Skocz do zawartości

Giulietta - subiektywnie


MarekSz

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj miałem przyjemność (nie kłamaną) spotkać naocznie Giuliettę na przedpremierowym pokazie.

Zdjęć brak, ale pełno ich w internecie a i tak nie oddają wrażeń na żywo.

Z zewnątrz to kawał auta, brak jej szczupłości 147 a nawet 159 traci przy niej optycznie parę kilo wink.gif

Ogromna powierzchnia drzwi, dość niskie szyby ale wyższe niż w 159.

Lampy przednie mają chyba dwa wykonania: srebrne i tytanowe. Są na prawdę duże, ale idealnie komponują się z linią nadwozia. Przednie LEDy w charakterze pozycyjnych wyglądają trochę chińsko-badziewnie ale w pełnej mocy świecenia są już ciekawsze.

Tylne lampy to kolejna perełka designerska alfy, są bardzo alfa-style a pozycyjne-stop jako ślimak LED to wreszcie właściwe wykorzystanie możliwości diód w stylizacji auta.

Auto na kołach mniej niż 17 cali wygląda trochę słabo, idealne proporcjami są za to 18-tki i to bez względu na wzór.

Wnętrze jest bardzo ciekawe, ale zrywa z koncepcją 156/147/GT/159. Kokpit jest wykonany z dość dobrych materiałów,

ogromne pokrętła sterowania klimatyzacją są jak dla mnie super poręczne, trochę dziwnie ale w tym stylu jest też wykonana gałka zmiany biegów - głowka jest ogromna, wielkości dorodnego grejpfruta wink.gif

Przełączniki sterowania światłami dodatkowymi i VDC są uchylne (jak w 8C).

Niestety plastikowy panel udający aluminium skrzypi przy nacisku, oby nie skrzypiał niedotykany zlosnik.gif

Kierownica trochę za plastikowa w centrum, przyciski sterowania audio jak w Grande Punto (zresztą z niego pochodzi chyba także oświetlenie sufitowe).

Do wglądu były 'tylko' wersje z nawigacją, więc radia były z tych wypasionych, poza przyciskami i pokrętłami także uchylny centralny joystick (na panelu radia).

Zegary podobne (jeśli nie identyczne) z tymi z Mito, moim zdaniem mogłyby być większe.

Bagażnik średni, chyba taki jak w Bravo, bardzo wysoka krawędź załadunku, dość płytki.

Widoczność do tyłu na boki przez tylną szybę chyba wzorowa,

nie ma efektu z Bravo gdzie duża szyba jest w 1/3 zamalowana. Jednak wysokość tylnej szyby nie jest duża (bardzo wysoka linia krawędzi).

Podwójna uszczelka drzwi (na skrzydle i na framudze w nadwoziu) powoduje, że trzeba użyć sporej siły żeby drzwi zamknąć (trzeba dobrze trzasnąć).

Podsumowując te powierzchowne spostrzeżenia, jest to auto wyglądające na solidne. Jako miejski kompakt myślę że na prawdę najciekawsze na rynku.

Nie ma w niej żadnego nawiązania do 147 czy 159, jest to zupełnie nowa linia stylistyczna (choć na upartego z tyłu można zobaczyć jakieś linie Brery).

Paleta kolorów dość skromna, na początek nie będzie rosso alfa, zamiast tego będzie rosso competizione (fajny metalik znany z 8C i 159 MY08).

Jakoś tam podobna do Mito, ale Mito przy Giuliettcie to taka nadmuchana beczułka.

Proporcje nadwozia są na prawdę świetnie dobrane i praktycznie z każdej strony auto wygląda świetnie, zdjęcia nie oddają tego ale posmak dają dostępne w sieci filmy.

Na pewno bedzie wyróżniać się w tłumie coraz fajniejszych aut,

Alfa chyba znowu jest ten krok do przodu przed innymi w stylistyce. Niby ciekawe najnowsze Ople mają jednak za dużo guzikologii na panelu centralnym, a reszta moim zdaniem słabo się stara.

Ceny zaczynają się od blisko 70tys. za wersję Progression z 1.4TB 120KM,

ale żeby być w pełni zadowolonym z jej walorów optycznych i mechanicznych trzeba wydać conajmniej 10 tys. zł więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

az musze oblukac to na zywo.. zlosnik.gif

bagaznik to 350l wiec mniejszy o 50l niz nb, pewno za to wiecej miejsca na tylnych fotelach

czyli cenowo na 1.4 170KM lub 2.0mj trzeba bedzie na 100k sie pewno nastawic, na auto z doposazeniem jakims

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odczytuje ze genaralnie pozytywnie

Tak, to na prawdę fajna Alfa: ładna i z polotem.

