Skocz do zawartości

podłączenie radia - pomoc


12345

Rekomendowane odpowiedzi

witam

zakupilem sobie radyjko JVC pod choinke. do Pandziocha.

No i wzialem sie za montaz wg instrukcji.

I - wybilo bezpiecznik

Podlaczenie kolorami czerwony czerony czarny czarny zolty zolty.

No nic - zwarcie. odlaczylem zolty - zwarcie - wywalilo bezpiecznik

Moze pomozecie jak i co podlaczyc?

Czy ma znaczenie podlaczenie na odwrot czerwonego z zoltym?

W obecnych instrukcjach juz nie wypisuja schematow okablowania.

co dzis zauwazylem - dzieje sie to po podlaczeniu anteny

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze nie dopisalem chyba:

wg znanych schematow( chyba) czarny to masa, czerwony plus po stacyjce zolty plus - podtrzymanie .

w mierniku: czerwony plus czarny - prad non stop

zolty plus czarny prad znika na zoltym po przekreceniu kluczyka

po podlaczeniu TYLKO czarny czerwony - wybilo.

Przesalo wybijac gdy odlaczylem antene.

Czy ona tez jest jakos uziemiona?

Bez sensu zeby byla ona minusem?

Instalacja jest fabryczna

> Masa z plusem pomylona lub radio ma zwarcie.

> Miernik w dłoń kolego i sobie przemierz kabelki co gdzie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widze ze nie dopisalem chyba:

> wg znanych schematow( chyba) czarny to masa, czerwony plus po

> stacyjce zolty plus - podtrzymanie .

> w mierniku: czerwony plus czarny - prad non stop

> zolty plus czarny prad znika na zoltym po przekreceniu kluczyka

> po podlaczeniu TYLKO czarny czerwony - wybilo.

> Przesalo wybijac gdy odlaczylem antene.

> Czy ona tez jest jakos uziemiona?

> Bez sensu zeby byla ona minusem?

> Instalacja jest fabryczna

> > Miernik w dłoń kolego i sobie przemierz kabelki co gdzie jest

Kabel anteny ma mase wiec jak na czarnym masz prąd to cos jest nie teges. Odepnij czarny i podepnij na wejściu do radia w jego miejsce mase. Powinno byc ok grinser006.gif

To powinno pomóc

t_kostka_497.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz sie zamotamy.

czarny chyba nie ma pradu poniewaz jak pisalem - podlaczenie czarny + czerwony daje 12 v.

po wyjeciu wtyczki antenowej - Nie wybilo

dopiero gdy ja umiescilem ponownie - wybilo.

W samochodzie instalacja ma dokladnie takie same kolory jak moja kostka ISO dolaczona do radia,

Jedynie w samochodzie uklad kabelkow byl inny jednak poprzestawialem je wg twojego schematu ( znalazlem go wczesniej w necie )

Tak ze zagadka jest antena.

Jak zmiezyc czy na antenie nie ma napiecia? kt moze powodowac zwarcie?

wystarczy przylozyc konce do miernika?

> Kabel anteny ma mase wiec jak na czarnym masz prąd to cos jest nie

> teges. Odepnij czarny i podepnij na wejściu do radia w jego

> miejsce mase. Powinno byc ok

> To powinno pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaraz sie zamotamy.

> czarny chyba nie ma pradu poniewaz jak pisalem - podlaczenie czarny +

> czerwony daje 12 v.

> po wyjeciu wtyczki antenowej - Nie wybilo

> dopiero gdy ja umiescilem ponownie - wybilo.

> W samochodzie instalacja ma dokladnie takie same kolory jak moja

> kostka ISO dolaczona do radia,

> Jedynie w samochodzie uklad kabelkow byl inny jednak poprzestawialem

> je wg twojego schematu ( znalazlem go wczesniej w necie )

> Tak ze zagadka jest antena.

> Jak zmiezyc czy na antenie nie ma napiecia? kt moze powodowac

> zwarcie?

> wystarczy przylozyc konce do miernika?

> > To powinno pomóc

Moim zdaniem popierdzieliłeś kable jak je przekładałeś. Nie jest powiedziane ze producent radia zachował kolory kabli a Ty sie tym sugerujesz a wybija ci antena bo na obudowie radia masz +12V . Sugerowałbym podpić radio bez anteny i sprawdzić czy na obudowie radia nasz prąd. Jeśli tak to masz na 100% źle podpiete kable.

