Skocz do zawartości

Głupie pytanie o BHP skuterzysty/motocyklisty (pow.50ccm)


Mistrzu

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie. Pytanie z zakresu bezpieczeństwa własnych 4 liter. Co warto kupić z ubioru do jazdy na skuterze? Mam na myśli jazdę na skuterze o pojemności silnika pow 200ccm. Jaka kurtka, żółwik na plecy, spodnie?, buty? Czy wystarczy tylko kurtka, rękawice? O kasku nie mówię bo to jest podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie. Pytanie z zakresu bezpieczeństwa własnych 4 liter. Co warto kupić z ubioru do jazdy na

> skuterze? Mam na myśli jazdę na skuterze o pojemności silnika pow 200ccm. Jaka kurtka, żółwik

> na plecy, spodnie?, buty? Czy wystarczy tylko kurtka, rękawice? O kasku nie mówię bo to jest

> podstawa.

Ja bym kupił buty wzmocnione w kostkach - ale takie w których da się chodzić. Do tego jeansy z kewlarem, kurteczka z podstawowymi ochraniaczami.

Zwracałbym uwagę na to aby w tym dało się chodzić, wejść do knajpy czy na zakupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopóki się nie wywrócisz to nic nie warto kupować, jak się wywrócisz to się okaże że wszystko było warto kupić palacz.gif

także podstawowe minimum to kask i rękawice

potem:

kurtka

spodnie

buty

a to czy już coś z części ciała chcesz mieć chronione czy nie to od Ciebie zależy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwracałbym uwagę na to aby w tym dało się chodzić, wejść do knajpy czy na zakupy.

To akurat nie jest najważniejsze kryterium przy wyborze odzieży motocyklowej.

Najważniejsze jest bezpieczeństwo, pzostałe kwestie mają niewielkie znaczenie. Wbrew pozorom nawet jadąc na skuterze można zrobić sobie krzywdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ubiór na skuta:

Długa kurtka Adamoto

Zaczynam w niej drugi sezon, polecam.

Rękawice letnie Adamoto, niestety nie ma już ich w ofercie.

Spodnie - jeansy Mottowear model Combat z dodatkowymi wpiananymi ochraniaczami biodrowymi.

Buty trekkingowe za kostkę.

Kask: Szczękowy Airoh sv55s oraz od niedawna Nolan N43 Air.

Dodatkowo motocyklowa kamizelka odblaskowa na kurtce.

Generalnie jest tak, że po przyjeździe do pracy muszę sie przebrać, ale problemu nie ma, ciuchy przywożę sobie pod siedzeniem.

Idąc do sklepu, kurtkę, kask rękawicę wrzucam pod siedzenie i w zasadzie jestem niemal w cywilkach i nie wyróżniam sie w tłumie wink.gif

Moim zdaniem nie ma co kombinować, 3 sezony temu zaliczyłem glebę w zwykłych ciuchach, pod zwykłą kurtką turystyczna miałem wtedy motocyklową zbroję (na szczęście) i dzięki temu zbyt wiele się nie stało - a gleba była przy ok 40km/h (zwykłe jeansy przedarły się na kolanie - kolano ucierpiało, rękawiczka pękła na szwie but przytarty, kostka zdarta - bolało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To akurat nie jest najważniejsze kryterium przy wyborze odzieży motocyklowej.

> Najważniejsze jest bezpieczeństwo, pzostałe kwestie mają niewielkie znaczenie. Wbrew pozorom nawet

> jadąc na skuterze można zrobić sobie krzywdę.

Na ścigu czy turystyku owszem - skuter mi się kojarzy z bardziej pragmatycznym wykorzystaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na ścigu czy turystyku owszem - skuter mi się kojarzy z bardziej pragmatycznym wykorzystaniem.

myślę że tak samo boli przy wywrotce na skuterze i na moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wrzucaj skuterów do jednego worka, są skuty latające po 160km/h, inna sprawa, że ja wywaliłem się przy prędkości typowej dla skuterka 50ccm, zapewniam Cię, że juz przy tej prędkości asfalt jest cholernie twardy i szlif boli i to bardzo. Nawet nie chce mysleć, co by było, gdybym połozył się przy 100km/h czy większej prędkosci.

