Skocz do zawartości

hot hatch


Lipek

Rekomendowane odpowiedzi

Przychodzi wiek, ze człowiek chce mieć bardzo szybkie autko, ma już rodzinę, dzieci, psa i stałą kobietę zeby.GIF

Chętnie przytuliłbym tylny napęd, w końcu lepiej dawać w p.... niż jechać na ręcznym zeby.GIF

Na M5 mnie nie stać, M3 nie dają w 4-5 drzwiowym nadwoziu poza E90, na które tez mnie nie stać frown.gif

Normalnie wziąć i się rozpłakać.

Wypatrzyłem ostatnio Mazde 3 MPS i Forda Focusa ST, powiedzcie coś na temat tych aut, albo dajcie sugestie czegoś równie mocnego lub mocniejszego.

Saab z 230 kucami niestety nie wystarcza, za miękkie zawieszenie, hamulce mimo upgrade'u też nie dają rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przychodzi wiek, ze człowiek chce mieć bardzo szybkie autko, ma już rodzinę, dzieci, psa i stałą

> kobietę

> Chętnie przytuliłbym tylny napęd, w końcu lepiej dawać w p.... niż jechać na ręcznym

> Na M5 mnie nie stać, M3 nie dają w 4-5 drzwiowym nadwoziu poza E90, na które tez mnie nie stać

> Normalnie wziąć i się rozpłakać.

Nie wpadaj w panike. Sa jeszcze inne marki.

> Wypatrzyłem ostatnio Mazde 3 MPS i Forda Focusa ST, powiedzcie coś na temat tych aut, albo dajcie

> sugestie czegoś równie mocnego lub mocniejszego.

> Saab z 230 kucami niestety nie wystarcza, za miękkie zawieszenie, hamulce mimo upgrade'u też nie

> dają rady.

Mazda 3 MPS. Nie wiem jak sie tym jezdzi,

ale widzialem jak mi odjezdza. Stosunkowo szybka.

Jednak z marzeniami o M3 raczej rownac sie nie moze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4-5 drzwi, 4 dorosłe osoby mają sie zmieścić wygodnie, będę nim jeździł na codzień. Cena do 70k za

> normalny stan.

No ja nie wiem, czy twoje wymagania mają możliwość realizacji. Imho 200+ KM plus FWD = porażka. Gdyby nie te 4 osoby i ich wygoda to poleciłbym 123d plus chip, ale i tak może być ciężko się w cenie zmieścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja nie wiem, czy twoje wymagania mają możliwość realizacji. Imho 200+ KM plus FWD = porażka.

> Gdyby nie te 4 osoby i ich wygoda to poleciłbym 123d plus chip, ale i tak może być ciężko się

> w cenie zmieścić.

nie siedziałem w serii 1, ale obawiam się, że będzie ciasna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja nie wiem, czy twoje wymagania mają możliwość realizacji. Imho 200+ KM plus FWD = porażka.

> Gdyby nie te 4 osoby i ich wygoda to poleciłbym 123d plus chip, ale i tak może być ciężko się

> w cenie zmieścić.

kasę się dorzuci, sam się obawiam FWD przy tej mocy, ale jak juz napisałem serie 1 za ciasne się zdaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przychodzi wiek, ze człowiek chce mieć bardzo szybkie autko, ma już rodzinę, dzieci, psa i stałą

> kobietę

[...]

> Wypatrzyłem ostatnio Mazde 3 MPS i Forda Focusa ST, powiedzcie coś na temat tych aut, albo dajcie

> sugestie czegoś równie mocnego lub mocniejszego

Silniki:

Mazda 4 cylindrowy 2.3 turbo z bezpośrednim wtryskiem

Focus 5 cylindrowy 2.5 turbo z pięknym dźwiękiem zlosnik.gif

Porównując jedno z drugim to Focus ma piękny dźwięk już w serii, są zarzuty że nie trzyma serii z powodu za mało wydajnego seryjnego IC.

Mazda serię prawie ( zlosnik.gif ) trzyma pomimo wyjątkowo słabego IC, moja miała 256KM w serii.