Jakie to dokładnie radio. Podaj symbol grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no napiecia na obudowie nie sprawdzalem

radio to JVC kd 301

Zawarta wewn instrukcja " podpowiada" jakie kolory kabli do czego. I tak jest wg schematu kostki kt tu w temacei widzialem

Wiec sie tym sugerowalem.

W necie nie znalazlem pdf-u z instrukcja montazu zeby ci podeslac.

Wieczorkiem posprawdzam napiecia na antenie i na obudowie

> Moim zdaniem popierdzieliłeś kable jak je przekładałeś. Nie jest

> powiedziane ze producent radia zachował kolory kabli a Ty sie

> tym sugerujesz a wybija ci antena bo na obudowie radia masz +12V

> . Sugerowałbym podpić radio bez anteny i sprawdzić czy na

> obudowie radia nasz prąd. Jeśli tak to masz na 100% źle podpiete

> kable.

> Jakie to dokładnie radio. Podaj symbol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ISO to standart. ISO masz wtyczke w aucie, ISO masz przy radiu

> wtykasz i ma działać bez miąchania kablami.

tak myslalem wlasnie

ale niestety kable NIE pokrywaly sie we wtyczce i radiu - nawet nie wchodzily do tych samych gniazd - 2 kable byly luzne w kazdej wtyczce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w samochodzie

ulozone byly w nast sposob:

" od dolu " ( gdzie podlaczone powinny byc kable zasilania radia)

czarny , brazowy

pietro wyzej

zolty czerwony

na samej gorze szaro-niebieski

wg instrukcji opisanej w montazu istnieje mozliwosc polaczenia kabli czerwonego z zoltym wychodzacych z radia z czerwonym - samochodowycm ( wg standartu ISO).

To ma dotyczyc samochodow opel, wolkswagen,audi

> W radiu, w aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w samochodzie...

Tak naprawdę, jeśli chodzi o zasilanie, to potrzebujesz trzy kable do wpięcia w kostkę radia.

Czarny to masa.

Czerwony to plus, działający działający stale, podtrzymujący pamięć radia.

Żółty (chyba z czerwonym) to plus, działający tylko z włączonym zapłonem.

Sterowanie anteną Ci niepotrzebne, bo Panda nie ma wysuwanej anteny. Kostka ISO z fabryczną instalacją ma jeszcze sygnał z komputera, który prawdopodobnie steruje podświetleniem radia fabrycznego, bo ja u siebie jak nie odciąłem tego kabelka, to po włączeniu świateł gasło po chwili podświetlenie nawiewów.

Jak chcesz żeby radio działało również bez włączonego zapłonu, to rozcinasz żółty kabel (plus po stacyjce) i część idącą z kostki mostkujesz z czerwonym.

Może wcześniej ktoś grzebał w instalacji, ja miałem jakieś stare radio JVC i kable były pozamieniane tak, że radio nie działało bez kluczyka ale tez nie miało podtrzymania pamięci.

Jak podepniesz odpowiednio tylko te trzy kable i nadal będzie wywalać bezpiecznik, to znaczy że radio ma jakieś zwarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pdlaczenie tylko czarnego i czerwonego - nie wybija

dolozenie anteny powoduje zwarcie

w radiu jest mozliwosc zmostkowania czerwonego z zoltym .

wieczorem po pracy ide jeszcze raz pomierzyc napiecia.

> Tak naprawdę, jeśli chodzi o zasilanie, to potrzebujesz trzy kable do

> wpięcia w kostkę radia.

> Czarny to masa.

> Czerwony to plus, działający działający stale, podtrzymujący pamięć

> radia.

> Żółty (chyba z czerwonym) to plus, działający tylko z włączonym

> zapłonem.

> Sterowanie anteną Ci niepotrzebne, bo Panda nie ma wysuwanej anteny.

> Kostka ISO z fabryczną instalacją ma jeszcze sygnał z komputera,

> który prawdopodobnie steruje podświetleniem radia fabrycznego,

> bo ja u siebie jak nie odciąłem tego kabelka, to po włączeniu

> świateł gasło po chwili podświetlenie nawiewów.

> Jak chcesz żeby radio działało również bez włączonego zapłonu, to

> rozcinasz żółty kabel (plus po stacyjce) i część idącą z kostki

> mostkujesz z czerwonym.

