Skocz do zawartości

Jakie amortyzatory do Uno 1.0 ?


GumisxD

Rekomendowane odpowiedzi

> Mam pytanie. Jakie amortyzatory polecalibyście, bądź macie sprawdzone

> w owym Fiacie: gazowe czy olejowe (na przód)?

> Czekam na odpowiedź

umiarkowania twardość i wytrzymałość - olejowe

twardsze lecz obniżona trwałość - gaz

oba typy KYB ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie. Jakie amortyzatory polecalibyście, bądź macie sprawdzone

> w owym Fiacie: gazowe czy olejowe (na przód)?

> Czekam na odpowiedź

Jeśli lubisz szybciej i ostrzej wchodziĆ w zakręty, i ogólonie jesteś energicznym kierowcą zwinnie poruszającym sie po mieście, wąskimi uliczkami z dziurami w jezdni, aby ominąĆ korki, TO KUP GAZOWE waytogo.gif

Jeśli niegdzie Ci się nie spieszy i więcej km pokonujesz na trasach i autostradach, a w mieście spokojnie czekasz w korku na zielone światło, i przepuszczając innych mimo że masz pierwszeństwo, i w dodatku wybierasz dłuższą drogę bo jest na niej mniej dziur, TO KUP OLEJOWE waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Unolocie mam z przodu amortyzatory Kayaba - KYB gazowe. Tą firmę poleca wiele osób. Dlaczego gazowe? Chciałem po prostu sprawdzić, jak się sprawują. Ostatnimi czasy stają się coraz bardziej modne.

Zgodzę się z opinią przedmówców odnośnie twardości amortyzatorów gazowych. Nie pamiętam jak UNO jeździł na olejowych, bo sprawne były daaawno temu. Mogę opisać tylko moje wrażenia z jazdy autem wyposażonym w amortyzatory gazowe.

Zawieszenie za amortyzatorami gazowymi w UNO jest bardzo twarde (moim zdaniem). Na nierównościach plomby z zębów chcą powypadać. Odczuć można nawet obornik rozrzucony przypadkowo na drodze! Czasami można odnieść wrażenie, że samochód nie ma żadnego zawieszenia.

Moim zdaniem UNO jest po prostu za lekki i przez to lubi podskakiwać na nierównościach.

Ale coś za coś!

Auto wydaje się być bardzo stabilne na zakrętach oraz na prostej drodze. Doskonale trzyma się nawierzchni podczas hamowania (oczywiście opony także mają duże znaczenie) - nie "nurkuje". Na zakrętach rzuca człowiekiem po kabinie, ale auto prawie się nie przechyla i o to właśnie chodzi!

BO NAJWAŻNIEJSZY JEST FUN!! palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BO NAJWAŻNIEJSZY JEST FUN!!

To trzeba było zainwestować w całe zawieszenie łącznie ze stabem, porządnymi twardymi springami itd a nie tylko amorami smile.gif

Ale Fun w wozie drabiniastym wymiata, ogolnie czad, szpan i rally motorsport waytogo.gif

sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To trzeba było zainwestować w całe zawieszenie łącznie ze stabem,

> porządnymi twardymi springami itd a nie tylko amorami

> Ale Fun w wozie drabiniastym wymiata, ogolnie czad, szpan i rally

> motorsport

Prawdziwy fun jest na dwóch kółkach, ale przy pogodzie, jaką mamy obecnie, trzeba stosować "zamienniki" 270751858-jezyk.gif

Nie mogę inwestować w UNO, bo nie wiadomo jak długo jeszcze będzie jeździć. Swoje już przeżył i należy mu się emerytura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawdziwy fun jest na dwóch kółkach, ale przy pogodzie, jaką mamy

> obecnie, trzeba stosować "zamienniki"

> Nie mogę inwestować w UNO, bo nie wiadomo jak długo jeszcze będzie

> jeździć. Swoje już przeżył i należy mu się emerytura.

Żebyś wiedział... Akurat na moturze nie jeżdzę. Odnośnie Uno masz racje, patrząc na mojego to masakra się robi grinser006.gif

Trzeba zacząć myśleć o czymś innym smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

> umiarkowania twardość i wytrzymałość - olejowe

> twardsze lecz obniżona trwałość - gaz

> oba typy KYB

Jeśli chodzi o amory tył to odpowiedź jest ta sama? A co myślicie o firmie Monroe? Sachs?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi zależało bardziej

> na komforcie i wybrałem olejowe do tego opony 155/70 i Uno z wozu drabiniastego zmienia się

> w przyjemne wozidło

Nie wiem czym jezdziles wczesniej jesli uwazasz, ze jest przyjemnie. Tez mam olejowe i 155/70 i smialo moge powiedziec, ze jest twardziej niz w Punto na Bilstein B8 ze sprezynami Eibach -30/30 i 195/50 hmm.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam kayaba olejowe na przodzie a tył jeszcze oryginał. Na przód nie narzekam. Mi zależało bardziej

> na komforcie i wybrałem olejowe do tego opony 155/70 i Uno z wozu drabiniastego zmienia się

> w przyjemne wozidło

Chciałem kupić KYB, ale ostatnio znalazłem dziurę w bagażniku, gdzie indziej ruda też atakuje, więc stwierdziłem, że nie warto inwestować zbyt dużo kasy w Uno. Kupiłem MaxGeary, podobno firma z średniej półki, a zapłaciłem 286 zł za komplet. To chyba niedużo? Na miejscu mieli na przód tylko gazowe, a na tył tylko olejowe, a mi zależało na czasie, więc będę jeździł z taką kombinacją. Mam nadzieję, że będę mieć jeszcze do czego przymocować te amortyzatory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeździł ktoś może na takich wynalazkach jak GH/Hart/Fast?? najtańsze ale pilnie muszę wymienić a

> kaski ni ma, bo się zbiera na nowy dupowóz...

Nie miałęm z tym styczności. Jeżeli jednak zbierasz an nowe auto to chyba nawet taki najtańszy wynalazek będzie lepszy niż stary zużyty, a wydaje mi się, że wytrzyma przynajmniej kilka/kilkanaście miesięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.