krzysiek82 Napisano 30 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 Witajcie Gdzieś na usnecie, przewijał się temat usunięcia EGR ktoś zastosował następujący argument przeciwko usunięciu EGR > EGR upuszcza cisnienie z kolektora przy zmianie biegów chroniąc turbine przed > gwałtowną zmianą predkosci - chmurka przy zmianie biegów Nie wiem co o tym myśleć, proszę o Wasze opinie w tym temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 30 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 > Nie wiem co o tym myśleć, proszę o Wasze opinie w tym temacie. większej głupoty nie słyszałem EGR to nic innego jak recyrkulacja spalin czyli wpuszczanie efektu spalania ropy z powrotem do komory spalania czyli ma na celu "zmniejszenie" spalania i ograniczenie szkodliwych substancji wydostających się do atmosfery efekt jest taki że cały dolot masz zawalony sadzą i mniejszą reakcję auta na gaz a elementem odpowiadającym za odprowadzenie ciśnienia ze sprężarki jest blow-off a nie egr to tak na marginesie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 30 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 egr to chiba dziala na "pedal gazu", wiec "biegi" to lichy arg. Do ochrony turbo to jest overboost. Egr sluzy do zakurzania silnika. edyta spory watek o egr ( stilo ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekST Napisano 30 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 nie no jest jakis plus z EGR szybciej sie silnik nagrzewa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 30 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 > nie no jest jakis plus > z EGR szybciej sie silnik nagrzewa jak masz dobry termostat to nagrzewa się tak samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 30 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 > nie no jest jakis plus > z EGR szybciej sie silnik nagrzewa No tak, i wage tez ma odpowiednia po paru latach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 30 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 > Witajcie > Gdzieś na usnecie, przewijał się temat usunięcia EGR ktoś zastosował > następujący argument przeciwko usunięciu EGR > Nie wiem co o tym myśleć, proszę o Wasze opinie w tym temacie. Czy wystarczającą odpowiedzią na Twoje pytanie będzie ~200kkm na seryjnej sprężarce w tym ok 150kkm po zaślepieniu EGRa? Po odpuszczeniu gazu (hamowanie silnikiem) motor się nie zatrzymuje tak więc powietrze sprężane przez hamujące turbo i tak wydostanie się przez motor i pójdzie w wydech na skutek pracy głowicy. Temat fali odbitej można imho pominąć w tym przypadku - pamiętaj, że jest to układ wymuszony. Praca zaworu jest zależna min od prędkości obrotowej - mapę już kiedyś wklejałem. Dlaczego w benzynie stosują zawór upustowy - tam bardzo istotny jest afr, w dieslu tak naprawde ma on duzo mniejsze znaczenie - problem większej ilości powietrza vs ilość paliwa praktycznie nie istnieje - w drugą stronę i owszem. Reasumując - uważam, że nie masz się czym martwić. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekST Napisano 30 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 > nie no jest jakis plus > z EGR szybciej sie silnik nagrzewa to mial byc joke niemniej zdaje sie ze jest w Tico wlasnie takie rozw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 2 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 Takie ciekawostki jeszcze do mnie trafiły i zdrowo mi w głowie namieszały: Dokładnie Jesli EGR jest zablokowane i nie trzyma cisnienia to nadcisnenie idzie w wydech.... przepływomierz prawidłowo widzi 50 kg a w cylindrze jest ze 30 i masz oszukany skład Turbiny maja zawór upstowy ale w benzyniakach i sa to zupełne inne konstrukcje Turbino o zmiennej geomtrii nie maja W skrajnym przypadku Wyobraz sobie ze piłujesz na 3biegu ostro pod góre, np wyprzedzasz TIRa obroty powiedzmy 4000. Turbina pracuje pełną parą i kreci sie ok 100tys obr, i zmienamy szybko bieg na IV albogwałtownie hamujemy. Obroty szybko spadają a turbina powoli, duze sisnienie tez jest w intercoolerze i przewodach. efektem bedzie przeladowanie zatem sterownik otwiera EGR i upuszcza troche cianiena - i jesli w EGR jest troche luznego syfu to go wydmuchuje. Idea jest ochrona układu przeniesienia napędu i turbiny ( naprezenie łopatek) Jak to sprawidzic - wez tester i sie przejedz -w detalu ustaw strategie zaworu EGR i zobaczysz na BOSCH 16EDC widac dokladnie Skad wie ze zmianiamy bieg? czujnik sprzegła - lub hamulca zmienia strategie (mape) wtrysku Wczasie jazdy wcisnij lekko stop by zapaliły sie swiatla - powinien strcic sporo mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 w 1.3 jtd jest EGR? