Skocz do zawartości

zawieszenie w uno


bahran

Rekomendowane odpowiedzi

mam takie pytanko, ponieważ nie znalazłem nigdzie w sieci odpowiedzi na pytanko.

Mianowicie, czy można zastosować zawieszenie(amorki i sprężyny) z uno turbo do cywilnego uno 1.4?

Ponieważ lubie sobie czasem pośmigać po zakrętach, ale na tym zawieszeniu to normalnie porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam takie pytanko, ponieważ nie znalazłem nigdzie w sieci odpowiedzi

> na pytanko.

> Mianowicie, czy można zastosować zawieszenie(amorki i sprężyny) z uno

> turbo do cywilnego uno 1.4?

> Ponieważ lubie sobie czasem pośmigać po zakrętach, ale na tym

> zawieszeniu to normalnie porażka.

lepiej zainwestuj w konkretne springi -60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hm...napewno jest to lepsze rozwiązanie niż zawias od turbo??

> a pasowałby chociaż?

> a te sprężyny to to jakieś specjalistyczne? gdzie takie cuda mogę

> dostać?

Opinie są podzielone ale wg mnie nie będzie to lepsze rozwiązanie.

Oryginał od UT jest taki w sam raz a jak dasz -60 to będziesz miał deskę na kołach, no chyba że masz bardzo równe drogi w okolicy, to czemu nie waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to git.

teraz tylko pozostaje pytanie jak z dostępnością części do UT?

aa no i sprężyny UT są lepsze, nie są takie miękkie jak w zwykłym.

Bo obecnie zapakuje pare gratów do bagażnika. jakieś duperele z tyłu na fotel i mi przycierają koła o nadkole;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to git.

> teraz tylko pozostaje pytanie jak z dostępnością części do UT?

> aa no i sprężyny UT są lepsze, nie są takie miękkie jak w zwykłym.

> Bo obecnie zapakuje pare gratów do bagażnika. jakieś duperele z tyłu

> na fotel i mi przycierają koła o nadkole;/

Mam wrażenie, że mylisz pojęcia.

Albo chcesz mieć ciężarówkę, albo chcesz mieć stabilność na zakrętach - zdecyduj się bo połączyć te kwestie jest trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcę mieć twardy pojazd. Aby był stabilny na winklach. Ciężarówki raczej z niego robić nie będę, aczkolwiek zdarza się czasem przewieść kilka pierdół:)

jak z tymi sprężynami jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chcę mieć twardy pojazd. Aby był stabilny na winklach. Ciężarówki

> raczej z niego robić nie będę, aczkolwiek zdarza się czasem

> przewieść kilka pierdół:)

> jak z tymi sprężynami jest?

W 1.4 są twarde sprężyny, tylko wysokie.

W UT raczej twardsze nie będą, jedynie ciut niższe.

Możesz zrobić tak jak ja - dołożyć gumy usztywniające. Jeśli nie przesadzisz z ich ilością to będzie śmigać i śmigać - sprawdzone przez kilka lat i wieeeeeeeeeele tys km.

Dodatkowo z tyłu można przykręcić do belki krążki np. 2cm grubości i nie będzie Ci wtedy dobijać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie obiło mi się coś o uszy z tymi gumami, jednak nie jestem jakoś przekonany do tego typu rozwiązań. Chociaż jak patrze na amorki do UT...to boje_sie.gif zresztą te gumy to może nie jest taki zły pomysł.

Masz jakieś fotki jak to jest założone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie obiło mi się coś o uszy z tymi gumami, jednak nie jestem

> jakoś przekonany do tego typu rozwiązań. Chociaż jak patrze na

> amorki do UT...to zresztą te gumy to może nie jest taki zły

> pomysł.

> Masz jakieś fotki jak to jest założone?

Wiesz, to się po prostu zakłada i jeździ a nie fotografuje, chociaż.. może ktoś ma - ja nie mam i nie zrobię bo zaraz będzie - OOOOOO masz brud na nadkolu - jak możesz rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe no owszem może się znaleść jakąs napalona osoba;] no gdyby nie dach w moim to cieżko byłoby stwierdzić w jakim jest kolorze:) takie rzeczy raczej na allegro się nie kupuje? czyż nie mam racji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W 1.4 są twarde sprężyny, tylko wysokie.

> W UT raczej twardsze nie będą, jedynie ciut niższe.

a jednak: T ma grubszy drut ale mniejszą wysokość w stanie swobodnym, jednak pod tym samym obciążeniem jest podana większa wysokość, niż 1.4 spineyes.gif a amory też są różne, lecz w zasadzie ich skok i długość są takie same, tylko tłumienie będzie mocniejsze w T 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jednak: T ma grubszy drut ale mniejszą wysokość w stanie swobodnym,

> jednak pod tym samym obciążeniem jest podana większa wysokość,

> niż 1.4 a amory też są różne, lecz w zasadzie ich skok i

> długość są takie same, tylko tłumienie będzie mocniejsze w T

No to wydaje się że zawias od T jest optymalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hm...teraz to już sam nie wiem co lepsze.

> Pakował któryś taki zawias do cywilnego uniacza?

> Bo dalej do tych gum to nie mam przekonania.

Ciup ja w poprzednim 1.4 na obniżonych springach miałem gumy, było ok. Teraz w turbo z tyłu też mam gumy i jest ok. Po to one są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczepie się pod temat...

chce wymienić amortyzatory...

oprócz kayaby czy delphi i droższych...co myślicie o amortyzatorach GH, bo opinie jakie znalazłem są podzielone...

i czy olejowe czy gazowe ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i czy olejowe czy gazowe ???

osobiście wybrałem gazówki , ponoć są wytrzymalsze, twardsze a na moją jazde i drogi to bardziej się nadają niż olejóki które bardziej wpływają na komfort jazdy , także jestem w fazie testów i narazie jestem zadowolony autko tak szybko nie siada, zobaczymy z czasem

smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że można włożyć zawieszenie od Turbo, albo jeszcze je dodatkowo utwardzić. Byle nie przesadzać z tą twardością, bo uno nie był do tego stworzony, po prostu blacharka jest cienka, mało sztywna i blacharka może utwardzenia nie wytrzymać i w którymś kolejnym dołku górne mocowanie oprze Ci się o pokrywę komory silnikowej, zwana potocznie maską.

Pomijam takie drobiazgi, jak np. większe obciążenia łożysk i piast kół przy twardszym zawieszeniu, wybijanie silentbloków i in. Albo to, że np. jakiś element fotela może na dołku nagle i niespodziewanie wleźć Ci w d....

Rocznik 1998 - blacharka ma też już swoje prawa. Najpierw więc dokładnie sprawdź, czy blacha kielichów w pobliżu mocowania amorów zawieszenia i ciut niżej nie ma jeszcze żadnych śladów korozji. Bo zwykle już widać pierwsze jaskółki, wielu już wycinało na złomowiskach kielichy z blach z, by pracowicie je wspawać. Szczególnie uwaga na prawy (patrząc z pozycji fotela kierowcy) - jest tam wybity numer nadwozia i wycinka i wspawanie to trudna sztuka bez nabijania numerów i podobnych atrakcyjnych kłopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.