> Może wcześniej ktoś grzebał w instalacji, ja miałem jakieś stare

> radio JVC i kable były pozamieniane tak, że radio nie działało

> bez kluczyka ale tez nie miało podtrzymania pamięci.

> Jak podepniesz odpowiednio tylko te trzy kable i nadal będzie wywalać

> bezpiecznik, to znaczy że radio ma jakieś zwarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pdlaczenie tylko czarnego i czerwonego - nie wybija

> dolozenie anteny powoduje zwarcie

> w radiu jest mozliwosc zmostkowania czerwonego z zoltym .

> wieczorem po pracy ide jeszcze raz pomierzyc napiecia.

> > bezpiecznik, to znaczy że radio ma jakieś zwarcie.

Rozumie, że jak wepniesz wtyczkę od anteny do gniazda antenowego w radiu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokladnie tak

Czyli jak dla mnie gdzieś jest przebicie plusa w radiu na obudowe . Z masą jest tak że w nowoczesnych radiach masa w kostce jest niezależna z ekranowaniem anteny. Ekranowanie anteny jest podłączone do obudową i wystarczy że gdzieś jest przebicie na wyj kabli z obudowy i trach spęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Strasznie czarodziejskie to wszystko co piszesz.

> Uważam że problem leży po stronie radia.

> Spróbuj podpiąć inne, jak będzie hulać to JVC do wymiany.

no to musze wypiac radio brata heheheh

a myslalem ze bede mial fajny prezent pod choinke smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy to mozna jakos sprawdzic?

> Czyli jak dla mnie gdzieś jest przebicie plusa w radiu na obudowe .

> Z masą jest tak że w nowoczesnych radiach masa w kostce jest

> niezależna z ekranowaniem anteny. Ekranowanie anteny jest

> podłączone do obudową i wystarczy że gdzieś jest przebicie na

> wyj kabli z obudowy i trach spęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy to mozna jakos sprawdzic?

> > wyj kabli z obudowy i trach spęcie.

podłącz radio bez anteny miernik w dłoń i sprawdź napięcie między obudową radia a masą i jak będzie napięcie to wiadomo że coś w kablach poprzestawiałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym podłączył najpierw, jak pisałeś czerwony i czarny (bez anteny)

i zobaczył, czy radio działa tzn. świecą lampki, radio szumi.

Jeśli by działało włączyłbym kawałek drutu jako antenę - powinno coś odebrać. Jeśli tak - masz zwarcie w kablu antenowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak

nie jestem do konca pewien ale podlaczenia chyba byly przeze mnie dobrze robione choc jak wspominaliscie - Fiat ma swoje ustawienia kabli.

U mnie jest czerwony masa a czarny plusem, zolty ( w radiu - podtrzymanie ) we fiacie jest zielone.

Fajny standart ISO.

A zwarcie mogla robic przelotka antenowa " na iso".

Pomierzylem kabelki, napiecia na obudowie, kupilem inna przelotke i radio ruszylo.

Ciekawostka ( dla mnie ) jest ze radio nie ruszy bez anteny ( tutaj odpowiadam kolegom kt proponowali podpiecie radia bez anteny ).

Tak wiec Dziekuje wszystkim za pomoc

I jeszce pytanie dodatkowe. - tego nie pisze w instrukcji - czy trzeba ( lub mozna) zmostkowac kablelki w radiu zolty i czerwony ?

Czy to zalezy od radia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiec tak

> nie jestem do konca pewien ale podlaczenia chyba byly przeze mnie

> dobrze robione choc jak wspominaliscie - Fiat ma swoje

> ustawienia kabli.

> U mnie jest czerwony masa a czarny plusem, zolty ( w radiu -

> podtrzymanie ) we fiacie jest zielone.

> Fajny standart ISO.

> A zwarcie mogla robic przelotka antenowa " na iso".

> Pomierzylem kabelki, napiecia na obudowie, kupilem inna przelotke i

> radio ruszylo.

> Ciekawostka ( dla mnie ) jest ze radio nie ruszy bez anteny ( tutaj

> odpowiadam kolegom kt proponowali podpiecie radia bez anteny ).

> Tak wiec Dziekuje wszystkim za pomoc

> I jeszce pytanie dodatkowe. - tego nie pisze w instrukcji - czy

> trzeba ( lub mozna) zmostkowac kablelki w radiu zolty i

> czerwony ?