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Saigon Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > w 1.3 jtd jest EGR? jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 i powiadacie ze autko by lepiej chodzilo jakby to wywalic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > i powiadacie ze autko by lepiej chodzilo jakby to wywalic? mogę ci powiedzieć z mojego doświadczenia auto jest bardziej zrywne lepiej reaguje na gaz dodatkowo jest mniejszy bąk z rury przy gwałtownym przyśpieszaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 a w ktorym miejscu jest ten zawor w 1.3? ma ktos jakas fotke moze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > a w ktorym miejscu jest ten zawor w 1.3? ma ktos jakas fotke moze? między dolotem do głowicy a kolektorem wydechowym daj foto to ci pokaże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > a w ktorym miejscu jest ten zawor w 1.3? ma ktos jakas fotke moze? jak masz pandzioche to se daruj.. ale wpierw to sprawdz. W aso widzialem jak sie przymierzali do czyszczenia EGRa to musieli upuscic silnik z lap bo inaczej nihu miejsca. Nie wiem czy tacy niegramotni czy to procedura ASO. Sa ludzie i ludzie. Nie wiem nie znam sie. Pisze co widzialem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > między dolotem do głowicy a kolektorem wydechowym > daj foto to ci pokaże tak wyglada ten silniczek:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > tak wyglada ten silniczek:) hehe co mam ci na słupku pokazać wstaw foto kompletnego z osprzętem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > hehe > co mam ci na słupku pokazać > wstaw foto kompletnego z osprzętem tylko cos takiego znalazlem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > tylko cos takiego znalazlem przez osłonę g widać wytłumaczę na przykładzie silników 1,9 jtd egr jest połączone z klapą gaszącą przy wlocie do głowicy i wydechem w 1,9 przeważenie mieści się za blokiem silnika po zdjęciu osłony i rurką karbowaną jest połączony do klapy gaszącej dodatkowo podpięta jest do niego wiązka kabli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 A elektronika nie bedzie protestowała jak się to usunie? Przez weekend obadam gdzie ten zawór i jak go wywalic:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > A elektronika nie bedzie protestowała jak się to usunie? > Przez weekend obadam gdzie ten zawór i jak go wywalic:) hehe nie zawór zostawiasz zaślepiasz go tylko jak masz możliwość zaślep od strony wydechu jak nie zaślep od strony dolotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > tylko cos takiego znalazlem http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=282993945 tak se klepnij i przeczytaj moj post Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 Diesel nie ma przepustnicy wiec fali odbitej w stronę turbo nie będzie. Motor się kręci, luft leci w wydech przez głowicę a spręzarka hamuje. Podepnij manometr to zobaczysz jak gwałtownie ciśnienie w kolektorze ssącym spada.... Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Każda turbosprężarka ma coś takiego jak waste gate, poczytaj sobie o tym, a zrozumiesz co się dzieje z ciśnieniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 23 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 Po wyczyszczeniu problemy na jakiś czas ustały. Ostatnio znowu zaczęła zapalać się kontrolka, więc zawiozłem z powrotem do mechanika auto. Tym razem stwierdzono, że turbo jest do wymiany (w środku pełno sadzy). Auto odebrałem i zaczałem się rozglądać za turbo no i teraz ciekawa sprawa. Kontrolka mi się teraz nie zapala, ale turbo się budzi dużo później. Sam już nie wiem co z tym zrobić. Może