Skocz do zawartości

Dziura w bloku


hellfire

Rekomendowane odpowiedzi

W moim 1.2 16V nastąpiła taka piękna rzecz:

http://img22.imageshack.us/img22/1488/dsc00253qm.jpg

W bloku, po stronie paska rozrządu zrobiła się dziura, którą jak widać radośnie wypływa sobie woda z chłodnicy w szybkim tempie.

Co ciekawe w takim stanie udało mi się przejechać cały rajd (z niewiadomych przyczyn nagle przestało ciec i nie ciekło cały czas).

I co z tym teraz zrobić?

Najlepiej i najprościej będzie wymienić cały dół silnika (minimum blok+tłoki+wał). Pytanie czy będzie pasować dowolne 1.2 16V Fiata czy były tam jakieś wzajemne niekompatybilności (i ewentualnie z czym będą problemy)?

16V ma wcięcia w tłokach na zawory, więc pewnie 1242 z 8V się nie będzie nadawał?

Obecnie moja głowica i blok są z Punto II 1.2 16V.

I drugi pomysł - może to się da czymś zakleić?

Potencjalnie sporo pracy by mnie ominęło, a ryzyko chyba niewielkie.

Mógłbym zakleić i pojechać jakieś treningi żeby sprawdzić czy trzyma.

Tylko czym i jak (od wewnątrz/zewnątrz?)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W moim 1.2 16V nastąpiła taka piękna rzecz:

> http://img22.imageshack.us/img22/1488/dsc00253qm.jpg

> W bloku, po stronie paska rozrządu zrobiła się dziura, którą jak widać radośnie wypływa sobie woda

> z chłodnicy w szybkim tempie.

> Co ciekawe w takim stanie udało mi się przejechać cały rajd (z niewiadomych przyczyn nagle

> przestało ciec i nie ciekło cały czas).

> I co z tym teraz zrobić?

> Najlepiej i najprościej będzie wymienić cały dół silnika (minimum blok+tłoki+wał). Pytanie czy

> będzie pasować dowolne 1.2 16V Fiata czy były tam jakieś wzajemne niekompatybilności (i

> ewentualnie z czym będą problemy)?

> 16V ma wcięcia w tłokach na zawory, więc pewnie 1242 z 8V się nie będzie nadawał?

> Obecnie moja głowica i blok są z Punto II 1.2 16V.

> I drugi pomysł - może to się da czymś zakleić?

> Potencjalnie sporo pracy by mnie ominęło, a ryzyko chyba niewielkie.

> Mógłbym zakleić i pojechać jakieś treningi żeby sprawdzić czy trzyma.

> Tylko czym i jak (od wewnątrz/zewnątrz?)?

hehe.gifale to ci cieknie z zaślepki (brok). nie uważasz lepszym rozwiązaniem będzie wybic starą zaślepkę i wbic nową ? 270635636-JUMP2.gif270635636-JUMP2.gif270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to ci cieknie z zaślepki (brok) nie lepiej wybic starą i wbic nową zaslepke ?

Aaaa... czyli to jest ten sławny brok? smile.gif

No to mnie ucieszyłeś swoją odpowiedzią.

A i czy brok to jest oficjalna nazwa tego elementu - tzn. czy zostanie zrozumiana w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aaaa... czyli to jest ten sławny brok?

> No to mnie ucieszyłeś swoją odpowiedzią.

> A i czy brok to jest oficjalna nazwa tego elementu - tzn. czy zostanie zrozumiana w ASO?

Nazwa chyba oficjalna. Nie wiem, czy wymiana tego nie bedzie dosc klopotliwa, ale w razie czego w OBI ( rotfl.gif ) mozna kupic taka ala Poxiline, do silnikow i sobie to po prostu podkleic. Moze bedzie latwiej, a moze sie uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nazwa chyba oficjalna. Nie wiem, czy wymiana tego nie bedzie dosc klopotliwa, ale w razie czego w

> OBI ( ) mozna kupic taka ala Poxiline, do silnikow i sobie to po prostu podkleic. Moze bedzie

> latwiej, a moze sie uda.

szkoda zachodu na takie druciarstwo sick.gif

ps. no chyba ze trzeba dojechac do domu to mozna próbować ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aaaa... czyli to jest ten sławny brok?

> No to mnie ucieszyłeś swoją odpowiedzią.

> A i czy brok to jest oficjalna nazwa tego elementu - tzn. czy zostanie zrozumiana w ASO?

niektórzy niewiedzą co to brok bo to jednak nie często ktoś kupuje, ale powiesz zaślepka kanałów wodnych w bloku i powinien sprzedawca skojażyc oco chodzi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem ostatnio tą zaślepke w Sienie 1,6 16V - też pod rozrządem. Efekt używania wody a nie płynu. Z zewnątrz malutka dziurka, po wybiciu sito z drugiej strony.

Wbij to na jakies szczeliwo i zabezpiecz punktakiem w kilku miejscach ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aaaa... czyli to jest ten sławny brok?

> No to mnie ucieszyłeś swoją odpowiedzią.

> A i czy brok to jest oficjalna nazwa tego elementu - tzn. czy zostanie zrozumiana w ASO?

W ASO koszt około 10 zł, brok, zaślepka lub cokolwiek innego powiesz jak gość kumaty to będzie wiedział o co chodzi

stary brok musisz lekko pokiereszować żeby wyjąć, a nowy wcisnąć i puknąć czymś w niego żeby brzuszek zrobił się płaski i to powinno uszczelnić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W ASO koszt około 10 zł, brok, zaślepka lub cokolwiek innego powiesz jak gość kumaty to będzie

> wiedział o co chodzi

> stary brok musisz lekko pokiereszować żeby wyjąć, a nowy wcisnąć i puknąć czymś w niego żeby

> brzuszek zrobił się płaski i to powinno uszczelnić

A nowy wbić tak na sucho, czy jakimś mazidłem to uszczelnić i jak tak to czym?

Tak przy okazji. Broki do 1.2 16V występują w dwóch rozmiarach - 50 i 51mm, więc przed wyjazdem do sklepu należy stary brok wyciągnąć i zmierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.