tomata Napisano 6 Marca 2010 Udostępnij Napisano 6 Marca 2010 w jeden dzien jade dwoma autami (obydwa maja tacho wyskalowane do 125). mam zakładac dwie osobne tarczki czy jedną i opisac ją z tyłu po zmianie pojazdu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > w jeden dzien jade dwoma autami (obydwa maja tacho wyskalowane do > 125). mam zakładac dwie osobne tarczki czy jedną i opisac ją z > tyłu po zmianie pojazdu? jedna, z tylu masz 3 miejsca na nowe nr pojazdow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damian111 Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 dokladnie i swoje tarczki z miesiaca musisz miec zawsze w tym pojezdzie ktorym aktualnie sie poruszasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > dokladnie i swoje tarczki z miesiaca musisz miec zawsze w tym > pojezdzie ktorym aktualnie sie poruszasz napisz mi cos czego nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > jedna, z tylu masz 3 miejsca na nowe nr pojazdow. tyle lat je wypisuję a nawet nie zwrociłem uwagi zapisałem sie na kurs kat. D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > tyle lat je wypisuję a nawet nie zwrociłem uwagi > zapisałem sie na kurs kat. D troche pozno - trzeba bedzie teraz kwalifikacje wstepna robic... btw jaki koszt i na na jakim sprzecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > troche pozno - trzeba bedzie teraz kwalifikacje wstepna robic... > btw jaki koszt i na na jakim sprzecie? robię za darmo z projektu EU wiec nie wiem ile kosztuje (wiem tylko ze nowy tabor). co do kwalifikacji to wiem, ale nie zamierzam na razie nic robić w tym kierunku. po prostu mam okazje za darmo mieć nowy wpis do prawka to skwapliwie korzystam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEV Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > robię za darmo z projektu EU wiec nie wiem ile kosztuje jak te fundusze załatwione? znaczy przez pracodawcę czy samodzielnie gdzieś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > jak te fundusze załatwione? znaczy przez pracodawcę czy samodzielnie > gdzieś? samodzielnie. najlepiej dzwon do najblizszego ZDZ i popytaj. ja w ten sposob juz zrobiłem kurs na wózki, angielski, adr-y i teraz robię D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 to jest kacik tematyczny? nie powinien licznik robić pyk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 Czyli jesteś jako bezrobotny? U mnie robią za darmo kurs na koparki, ale właśnie dla zarejestrowanych bezrobotnych.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > Czyli jesteś jako bezrobotny? U mnie robią za darmo kurs na koparki, > ale właśnie dla zarejestrowanych bezrobotnych.. u nas własnie jednym z wymogów jest posiadanie pracy. poza tym wiek 21lat (wiadomo jesli chodzi o PJ pow.B), mieszkaniec woj. sląskiego (u mnie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > u nas własnie jednym z wymogów jest posiadanie pracy. poza tym wiek > 21lat (wiadomo jesli chodzi o PJ pow.B), mieszkaniec woj. > sląskiego (u mnie) To gitarrra u Ciebie, tylko robic wszystko co sie da... Dlaczego u nas tego nie oferują.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > to jest kacik tematyczny? nie powinien licznik robić pyk? Techniczno-towarzyski z naciskiem na towarzyski.. (..troche Ci wątek schodzi na inne tory.. ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > To gitarrra u Ciebie, tylko robic wszystko co sie da... > Dlaczego u nas tego nie oferują.. najgłupsze są te unijne przepisy bo w pakiet robionego przezemnie kursu jest kat. D + kurs na wózki+ angielski. angola nigdy za wiele wiec bede sie uczyc, ale wózki to sami prowadzący kazali mi byc cicho i udawac ze nie mam, a zrobic jeszcze jeden. teraz bede miec dwa kursy wiec mogę jezdzic dwoma wózkami naraz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > Techniczno-towarzyski z naciskiem na towarzyski.. > (..troche Ci wątek schodzi na inne tory.. ) spoko. co chcialem to sie dowiedzialem. fajnie ze taki kącik powstał. juz z dwa lata temu pisałem do adminów o taki kuncik ale zero odzewu. dopiero Antek (ma jeszcze szmate na szaranczy ) popchnął sprawe do przodu. i chwała mu za to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > spoko. co chcialem to sie dowiedzialem. fajnie ze taki kącik > powstał. juz z dwa lata temu pisałem do adminów o taki kuncik > ale zero odzewu. dopiero Antek (ma jeszcze szmate na szaranczy ) > popchnął sprawe do przodu. i chwała mu za to No widzisz, a ja na początku lutego napisałem do znajomego moda , co by o takim kąciku podyskutował na LM, no i prossssze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PTR Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > u nas własnie jednym z wymogów jest posiadanie pracy. poza tym wiek > 21lat (wiadomo jesli chodzi o PJ pow.B), mieszkaniec woj. > sląskiego (u mnie) są jeszcze miejsca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 > najgłupsze są te unijne przepisy bo w pakiet robionego przezemnie > kursu jest kat. D + kurs na wózki+ angielski. angola nigdy za > wiele wiec bede sie uczyc, ale wózki to sami prowadzący kazali > mi byc cicho i udawac ze nie mam, a zrobic jeszcze jeden. teraz > bede miec dwa kursy wiec mogę jezdzic dwoma wózkami naraz ale rozumiem ze robisz to razem z kwalifikacja wstepna, tak? u ns tez bylo w pakiecie z angielskim i czymstam jeszcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 > ale rozumiem ze robisz to razem z kwalifikacja wstepna, tak? u ns tez > bylo w pakiecie z angielskim i czymstam jeszcze niestety bez kwalifikacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2010 > są jeszcze miejsca? juz nie , ale wiem ze mają jeszcze robic taki kurs. wap-tour.pl to ich strona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 19 Marca 2010 Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 > u nas własnie jednym z wymogów jest posiadanie pracy. poza tym wiek > 21lat (wiadomo jesli chodzi o PJ pow.B), mieszkaniec woj. > sląskiego (u mnie) muszę się dowiedzieć jak jest u nas, bo jak jest możliwość zrobienia A i C w ramach unii to chętnie skorzystam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 19 Marca 2010 Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 a co w przypadku gdy danego dnia jedziemy autem np 2h, po czym wsiada na 2h ktos inny a my znow po tych 2h? rozumiem ze wypisujemy z drugiej strony tak jakby zmienic auto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 > a co w przypadku gdy danego dnia jedziemy autem np 2h, po czym wsiada > na 2h ktos inny a my znow po tych 2h? rozumiem ze wypisujemy z > drugiej strony tak jakby zmienic auto? wsadzasz tarczke jako pierwszą i robisz w tym momencie inna prace Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 20 Marca 2010 Udostępnij Napisano 20 Marca 2010 > wsadzasz tarczke jako pierwszą i robisz w tym momencie inna prace gdzie wsadzam, jak nie mam auta bo myslalem ze juz mam wolne i pierwsza strona wypisana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tabo Napisano 20 Marca 2010 Udostępnij Napisano 20 Marca 2010 > gdzie wsadzam, jak nie mam auta bo myslalem ze juz mam wolne i > pierwsza strona wypisana? Skoro myslałeś że już masz wolne to powinieneś od razu zakończyć tarczkę i wtedy amen, a jeżeli wiedziałeś że będziesz jechał tym autem za 2h to wkładasz ją do tacho