Skocz do zawartości

problem z odpaleniem :( prosze o pomoc


Fatal

Rekomendowane odpowiedzi

> ale co to za problem, w ogóle nie pali, czy stęka ?? Kontrolki

> przygasają, alarm się wzbudza ??

kręcic kręci rozrusznik ale tak jakby mu brakowało troche mocy jeszcze , kontrolki przygasają frown.gif , akumulator Centra 45Ah ma troszkę ponad rok z Assistance czy jak się tam pisze smile.gif , świece i kable całkowicie nie dawno sprawdzane i było wszystko ok , teraz wymieniłem filtr paliwa i było ok nawet samochód prędkości dostał smile.gif , a dzisiaj szczelił focha i co myślicie , zadzwoniłem do centry ma ktoś podiechac do godzinki smile.gif , co mogło jeszcze paśc frown.gif ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Naładowac aku, bo zabiera cały prąd.

no to powiem wam tak , akumulator dzisiaj ładowałem bo zapomniałem że mam to całe Assistance frown.gif , kręci lepiej niż wczoraj ale jeszcze mu brakuje odrobine i co myślicie czy to nadal aku czy co innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam tak , co ribiłem dzisiaj pod chmurką frown.gif

Był koleś z Centry i mówi że akumulator jest ok , także szukałem sprawy dalej typu kable świece , przeczyściłem świece zobaczyłem czy jest iskra na każdej i wszystko jest ok , kropek nie odpalił na popych , też nie odpalił jak mnie szwagier holował , ręce mi opadają i sam nie wiem co myślec proszę Was o wszelką pomoc , pompa paliwa działa wtryski ok , co mam jeszcze sprawdzic ? bo brak mi pomysłów frown.gif załamka , prosze Was bardzo o wyszelkie uwagi dziękuję i pozdrawiam Fatal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było pisać wcześniej to bym podjechał i odpalilibyśmy na kable ok.gif

powiem szczerze, że bałem się o swojego, stał od piątku wieczora, całą sobotę do dziś do 12.00, pierwszy problem to centralny nie otworzył mi drzwi kierowcy. Tam gdzie parkuję drzwi pasażera mam przystawione, więc skończyło się na ogrzewaniu kluczyka i wkładki i dostałem się do auta z kluczyka. Potem poszło już lekko, wyłączyłem wszelkie odbiorniki, lampka, radio, dmuchawa, postojki, powachlowałem biegami, zrzuciłem na luz i na wciśniętym sprzęgle odpalałem. Kręcił kręcił kręcił z wyczuwalnym oporem ale opór zdecydowanie po stronie zmarzniętego silnika i płynów. Aku dał radę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> było pisać wcześniej to bym podjechał i odpalilibyśmy na kable

> powiem szczerze, że bałem się o swojego, stał od piątku wieczora,

> całą sobotę do dziś do 12.00, pierwszy problem to centralny nie

> otworzył mi drzwi kierowcy. Tam gdzie parkuję drzwi pasażera mam

> przystawione, więc skończyło się na ogrzewaniu kluczyka i

> wkładki i dostałem się do auta z kluczyka. Potem poszło już

> lekko, wyłączyłem wszelkie odbiorniki, lampka, radio, dmuchawa,

> postojki, powachlowałem biegami, zrzuciłem na luz i na

> wciśniętym sprzęgle odpalałem. Kręcił kręcił kręcił z

> wyczuwalnym oporem ale opór zdecydowanie po stronie zmarzniętego

> silnika i płynów. Aku dał radę

wielkie dzięki ale jak widzisz i to nie pomogło frown.gif

objawy są takie że rozrusznik ładnie kręci i tak jest objaw jak by mu troszke czegoś brakowało i niezaskoczy frown.gif czyli nie odpali frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak jest iskra to brakuje już tylko paliwa - sprawdź czy pompa Ci nie

> siadła (zobacz wyłącznik bezwładnościowy) - domyślam się że

> paliwo w baku jest?

Paliwo jest , a jak sprawdzic czy pompa nie siadła ( jeśli słyszę jak działa i się rozłańcza to chyba jest ok smile.gif ) tak myślę , a ten wyłącznik bezwładnościowy to jak sprawdzic wcisnąc go czy jak ? bo nie wiem nigdy tego nie robiłem frown.gif ?

