Skocz do zawartości

Pytanie z serii ciekwskich Rav 4


Mistrzu

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy we wspomnianym modelu Toyoty RAV4 serii I napęd na tył jest

> przekazywany przez Haldex czy coś podobnego, czy jest jest napęd

> na tył jest stale włączony?

google mówią, że Rav4 1994-2005 ma "napęd 4x4, z centralnym mechanizmem różnicowym i rozdziałem momentu obrotowego na osie w stosunku 50/50"

Więc stały 4x4...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> google mówią, że Rav4 1994-2005 ma "napęd 4x4, z centralnym

> mechanizmem różnicowym i rozdziałem momentu obrotowego na osie w

> stosunku 50/50"

> Więc stały 4x4...

racja ok.gif ale jest maly problem rav na otwarte wszystkie dyfry... i tylko "elektroniczne wpomagacze hamulcowe"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> racja ale jest maly problem rav na otwarte wszystkie dyfry... i

> tylko "elektroniczne wpomagacze hamulcowe"

ale tak ma 90% aut 4x4, część nawet nie ma tych "wspomagaczy" grinser006.gif

blokady posiada tylko niewielka cześć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jaki problem?

problem jest ze w tydnych warunkach naped zupelnie glupieje i konczy sie ze trzeba wyciagnac bezpiecznik zeby jakos wyjechac.

> ma jak na plastikowe autko bardzo dobry uklad napedowy a co do

> blokad to jedynie merc G moze sie pochwalic sreyjnymi 3

> blokadami

ale wystrcza proste blokady LSD dyfrow....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problem jest ze w tydnych warunkach naped zupelnie glupieje i konczy

> sie ze trzeba wyciagnac bezpiecznik zeby jakos wyjechac.

gdzieś w sieci jest filmik jak landcruser podjeżdża pod górę

i elektronika całkiem ładnie sobie radzi hmm.gif

> ale wystrcza proste blokady LSD dyfrow....

po co rav4 blokady ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problem jest ze w tydnych warunkach naped zupelnie glupieje i konczy

> sie ze trzeba wyciagnac bezpiecznik zeby jakos wyjechac.

ale to plastikowy wozik wiec gdzie on sie ma pchac w trudne warunki? grinser006.gif

> ale wystrcza proste blokady LSD dyfrow....

bal bym sie nazwac to cos blokada hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ten 1% to forester na oponach wielosezonowych

wiedzialem ze znowu cos powiesz o subaru sick.gif

> zobacz co sie dzieje z torsenen na baaaaaaaaardzo sliskiem, (czyt.

> lod) - wtajemniczeni kierowcy pomagaja sobie recznym

tych co nie stac na prawdziwa blokade to laduja torsena wywalajac lsd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale juz LSD wiecej

no i co Ci z tej "blokady"

przejechałem wczoraj vitarą po białych drogach

i to nie jakieś popierdółki na płaskim, tylko prawdziwe serpentyny

jakoś problemów z trakcją nie było, a zwykłe gumy ATki

IMO zbędny bajer, zwłaszcza w SUVie 270751858-jezyk.gif

teren pomijamy, bo to nie ta liga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i co Ci z tej "blokady"

> przejechałem wczoraj vitarą po białych drogach

> i to nie jakieś popierdółki na płaskim, tylko prawdziwe serpentyny

> jakoś problemów z trakcją nie było, a zwykłe gumy ATki

> IMO zbędny bajer, zwłaszcza w SUVie

> teren pomijamy, bo to nie ta liga

wystarczy wieksza zaspa jak dzis , brak trakcji na dwoch kolach na roznych osiach i sie moze przydac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiedz tylko w jaki sposob? bo to co mowisz tylko potwierdza ze nie

> wiesz jak dziala centralny dyfer z blokada LSD...

Mam i centralny,mam i lsd w moscie hehe.gif i mam tez w innym aucie centralny z BLOKADA

Dla suv i plaskaczy to do srodkowego dyfra tylko blokada stala a z tylu moze byc lsd bo i tak zadnych zdolnosci terenowych to miec nie musi

Wiem i znam sazady dzialania wszystkich tych ukladow i to z praktyki a nie teoretycznych dywgacji na podstawie youtube hehe.gif za to pamietam Jak sie zemna kluciles ze automat nie nadaje sie do jazdy w terenie bo nie mozna nim hamowac ze zjazdu hehe.gif

To ze masz w Subaru LSD to nie moja wina i nie wmawiaj ze to super rozwiazanie-poprostu jest najprostsze czyt.najtansze....

Pomijam juz efektywnosci dzialania 10letniej i wiecej tej "szpery"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam i centralny,mam i lsd w moscie i mam tez w innym aucie centralny

> z BLOKADA

> Dla suv i plaskaczy to do srodkowego dyfra tylko blokada stala a z

> tylu moze byc lsd bo i tak zadnych zdolnosci terenowych to miec

> nie musi

po co stala blokada w suv czy plaskaczach jak tak naparwde wiecej niz 95% jezdza po czrnym. a stala blokada w takich warunkach zmielilaby naped.

pozostaja wiec najpopularniejsze rozwiazania: torsen, centralny dyfer + lsd, haldex

torsen - swietny naped na przyczepnym podlozu. niestety gubi sie na bardzo sliskim, potrzebuje elektonicznych wspomagaczy (czyt dochamowywania kol)

centralny dyfer + lsd - rownie dobry co torsen i dodatkowo nie gubi sie na sliskim

haldex - w najnowszej IV gr. calkiem niezle brak juz typowego kopa w plecy przy dolanczaniu. Niemozaliwe do uzyskanie inicjalnego podzialu 50:50, dosc skomplikowana budowa i przez to zawodna technika

> Wiem i znam sazady dzialania wszystkich tych ukladow i to z praktyki

> a nie teoretycznych dywgacji na podstawie youtube

ja tez mowie o praktyce i wlasnie paktyk mowi ze torsen nie radzi sobie na lodzie. natomiast centralny dyfer + lsd radzi sobie swietnie

> za to

> pamietam Jak sie zemna kluciles ze automat nie nadaje sie do

> jazdy w terenie bo nie mozna nim hamowac ze zjazdu

a co to ma do rzeczy? mam dwa forestery jeden AT drugi MT + reduktor i oboma roznie dobrze jedzi sie w terenie - wszystko zalezy od upodoban

> To ze masz w Subaru LSD to nie moja wina i nie wmawiaj ze to super

> rozwiazanie-poprostu jest najprostsze czyt.najtansze....

centralny dyfer + LSD jest najtanszym rozwiazaniem??? pad.gif

> Pomijam juz efektywnosci dzialania 10letniej i wiecej tej "szpery"

jak kazdego innego urzadenia mechanicznego w tym wieku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze że piszesz bo zaczynałem myśleć o tym autku w kwesti zakupu,

> co ten napęd ma takiego kiepskiego ?

1 - opoznienie w dzialaniu....

2- nieprzyjemne, wrecz niebezpieczne gdy auto na zakrecie na sliskim z podsterownego nagle robi sie nadstrowne

3 - brak mozliwosci rozdzialu napedu w wiekszej ilosci niz 50% na tyl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.