Skocz do zawartości

chip tuning mj


dthdth

Rekomendowane odpowiedzi

Max program mial byc jesli pamietam 175 czy 180 i 400Nm, ale potem Vtech powiedzial, zebym wzial troche nizszy ale dalej bezpieczny. Jak tak teraz jezdze po miescie to nic nie czuje - generalnie to sie objawia na autostradzie glownie.

Zobaczymy jak to sie bedzie rozgrywac dalej. Jesli bedzie gorzej to podjade na wgranie oryginalnego softu i pojade do serwisu pokoi gwara jest - zostalo jej jeszcze rok.

Co do sposobu montazu softu to oczywiscie ze przez gniazdo kompa a nie przez wydlubywanie sprzetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Max program mial byc jesli pamietam 175 czy 180 i 400Nm, ale potem

> Vtech powiedzial, zebym wzial troche nizszy ale dalej

Na tym osprzęcie, który masz jest to nierealne - nie mów tylko ze Piro coś takiego mówił...

120tka ma turbo VA które w życiu nie dmuchnie bezpiecznie >1,5 bara a takie wartości trzeba do wymienionych wartości.

Ad drżenia - źle zrobiony soft - testowali auto po modzie na wysokich biegach i niskich prędkościach obrotowych? Masz zapewne górę niutona z dołu to i drgania się pojawiają. Przerabiałem to w wielu JTDkach, szybka korekta softu, przeniesienie max niutona wyżej i problem znika. Osobiście wolę płaski niuton długo niż jebniecie z dołu - jeździ się lepiej no i układ przeniesienia nie dostaje tak po dupie...

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Osobiście wolę płaski niuton długo niż

> jebniecie z dołu - jeździ się lepiej no i układ przeniesienia

> nie dostaje tak po dupie...

Wiesz co - rozumiem ze chcesz przez to powiedziec ze klamie.

Jesli tak to powiem Ci ze nie - 100% jestem pewny ze bylo 400Nm a moc na 80% ze 175hp.

Pytalem goscia wyraznie czy te wartosci sa bezpieczne - powiedzial ewidentnie ze tak. No wie mu zaufalem - co wiecej - to bylo prawie dwa lata temu i przez ten czas nic sie nie dzialo. Teraz dzieje sie, ale tez nie jest to jakies straszne, ale generalnie denerwujace bo mam wrazenie ze auto sie juz niedlugo rozleci, a ja chce jeszcze 2 lata przejechac.

Wykres gdzies mam i jak bede miec wiecej czasu to do tego watku podczepie. Choc pewnie jak sie poszuka w wyszukiwarce na autokaciku to i sie watek z wykresem, ktory zapodalem wtedy znajdzie.

Pozdrawiam i zycze wszystkiego najlepszego dla Ciebie i innych uzytkownikow serwisu.

A teraz lece sie bawic ... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz co - rozumiem ze chcesz przez to powiedziec ze klamie.

> Jesli tak to powiem Ci ze nie - 100% jestem pewny ze bylo 400Nm a moc

> na 80% ze 175hp.

Nie mówię, że kłamiesz, niemniej parametry o których piszesz są nierealne do osiągnięcia w pojęciu BEZPIECZNIE ze 120tki na SERYJNYM osprzęcie. W 1.9 MJTD 120ps siedzi GT1749VA które można zmusic bezpiecznie do ciśnienia 1,35bara. Na parametry w.w musiałbyś dmuchać przynajmniej 1,5 bara.

Jeśli auto było mierzone na hamowni vtechu to wyniki są z rodziny tych bardzo optymistycznych, tym bardziej jeśli była to inercja.

Ad drżenia dwumasu - było za dużo z dołu, z biegiem czasu (przebiegu) dwumas zaczyna odczuwalnie drgać, trzeba dokonać korekty i zmienić przebieg momentu obrotowego.

Swoją drogą w styczniu będę robił soft do takiego auta - na pewno wkleję realny wykres z prawdziwej obciążeniówki (maha).

> Pozdrawiam i zycze wszystkiego najlepszego dla Ciebie i innych

> uzytkownikow serwisu.

> A teraz lece sie bawic ...

Ja również pozdrawiam i najlepszego smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cinek_ mam do ciebie pytanie ile realnie byłoby bezpiecznie dla

> mojego bolidu z turbiną bez zmiennej geometrii łopatek. 105km?