na pozycję nr2 i wtedy cały czas rysowana jest przerwa tak mi się zdaje że tak powinno to wyglądać chociaż nie miałem jeszcze takiej sytuacji. Jeżeli masz wątpliwości najlepiej zadzwonić sobie na ITD i zapytać zawodowców a to nie boli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 21 Marca 2010 Udostępnij Napisano 21 Marca 2010 > a co w przypadku gdy danego dnia jedziemy autem np 2h, po czym wsiada > na 2h ktos inny a my znow po tych 2h? rozumiem ze wypisujemy z > drugiej strony tak jakby zmienic auto? Ja w takiej sytuacji poprostu wyjmuje tarcze i trzymam w plecaku przez te 2h. Potem wpisuje ponownie auto po tych 2h z tylu. Ale nie wiem czy dobrze robie. Jedyne co to u mnie nie ma kontroli ani nie ma ITD wiec nie mam sie jakos specjalnie czym martwic Ale tez sie wsumie chetnie bym dowiedzial jak jest poprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 22 Marca 2010 Udostępnij Napisano 22 Marca 2010 > Ja w takiej sytuacji poprostu wyjmuje tarcze i trzymam w plecaku > przez te 2h. Potem wpisuje ponownie auto po tych 2h z tylu. > Ale nie wiem czy dobrze robie. Jedyne co to u mnie nie ma kontroli > ani nie ma ITD wiec nie mam sie jakos specjalnie czym martwic > Ale tez sie wsumie chetnie bym dowiedzial jak jest poprawnie. ITD w Lodzi (na drodze) powiedzialo, ze powinno sie druga tarczke wypisac, a na dodatek miec ksero tarczki tego co jechal potem , jego oswiadczenie i ksero dowodu.... tylko co w sytuacji jak przez te pare h auto jezdzilo w takich warunkach gdzie nie jest wymagane tacho? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tabo Napisano 23 Marca 2010 Udostępnij Napisano 23 Marca 2010 > ITD w Lodzi (na drodze) powiedzialo, ze powinno sie druga tarczke wypisac, a na dodatek miec ksero > tarczki tego co jechal potem , jego oswiadczenie i ksero dowodu.... tylko co w sytuacji jak > przez te pare h auto jezdzilo w takich warunkach gdzie nie jest wymagane tacho? Ja zaś zapytałem sie ITD w bielsku i powiedzieli że należy zakończyć tarczkę a następnie z tyłu wpisać ten sam pojazd jako zmiana auta i opisać sytuację na odwrocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJGRUBY Napisano 25 Marca 2010 Udostępnij Napisano 25 Marca 2010 > kazali mi byc cicho i udawac ze nie mam, a zrobic jeszcze jeden. teraz bede miec dwa kursy > wiec mogę jezdzic dwoma wózkami naraz I takim sposobem zrobiłeś drugi raz ten sam kurs mimo, że go już miałeś, a ktoś inny kto się nie załapał i nie miał takiego kursu został odprawiony z kwitkiem. Nie uważasz, że jest to nie fair i zabrałeś komuś miejsce i możliwość bezpłatnego uczestnictwa w takim kursie kto go jeszcze nie miał? Być może od takiego kursu zależało, że ten ktoś stracił pracę, albo starając się o inną jej nie dostał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 25 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2010 > I takim sposobem zrobiłeś drugi raz ten sam kurs mimo, że go już miałeś, a ktoś inny kto się nie > załapał i nie miał takiego kursu został odprawiony z kwitkiem. > Nie uważasz, że jest to nie fair i zabrałeś komuś miejsce i możliwość bezpłatnego uczestnictwa w > takim kursie kto go jeszcze nie miał? Być może od takiego kursu zależało, że ten ktoś stracił > pracę, albo starając się o inną jej nie dostał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
