Skocz do zawartości

C1, 107, Aygo? - kto eksploatuje, na co zwrócić uwagę ....


dodomela

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Tak się zastanawiam nad kolejnym francuzem w rodzinie.

Chciałem zapytać na co zwrócić uwagę przed zakupem używanej sztuki, co się psuje i ile powinny wytrzymać rzeczy eksploatacyjne takie jak tłumik sprzęgło klocki pasek klinowy rozrząd itp,

czy są jakieś wady fabryczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej

> Tak się zastanawiam nad kolejnym francuzem w rodzinie.

To raczej japończyk grinser006.gif

> Chciałem zapytać na co zwrócić uwagę przed zakupem używanej sztuki, co się psuje i ile powinny

> wytrzymać żeczy eksploatacyjne takie jak tłumik sprzęgło klocki pasek klinowy rozżąd itp,

> czy są jakieś wady fabryczne?

Ale byków narobiłeś yikes.gif Niektórzy narzekali na "przecieki" z uszczelek drzwi/okien i słaby lakier. Ja P107 miałem dosyć krótko {1 rok} i z żadną awarią nie miałem do czynienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałem zapytać na co zwrócić uwagę przed zakupem używanej sztuki, co się psuje i ile powinny

> wytrzymać żeczy eksploatacyjne takie jak tłumik sprzęgło klocki pasek klinowy rozżąd itp,

generalnie są raczej bezawaryjne, benzyna ma łańcuch rozrządu, reszta materiałów w zależności od eksploatacji, tłumiki do tej pory wytrzymują (nikt nie zmienia), klocki zależy jak jeździsz (na 50tys km starczą), sprzęgło też nie wiem czy ktoś wymieniał

> czy są jakieś wady fabryczne?

troche userów, szczególnie aygo zgłasza problem z przeciakającymi uszczelkami w drzwiach

zapraszam na forum c1aygo107.net

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mamy od roku aygo, lata tym moja żona. ja też pare razy tym jechałem i jeśli chodzi o właściwości jezdne to taki większy gokart. do miasta idealne, silniczek mimo 3 cylinderków jest strasznie chętny do współpracy z prawą nogą. prawie 110km/h do odcinki na II biegu!!! zeby.GIF

w trasie też daje radę. spalanie w mieście nie przekroczyło 6l/100km, bardzo dobrze trzyma się drogi i fajnie się prowadzi.

autko serwisowane na bieżąco, nie było żadnej awarii, tylko przeglądy co roku i standardowa wymiana wszystkich płynów. przy 50tys wymienione klocki z przodu i przednia wycieraczka. u nas uszczelki nie przeciekają. podobno były problemy z cieknącymi uszczelkami drzwi przednich. zdarzają się przypadki wody w bagażniku gdzie woda dostaje się przez uszczelki lamp tylnych. u nas też sucho a autko stoi pod chmurką. z pedałem gazu też nie ma problemy, nasz egzemplarz według nr VIN nie ma tego problemu.

ogólnie bardzo wdzięczne i sympatyczne autko do miasta. na co dzień tylko lać benzynke do baku i latać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 107 z 2007 roku. Przebieg coś ok 30kkm albo 35kkm (nie pamiętam dokładnie)

Usterki: zwichrowane tarcze - wymiana na nowe + klocki - koszt chyba 600zł ; urwany (przerdzewiał) tłumik - pomogło spawanie, ale cały czas się w nim coś telepie i brzęczy.

Generalnie auto doskonałe do miasta, jak już wcześniej wspomniano bardzo dynamiczne ale tylko na 2 pierwszych biegach, trójka powiedzmy że daje jeszcze radę. Bieg 4 i 5 nadaje się tylko do podtrzymywania prędkości - zero dynamiki.

Spalanie - w trasie podczas spokojnego turlania się bez pasażerów to jakieś 5l/100km. W mieście nie udało mi się zejść poniżej 6,5 litra...czasem dochodzi do 7.

Dużo miejsca w środku z przodu, przy moim wzroście (186cm) zostaje nawet trochę miejsca za mną na tylnej kanapie (dziecko 12letnie da radę spokojnie się zmieści. Bagażnik symboliczny i trudno wpakować jakiś większy (czyli siatka z zakupami) do niego - trzeba półkę ściągać.

Ogrzewanie tylnej szyby mało wydajne, ale działa. Tylna wycieraczka hmmm...nie wiem po co takie maleństwo dali - zbiera chyba max 10% powierzchni szyby.