> Zależałoby mi na żywotności dwumasu i turbiny nawet kosztem

> większej turbodziury.

Podeslij vin na priv, trzeba zobaczyc co w tym aucie siedzi. Ma to dpf?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli auto było mierzone na hamowni vtechu to wyniki są z rodziny tych bardzo optymistycznych, tym bardziej jeśli była to inercja.

Tak, na ich sprzecie - i tak mi sie wlasnie wydawalo ze to cos bardzo duzo tej mocy. Przejechalem sie seryjna 150-tka scwz i wrazenia byly takie same jak moje 165hp. Podejrzewam w takim razie ze gdyby wsadzic 150-tke na ich hamownie to mialaby pewnie wlasnie te 165hp.

> Ad drżenia dwumasu - było za dużo z dołu, z biegiem czasu (przebiegu)

> dwumas zaczyna odczuwalnie drgać, trzeba dokonać korekty i

> zmienić przebieg momentu obrotowego.

Dzieki za info.

W takim razie nastepnym razie w ramach wizyty w PL musze zaatakowac Vtech - podejrzewam ze skoryguja, ale odplatnie, bo gwara jesli dobrze pamietam to 2 lata.

Pytanie pomocnicze - czy wiesz co moze sie dziac dalej jesli bede pakowac mocno w palnik. Jak wspomnialem wczesniej z max mocy i na 5-tym biegu korzystam glownie w drodze z i do PL i wtedy mocno piluje auto. Tak w codzienniej jezdzie to nie wystepuje i autko chodzi jak zloto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podeslij vin na priv, trzeba zobaczyc co w tym aucie siedzi. Ma to

> dpf?

> Pozdro

Poszło.

Auto bez DPFa.

Ps:podobno dwumas i sprzęgło takei samo jak w wersjach 1.9, 120 i silniejszych? Prawda to?. w 2.0 już chyba inne sprzęty siedzą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, na ich sprzecie - i tak mi sie wlasnie wydawalo ze to cos bardzo

> duzo tej mocy. Przejechalem sie seryjna 150-tka scwz i wrazenia

> byly takie same jak moje 165hp. Podejrzewam w takim razie ze

> gdyby wsadzic 150-tke na ich hamownie to mialaby pewnie wlasnie

> te 165hp.

> Dzieki za info.

Szczególnie wartości Nm są wyższe, będziesz na Śląsku zawsze można auto shamować na maha i dokonać korekty - zapraszam wink.gif

> Pytanie pomocnicze - czy wiesz co moze sie dziac dalej jesli bede

> pakowac mocno w palnik. Jak wspomnialem wczesniej z max mocy i

> na 5-tym biegu korzystam glownie w drodze z i do PL i wtedy

> mocno piluje auto. Tak w codzienniej jezdzie to nie wystepuje i

> autko chodzi jak zloto.

Dwumas będzie drgać mocniej, rozleci się także do wymiany:

- dwumas

- sprzegło + wysprzęglik

- w przypadku hardcorowym widziałem i uszkodzony rozrusznik

Drgający dwumas działa też niekorzystnie na układ korbowy - na panewki główne i dystansowe.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszło.

> Auto bez DPFa.

> Ps:podobno dwumas i sprzęgło takei samo jak w wersjach 1.9, 120 i

> silniejszych? Prawda to?. w 2.0 już chyba inne sprzęty siedzą...

Po szybkim sprawdzeniu:

- przeniesienie napędu takie jak w wersji 120PS 1.6MJTD czyli spokojnie znosi ~360Nm

- IC wydajny (jak w mocniejszych wersjach)

- układ wtryskowy wydajny (tutaj też makarony nie oszczędzają tak więc pompa railowa, wtryski są takie same w 1.6 105 i 120)

- turbo o stałej geo z nowych serii gtb; męskie turbo to to nie jest wink.gif ale na pewno bardziej wydajne od wcześniej stosowanych GT15 (wersje 100,105 i 80 w 1.9)

Generalnie o przeniesienie napędu zupełnie nie musisz się obawiać tak samo jak o układ wtryskowy. Dobrze, że auto nie ma DPFa więc problem filtra odpada. Co do wartości jakie można osiągnąć myślę, że będzie to ok 135-140ps i ~330Nm - tak naprawdę bez sprawdzenia serii na rolkach, rzutu okiem na soft ad sprężarki trudno wróżyć z fusów. Przy odpowiednim ustawieniu boostu, zrobieniu płaskiej charakterystyki momentu krzywda motorowni się nie stanie.