Oczywiście znajdą się krytykanci, że z przodu to tylko McPersony,

ale budowa przedniego zawieszenia, choć brak w nim górnych wahaczy, jest dość specyficznie sportowa. Jak siętym jeździ dopiero zobaczymy.

Na razie wrażenia dotykowo-wzrokowe są jak najbardziej alfa-style wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ceny zaczynają się od blisko 70tys. za wersję Progression z 1.4TBi 120KM,

> ale żeby być w pełni zadowolonym z jej walorów optycznych i mechanicznych trzeba wydać conajmniej

> 10 tys. zł więcej.

Czyli następny niewypał cenowy Fiat/AR ! Cena zniszczy ten samochód. oslabiony.gif

Tej klasy auto powinno zaczynać się od max 60 kPLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zobacz ceny Astry 4

Liczy się mentalność w naszym kraju. Opel to niemiec, AR to awaryjny włoch i nikt go nie kupi za taką kasę !

Fiat popełnia ten sam błąd od czasów Stilo !

Wprowadza samochody z niezłym wypasem i wysoką ceną

myśląc że świat zawojuje hehe.gif

Potem robią wersje golas za rozsądną kasę, ale jest już za późno.

Tak było ze Stilo, Cromą, 159/Brerą/Spiderem, GT i Deltą !

Teraz kolejny strzał w głowę.

Ja się cieszę z takich cen bo po roku kupuje używaną AR za 50% wartości hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli następny niewypał cenowy Fiat/AR ! Cena zniszczy ten samochód.

> Tej klasy auto powinno zaczynać się od max 60 kPLN.

Myślę, że zmiękną. Rzeczywiście realna cena za tę najtańszą wersję musi być niższa, szczególnie że w te podane ceny nie jest wliczony lakier spineyes.gif, dopłata za pastel (tylko czarny lub biały) to 600zł i 2000 za metalizowane.

Choć wszytsko zależy też od tego, jak wyglądać będą ceny konkurencji (A3 i chyba nowa Astra).

Rabat dla właścieli Alf to zawsze 5% na dzień dobry, reszta do negocjacji wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Liczy się mentalność w naszym kraju. Opel to niemiec, AR to awaryjny włoch i nikt go nie kupi za

> taką kasę !

a pozniej kupi takie Insignie i przechwala sie jaki to ma swietny motor CDTI zeby.GIF

> Fiat popełnia ten sam błąd od czasów Stilo !

> Wprowadza samochody z niezłym wypasem i wysoką ceną

> myśląc że świat zawojuje

> Potem robią wersje golas za rozsądną kasę, ale jest już za późno.

> Tak było ze Stilo, Cromą, 159/Brerą/Spiderem, GT i Deltą !

> Teraz kolejny strzał w głowę.

i z GP Evo biglaugh.gif

> Ja się cieszę z takich cen bo po roku kupuje używaną AR za 50% wartości

ok.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja też byłem i macałem tą alfkę i moje subiektywne odczucia:

1. to nie jest alfa jaka znamy i lubimy ;-(

2. ogólnie z zewnątrz jak się spojrzy z tylca fajne autko ale przód to kompletna poracha

3. środek hmmmm juz nie otula jest zimny i gadzeciarski - nic ze sportowego stylu alf - zegary jak na alfę to powiem poracha i jeszcze raz poracha, za to fotele bajka

Podsumowując

to auto jest nie ładne z przodu i w środku

jest znacznie za drogie jak na auto tej klasy - wersja bieda 70 tyś - wiem wiem bieda nie jest znów taka biedą ale za dobry silnik i wyposażenie trzeba będzie zapłacić powyżej 85 tyś a to już dużo za drogo.

Ogólnie alfa się zmienia i dla mnie nie na +.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. to nie jest alfa jaka znamy i lubimy ;-(

159 też już taka miała nie być, a teraz jak już ceny używanych wchodzą w niski zakres to wszyscy chętnie by taką Alfę posiadali

> 2. ogólnie z zewnątrz jak się spojrzy z tylca fajne autko ale przód to kompletna poracha

Nie trzyma linii, linia jest brzydka?

