Kondi Napisano 22 Marca 2010 Udostępnij Napisano 22 Marca 2010 Witajcie. jestem po wymianie tarcz i klocków hamulcowych z tyłu. Od jakiegoś czasu pojawił sie szum podczas hamowania - doszedłem, ze pochodzi z tylnych tarcz. Dzisiaj podjechałem do mechanika, żeby zobaczył co siedzieje - mówie moze przetoczenie wystarczy. Ale po zdjeciu ukazł sietaki widok. Samochód użytkowany normalnie, miasto czasem trasa większa lub mniejsza, nie zdarzało sie zeby tugodniami stał pod chmurką. Dodam, ze strona zewnętrzna tarczy (ta od felgi) jest w lepszym stanie , wżery 2,3 ale wielkości paznokcia od małego palca. Co mozę być przyczną, wada materiałowa , cos nie tak z hamulcami z tyłu (siła hamowania była w normie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Marca 2010 Udostępnij Napisano 22 Marca 2010 > Dodam, ze strona zewnętrzna tarczy (ta od felgi) jest w lepszym > stanie , wżery 2,3 ale wielkości paznokcia od małego palca. > Co mozę być przyczną, wada materiałowa , cos nie tak z hamulcami z > tyłu (siła hamowania była w normie). Tarcza jakby nie była używana, tylko korodowała i porobiły się wżery - na pewno zacisk pracował? Może korektor siły hamowania uszkodzony albo zacisk/tłok stanął? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 22 Marca 2010 Udostępnij Napisano 22 Marca 2010 > Tarcza jakby nie była używana, tylko korodowała i porobiły się wżery > - na pewno zacisk pracował? > Może korektor siły hamowania uszkodzony albo zacisk/tłok stanął? jak byk zacisk nie pracował dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kondi Napisano 22 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2010 > jak byk zacisk nie pracował dobrze. Przejadę sie kawałek i zobacze czy są slady tarcia klocka po obu stronach tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Marca 2010 Udostępnij Napisano 22 Marca 2010 > Przejadę sie kawałek i zobacze czy są slady tarcia klocka po obu > stronach tarczy. Pojechać na stację diagnostyczną i sprawdzić siły hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kondi Napisano 22 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2010 > Pojechać na stację diagnostyczną i sprawdzić siły hamowania. Pod koniec listopada byłem na przegladzie - wartosci nie odbiegały od normy. Aaa.. dodam, ze zanim kupiłem samochód stał z pół roku nieuzywany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Marca 2010 Udostępnij Napisano 22 Marca 2010 > Pod koniec listopada byłem na przegladzie - wartosci nie odbiegały od > normy. > Aaa.. dodam, ze zanim kupiłem samochód stał z pół roku nieuzywany. Czyli już znasz przyczynę - stał i w tarczach porobiły się wżery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kondi Napisano 22 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2010 > Czyli już znasz przyczynę - stał i w tarczach porobiły się wżery. W sumie to nawet pocieszajace w porównaniu do konieczności wymiany/naprawy zacisków Zastanawia mnie tylko to ze nie było szumu wcześniej, chyba że dodatkowo zima srobiła swoje i tarcze sie poddały. Klocek od wewnętyrznej strony 2x cieńszy niż od zewnętrznej - zostało go ze 2 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Marca 2010 Udostępnij Napisano 22 Marca 2010 > Klocek od wewnętyrznej strony 2x cieńszy niż od zewnętrznej - zostało > go ze 2 mm. To natomiast sugeruje, że zacisk stał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kondi Napisano 22 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2010 > To natomiast sugeruje, że zacisk stał .. i się starł? Z kolei po zakręceniu kołem przy podniesionym samochodze nie było tarcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 22 Marca 2010 Udostępnij Napisano 22 Marca 2010 > .. i się starł? No, starł się z jednej strony, bo był tylko z jednej dociskany. Z drugiej starł się "ile sięgał". Zaciski/tłoczki/prowadnice do przeczyszczenia/wymiany. Tak to jest, zwłaszcza przy jeżdżeniu po zimowych, posolonych drogach, że rdza szaleje (w tym na prowadnicach, jak się dostanie solanka). Na moje oko tarcza OK - tylko do przeczyszczenia. Za to zaciski do solidnego przeglądu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Marca 2010 Udostępnij Napisano 22 Marca 2010 > .. i się starł? Zacisk nie chodził, a tłok pchał tylko jeden klocek i stąd ta różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 22 Marca 2010 Udostępnij Napisano 22 Marca 2010 > To natomiast sugeruje, że zacisk stał raczej klocki w jarzmie - dość często się to zdarza w tylnych hamulcach. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.