Jak będę miał okazję coś takiego modować na pewno się pochwalę smile.gif

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak wypadaja 1.9 16V 150tki po chipach? jakie wartosci + - byly by

> dla takiego silnika jakimis lajtowymi wartosciami na chipka

W zależności od kondycji sprzętu itd okolice 190ps i 400nm bez ruszania czegokolwiek w motorowni. IC, rozluznienie wydechu i 2ka z przodu jest. Ciekawie byloby dopiero po montazu meskiej sprężarki smile.gif Pod koniec miesiąca będę dłubał taką 147 - zobaczymy co pokaże.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zależności od kondycji sprzętu itd okolice 190ps i 400nm bez

> ruszania czegokolwiek w motorowni.

smile.gif to fajnie, ja myslalem o jakims takim lajcie typu + - 180 i 380Nm zeby mu kiedys na czasie zapodac ok.gif

>Pod koniec miesiąca będę dłubał taką 147 - zobaczymy

> co pokaże.

pyknij info jak juz bedzie zrobiona, zobaczymy co tam wyjdzie z niej ok.gifcool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zależności od kondycji sprzętu itd okolice 190ps i 400nm bez

> ruszania czegokolwiek w motorowni. IC, rozluznienie wydechu i

> 2ka z przodu jest. Ciekawie byloby dopiero po montazu meskiej

> sprężarki Pod koniec miesiąca będę dłubał taką 147 - zobaczymy

> co pokaże.

> Pozdro

a dla silnika 1.4T 150KM? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zależności od kondycji sprzętu itd okolice 190ps i 400nm bez

> ruszania czegokolwiek w motorowni. IC, rozluznienie wydechu i

> 2ka z przodu jest. Ciekawie byloby dopiero po montazu meskiej

> sprężarki Pod koniec miesiąca będę dłubał taką 147 - zobaczymy

> co pokaże.

> Pozdro

Beemki też robisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy po numerze vin można się dowiedzieć co tam z fabryki wyszło tzn.

> jaka moc , moment itp ?

Po VIN można się dowiedzieć co tam siedzi i jakie są deklarowane parametry przez producenta. Detale wyjdą po zlogowaniu i pomiarze auta na hamowni.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile max bezpieczne (podkreślam bezpieczne) można wyciągnąć z 2.0 MJ

> 165KM?

Nie miałem jeszcze okazji macać takowego auta na żywo więc nie wiem czy pójdzie odczyt/zapis po złączu po protokole dla innych MJTDków 16V (samo 2.0 jest jeszcze nieobecne). Czekam też na potwierdzenie od producenta zabawek w tej kwestii, będzie wiadomo w najbliższym czasie.

Co do parametrów - jak pamiętam tam siedzi nowe turbo GTB16xx zapewne by KKK; powinno to być wydajniejsze od starszych garrettów montowanych w 1.9. Trudno wróżyć z fusów ale pewnie 200ps strzeli bez problemu, szkoda tylko że DPF będzie bruździł...

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A i jeszcze jedno zakładając bezpieczny program ze spokojnym "dołem"

> to czy spalanie spadnie czy wzrosnie

> a)w jeździe typowo miejskiej z korkami

> b) na trasie

Spalanie po sofcie zalezy od fantazji użytkownika. Jazda z gazem do podłogi na pewno spowoduje wzrost spalania, normalna jazda nie spowoduje wzrostu, paradoksalnie czasem auto pali mniej przy normalnym użytkowaniu (większa sprawność jednostki napędowej, lepszy przebieg krzywych).

Dla przykładu - moje P2 JTD (w serii 80ps) w ostatnim jeżdżacym wydaniu (156ps i >330Nm) paliło od 4,5 - 8 litrów w zależności od sposobu jazdy.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CINEK?

Znalazlem wykres. Spojrz na niego prosze i wypowiedz sie co o nim sadzisz. Jak ja ogladalem rozne wykresy, ktore widzialem na zywo w Vtechu ten wydawal sie najmocniejszy a zarazem z plytszym dolem co widac na wykresie

seria+chip.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> CINEK?