Setką jeżdżą skuterki o pojemności 125ccm i w takim przypadku latanie bez odpowiedniego ubrania, to IMO głupota. A autor wspomina o sprzęcie o pojemności ponad 200ccm, czyli w grę wchodza osiagi ponad 120km/h

Równie dobrze można powiedzieć,że na crossa łachów nie potrzeba, bo wywalisz sie na miękkie, a nie na twarde podłoże icon_eek.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To akurat nie jest najważniejsze kryterium przy wyborze odzieży motocyklowej.

> Najważniejsze jest bezpieczeństwo, pzostałe kwestie mają niewielkie znaczenie. Wbrew pozorom nawet

> jadąc na skuterze można zrobić sobie krzywdę.

Tak się mówi ale jak ubrania będą zbyt upierdliwe w zakładaniu to w efekcie "do sklepu" będziesz jechał w jeansach i koszulce.

Ja mam 2 sety ubrania - full zbroję, ochraniacze, kask enduro z googlami etc i drugi: prosta kurtka i spodnie z wszytymi podstawowymi/minimalnymi zabezpieczeniami + kask jet odpinany jednym ruchem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak się mówi ale jak ubrania będą zbyt upierdliwe w zakładaniu to w efekcie "do sklepu" będziesz

> jechał w jeansach i koszulce.

Nigdy nie wyjeżdżam na moto bez odpowiedniego ubrania!

Nawet kiedy siedzę na moto bez kurtki i spodni, czuję się dziwnie i nieswojo.

Osobiście uważam, że czasami warto poświęcić trochę pieniędzy, a później czasu na zakładanie odpowiedniej odzieży niż nie mieć jej podczas wypadku. Nigdy nie wiadomo, co może się stać na drodze.

Nawet jeśli skuterek osiąga prędkość max. rzędu 50km/h to nie znaczy, że można czuć się bezpiecznie. Ktoś inny może wjechać w Was ze znacznie wyższą prędkością. Wypadki to nie tylko przewrócenie moto/skutera i lekki ślizg. Warto o tym pamietać.

Nie znam żadnego rozsądnego motocyklisty, dla którego ważniejsze byłoby dobre samopoczucie od bezpieczeństwa! Nawet jeśli latem jeżdżą w t-shirtach, to i tak zakładają zbroję i zestaw ochraniaczy.

Odzież motocyklowa nie zawsze jest wygodna... wiadomo - ubieranie jej trochę trwa, czasami będzie gorąco, może być niewygodnie.... ale to jest Wasze życie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdy nie wyjeżdżam na moto bez odpowiedniego ubrania!

> ....

> Odzież motocyklowa nie zawsze jest wygodna... wiadomo - ubieranie jej trochę trwa, czasami będzie

> gorąco, może być niewygodnie.... ale to jest Wasze życie!

Nic dodac, nic ujac. Popieram w calej rozciaglosci.

Sam jezdze do roboty Majka 250 i ubieram sie jak motocyklista.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnawiam temat:

Znalazłem Taką kurtkę . Model LOCRI . Przyznam, że z wszystkich kurtek, które dzisiaj przymierzałem to ta leży na mnie najlepiej, a zwłaszcza ochraniacze. Nie przesuwają się ze swoich miejsc. Czy słyszeliście coś o tej firmie? Na co zwrócić uwagę przy kupnie kurtki.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odnawiam temat:

> Znalazłem Taką kurtkę . Model LOCRI . Przyznam, że z wszystkich kurtek, które dzisiaj

> przymierzałem to ta leży na mnie najlepiej, a zwłaszcza ochraniacze. Nie przesuwają się ze

> swoich miejsc. Czy słyszeliście coś o tej firmie? Na co zwrócić uwagę przy kupnie kurtki.?

Widzialem takie kurtki na motobazarze w sobte. Ciezko cos powiedziec, ale na skuter pewnie sie nada.

Co do przesuwania sie ochraniczy, to pewnie zle dopasowales rozmiar.

Pamietaj ze kurtka ma byc dopasowana, zebyc nie byl jak zagiel podczas jazdy.

Spodnie (z podpinka) powinne byc luzniejsze zebyc mogl swobodnie sie ruszac, zadrzec noge i kucnac. Potem jak odepniesz podpine to beda luzniejsze, ale tez nie moga byc jak wory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.