Zawiecha:

Mazda jest na płycie podłogowej Focusa i ma jego zawiechę ale jest wyraźnie sztywniejsza od ST. Dla mnie to była zaleta. Acha, zawiecha jest sztywniejsza ale nie jakoś hardcore'owo twarda

Hamulce:

Takie same, choć może powiniennem napisać TE SAME zlosnik.gif przód 320mm tył 280mm

Za Mazdą zdecydowanie przemawia jakość wnętrza, zarówno materiały (bezdyskusyjnie) jak i wygląd (moim zdaniem).

[EDIT]

W Maździe seryjnie jest szpera ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wpadaj w panike. Sa jeszcze inne marki.

Marki są, a gdzie są porządne napędy?

> Mazda 3 MPS. Nie wiem jak sie tym jezdzi,

> ale widzialem jak mi odjezdza. Stosunkowo szybka.

Stosunki mam zazwyczaj poza samochodem.

> Jednak z marzeniami o M3 raczej rownac sie nie moze.

Wiem, ale to nie ta liga finansowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kasę się dorzuci, sam się obawiam FWD przy tej mocy, ale jak juz napisałem serie 1 za ciasne się

> zdaje.

No jest ciasna. Nie ma zmiłuj. Napęd kosztuje właśnie to brakujące miejsce. Jeśli to ma być 2+2 i nikt z dorosłych nie przekracza tych 180cm to imho ujdzie z miejscem. Jednak tempomat jest konieczny na dłuższą trasę, albo częste postoje, bo miejsca zabrakło też na nogi kierowcy i przynajmniej mi prawa noga drętwieje po dłuższej jeździe. Prawda jednak jest taka, że nawet trójka jest ciasna imho niewiele większa od jedynki w środku, jeśli już to na tylnej kanapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie powiem abym nie liczył na MisiekWAW

chyba masz blisko na Tarchomin więc zapraszam na demo zlosnik.gifwink.gif

> Mabz jakos mniej mi sie w pamięc wbił

i dobrze, zwłaszcza że mabz ma Focusa RS a to jednak inne auto niż ST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...]

> Silniki:

> Mazda 4 cylindrowy 2.3 turbo z bezpośrednim wtryskiem

> Focus 5 cylindrowy 2.5 turbo z pięknym dźwiękiem

i to do mnie przemawia, zaoszczędzę na modyfikacjach audio wink.gif

> Porównując jedno z drugim to Focus ma piękny dźwięk już w serii, są zarzuty że nie trzyma serii z

> powodu za mało wydajnego seryjnego IC.

> Mazda serię prawie ( ) trzyma pomimo wyjątkowo słabego IC, moja miała 256KM w serii.

dużo zachodu aby delikatnie dodac mocy?

> Zawiecha:

> Mazda jest na płycie podłogowej Focusa i ma jego zawiechę ale jest wyraźnie sztywniejsza od ST. Dla

> mnie to była zaleta. Acha, zawiecha jest sztywniejsza ale nie jakoś hardcore'owo twarda

nie ma byc hardcore, dzieci będe tym woził

> Za Mazdą zdecydowanie przemawia jakość wnętrza, zarówno materiały (bezdyskusyjnie) jak i wygląd

> (moim zdaniem).

w Mazdzie nie siedziałem, a zwykly Focus 1.6 w dyszlu jest paskudny w środku jak kupa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dużo zachodu aby delikatnie dodac mocy?

w Maździe to Ci moge napisać wink.gif dolot i wydech dały praktycznie 40KM i 45Nm w szerokim zakresie, z tym że znakomita większość dał dolot, wydech dał tylko dźwięk... a mże zagrał z dolotem? Najpierw zrobiłem wydech - nie dał nic, później zrobiłem dolot i dał konkretny przyrost ok.gif

obiecanki fabryki: 260KM 380Nm

moc seryjna: 256KM 390Nm

moc po dolocie i wydechu 295KM i 435Nm

> nie ma byc hardcore, dzieci będe tym woził

zawieszenie mam seryjne więc możesz ocenić

> w Mazdzie nie siedziałem, a zwykly Focus 1.6 w dyszlu jest paskudny w środku jak kupa

w ST jeśli chodzi o jakość deski się nic nie zmienia, do Mazdy zapraszam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Imho 200+ KM plus FWD = porażka.