> Znalazlem wykres. Spojrz na niego prosze i wypowiedz sie co o nim

> sadzisz. Jak ja ogladalem rozne wykresy, ktore widzialem na zywo

> w Vtechu ten wydawal sie najmocniejszy a zarazem z plytszym

> dolem co widac na wykresie

Wg mnie wykres nie będzie odzwierciedlał rzeczywistości. Z tego co widzę auto było hamowane na 4ce (175km/h),a max moment pojawia się bardzo późno (wg wykresu masz tylko 260Nm przy 2krpm ) to szczerze bardzo biednie i w żadnym wypadku nie powodowałoby drgania dwumasu. Tak jak pisałem wyżej - hamowanie na sprawdzonej obciążeniówce i jak coś korekta softu.

Z odczucia Twojego tyłka - kiedy auto kopie najmocniej jeśli przyłozysz do deski od 1,5krpm na 2/3ce? Czy drgania są wyczuwalne między 1,7-2,2krpm czy później?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozsądna modyfikacja 1.4 Tjet to ~175ps oraz ok 280Nm. W aucie

> wielkości Bravo sprzęgło mówiło dość przy ~310Nm.

> Seryjna sprężarka jest malutka ale bardzo szybko wstaje.

to jeszcze jakbyś mógł napisać rozsądna modyfikację dla t-jeta 120ps

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce straszyć ale może to oznaczać że koniec dwu masy jest bliski. Miałem tak w marysi jak się kładło w palnik od 3 biegu poniżej 2000 obrotów.

Po pewnym czasie doszło ślizgające się sprzęgło na 4 - 5 biegu w okolicach 2000-2400 obrotów.

Tak jak kolega CINEK_ pisał modyfikacja softu może uchronić przed dalszą degradacją dwu masy i zespołu napędowego.

Niestety w marysi soft był tak napisany że był fajny kop ale przez to spadała wytrzymałość fabrycznych materiałów.

283257339-BravoMTJ150.jpg

Modyfikacja była robiona przy jakiś 18 tyś km. teraz jest prawie 60 tyś. i jakoś mało się zrobiło zeby.GIF

Na chwilę obecną przy tej modyfikacji, brak jakich kolwiek skutków ubocznych, przy czym na suchym nigdy nie wciskam do oporu poniżej 2000 obrotów smile.gif takie już przyzwyczajenie smile.gifzlosnik.gif

post-156-14352505962093_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli ten nowszy, wcześniejsze były na EDC16x jak pisałem.

Zgadza się, ja mam ten nowszy, bardziej problematyczny z prockiem tri core.

> Skoro masz zrobiony to co jeszcze chcesz w tym grzebać?

> Pozdro

Trochę mało w sumie. No i nie do końca jest ok. Tzn przy moim stylu jazdy jest ok, ale w sumie to nie do końca, bo silnik przy kręceniu w pełnym zakresie obrotów przechodzi w coś w rodzaju trybu awaryjnego (ogranicza moc). W sumie dotyczy to tylko sytuacji typu start i kręcenie obrotów na te 4 tys ale mimo, że tak nie jeżdżę to jednak wolałbym ten problem wyeliminować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z odczucia Twojego tyłka - kiedy auto kopie najmocniej jeśli

> przyłozysz do deski od 1,5krpm na 2/3ce? Czy drgania są

> wyczuwalne między 1,7-2,2krpm czy później?

Drgania czasami pojawiaja sie ponizej 2krpm ale najczesniej pojawiaja sie powyzej 2,2 krpm i tak jak dzisiaj doswiadczylem - im wieksze obciazenie auta w kilogramach (dzis wycieczka do Krakowa z 5 osobami na pokladzie) tym wieksze drgania. Jak widac drgania pojawiaja sie najwieksze w okolicach najwiekszego momentu - czy to oznacza wedlug CIebie ze moment powinien tam byc ograniczony powiedzmy do granic 300Nm? Czy masz doswiadczenie ze ta sytuacja moze byc jeszcze odwrocona czy czeka mnie wymiana dwumasy w najbli

zszym czasie a jesli tak to jakie koszta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę mało w sumie. No i nie do końca jest ok. Tzn przy moim stylu

> jazdy jest ok, ale w sumie to nie do końca, bo silnik przy

> kręceniu w pełnym zakresie obrotów przechodzi w coś w rodzaju

> trybu awaryjnego (ogranicza moc). W sumie dotyczy to tylko

> sytuacji typu start i kręcenie obrotów na te 4 tys ale mimo, że

> tak nie jeżdżę to jednak wolałbym ten problem wyeliminować.

