Skocz do zawartości

Tarcza hamulcowa -co jej zaszkodzić mogło


Kondi

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. jestem po wymianie tarcz i klocków hamulcowych z tyłu. Od jakiegoś czasu pojawił sie szum podczas hamowania - doszedłem, ze pochodzi z tylnych tarcz. Dzisiaj podjechałem do mechanika, żeby zobaczył co siedzieje - mówie moze przetoczenie wystarczy. Ale po zdjeciu ukazł sietaki widok.

228412b328bc8d25m.jpg

Samochód użytkowany normalnie, miasto czasem trasa większa lub mniejsza, nie zdarzało sie zeby tugodniami stał pod chmurką.

Dodam, ze strona zewnętrzna tarczy (ta od felgi) jest w lepszym stanie , wżery 2,3 ale wielkości paznokcia od małego palca.

Co mozę być przyczną, wada materiałowa , cos nie tak z hamulcami z tyłu (siła hamowania była w normie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodam, ze strona zewnętrzna tarczy (ta od felgi) jest w lepszym

> stanie , wżery 2,3 ale wielkości paznokcia od małego palca.

> Co mozę być przyczną, wada materiałowa , cos nie tak z hamulcami z

> tyłu (siła hamowania była w normie).

Tarcza jakby nie była używana, tylko korodowała i porobiły się wżery - na pewno zacisk pracował?

Może korektor siły hamowania uszkodzony albo zacisk/tłok stanął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tarcza jakby nie była używana, tylko korodowała i porobiły się wżery

> - na pewno zacisk pracował?

> Może korektor siły hamowania uszkodzony albo zacisk/tłok stanął?

jak byk zacisk nie pracował dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pojechać na stację diagnostyczną i sprawdzić siły hamowania.

Pod koniec listopada byłem na przegladzie - wartosci nie odbiegały od normy.

Aaa.. dodam, ze zanim kupiłem samochód stał z pół roku nieuzywany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod koniec listopada byłem na przegladzie - wartosci nie odbiegały od

> normy.

> Aaa.. dodam, ze zanim kupiłem samochód stał z pół roku nieuzywany.

Czyli już znasz przyczynę - stał i w tarczach porobiły się wżery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli już znasz przyczynę - stał i w tarczach porobiły się wżery.

W sumie to nawet pocieszajace w porównaniu do konieczności wymiany/naprawy zacisków smile.gif

Zastanawia mnie tylko to ze nie było szumu wcześniej, chyba że dodatkowo zima srobiła swoje i tarcze sie poddały.

Klocek od wewnętyrznej strony 2x cieńszy niż od zewnętrznej - zostało go ze 2 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> .. i się starł?

No, starł się z jednej strony, bo był tylko z jednej dociskany. Z drugiej starł się "ile sięgał".

Zaciski/tłoczki/prowadnice do przeczyszczenia/wymiany.

Tak to jest, zwłaszcza przy jeżdżeniu po zimowych, posolonych drogach, że rdza szaleje (w tym na prowadnicach, jak się dostanie solanka).

Na moje oko tarcza OK - tylko do przeczyszczenia. Za to zaciski do solidnego przeglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.