Panowie tak siedzę i myślę i teraz mnie naszło że jak kręcę rozrusznikiem aby samochód zapalił to gasi mi się kontrolka oleju , a jak przestane świeci mi się tyylko kontrolka akumulatora i dopiero po około 5 sekuntach zapala się kontrolka oleju frown.gif , może to coś pomoże w rozwiązaniu problemu frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proponuję sprawdzić czujnik położenia wału.

Tak siedzę i czytam że jak jest uszkodzony czujnik to podobnież iskry nie ma frown.gif , a u mnie jest iskra smile.gif to jak to jest z tym czujnikiem ?

Acha a czy w punto mk 2 jest taki sam czujnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak jest iskra to brakuje już tylko paliwa - sprawdź czy pompa Ci nie

> siadła (zobacz wyłącznik bezwładnościowy) - domyślam się że

> paliwo w baku jest?

Skoro słyszy pompę to wyłącznik bezwładnościowy nie zadziałał. Wyłącznik odcina zasilanie pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Paliwo jest , a jak sprawdzic czy pompa nie siadła ( jeśli słyszę jak

> działa i się rozłańcza to chyba jest ok )

Wcale tak być nie musi. To, ze słyszysz pompę to nie świadczy o tym, że wytwarza prawidłowe ciśnienie.

> a ten

> wyłącznik bezwładnościowy to jak sprawdzic wcisnąc go czy jak ?

Tak wcisnąć lecz to w niczym nie pomoże.

> Panowie tak siedzę i myślę i teraz mnie naszło że jak kręcę

> rozrusznikiem aby samochód zapalił to gasi mi się kontrolka

> oleju , a jak przestane świeci mi się tyylko kontrolka

> akumulatora i dopiero po około 5 sekuntach zapala się kontrolka

> oleju , może to coś pomoże w rozwiązaniu problemu

Nie pomoże. To nie ma nic wspólnego z Twoim problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja obstawiam na zamarzniętą wodę w przewodach paliwowych, ostatnio MKI stało 2 tygodnie, aku nie dał rady po 2 minutach kręcenia padł, drugi aku po 3 minutach kręcenia odpalił zamarzniętego stwora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki za odpowiedzi , dzisiaj dzwoniłem do serwisu i koleś mi powiedział aby wyczyścił odme , więc tak zrobiłem było troche masełka frown.gif , na necie wyczytałem iż pomiar czujnika wału korbowego na pinie 1 i 2 powienien wynosic od 575 do 750 Ohm , ja teraz sprawdzałem i u mnie pokazuje 787 Ohm troszke przekracza granice frown.gif co o tym myślicie ?

też może byc pompa paliwowa frown.gif też mi się wydaje że może podawac za słabo i ni cholery nie pociągnie

Teraz próbowałem odpalic i prawie prawie ( wręcz nie wierze że nie załapał ) frown.gif już mnie coś trafia co jeszcze sprawdzic

Kolega podpowiada sprawdzic ciśnienie na cylindrach frown.gif to chyba już w serwisie bo ja nie dam rady warunkach domowych frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja obstawiam na zamarzniętą wodę w przewodach paliwowych, ostatnio

> MKI stało 2 tygodnie, aku nie dał rady po 2 minutach kręcenia

> padł, drugi aku po 3 minutach kręcenia odpalił zamarzniętego

> stwora

jak kręce to czuc jest paliwo , jak dłużej kręce to jeszcze lepiej czuc paliwo to chyba dochodzi co ? czy nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może Ci się pod nogi wylewa skoro czuć

Ale czuc paliwo na zew. a nie wew. smile.gif

Panowie no i co sądzicie na temat tego czujnika ? bo każdy siedzi cicho a ja jak debil myślę co tu jeszcze obadac , jutro może kumpel podcholuje mnie pod serwis i kropek pod kompa mam nadzieję że coś wyjdzie bo mie trafi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale czuc paliwo na zew. a nie wew.