I tak jest całkiem sporo, bez zmiany osprzętu w tym aucie nie poszalejesz. Dalsze przyrosty okupione będą sporymi nakładami $, szybciej i taniej to upłynnić i kupić coś mocniejszego.

Ad softu - moc osiągana nisko bo juz przy ~3,5k rpm potem ewidentnie coś nie domaga. Trudno wypowiadać się bez zlogowania co tam się dzieje - przeładowuje, łapie errora z powodu jakiegoś limitera (np ciśnienia na szynie) itd itd. Czy wyświetlają się jakieś błędy?

Anyway za robote już płaciłeś, jedź do autora softu poproś o sprawdzenia auta i korektę. Motorownia musi się kręcić w pełnym zakresie obrotów bez żadnych błędów.

Jak sprawa filtra, nie ma problemów z nadmiernym wypalaniem?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tak jest całkiem sporo, bez zmiany osprzętu w tym aucie nie

> poszalejesz. Dalsze przyrosty okupione będą sporymi nakładami $,

> szybciej i taniej to upłynnić i kupić coś mocniejszego.

> Ad softu - moc osiągana nisko bo juz przy ~3,5k rpm potem ewidentnie

> coś nie domaga. Trudno wypowiadać się bez zlogowania co tam się

> dzieje - przeładowuje, łapie errora z powodu jakiegoś limitera

> (np ciśnienia na szynie) itd itd. Czy wyświetlają się jakieś

> błędy?

> Anyway za robote już płaciłeś, jedź do autora softu poproś o

> sprawdzenia auta i korektę. Motorownia musi się kręcić w pełnym

> zakresie obrotów bez żadnych błędów.

> Jak sprawa filtra, nie ma problemów z nadmiernym wypalaniem?

> Pozdro

Ech mam wrażenie (może mylne), że ten fachowiec to raczej potrafi tylko ctrl C i ctrl V. Błędy się żadne nie wyświetlają. Wszystko wraca do normy po unieruchomieniu silnika. Z filtrem nie ma żadnych problemów (ale na sofcie przejechałem tylko jakieś 35 tys), ale leję tylko GTL, co ma chyba wpływ pozytywny no i nie katuję auta. Jestem skłonny jak najbardziej do osprzętu dopłacić. Wymiana auta raczej jest na razie mało realna. Chciałbym w sumie niewiele jeszcze jakieś kilkanaście do dwudziestu KM na górze bez efektów o których pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Drgania czasami pojawiaja sie ponizej 2krpm ale najczesniej pojawiaja

> sie powyzej 2,2 krpm i tak jak dzisiaj doswiadczylem - im

> wieksze obciazenie auta w kilogramach (dzis wycieczka do Krakowa

> z 5 osobami na pokladzie) tym wieksze drgania.

Normalne niestety. Większa masa do wprawienia w ruch toteż i większe siły działające na przeniesienie napędu.

Jak widac drgania

> pojawiaja sie najwieksze w okolicach najwiekszego momentu - czy

> to oznacza wedlug CIebie ze moment powinien tam byc ograniczony

> powiedzmy do granic 300Nm? Czy masz doswiadczenie ze ta sytuacja

> moze byc jeszcze odwrocona czy czeka mnie wymiana dwumasy w

> najbli

> zszym czasie a jesli tak to jakie koszta?

Trzeba zmienić charakterystykę przebiegu momentu póki jeszcze koło żyje, ograniczyć do wartości przy której nie będzie drgać. Może nawet i cyferki będą dalej ładne po tym zabiegu - trudno coś mówić bez auta.

Jeśli będziesz jeździł w stanie obecnym i dopuszczał do drgań dwumasu degradacja będzie postępować.

Co do kosztów - dwumas + sprzęgło + wysprzęglik.

Jeśli już wymieniać to pakować coś mocniejszego - w tym celu potrzebny VIN zeby sprawdzić co tam masz. Oryginał nowy seryjny (cały komplet) da się załatwić w bardzo sensownych pieniądzach.