to jednak nie wina turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 23 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 > Po wyczyszczeniu problemy na jakiś czas ustały. Ostatnio znowu zaczęła zapalać się kontrolka, więc > zawiozłem z powrotem do mechanika auto. Tym razem stwierdzono, że turbo jest do wymiany (w > środku pełno sadzy). > Auto odebrałem i zaczałem się rozglądać za turbo no i teraz ciekawa sprawa. Kontrolka mi się teraz > nie zapala, ale turbo się budzi dużo później. > Sam już nie wiem co z tym zrobić. > Może to jednak nie wina turbo. a na jakiej podstawie stwierdził że turbo padło ??? czy auto miało aktywną diagnostykę przeprowadzoną ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 24 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2011 Pojechałem do nich, bo chciałem, żeby oczyścili i zaślepili EGR. Stwierdzili, że trzeba wymienić turbo bo jest w nim pełno sadzy Odebrałem auto, bo potrzebuje je na dojazdy do pracy. Co ciekawe po odbiorze, kontrolka juz mi sie nie zapalała, ale auto było przymulone (turbina wstawała dużo później). Po okolo 100 kilometrach objaw ten zanikł i teraz jeździ ok, a kontrolka się nie świeci. Sam już nie wiem czy faktycznie trzeba zmieniać to turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
InterMan Napisano 24 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2011 > Pojechałem do nich, bo chciałem, żeby oczyścili i zaślepili EGR. Stwierdzili, że trzeba wymienić > turbo bo jest w nim pełno sadzy > Odebrałem auto, bo potrzebuje je na dojazdy do pracy. Co ciekawe po odbiorze, kontrolka juz mi sie > nie zapalała, ale auto było przymulone (turbina wstawała dużo później). Po okolo 100 > kilometrach objaw ten zanikł i teraz jeździ ok, a kontrolka się nie świeci. > Sam już nie wiem czy faktycznie trzeba zmieniać to turbo. nie trzeba, podjedź do kogoś kto ma w Twojej okolicy FESa i zrób logowanie auta. wtedy będzie wiadomo co mu dolega, bo inaczej wymienisz wszystko a okaże się że jakaś pierdółka była Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 24 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2011 > Pojechałem do nich, bo chciałem, żeby oczyścili i zaślepili EGR. Stwierdzili, że trzeba wymienić no tak 4.5k byś zapłacił za wymianę jakiś 1k pewnie dla nich sam zysk > turbo bo jest w nim pełno sadzy rozumie że mowa była o stronę gorącą no a co oni chcieli znaleźć ciekawe czy wydech też by ci kazali wymienić bo jest w nim sadza ? > Odebrałem auto, bo potrzebuje je na dojazdy do pracy. Co ciekawe po odbiorze, kontrolka juz mi sie > nie zapalała, ale auto było przymulone (turbina wstawała dużo później). Po okolo 100 > kilometrach objaw ten zanikł i teraz jeździ ok, a kontrolka się nie świeci. zaślepiłeś egr czyli wyeliminowałeś usterkę (doraźnie ) czyli niedziałający komponent tera wypadało by to jeszcze wywalić z softu przegoniłeś auto więc i wydmuchałeś sadzę z turbiny, wydechu itp więc zaczęło jeździć normalnie > Sam już nie wiem czy faktycznie trzeba zmieniać to turbo. trzeba zrobić diagnostykę aktywną auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 Chyba dam to do jeszcze jednego mechanika, żeby porównać ich opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 > Chyba dam to do jeszcze jednego mechanika, żeby porównać ich opinie. jedź do kogoś kto ma pojęcie o logowaniu aktywnym samochodu sprawdzi parametry i będzie wszystko wiadomo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Deviil Napisano 8 Marca 2011 Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 > Chyba dam to do jeszcze jednego mechanika, żeby porównać ich opinie. Mouk, daj znać czy poradziłeś sobie z problemem ? Panowie mam pytanie ... czy EGR powinien działać w zakresie 0-100% ? Na moim wykresie z FES jest otwarcie max 45%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > Mouk, daj znać czy poradziłeś sobie z problemem ? > Panowie mam pytanie ... czy EGR powinien działać w zakresie 0-100% ? Na moim wykresie z FES jest > otwarcie max 45%. Chwilowo problem rozwiązała sarna na którą wjechałem:) Jak auto się złoży do kupy, to będe dalej badał temat:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.