Za duzo zmiennych by tak uogolniac. Czesto wieksze znaczenie niz rodzaj napedu na prowadzenie ma:

- zawieszenie

- opony

- LSD / brak LSD

- silnik N/A / silnik doladowany

Przekaz jest taki ze FWD innemu FWD nie rowny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za duzo zmiennych by tak uogolniac. Czesto wieksze znaczenie niz rodzaj napedu na prowadzenie ma:

> - zawieszenie

> - opony

> - LSD / brak LSD

> - silnik N/A / silnik doladowany

> Przekaz jest taki ze FWD innemu FWD nie rowny.

Ależ oczywiście, że tak. Jak uczy życie odpowiednio przystosowane FWD może nawet spokojnie pokonać RWD. Rzecz sprowadza się do tego, że musimy dużo do tego FWD włożyć by to jakoś jeździło i nie chodzi tu nawet o pieniądze. Tylko jeśli coś porównujemy to wypadałoby zrobić porównanie na równych warunkach tzn takie same opony, zbliżone zawieszenie (przynajmniej w zakresie zbliżonego komfortu) itd itp.

Rozmawiamy jakby nie patrzeć nie o autach ekstremalnych, ale o takich które będą użytkowane na co dzień i od których wymagamy jednak pewnych udogodnień w postaci choćby nie pozbawiania nas plomb podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Marki są, a gdzie są porządne napędy?

Jesli samochod nie musi latac bokiem,

a kto na tylnych siedzeniach chcialby podrozowac w taki sposob,

to Audi S6 4.2 quattro ma naped jak trzeba.

A jesli nie - to powinno starczyc na MB W203 C55 AMG.

HH sa lepsze tylko w jednym. W kosztach utrzymania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukaj wątku, w którym Misiek opisywał wrażenia z poszukiwania auta, które skończyły się MPSem.

http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=279448090&page=&vc=1

http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=279477312&page=&vc=1

w drugim linku sa wrażenia z jazdy Focusem ST, mała poprawka hamulce są jednotłoczkowe a nie cztero jak mi ktoś wtedy naopowiadał, i z porządnymi oponami dają radę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=279448090&page=&vc=1

> http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=279477312&page=&vc=1

> w drugim linku sa wrażenia z jazdy Focusem ST, mała poprawka hamulce są jednotłoczkowe a nie cztero

> jak mi ktoś wtedy naopowiadał, i z porządnymi oponami dają radę

w 3 slowach, jak porównanie ST do MPS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=279448090&page=&vc=1

> http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=279477312&page=&vc=1

> w drugim linku sa wrażenia z jazdy Focusem ST, mała poprawka hamulce są jednotłoczkowe a nie cztero

> jak mi ktoś wtedy naopowiadał, i z porządnymi oponami dają radę

Widze, ze teraz MPSy 3 mozna juz dostac za jakies 50 - 60 k

Calkiem swieze.

Masz jakies linki do poczytania o nich ?

Ew. o 6 MPS ?

Czy moze chcialbys napisac slow kilka ? zlosnik.gif

Jak wrazenia z jazdy i koszty utrzymania zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w 3 slowach, jak porównanie ST do MPS?

moim zdaniem poza dźwiękiem pod każdym względem porażka

no jeszcze siedzenia Recaro były lepsze w Focusie ok.gif za to te w MPSie pozwalają spokojnie dojechać z Warszawy nad Balaton wink.gif jak te w Focusie tego nie wiem zlosnik.gif

tak naprawdę kupiliśmy MPSa trochę w ciemno bo nie udało nam się nim przejechać (przejechał się nam OZI u siebie rotfl.gif bo w Polsce się nie dało sciana.gif ) jeździliśmy Cuprą, STkiem, Type-R'em i Octą RS a jak zobaczyliśmy wnętrze MPSa (oglądaliśmy rozbitka) to przepadliśmy serduszka.gif później OZI 20.GIF poszedł na jazdy próbne i powiedział że fajne i miał rację claps.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widze, ze teraz MPSy 3 mozna juz dostac za jakies 50 - 60 k

> Calkiem swieze.

> Masz jakies linki do poczytania o nich ?

> Ew. o 6 MPS ?

ciężka krowa, ale jak Ty masz 5tkę to może Ci nie przeszkadzać wink.gif

> Czy moze chcialbys napisac slow kilka ?