> 3. środek hmmmm juz nie otula jest zimny i gadzeciarski - nic ze sportowego stylu alf

To jest sportowy styl 8C, niemal żywcem wyjęty. 8C to nie Alfa?

> zegary jak na alfę to powiem poracha i jeszcze raz poracha,

Też mam parę uwag, ale głownie przez obcowanie z czymś ciekawszym (i jednak innej klasy) na codzień

> jest znacznie za drogie jak na auto tej klasy - wersja bieda 70 tyś - wiem wiem bieda nie jest znów

> taka biedą ale za dobry silnik i wyposażenie trzeba będzie zapłacić powyżej 85 tyś a to już

> dużo za drogo.

Konstrukcja nadowozia jest cokolwiek jednak przemyślana a nie tylko osadzona na czterech kołach.

Ale tych niuansów nie widać, za to je czuć podczas jazdy. Poczekajmy do pierwszych przejażdżek z oceną,

czy aby na pewno jest to klasa Bravo czy Kia Ceed.

> Ogólnie alfa się zmienia i dla mnie nie na +.

A dla mnie jest to jednak rozwój stylistyki pozytywny.

To nie Golf, który od kilku generacji praktycznie wygląda tak samo.

Zobacz jaką drogę w stylistyce Alfa wykonała w kompaktach

od 145, przez 147 do Giulietty. Ja widzę że jest coraz lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 159 też już taka miała nie być, a teraz jak już ceny używanych wchodzą w niski zakres to wszyscy

> chętnie by taką Alfę posiadali

159 to piekna linia która jest juz od 156, później lift i 159 - bella. Jak takie autko jedzie za tobą to zerkasz w lusterko i ciarki idą po plecach. Przy nowej gulli to raczej tak nie bedzie.

> Nie trzyma linii, linia jest brzydka?

dla mnie przód jest po prostu brzydki ;-(

> To jest sportowy styl 8C, niemal żywcem wyjęty. 8C to nie Alfa?

Wzięcie żywcem kawałków z sportowego auta przeznaczonego na tor elementów i wstawienie do kompaktu hmmm to tak jak by wnętrze prosiaka wstawić do vaga

> Też mam parę uwag, ale głownie przez obcowanie z czymś ciekawszym (i jednak innej klasy) na codzień

Jak się widzi 8c w środku to widać alfę tu niestety nie ;-(

> Konstrukcja nadowozia jest cokolwiek jednak przemyślana a nie tylko osadzona na czterech kołach.

fakt cokolwiek i nic więcej

auto wygląda dobrze tylko w czerwonym kolorze. Czarne zniknie w tłumie i koniec.

> Ale tych niuansów nie widać, za to je czuć podczas jazdy. Poczekajmy do pierwszych przejażdżek z

> oceną,

> czy aby na pewno jest to klasa Bravo czy Kia Ceed.

> A dla mnie jest to jednak rozwój stylistyki pozytywny.

> To nie Golf, który od kilku generacji praktycznie wygląda tak samo.

Pewnie tak jak się przejedzie najmocniejsza alfką przy 1,4 będzie tak jak z kijanka i ford objedzie - stylistycznie fuj a dzwiek silnika??

> Zobacz jaką drogę w stylistyce Alfa wykonała w kompaktach

> od 145, przez 147 do Giulietty. Ja widzę że jest coraz lepiej.

Tak jepiej było teraz dla mnie nie ten kierunek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie tak jak się przejedzie najmocniejsza alfką przy 1,4 będzie tak jak z kijanka i ford objedzie

Wiesz, jak jeździsz na codzień Alfą (i to pewnie obojętne jaką) i wsiądziesz to Ceed'a

(a miałem taką nieprzyjemność ostatnio) to aż do wnętrzności czujesz,

że Alfa to jednak coś innego.

Wiem, że to niestety niealfistów nie przekona. Moim zdaniem duch Alfy w Giuliettcie został zachowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę, że zmiękną. Rzeczywiście realna cena za tę najtańszą wersję musi być niższa, szczególnie że

> w te podane ceny nie jest wliczony lakier , dopłata za pastel (tylko czarny lub biały) to

> 600zł i 2000 za metalizowane.

> Choć wszytsko zależy też od tego, jak wyglądać będą ceny konkurencji (A3 i chyba nowa Astra).