> Panowie no i co sądzicie na temat tego czujnika ? bo każdy siedzi

> cicho a ja jak debil myślę co tu jeszcze obadac , jutro może

> kumpel podcholuje mnie pod serwis i kropek pod kompa mam

> nadzieję że coś wyjdzie bo mie trafi

Sprawdź oporność czujnika indukcyjnego powinna zawierać się w granicach 650-720om. Przy okazji możesz sprawdzić szczelinę między czujnikiem a wieńcem zębatym na kole pasowym powinna się zawierać w granicach 0,5-1,5mm.

Aby już ostatecznie wykluczyć CPW jako przyczynę zaistniałej usterki można jeszcze oscyloskopem sprawdzić przebieg napięcia z czujnika w czasie obrotów wału korbowego wykresem powinna być sinusoida proporcjonalna do prędkości wału korbowego.

Tyle teorii teraz możesz działać aby ostatecznie móc wyeliminować jeden z czynników mogących powodować opisaną usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy okazji możesz sprawdzić szczelinę

> między czujnikiem a wieńcem zębatym na kole pasowym powinna się

> zawierać w granicach 0,5-1,5mm.

Pamiętać tylko trzeba, żeby koło ustawić tak, aby ząb pozostał dokładnie w osi czujnika. busted.gifold.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale czuc paliwo na zew. a nie wew.

mnie osobiście by to zaniepokoiło cfaniaczek.gif

> Panowie no i co sądzicie na temat tego czujnika ? bo każdy siedzi

> cicho a ja jak debil myślę co tu jeszcze obadac , jutro może

> kumpel podcholuje mnie pod serwis i kropek pod kompa mam

> nadzieję że coś wyjdzie bo mie trafi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poz prostu go zalewa.

to wiem smile.gif , dzwoniłem do serwisu wymienili wszystkie świece i pali od strzału smile.gif sam nie wiem o co bangla , mam jeszcze czekac bo chcą go odpalic na zimny silniku czy wszytko jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie no to tak , wymienili wszystkie świece i przed serwisem samochód odpalił od szczału smile.gif , ale wydaje mi się że problem tkwi nadal , ponieważ aby odpalic muszę duże niż zawsze kręcic rozrusznikiem żeby chycił , nie wiem może to wina temp. na zew. -15 jak myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie no to tak , wymienili wszystkie świece i przed serwisem

> samochód odpalił od szczału , ale wydaje mi się że problem tkwi

> nadal , ponieważ aby odpalic muszę duże niż zawsze kręcic

> rozrusznikiem żeby chycił , nie wiem może to wina temp. na zew.

> -15 jak myślicie ?

Też możliwe,ale skoro mu się poprawiło po świecach to zainteresowałbym się również przewodami WN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie no to tak , wymienili wszystkie świece i przed serwisem

> samochód odpalił od szczału , ale wydaje mi się że problem tkwi

> nadal , ponieważ aby odpalic muszę duże niż zawsze kręcic

> rozrusznikiem żeby chycił , nie wiem może to wina temp. na zew.

> -15 jak myślicie ?

co powiedzieli mechanicy, widziałeś te świece, oglądałeś je, w jakim były stanie ?? być może to wina temperatury być może był problem z kablami WN, poruszyli nimi przy wymianie świec i akurat wsio się ułożyło git niewiem.gif

Wróżenia z fusów nie uprawiamy biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co powiedzieli mechanicy, widziałeś te świece, oglądałeś je, w jakim

> były stanie ?? być może to wina temperatury być może był problem

> z kablami WN, poruszyli nimi przy wymianie świec i akurat wsio

> się ułożyło git

> Wróżenia z fusów nie uprawiamy

świece mi dali i są w stanie jak dla mnie ok smile.gif ( ale ja jestem taki sobie w te klocki ) , ja też ruszałem przewody w niedziele i nic , nie chciał załapac , możliwe że świece tylko fajnie że po roku padły i może przejechały około 7 tyś tylko i firma NGK frown.gif tragednia , zobaczymy jutro czy odpale z rany frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> świece mi dali i są w stanie jak dla mnie ok ( ale ja jestem taki