> Czy to zalezy od radia?

Na jednym jest zasilanie nonstop a na drugim po przekręceniu stacyjki . Czyli jak nie zmostkujesz a wyłączysz zapłon to radio zamilknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na jednym jest zasilanie nonstop a na drugim po przekręceniu stacyjki

> . Czyli jak nie zmostkujesz a wyłączysz zapłon to radio

> zamilknie.

tak tak rozumiem.

Ale

1 jak polacze radio tylko na stalym zasilaniu - bedzie gralo zawsze kiedy wlacze i do czasu kiedy wylacze? tak?

2 jezeli bym podlaczyl tylko na " zasilaniu ze stacyjki" bedzie dzialalo zaleznie od " stacyjki "

3 teoretycznie powinna byc 3 mozliwosc podlaczenia osobno zasilanai stalego i " czasowego "

czy sie w to wogole bawic czy zostawic tylko na stalym plusie czy zmostkowac czasowy ze stalym i tak podlaczyc radio?

troche zamotalem ( staly rozumiem - bezposrednio z aku, czasowy - po przekreceniu stacyjki ) smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK super

> wiec zostawiam jak jest - grunt ze gra.

> w koncu jak podlacze tylko radio na 2 kablach ( + i - ) i a plus jest

> staly wiec wszystko powinno grac

> Tak wiec ide cieszyc sie muzyka pozdrawiam

> i dosiego roku

Jak gra to zostaw już kable w spokoju . Wiesz jak człowiek zaczyna kombinować to zawsze coś zepsuje a na Nowy Rok wchodzić z zepsutym autkiem to wiesz cały następny rok bedzie niefartowy. biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ci powiem ze mam jeszcze inaczej.

Jak radio zostawiam włączone i gasze auto to się wyłącza ale jak nacisne przycisk on/off to się załącza grinser006.gif (bez zapłonu) Jak bym je tak zostawił to po godzinie samo sie wyłączy bo bodykomp odcina napiecie by sie aku nie wyładował grinser006.gif Radio oczywiście niefabryczne zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym

> je tak zostawił to po godzinie samo sie wyłączy bo bodykomp

> odcina napiecie by sie aku nie wyładował Radio oczywiście

> niefabryczne

Sprawdzałeś hmm.gif U mnie w ogóle jest fabryczna instalka radiowa ale nie ma kabli do can`a w ISO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie masz radyjko?

bo tak ma tacia w peugeocie.

u mnie tylko dostepne jest wlacz wylacz stacyjka albo na innej kombinacji - recznie hehe.gif

> A ja ci powiem ze mam jeszcze inaczej.

> Jak radio zostawiam włączone i gasze auto to się wyłącza ale jak

> nacisne przycisk on/off to się załącza (bez zapłonu) Jak bym

> je tak zostawił to po godzinie samo sie wyłączy bo bodykomp

> odcina napiecie by sie aku nie wyładował Radio oczywiście

> niefabryczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie gra wiec jak mowisz - nic wiecej nie robie.

zgodnie z zaleceniami

yay.gif

> Jak gra to zostaw już kable w spokoju . Wiesz jak człowiek zaczyna

> kombinować to zawsze coś zepsuje a na Nowy Rok wchodzić z

> zepsutym autkiem to wiesz cały następny rok bedzie niefartowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na jednym jest zasilanie nonstop a na drugim po przekręceniu stacyjki

> . Czyli jak nie zmostkujesz a wyłączysz zapłon to radio

> zamilknie.

chcialem sprobowac - jak tu juz pisano - zrobic zeby sie wlaczalo i wylaczalo stacyjka.

Udalo sie - ale wtedy nie mozna uruchomic radia bez zaplonu.

wiec zostawiam na stale smile.gif

grunt ze gra wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co ma do tego can? Body mierzy pobór prądu i wyłącza po godzinie

> czyli podobnie jak lampka oświetlenia bagażnika i sufitowa po 15

> minutach

U mnie lampka jest wyłączana po kilkunastu minutach, a radio podłączone na stałe (działa bez włączonego zapłonu) nie wyłączyło się samo nawet po kilku godzinach.

Instalacja fabryczna, czyli zamówiona przy konfigurowania auta jako "Przystosowanie do montażu radia". Auto z roku 2004.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.