Wewnętrzne lusterko - przy moim wzroście również bezużyteczne - obserwuję w nim podsufitkę z tyłu...po prostu źle umiejscowione. Fotele niewygodne, np w matizie są znacznie wygodniejsze (w 107 to bardziej przypomina leżak nie fotel). Sterowanie elektrycznymi szybami też bez sensu - żeby otworzyć lewe okno trzeba się trochę ponaciągać (przyciski sterowania umiejscowione są na drzwiach - po jednym z każdej strony). Wielkie nieosłonięte połacie blachy, kiepskie plastiki, daremne wyciszenie - to minusy.

Z plusów to dla mnie doskonała dynamika na jedynce i dwójce (doskonała jak na takie auto), świetne trzymanie się drogi (pod warunkiem że jest gładka), dobra widoczność i doskonała zwrotność, wspomaganie bardzo mocne lecz daje czuć auto.

Po zakupie nie mogłem przywyknąć do jazdy tym autem - dla niego każda dziura to krater, a koleiny chcą wystrzelić cie w niebo - ale to kwestia przyzwyczajenia, dziś nie zwracam już na to uwagi.

ps.

aha....jak dla mnie to kierownica jest w tym aucie rewelka smile.gif

znaczy się rozmiar oraz zwłaszcza materiał, z którego jest wykonana.

Generalnie polecam jako 2-gie auto w rodzinie do jazdy po mieście. Osobiście jak mam gdziekolwiek jechać blisko to wybieram zawsze 107 (a mam jeszcze inny wybór wink.gif )

ps2.

auto jest rejestrowane na 4 osoby !

aaa...nie wiem jak teraz, lecz w 2007 roku oświetlenie wnętrza włącza się tylko po otwarciu drzwi kierowcy - nigdzie indziej po prostu nie ma czujników smile.gif

edit:

jeszcze jedna ciekawostka - na autostradzie rozpędziłem go do 180km/h (licznik do 170) zlosnik.gif

Prędkość przelotowa po autobanie to może być i ze 150km/h ale ze stoperami w uszach zlosnik.gif tę prędkość autko utrzymuje bez żadnego problemu (oczywiście bez obciążenia - tylko kierowca + max 1 pasażer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej

> Tak się zastanawiam nad kolejnym francuzem w rodzinie.

> Chciałem zapytać na co zwrócić uwagę przed zakupem używanej sztuki, co się psuje i ile powinny

> wytrzymać rzeczy eksploatacyjne takie jak tłumik sprzęgło klocki pasek klinowy rozrząd itp,

> czy są jakieś wady fabryczne?

żonka pomyka C1 ... ja czasem jej zabieram ... podstawowe co mnie denerwuje to głośna praca silnika (sprawdź sobie czy dasz radę wytrzymać;) ) i mało wygodna pozycja za kółkiem (ale to jest osobiste) ... co do spalania to ja nic na ten temat nie wiem ... dolewam jak pojeżdze i tyle ...

plusów ma sporo ... zwrotność, dynamikę po mieście ... gokart grinser006.gif

trasa LBN -WAW w obie strony - mocno zmęczony byłem ... jednak sie nie nadaje przynajmniej dla mnie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pojeździłem kilkoma sztukami i w zasadzi zbiega się to z waszymi opiniami.

Dziwne jest to że niezależnie od przebiegu różne rzeczy były wymieniane i tak spotkałem się z wymianą sprzęgła po 40kkm, tarcz i klocków po 20kkm, tłumika po 30kkm. Tłumik rzeczywiście pracuje jak w lepszym maluchu wink.gif ale całkiem przyjemnie dla ucha.

Woda w bagażniku występowała w 4 przypadkach na 6 (a oglądałem je po deszczu). Jeździłem sztukami z 2006-2008r.

jeszcze zaskoczyło mnie nie miło w dwóch sztukach z małym przebiegiem rozklekotany mieszek do wybierania a raczej do szukania biegów.

Generalnie ciągle się zastanawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze jedna ciekawostka - na autostradzie rozpędziłem go do 180km/h (licznik do 170)

> Prędkość przelotowa po autobanie to może być i ze 150km/h ale ze stoperami w uszach tę prędkość

> autko utrzymuje bez żadnego problemu (oczywiście bez obciążenia - tylko kierowca + max 1

> pasażer)

Obleciałem takim autem (C1) ze skrzynią MAP dwa rajdy w zeszłym roku, w tym jeden w Jeleniej Górze. W drodze powrotnej gaz w podłodze za Wrocławiem i dopiero przed bramkami odjąłem. Maks co ta dzidzia poszła z 3 osobami na pokładzie i bagażem to zamknęty budzik (>170km/h), navi pokazywała 161km/h. Hałas faktycznie duży, ale dało się wytrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.