Auto ma 5 czy 6 biegów? Jeśli dwumas poddał się przy takim niutonie masz zapewne słabszą wersję w aucie...

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ech mam wrażenie (może mylne), że ten fachowiec to raczej potrafi

> tylko ctrl C i ctrl V. Błędy się żadne nie wyświetlają. Wszystko

> wraca do normy po unieruchomieniu silnika.

Charakterystyczne dla notlaufu tudzież innego błędu limitera. Innymi słowy błąd w sofcie. Zapewne jest tak od samego początku?

Z filtrem nie ma

> żadnych problemów (ale na sofcie przejechałem tylko jakieś 35

> tys), ale leję tylko GTL, co ma chyba wpływ pozytywny no i nie

> katuję auta. Jestem skłonny jak najbardziej do osprzętu

> dopłacić.

Zdajesz sobie sprawę ile kosztują dodatkowe konie ponad sam soft szczególnie w aucie tej klasy?

Temat jest nierozpracowany jeszcze bo to drogie auta, na Tobie i Twoim aucie trzeba przecierać szlaki itd.

Spręzarka zapewne sterowana elektroniką a nie podciśnieniem, problem układu wtryskowego, wydech, dpf generalnie czas, koszty i problemy mogą być spore.

Wymiana auta raczej jest na razie mało realna.

> Chciałbym w sumie niewiele jeszcze jakieś kilkanaście do

> dwudziestu KM na górze bez efektów o których pisałem.

Problem trybu awaryjnego jak najbardziej - to trzeba usunąć. W tym celu uderz do twórcy softu, jeśli sobie nie poradzi niech wgrywa serię i oddaje kasę, proste.

Sprawa dodatkowych koni jest naprawdę kosztowna - dla przykładu JTD 115 po sofcie ~155ps. Zrobienie z tego mocnej bezawaryjnej sztuki z parametrami ~180ps i 380Nm(osprzęt, przeniesienie napędu itd) to zabawa w kwocie około 10kpln (mając dostęp do części ricambi w dobrych cenach - tylko nowe elementy). Koszt zabawy na >200ps - dokładasz kolejne kilka tysięcy a zawsze trzeba jeszcze myśleć o hamulcach, zawieszeniu itd. Zaznaczam jeszcze, że tamat takiego JTD jest rozpracowany przez kilka osób - większego modowania takiej 118tki na edc17 na pewno nikt się nie podejmował crazy.gif

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Charakterystyczne dla notlaufu tudzież innego błędu limitera. Innymi

> słowy błąd w sofcie. Zapewne jest tak od samego początku?

Tak!

> Z filtrem nie ma

> Zdajesz sobie sprawę ile kosztują dodatkowe konie ponad sam soft

> szczególnie w aucie tej klasy?

No myślę, że tę dychę o której wspominasz byłbym w stanie wyłożyć.

W moim przypadku myślę, że przeniesienie napędu wystarczy zostawić seryjne. Z dużym prawdopodobieństwem z tego co ustaliłem nie różni się ono od tego co jest montowane w wersjach 204 KM 400Nm, a ja nie chcę nic ponad to.

> Temat jest nierozpracowany jeszcze bo to drogie auta, na Tobie i

> Twoim aucie trzeba przecierać szlaki itd.

To mi się niestety niezbyt podoba, no chyba, że byłaby rzetelna gwarancja.

> Wymiana auta raczej jest na razie mało realna.

> Problem trybu awaryjnego jak najbardziej - to trzeba usunąć. W tym

> celu uderz do twórcy softu, jeśli sobie nie poradzi niech wgrywa

> serię i oddaje kasę, proste.

Oj myślę, że by sobie poradził. Zdjąłby ze 20 KM i problem by zniknął, tylko w tym wypadku to ja wolę to co mam, bo w codziennej eksploatacji zdarza się to na prawdę rzadko, szczególnie, że wiem czego unikać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak!

> No myślę, że tę dychę o której wspominasz byłbym w stanie wyłożyć.