multiheniek Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 >... ITD w Lodzi (na drodze) powiedzialo, ze powinno sie druga tarczke wypisac.... Nieuzasadnione użycie kilku tarczek w ciągu doby jest traktowane jako wykroczenie... >...a na dodatek miec ksero tarczki tego co jechał potem.... Bzdura totalna. Nie ma takiego obowiązku. Gdyby chcieli sprawdzić ten fakt mogą to zrobić w czasie kontroli w firmie. Ty odpowiadasz tylko za swój czas prowadzenia i przerw (przy zachowaniu ciągłości zapisu- w tym również ręcznego-diagramu na odwrocie tarczki czy wydruku) >...jego oswiadczenie... Niby jakie? >...i ksero dowodu.... Osobistego??? >...tylko co w sytuacji jak przez te parę h auto jezdzilo w takich warunkach gdzie nie jest wymagane tacho? Nawet w pojazdach które "na co dzień" jeżdżą solo a tylko "okazyjnie" z przyczepą (DMC pow. 3,5 T) gdy jest zamontowane tacho (a tak być powinno) tacho powinno być legalizowane i powinny być wkładane tarczki mimo, że kierowca nie podlega kontroli czasu pracy. Do udokumentowania tego czasu można użyć wspomnianych tarczek (z adnotacją: pojazd poniżej 3,5 T) lub obowiązującego dokumentu "zaświadczenia o działalności" gdzie określa się czasookres i zaznacza : prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania dyr. 561/2006 lub AETR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > Nieuzasadnione użycie kilku tarczek w ciągu doby jest traktowane jako wykroczenie... > Bzdura totalna. Nie ma takiego obowiązku. Gdyby chcieli sprawdzić ten fakt mogą to zrobić w czasie > kontroli w firmie. Ty odpowiadasz tylko za swój czas prowadzenia i przerw (przy zachowaniu > ciągłości zapisu- w tym również ręcznego diagramu na odwrocie tarczki czy wydruku) > Niby jakie? > Osobistego??? > Nawet w pojazdach które "na co dzień" jeżdżą solo a tylko "okazyjnie" z przyczepą (DMC pow. 3,5 T) > gdy jest zamontowane tacho (a tak być powinno) tacho powinno być legalizowane i powinny być > wkładane tarczki mimo, że kierowca nie podlega kontroli czasu pracy. Do udokumentowania tego > czasu można użyć wspomnianych tarczek (z adnotacją: pojazd poniżej 3,5 T) lub obowiązującego > dokumentu "zaświadczenia o działalności" gdzie określa się czasookres i zaznacza : prowadził > pojazd wyłączony z zakresu stosowania dyr. 561/2006 lub AETR to znaczy co z kazdej jazdy z tacho ponizej 3,5t musze miec zapis na karcie i dodatkowo wydruk z opisem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
multiheniek Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > to znaczy co z kazdej jazdy z tacho ponizej 3,5t musze miec zapis na karcie i dodatkowo wydruk z opisem? Mówimy o tacho zwykłym (tarczki) czy DTCO (karta chip-owa)? I jakie to auto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > Mówimy o tacho zwykłym (tarczki) czy DTCO (karta chip-owa)? > I jakie to auto? Ducato np. DTCO i np Transporter z tarczkami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
multiheniek Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 W przypadku tarczki po wyjęciu z tacha a przed jej kolejnym włożeniem na odwrocie (w diagramie dot. rodzaj pracy/jazdy/odpoczynku) zaznaczasz od której do której trwał ten okres i rysujesz w odpowiedniej rubryce co robiłeś (inna praca, dyżur czy też przerwa/wypoczynek). Czyli wykonujesz tzw. zapis ręczny. W przypadku DTCO przed wyjęciem karty drukujesz raport dzienny i po pewnym czasie (przed kolejnym włożeniem i zalogowaniem karty) na odwrocie wydrukowanego wcześniej raporu zaznaczasz (na diagramie z tyłu) co przez ten czas robiłeś (patrz wyżej). Jeżeli przez ten cały czas auto stoi i nikt go nie rusza (a wiesz, że będziesz nim jeszcze tego dnia jeździł) zostawiasz tarczkę czy kartę bez konieczności robienia zapisu ręcznego. Tyle, że ustawiasz selektor na odpowiednią pozycję(praca inna, dyżur, przerwa/wypoczynek) Jeżeli się przesiadasz z auta na auto to zabierasz ze sobą to co miałeś w poprzednim z zastrzeżeniem czynności o których powyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.