Mistrzu Napisano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2010 Czy we wspomnianym modelu Toyoty RAV4 serii I napęd na tył jest przekazywany przez Haldex czy coś podobnego, czy jest jest napęd na tył jest stale włączony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal___ Napisano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2010 > Czy we wspomnianym modelu Toyoty RAV4 serii I napęd na tył jest > przekazywany przez Haldex czy coś podobnego, czy jest jest napęd > na tył jest stale włączony? google mówią, że Rav4 1994-2005 ma "napęd 4x4, z centralnym mechanizmem różnicowym i rozdziałem momentu obrotowego na osie w stosunku 50/50" Więc stały 4x4... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 > google mówią, że Rav4 1994-2005 ma "napęd 4x4, z centralnym > mechanizmem różnicowym i rozdziałem momentu obrotowego na osie w > stosunku 50/50" > Więc stały 4x4... racja ale jest maly problem rav na otwarte wszystkie dyfry... i tylko "elektroniczne wpomagacze hamulcowe" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 > racja ale jest maly problem rav na otwarte wszystkie dyfry... i > tylko "elektroniczne wpomagacze hamulcowe" ale tak ma 90% aut 4x4, część nawet nie ma tych "wspomagaczy" blokady posiada tylko niewielka cześć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 > racja ale jest maly problem rav na otwarte wszystkie dyfry... i > tylko "elektroniczne wpomagacze hamulcowe" ale jaki problem? ma jak na plastikowe autko bardzo dobry uklad napedowy a co do blokad to jedynie merc G moze sie pochwalic sreyjnymi 3 blokadami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 > ale jaki problem? problem jest ze w tydnych warunkach naped zupelnie glupieje i konczy sie ze trzeba wyciagnac bezpiecznik zeby jakos wyjechac. > ma jak na plastikowe autko bardzo dobry uklad napedowy a co do > blokad to jedynie merc G moze sie pochwalic sreyjnymi 3 > blokadami ale wystrcza proste blokady LSD dyfrow.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 > problem jest ze w tydnych warunkach naped zupelnie glupieje i konczy > sie ze trzeba wyciagnac bezpiecznik zeby jakos wyjechac. gdzieś w sieci jest filmik jak landcruser podjeżdża pod górę i elektronika całkiem ładnie sobie radzi > ale wystrcza proste blokady LSD dyfrow.... po co rav4 blokady ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 > problem jest ze w tydnych warunkach naped zupelnie glupieje i konczy > sie ze trzeba wyciagnac bezpiecznik zeby jakos wyjechac. ale to plastikowy wozik wiec gdzie on sie ma pchac w trudne warunki? > ale wystrcza proste blokady LSD dyfrow.... bal bym sie nazwac to cos blokada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 > ale to plastikowy wozik wiec gdzie on sie ma pchac w trudne warunki? wystrczy osiedlowa ulica z 30cm sniegu i warswa lodu podspodem > bal bym sie nazwac to cos blokada wazne ze dziala i to bardzo skutecznie duzo skuteczniej od torsen w quattro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 > wystrczy osiedlowa ulica z 30cm sniegu i warswa lodu podspodem czyli 99%aut i tak nie wyjedzie > wazne ze dziala i to bardzo skutecznie duzo skuteczniej od torsen w > quattro brak pytan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 > czyli 99%aut i tak nie wyjedzie a ten 1% to forester na oponach wielosezonowych > brak pytan zobacz co sie dzieje z torsenen na baaaaaaaaardzo sliskiem, (czyt. lod) - wtajemniczeni kierowcy pomagaja sobie recznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 > a ten 1% to forester na oponach wielosezonowych wiedzialem ze znowu cos powiesz o subaru > zobacz co sie dzieje z torsenen na baaaaaaaaardzo sliskiem, (czyt. > lod) - wtajemniczeni kierowcy pomagaja sobie recznym tych co nie stac na prawdziwa blokade to laduja torsena wywalajac lsd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 > tych co nie stac na prawdziwa blokade to laduja torsena wywalajac lsd centralny toresn w roli glownej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 > blokady posiada tylko niewielka cześć ale juz LSD wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 > ale juz LSD wiecej no i co Ci z tej "blokady" przejechałem wczoraj vitarą po białych drogach i to nie jakieś popierdółki na płaskim, tylko prawdziwe serpentyny jakoś problemów z trakcją nie było, a zwykłe gumy ATki IMO zbędny bajer, zwłaszcza w SUVie teren pomijamy, bo to nie ta liga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal___ Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 > centralny toresn w roli glownej > Ale beka, nawet nie wiedziałem że to tak nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 > no i co Ci z tej "blokady" > przejechałem wczoraj vitarą po białych drogach > i to nie jakieś popierdółki na płaskim, tylko prawdziwe serpentyny > jakoś problemów z trakcją nie było, a zwykłe gumy ATki > IMO zbędny bajer, zwłaszcza w SUVie > teren pomijamy, bo to nie ta liga wystarczy wieksza zaspa jak dzis , brak trakcji na dwoch kolach na roznych osiach i sie moze przydac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 > centralny toresn w roli glownej > to teraz wyobraz sobie ze lsd dziala jeszcze slabiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 > to teraz wyobraz sobie ze lsd dziala jeszcze slabiej powiedz tylko w jaki sposob? bo to co mowisz tylko potwierdza ze nie wiesz jak dziala centralny dyfer z blokada LSD... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 > powiedz tylko w jaki sposob? bo to co mowisz tylko potwierdza ze nie > wiesz jak dziala centralny dyfer z blokada LSD... Mam i centralny,mam i lsd w moscie i mam tez w innym aucie centralny z BLOKADA Dla suv i plaskaczy to do srodkowego dyfra tylko blokada stala a z tylu moze byc lsd bo i tak zadnych zdolnosci terenowych to miec nie musi Wiem i znam sazady dzialania wszystkich tych ukladow i to z praktyki a nie teoretycznych dywgacji na podstawie youtube za to pamietam Jak sie zemna kluciles ze automat nie nadaje sie do jazdy w terenie bo nie mozna nim hamowac ze zjazdu To ze masz w Subaru LSD to nie moja wina i nie wmawiaj ze to super rozwiazanie-poprostu jest najprostsze czyt.najtansze.... Pomijam juz efektywnosci dzialania 10letniej i wiecej tej "szpery" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 > Mam i centralny,mam i lsd w moscie i mam tez w innym aucie centralny > z BLOKADA > Dla suv i plaskaczy to do srodkowego dyfra tylko blokada stala a z > tylu moze byc lsd bo i tak zadnych zdolnosci terenowych to miec > nie musi po co stala blokada w suv czy plaskaczach jak tak naparwde wiecej niz 95% jezdza po czrnym. a stala blokada w takich warunkach zmielilaby naped. pozostaja wiec najpopularniejsze rozwiazania: torsen, centralny dyfer + lsd, haldex torsen - swietny naped na przyczepnym podlozu. niestety gubi sie na bardzo sliskim, potrzebuje elektonicznych wspomagaczy (czyt dochamowywania kol) centralny dyfer + lsd - rownie dobry co torsen i dodatkowo nie gubi sie na sliskim haldex - w najnowszej IV gr. calkiem niezle brak juz typowego kopa w plecy przy dolanczaniu. Niemozaliwe do uzyskanie inicjalnego podzialu 50:50, dosc skomplikowana budowa i przez to zawodna technika > Wiem i znam sazady dzialania wszystkich tych ukladow i to z praktyki > a nie teoretycznych dywgacji na podstawie youtube ja tez mowie o praktyce i wlasnie paktyk mowi ze torsen nie radzi sobie na lodzie. natomiast centralny dyfer + lsd radzi sobie swietnie > za to > pamietam Jak sie zemna kluciles ze automat nie nadaje sie do > jazdy w terenie bo nie mozna nim hamowac ze zjazdu a co to ma do rzeczy? mam dwa forestery jeden AT drugi MT + reduktor i oboma roznie dobrze jedzi sie w terenie - wszystko zalezy od upodoban > To ze masz w Subaru LSD to nie moja wina i nie wmawiaj ze to super > rozwiazanie-poprostu jest najprostsze czyt.najtansze.... centralny dyfer + LSD jest najtanszym rozwiazaniem??? > Pomijam juz efektywnosci dzialania 10letniej i wiecej tej "szpery" jak kazdego innego urzadenia mechanicznego w tym wieku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz12879 Napisano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2010 Której generacji Haldex jest w Octavi rocznik 2001 ? i jak on się spisuje na ślizkiej nawierzchni ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 > Której generacji Haldex jest w Octavi rocznik 2001 ? i jak on się > spisuje na ślizkiej nawierzchni ? II/III gr (dokłądnie nie pamietam, ale ogolnie kupa) dopiero IV gr daje rade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz12879 Napisano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 > II/III gr (dokłądnie nie pamietam, ale ogolnie kupa) > dopiero IV gr daje rade Dobrze że piszesz bo zaczynałem myśleć o tym autku w kwesti zakupu, co ten napęd ma takiego kiepskiego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 > Dobrze że piszesz bo zaczynałem myśleć o tym autku w kwesti zakupu, > co ten napęd ma takiego kiepskiego ? 1 - opoznienie w dzialaniu.... 2- nieprzyjemne, wrecz niebezpieczne gdy auto na zakrecie na sliskim z podsterownego nagle robi sie nadstrowne 3 - brak mozliwosci rozdzialu napedu w wiekszej ilosci niz 50% na tyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.