> Jak wrazenia z jazdy i koszty utrzymania

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=130&t=74053

porządne klocki 400, zuzycie paliwa 8 - 17 pytaj będzie łatwiej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytaj będzie łatwiej

Ile kosztuje tarcze hamulcowe.

Sprzeglo przykladowo.

Co sie psuje, jesli sie psuje to jak powaznie sie psuje ?

Graty tylko w ASO ?

Ma jakies bolaczki, czy tez raczej bezawaryjne i calkiem udane ?

( pierwszy rzut pytan wink.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile kosztuje tarcze hamulcowe.

http://www.protegegarage.com/index.php?cPath=160_447_255

od 270$

> Sprzeglo przykladowo

http://www.protegegarage.com/index.php?cPath=160_447_363

715$

> Co sie psuje, jesli sie psuje to jak powaznie sie psuje ?

raczej nie psuje niż psuje

> Graty tylko w ASO ?

ASO/USA

> Ma jakies bolaczki, czy tez raczej bezawaryjne i calkiem udane ?

> ( pierwszy rzut pytan )

bolączki? dymią turbiny, uszczelniacze są spier... niedopracowane, wymieniają na gwarancji turbo jeśli wystąpi. Oprócz tego szwankuje jakiś zawór PVC (zabij mnie nie wiem) i sterowanie zmiennymi fazami, w 3ce słabe poduszki silnika, w stanach były akcje serwisowe, u nas udają że problemu nie ma, ale jak się zużyje to wymieniają (chyba tfu tfu).

To chyba tyle icon_rolleyes.gif

[EDIT]

na chwilę obecną brak rozsądnego miejsca na zrobienie programu w wersji EU, do USA sa gotowce więc nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja nie wiem, czy twoje wymagania mają możliwość realizacji. Imho 200+ KM plus FWD = porażka.

Naprawdę lepiej by było dla wszystkich, gdybyś się NIE wypowiadał na tematy, o których nie masz bladego pojęcia.

A ciągle to robisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.protegegarage.com/index.php?cPath=160_447_255

> od 270$

Czyli jedynie minimalnie drozej niz do 530d po znizkach.

> http://www.protegegarage.com/index.php?cPath=160_447_363

> 715$

Tez rozsadnie w sumie

> raczej nie psuje niż psuje

> ASO/USA

Mhmmm

> bolączki? dymią turbiny, uszczelniacze są spier... niedopracowane, wymieniają na gwarancji turbo

> jeśli wystąpi. Oprócz tego szwankuje jakiś zawór PVC (zabij mnie nie wiem) i sterowanie

> zmiennymi fazami, w 3ce słabe poduszki silnika, w stanach były akcje serwisowe, u nas udają że

> problemu nie ma, ale jak się zużyje to wymieniają (chyba tfu tfu).

To brzmi akurat niepokojaco zlosnik.gif

> brak rozsądnego miejsca na zrobienie programu w wersji EU, do USA sa gotowce więc

> nie ma problemu.

A hipotetycznie - wydech + program = ile ?

Ile wytrzymuje naped ?

Ah, i czy to ten sam motor co w 6 MPS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To brzmi akurat niepokojaco

na forum mazdaspeed.pl do tej pory zdarzyły sie dwa przypadki turbin

> A hipotetycznie - wydech + program = ile ?

chgw wydech + dolot 295@435 palacz.gif z programem powiem za czas jakiś grinser006.gif

bolaczką jest seryjny TMIC bez dziury w masce i te 295 to tylko w chłodne dni, moment zostaje nawet w lecie, bo jest przy dośc niskich obrotach zanim zdąrzy się zagotować dolot hehe.gif

> Ile wytrzymuje naped ?

chgw, ale o wybuchach motorów czytałem a o skrzyniach niespecjalnie icon_rolleyes.gif

> Ah, i czy to ten sam motor co w 6 MPS ?

dokładnie ten sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Maździe seryjnie jest szpera

I to, prócz mocy, jej nawiększa zaleta. Z tych dwóch brałbym Mazdę ok.gif

Mimo że ma ogromną wadę: system ograniczający moc podczas zakrętów.

> no to zostaje nam MPS na polu

I dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to, prócz mocy, jej nawiększa zaleta. Z tych dwóch brałbym Mazdę

> Mimo że ma ogromną wadę: system ograniczający moc podczas zakrętów

daje się to wyłączyć ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.