hellfire Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 W moim 1.2 16V nastąpiła taka piękna rzecz: http://img22.imageshack.us/img22/1488/dsc00253qm.jpg W bloku, po stronie paska rozrządu zrobiła się dziura, którą jak widać radośnie wypływa sobie woda z chłodnicy w szybkim tempie. Co ciekawe w takim stanie udało mi się przejechać cały rajd (z niewiadomych przyczyn nagle przestało ciec i nie ciekło cały czas). I co z tym teraz zrobić? Najlepiej i najprościej będzie wymienić cały dół silnika (minimum blok+tłoki+wał). Pytanie czy będzie pasować dowolne 1.2 16V Fiata czy były tam jakieś wzajemne niekompatybilności (i ewentualnie z czym będą problemy)? 16V ma wcięcia w tłokach na zawory, więc pewnie 1242 z 8V się nie będzie nadawał? Obecnie moja głowica i blok są z Punto II 1.2 16V. I drugi pomysł - może to się da czymś zakleić? Potencjalnie sporo pracy by mnie ominęło, a ryzyko chyba niewielkie. Mógłbym zakleić i pojechać jakieś treningi żeby sprawdzić czy trzyma. Tylko czym i jak (od wewnątrz/zewnątrz?)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 > W moim 1.2 16V nastąpiła taka piękna rzecz: > http://img22.imageshack.us/img22/1488/dsc00253qm.jpg > W bloku, po stronie paska rozrządu zrobiła się dziura, którą jak widać radośnie wypływa sobie woda > z chłodnicy w szybkim tempie. > Co ciekawe w takim stanie udało mi się przejechać cały rajd (z niewiadomych przyczyn nagle > przestało ciec i nie ciekło cały czas). > I co z tym teraz zrobić? > Najlepiej i najprościej będzie wymienić cały dół silnika (minimum blok+tłoki+wał). Pytanie czy > będzie pasować dowolne 1.2 16V Fiata czy były tam jakieś wzajemne niekompatybilności (i > ewentualnie z czym będą problemy)? > 16V ma wcięcia w tłokach na zawory, więc pewnie 1242 z 8V się nie będzie nadawał? > Obecnie moja głowica i blok są z Punto II 1.2 16V. > I drugi pomysł - może to się da czymś zakleić? > Potencjalnie sporo pracy by mnie ominęło, a ryzyko chyba niewielkie. > Mógłbym zakleić i pojechać jakieś treningi żeby sprawdzić czy trzyma. > Tylko czym i jak (od wewnątrz/zewnątrz?)? ale to ci cieknie z zaślepki (brok). nie uważasz lepszym rozwiązaniem będzie wybic starą zaślepkę i wbic nową ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hellfire Napisano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 > ale to ci cieknie z zaślepki (brok) nie lepiej wybic starą i wbic nową zaslepke ? Aaaa... czyli to jest ten sławny brok? No to mnie ucieszyłeś swoją odpowiedzią. A i czy brok to jest oficjalna nazwa tego elementu - tzn. czy zostanie zrozumiana w ASO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziemczon Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 > Aaaa... czyli to jest ten sławny brok? > No to mnie ucieszyłeś swoją odpowiedzią. > A i czy brok to jest oficjalna nazwa tego elementu - tzn. czy zostanie zrozumiana w ASO? Nazwa chyba oficjalna. Nie wiem, czy wymiana tego nie bedzie dosc klopotliwa, ale w razie czego w OBI ( ) mozna kupic taka ala Poxiline, do silnikow i sobie to po prostu podkleic. Moze bedzie latwiej, a moze sie uda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 5 Maja 2010 Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 > Nazwa chyba oficjalna. Nie wiem, czy wymiana tego nie bedzie dosc klopotliwa, ale w razie czego w > OBI ( ) mozna kupic taka ala Poxiline, do silnikow i sobie to po prostu podkleic. Moze bedzie > latwiej, a moze sie uda. szkoda zachodu na takie druciarstwo ps. no chyba ze trzeba dojechac do domu to mozna próbować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 5 Maja 2010 Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 > Aaaa... czyli to jest ten sławny brok? > No to mnie ucieszyłeś swoją odpowiedzią. > A i czy brok to jest oficjalna nazwa tego elementu - tzn. czy zostanie zrozumiana w ASO? niektórzy niewiedzą co to brok bo to jednak nie często ktoś kupuje, ale powiesz zaślepka kanałów wodnych w bloku i powinien sprzedawca skojażyc oco chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 5 Maja 2010 Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 Wymieniałem ostatnio tą zaślepke w Sienie 1,6 16V - też pod rozrządem. Efekt używania wody a nie płynu. Z zewnątrz malutka dziurka, po wybiciu sito z drugiej strony. Wbij to na jakies szczeliwo i zabezpiecz punktakiem w kilku miejscach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huba301 Napisano 5 Maja 2010 Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 > Aaaa... czyli to jest ten sławny brok? > No to mnie ucieszyłeś swoją odpowiedzią. > A i czy brok to jest oficjalna nazwa tego elementu - tzn. czy zostanie zrozumiana w ASO? W ASO koszt około 10 zł, brok, zaślepka lub cokolwiek innego powiesz jak gość kumaty to będzie wiedział o co chodzi stary brok musisz lekko pokiereszować żeby wyjąć, a nowy wcisnąć i puknąć czymś w niego żeby brzuszek zrobił się płaski i to powinno uszczelnić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hellfire Napisano 5 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 > W ASO koszt około 10 zł, brok, zaślepka lub cokolwiek innego powiesz jak gość kumaty to będzie > wiedział o co chodzi > stary brok musisz lekko pokiereszować żeby wyjąć, a nowy wcisnąć i puknąć czymś w niego żeby > brzuszek zrobił się płaski i to powinno uszczelnić A nowy wbić tak na sucho, czy jakimś mazidłem to uszczelnić i jak tak to czym? Tak przy okazji. Broki do 1.2 16V występują w dwóch rozmiarach - 50 i 51mm, więc przed wyjazdem do sklepu należy stary brok wyciągnąć i zmierzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.