 1.5 bara przy >9:1 stopniu a szpilki koło 400 zł ale dokładne ceny moge sprawdzić >jak bedziesz powarznie zainteresowany zeton - masz priv ode mnie. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sydney_20 Napisano 28 Października 2009 Udostępnij Napisano 28 Października 2009 > Mam jeszcze jedno pytanie czy mogę zamontować tłoki od 1.2 16v mając > głowicę od 1.2 8v ??? Ja tak mam i działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tribal Napisano 28 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2009 > Ja tak mam i działa ale pod turbo ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.