> Rabat dla właścieli Alf to zawsze 5% na dzień dobry, reszta do negocjacji

Zmiękną , ale za późno tak jak zwykle hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> ja też byłem i macałem tą alfkę i moje subiektywne odczucia:

> 1. to nie jest alfa jaka znamy i lubimy ;-(

to samo wiekszosc mowi o mito zlosnik.gif

> 2. ogólnie z zewnątrz jak się spojrzy z tylca fajne autko ale przód to kompletna poracha

ja tan widze wplyw C8 zlosnik.gif

> 3. środek hmmmm juz nie otula jest zimny i gadzeciarski - nic ze sportowego stylu alf - zegary jak

> na alfę to powiem poracha i jeszcze raz poracha, za to fotele bajka

nie wiem na zywo nie mialem okazji ogladac

> Podsumowując

> to auto jest nie ładne z przodu i w środku

> jest znacznie za drogie jak na auto tej klasy - wersja bieda 70 tyś - wiem wiem bieda nie jest znów

> taka biedą ale za dobry silnik i wyposażenie trzeba będzie zapłacić powyżej 85 tyś a to już

> dużo za drogo.

> Ogólnie alfa się zmienia i dla mnie nie na +.

kazda kolejna alfa to juz nie alfa zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mlot.gifmi też ta alfa jakoś nie specjalnie przypadła do gustu. 156 czy 147, 159 {te numerki same się bronią bez odwoływania sie do słwnej poprzedniczki} za tymi modelami zawsze będzie mi się głowa sama obracać a do Gulietty tez ale w przeciwnym kierunku. Dla mnie wielki to zawód. I jeszcze ten długaśny szczurzy przedni zwis nie zrównowazony zadkiem beksa.gif A miało być tak pięknie.

Nazwa to za mało.

PS ale to tylko moje zdanie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze ten długaśny szczurzy przedni zwis nie zrównowazony zadkiem A miało być tak pięknie.

Bredzisz Waść, od razu widać że nie widziałeś tego auta na żywo.

A tu masz rysunek, który dobrze pokazuje proporcje Giulietty:

283814636-dim.JPG

A i jeszcze jedno, to jest hatchback zlosnik.gif

post-78-14352508264514_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a no wlasnie wlosi lykaja jak cieple buleczki ta AR

... wspierają swój przemysł, nie tylko motoryzacyjny oraz ratują miejsca pracy ... ale jesli o mnie chodzi, to po modelach 159/Brera nic ciekawego (poza 8C) Alfa nie zaproponowała. A do tego jeszcze Volkswagen przejął włoskie studio stylistycznie Italdesign. Wiec niedługo prawdziwe włoskie auta, to będą robić Niemcy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem macałem i się nie podoba poieram wypowiedz kolegi.

Wiedzą że spaprali bo na kazdym kroku mówią, że cośtam jak w 8c - to z 8c- tamto podobne jak w 8c crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bredzisz Waść, od razu widać że nie widziałeś tego auta na żywo.

> A tu masz rysunek, który dobrze pokazuje proporcje Giulietty:

> A i jeszcze jedno, to jest hatchback

Oczywiście że na żywo jej nie widziałem.

Może i bredze ale 2cm długości zwisu między Giuliettą a Brawo to raczej niewiele.

Jasne, wiem, ustaliłeś że to hatchback 270751858-jezyk.gif zgadzam się i właśnie dlatego nie powinni dawać takiego zwisu. To co ładnie i proporcjonalnie wygląda w limuzynie w hatbacku już nie uchodzi (patrz 159/brera). I jeszcze dali te rozlane i wyciągnięte na maske światła które jeszcze ten efekt uwypuklają.

Ale to moje zdanie de gustibus non disputa.. cośtam est czy jak tam to było.

oink.gifA tak właściwie to odczuwam pewien dykomfort jak dwóch facetów publicznie opowiada sobie o długości zwisów a jeden to nawet to nartsował banana-wave.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście że na żywo jej nie widziałem.

To poczekaj, Giulietta jest moim zdaniem mocno niefotogeniczna.

Dużo zyskuje w bezpośrednim kontakcie zlosnik.gif

> A tak właściwie to odczuwam pewien dykomfort jak dwóch facetów publicznie opowiada sobie o

> długości zwisów a jeden to nawet to nartsował

clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ujdzie jeszcze czerwona - reszta poracha

To racja, kolor bardzo wpływa na jej odbiór.

Tym bardziej jestem porażony paletą, w której jest niewiele ciekawego.

Giulietta dobrze wygląda w obu czerwieniach, może być biała, chociaż lepsza byłaby biała perła a jej nie ma.

Nie wiem co decyduje o doborze kolorów do oferty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.