swienty Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 Problem z silnikiem w Alfa Romeo 2,4 JTD 10V. Samochód przy mocniejszym wciśnięciu gazu zostawia za sobą chmurę dymu. Najbardziej widać to na 1/2/3 biegu. Przy wciśnięciu gazu do końca łapie jakiś błąd - pojawia się na chwilę, pomaga odpuszczenie i ponowne wciśnięcie pedału, a czasem nawet bez tego się poprawia: pojawia się jakiś błąd, na chwile łapie muła, i po chwili jedzie dalej. Turbosprężarka ma ze 30-40kkm. Wtryski niedawno regenerowane. Po odłączeniu przepływki jest lepiej, ale dalej kopci, choć już nie tak bardzo. Dodam, że tutaj nie ma tak jak w każdym dieslu, że puści sobie bączka i po sprawie - dym leci cały czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 odczytaj błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 Nie brakuje powietrza? Filtr nie zapchany? Może zatkany czymś wlot powietrza? mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > Samochód przy mocniejszym wciśnięciu gazu zostawia za sobą chmurę dymu. Dym jest czarny, niebieski czy szary? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 12 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > Nie brakuje powietrza? Filtr nie zapchany? Może zatkany czymś wlot powietrza? > mar00ha Wszystko wydaje się być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 12 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > Dym jest czarny, niebieski czy szary? Czarny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > Czarny. Dziura w rurze do IC albo turbiny i łapie lewe powietrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 12 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > Dziura w rurze do IC albo turbiny i łapie lewe powietrze. Jutro jak będzie pogoda to posprawdzam dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > Dziura w rurze do IC albo turbiny i łapie lewe powietrze. Tutaj dym był by siwy i śmierdział jak cmentarz na Wszystkich Świętych . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > Jutro jak będzie pogoda to posprawdzam dokładnie. Ja miałem właśnie dziurę od spodu (nie widoczną jak się oglądało rurę), wyszło jak namacałem ręka i mi 2 palce wpadły do środka rury). Kopcił przy mocnym przygazowaniu (czarna chmura) a pod koniec powietrze zasysał z dźwiękiem starego odkurzacza. Profilaktycznie zakleiłem szara taśmą izolacyjną, ale rura i tak poszła do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > Tutaj dym był by siwy i śmierdział jak cmentarz na Wszystkich Świętych . coś Ci się pomyliło przy dziurze w dolocie dym będzie czarny, bo jest za mało powietrza (ucieka po drodze) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > Tutaj dym był by siwy i śmierdział jak cmentarz na Wszystkich Świętych . Piszesz na podstawie jakiś doświadczeń ?? Bo ja akurat tak. Dziura może mieć 2,3 cm - jest niewidoczna, zaczyna puszczać odrobiny lewego powietrza w momencie mocnego przygazowania. Jak jest niskie ciśnienie, nie ma siły zassać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 Spalanie jest w normie? Mogą np. przelewać wtryskiwacze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 12 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > Spalanie jest w normie? Tak. Przy jeździe ze stałą prędnością w lusterkach nie widać zeby coś kopciło, najgorzej jest przy przyspieszaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > coś Ci się pomyliło przy dziurze w dolocie dym będzie czarny, bo jest za mało powietrza (ucieka > po drodze) dokładnie wystarczy nieszczelność (nie musi być dziura na wylot ) i wtedy będzie dawać lepiej niż stary Ikarus, u mojego szefa w Meśku w rurce gumowej przy inter. było jakby nacięcie o długości 1cm i jak przyspieszał to świata nie było widać bo z dwóch rurek kopciło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 kopcenie przy bucie - nieszczelny waz przy turbo faile przy bucie - przeladowanie turbo - czujnik overboost - poczawszy od bledow powstalych na lini elektrycznej ( wtyczki docisnac), konczywszy na uwalonym turbo ( czujnik sprawny i faktycznie jest przeladowanie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 13 Maja 2010 Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 Chłopaki mam propozycję. Wątki jak ten przewija się przez wszystkie moto fora na AK. Może zróbmy jakiś 1 wątek FAQ z diagnozą diesla i już. Typu: Objaw: XXXXXX Możliwe przyczyny: YYYYYY Co robić: ZZZZ ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 21 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2010 Odgrzewam wątek. Chyba mam winowajcę. Jest to wąż który idzie od turbosprężarki, tylko teraz nie pamiętam czy dmucha czy zasysa. Gruby wąż, z którego wychodzi taki mały - pękło na łaczeniu. Po odpaleniu, na wolnych obrotach, czułem że coś tam mi dmucha. Czym to skleić? Wymieniać na używany nie mam zamiaru. Kiedyś jakiś mechanik polecił mi klej do szyb do załatania dziury w dolocie - może tego użyć czegoś takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 22 Maja 2010 Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 > Wymieniać na używany nie mam zamiaru. To kup nowe, zapytaj o cenę w ASO, ja np byłem miło zaskoczony jak kupowałem komplet wszystkich gumowych rurek i przewodów jakie są pod maską. Tylko, że ja mam 1.9JTD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Maja 2010 Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 > Czym to skleić? niczym > Wymieniać na używany nie mam zamiaru. to wymien na nowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.