Skocz do zawartości

JTD kopci...


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

Problem z silnikiem w Alfa Romeo 2,4 JTD 10V.

Samochód przy mocniejszym wciśnięciu gazu zostawia za sobą chmurę dymu. icon_eek.gif

Najbardziej widać to na 1/2/3 biegu.

Przy wciśnięciu gazu do końca łapie jakiś błąd - pojawia się na chwilę, pomaga odpuszczenie i ponowne wciśnięcie pedału, a czasem nawet bez tego się poprawia: pojawia się jakiś błąd, na chwile łapie muła, i po chwili jedzie dalej. ok.gif

Turbosprężarka ma ze 30-40kkm.

Wtryski niedawno regenerowane.

Po odłączeniu przepływki jest lepiej, ale dalej kopci, choć już nie tak bardzo. ok.gif

Dodam, że tutaj nie ma tak jak w każdym dieslu, że puści sobie bączka i po sprawie - dym leci cały czas. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jutro jak będzie pogoda to posprawdzam dokładnie.

Ja miałem właśnie dziurę od spodu (nie widoczną jak się oglądało rurę), wyszło jak namacałem ręka i mi 2 palce wpadły do środka rury).

Kopcił przy mocnym przygazowaniu (czarna chmura) a pod koniec powietrze zasysał z dźwiękiem starego odkurzacza.

Profilaktycznie zakleiłem szara taśmą izolacyjną, ale rura i tak poszła do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tutaj dym był by siwy i śmierdział jak cmentarz na Wszystkich Świętych .

coś Ci się pomyliło smirk.gif przy dziurze w dolocie dym będzie czarny, bo jest za mało powietrza (ucieka po drodze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tutaj dym był by siwy i śmierdział jak cmentarz na Wszystkich Świętych .

Piszesz na podstawie jakiś doświadczeń ?? Bo ja akurat tak. Dziura może mieć 2,3 cm - jest niewidoczna, zaczyna puszczać odrobiny lewego powietrza w momencie mocnego przygazowania. Jak jest niskie ciśnienie, nie ma siły zassać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coś Ci się pomyliło przy dziurze w dolocie dym będzie czarny, bo jest za mało powietrza (ucieka

> po drodze)

dokładnie ok.gif wystarczy nieszczelność (nie musi być dziura na wylot zlosnik.gif) i wtedy będzie dawać lepiej niż stary Ikarus, u mojego szefa w Meśku w rurce gumowej przy inter. było jakby nacięcie o długości 1cm i jak przyspieszał to świata nie było widać bo z dwóch rurek kopciło biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kopcenie przy bucie - nieszczelny waz przy turbo

faile przy bucie - przeladowanie turbo - czujnik overboost - poczawszy od bledow powstalych na lini elektrycznej ( wtyczki docisnac), konczywszy na uwalonym turbo ( czujnik sprawny i faktycznie jest przeladowanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki mam propozycję. Wątki jak ten przewija się przez wszystkie moto fora na AK. Może zróbmy jakiś 1 wątek FAQ z diagnozą diesla i już.

Typu:

Objaw: XXXXXX

Możliwe przyczyny: YYYYYY

Co robić: ZZZZ

?

001.gifchipsy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odgrzewam wątek. smile.gif

Chyba mam winowajcę. ok.gif

P210510_16.070001.JPG

Jest to wąż który idzie od turbosprężarki, tylko teraz nie pamiętam czy dmucha czy zasysa. hmm.gif

Gruby wąż, z którego wychodzi taki mały - pękło na łaczeniu.

Po odpaleniu, na wolnych obrotach, czułem że coś tam mi dmucha. ok.gif

Czym to skleić?

Wymieniać na używany nie mam zamiaru. ok.gif

Kiedyś jakiś mechanik polecił mi klej do szyb do załatania dziury w dolocie - może tego użyć czegoś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniać na używany nie mam zamiaru.

To kup nowe, zapytaj o cenę w ASO, ja np byłem miło zaskoczony jak kupowałem komplet wszystkich gumowych rurek i przewodów jakie są pod maską. Tylko, że ja mam 1.9JTD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.