Tylko ta dycha to w przypadku fiata przy dojściu do części itd wink.gif

> W moim przypadku myślę, że przeniesienie napędu wystarczy zostawić

> seryjne. Z dużym prawdopodobieństwem z tego co ustaliłem nie

> różni się ono od tego co jest montowane w wersjach 204 KM 400Nm,

O ile przeniesienie napędu jest takie samo to jeden problem mniej. Resztę osprzętu trzeba adoptować z mocnieszych 2.0 (model 120 lub 123) tylko że ceny pewnie zabijają a i tak nie będzie to te samo auto (patrz chociażby hamulce).

> a ja nie chcę nic ponad to.

> To mi się niestety niezbyt podoba, no chyba, że byłaby rzetelna

> gwarancja.

Rzetelna gwarancja będzie jak kupisz seryjną 123tkę lub przeróbka będzie kosztowała worek pieniędzy. Zakładam, że motor różni się bebechami w środku (tu kłania się serwisówka bmw) tak więc nikt nie zrobi takiej modyfikacji w cenie montażu klamotów i strojenia a następnie da pełną gwarancję na sprzęt - to samobójstwo przecież.

> Oj myślę, że by sobie poradził. Zdjąłby ze 20 KM i problem by

> zniknął, tylko w tym wypadku to ja wolę to co mam, bo w

> codziennej eksploatacji zdarza się to na prawdę rzadko,

> szczególnie, że wiem czego unikać.

Mocno i bez failurów też się da - dla mnie reklamuj.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rzetelna gwarancja będzie jak kupisz seryjną 123tkę lub przeróbka

> będzie kosztowała worek pieniędzy.

Wiesz co? Mądrego to i dobrze posłuchać. Zważywszy, że skrzynię też chcę zmienić, to w zasadzie wszystko już temacie zostało powiedziane. Z gwarancją to nie tak prosto bo mam 500 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja się zastanawiam (i tu pytanie m.in. do kolegi Cinek_) jakie są

> szanse na zaadaptowanie motorowni z Saab'a TTID lub z Delty 1.9

> Twinturbo MultiJet 190 KM.

> W sumie taka motorownia w serii dawała by super frajdę z jazdy.

Pewnie i możliwe tylko jakim kosztem? Najweselej zawsze aby ecu z body gadało...

O wiele lepszym i na pewno tańszym rozwiązaniem jest montaż duzej sprężarki (GT20, GT22) i 200ps pęknie bez problemu.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie i możliwe tylko jakim kosztem? Najweselej zawsze aby ecu z

> body gadało...

> O wiele lepszym i na pewno tańszym rozwiązaniem jest montaż duzej

> sprężarki (GT20, GT22) i 200ps pęknie bez problemu.

> Pozdro

Zobaczy się za jakiś czas, może akurat pokuszę się o jakieś grubsze mody. Na razie auto śmiga bezawaryjnie na ~150/320 i jest całkiem miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli będziesz jeździł w stanie obecnym i dopuszczał do drgań dwumasu

> degradacja będzie postępować.

A powiedz czy masz doswiadczenie jaki jest punkt finalny drgan? Potrafi sie to jakos kompletnie wys..c czy tylko bedzie jeszcze mocniej drgac?

> Oryginał nowy seryjny

> (cały komplet) da się załatwić w bardzo sensownych pieniądzach.

Czyli (w zl)? Wiesz gdzie mozna zalatwic? Jestes w stanie to zalatwic? Robisz tez naprawy? Jestes w stanie rozwiazac dla mnie problem? Jesli tak to w jakiej cenie?

> Auto ma 5 czy 6 biegów?

5-tka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powiedz czy masz doswiadczenie jaki jest punkt finalny drgan?

Będzie drgać mocniej, potem walić na jałowym, stukać, szarpać autem itd - różnie się to objawia

> Potrafi sie to jakos kompletnie wys..c czy tylko bedzie jeszcze

> mocniej drgac?

Potrafi się wysrać niemniej trudno prorokować jak to się skończy

> Czyli (w zl)? Wiesz gdzie mozna zalatwic? Jestes w stanie to

> zalatwic? Robisz tez naprawy? Jestes w stanie rozwiazac dla mnie

> problem? Jesli tak to w jakiej cenie?

> 5-tka

Generalnie na wszystko odpowiedź brzmi TAK, podeślij jednak VIN na priv. Myślę, że spokojnie da się tam zastosować dużo mocniejszy zestaw a potwierdze to mając VIN.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.