> sobie w te klocki ) , ja też ruszałem przewody w niedziele i nic

> , nie chciał załapac , możliwe że świece tylko fajnie że po roku

> padły i może przejechały około 7 tyś tylko i firma NGK

> tragednia , zobaczymy jutro czy odpale z rany

Pisałeś, że sprawdzałeś iskrę na wszystkich świecach, jak można było nie zauważyć braku iskry bo jeżeli była to samochód musiał palić. 7kkm przebiegu na świecach to ładnie wygrzane świeczki które powinny polatać do 30kkm bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pisałeś, że sprawdzałeś iskrę na wszystkich świecach, jak można było

> nie zauważyć braku iskry.

własnie na jednej iskry nie było więc wymieniłem na używkę inną tylko to była czwarta świeca czyli ostatnia , a nie pierwsza smile.gif , trzy pierwsze zostawiłem bo była iskra smile.gif , powiem tak że iskra była słaba na świecach i była koloru zółtego , a chyba jest tak że ma byc iskra koloru niebieskawego dobrze myślę , ale wiecie ze mnie taki mechaniki jak nic smile.gif także żyje przekonanie takim że iskra była słaba na moich świecach , wymienili i odpala , zobaczymy jak będzie jutro smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podladuj najlepiej aku i jak jutro odpali to powinno byc juz ok

aku zostawiłem , koleś z centry jak był powiedział mi że mam patrzec na oko w aku jak będzie zielone to jest git czyli jak będzie czarne to dzwonie i smutni panowie podjadą z dużymi kablami smile.gif , zobacze z rana jutro co się bedzie działo i napewno napisze także spoko smile.gif , z tymi świecami to nie dokońca moja wina tylko szwagra ale trudno niech tak zostanie i mam nadzieję że krpek mnie już nie zawiedzie smile.gif pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc jak na tą chwile smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kropek z rana zapalił smile.gif , troszkę muszę dłużej pokręcić rozrusznikiem ale łapie smile.gif nie wiem czym to jest spowodowane może temp. ( że muszę dłużej kręcić ) bo w lato odpalał na tyk smile.gif , a jeszcze jedno mi odpalił , a gościowi nie i to dzisiaj ja odpalałem drugiego ( oczywiście kabelki i jazda ) trzeba sobie pomagać smile.gif , troszkę mnie niepokoi to kręcenie tym rozrusznikiem frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co znaczy że odpala dłużej niż zwykle ?? heblujesz heblujesz heblujesz i nic czy po prostu kręcisz i zapala z małym opóźnieniem ??? Niemiarodajne jest stwierdzenie dłużej niż zwykle, ale wydaje mi się, że jeśli odpalasz auto po nocy, pewnie stojące na dworze, przy -17 *C to ma prawo zakręcić dłużej.

Wyobraź sobie jakie opory musi pokonać rozrusznik, tłok w cylindrze przy zmrożonym żelastwie. Do tego mniejsza sprawność akumulatora, wszystko zmrożone, być może zawilgocone. Oczekujesz, że w tak ciężkich warunkach odpali na tyk ?? Sama gęstwina oleju jeśli w ogóle jakikolwiek w postaci filmu olejowego się na gładziach znajduje coś tam ułatwia ale w takiej temp raczej działa trochę jak klej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co znaczy że odpala dłużej niż zwykle ?? heblujesz heblujesz

> heblujesz i nic czy po prostu kręcisz i zapala z małym

> opóźnieniem ??? Niemiarodajne jest stwierdzenie dłużej niż

> zwykle, ale wydaje mi się, że jeśli odpalasz auto po nocy,

> pewnie stojące na dworze, przy -17 *C to ma prawo zakręcić

> dłużej.

> Wyobraź sobie jakie opory musi pokonać rozrusznik, tłok w cylindrze

> przy zmrożonym żelastwie. Do tego mniejsza sprawność

> akumulatora, wszystko zmrożone, być może zawilgocone.

> Oczekujesz, że w tak ciężkich warunkach odpali na tyk ?? Sama

> gęstwina oleju jeśli w ogóle jakikolwiek w postaci filmu

> olejowego się na gładziach znajduje coś tam ułatwia ale w takiej

> temp raczej działa trochę jak klej

ok nakręcę filmik lub jak będę u Ciebie to zobaczysz smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.