Skocz do zawartości

wyciszenie klapy bagażnika AII


jarecki76

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

kiedy stoję naświatłach, a zaraz za mną stoi klekot to dosyć głośno to słychać w kabinie.

czy obniżenie zamka spowoduje że mniej hałasu będzie wnikało do wnętrza ?

mam trochę maty poroso więc czy da radę tam wcisnąć tej maty aby wygłuszyć nieco tylną część samochodu?

aha przy okazji jak nazywa się ta tkanina przyklejona od spodu do wykładziny bagażnika i wyściełająca blachę pod tylnymi siedzeniami- czy to też rodzaj poroso czy coś innego ?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kiedy stoję naświatłach, a zaraz za mną stoi klekot to dosyć głośno to słychać w kabinie.

> czy obniżenie zamka spowoduje że mniej hałasu będzie wnikało do wnętrza ?

hmm nie sądzę, poruszyłeś temat będący częscią mojego nowego "projektu" - wyciszenia m.in. tyłu auta,

otóż pod osłoną plastikową tylnej kalpy nie ma nic, pusta przestrzeń, planuję dać - tak jak jest to na drzwiach - folię izolującą wilgoć a na wew. stronę tej osłony klapy filc lub inną matę tłumiącą - jeżeli nie wejdzie bo owa 'tapicerka' tylnej klapy zbyt przylega do klapy postaram się oddać rzut otworowania klapy na tej osłonie i wyciąć takie wygłuszenia, powinno być lepiej,

rzecz druga to osłona pasa tylnego, ma ona tylko niewielki kawałek maty filcowej, pokryję ją całą filcem/pianką wyciszającą,

> aha przy okazji jak nazywa się ta tkanina przyklejona od spodu do wykładziny bagażnika i

> wyściełająca blachę pod tylnymi siedzeniami

IMO są to po prostu maty filcowe,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ale czy to poroso nada się czy szukać filców?

aha czy nie ma problemów demontażem i ponownym zamontowaniem plastiku na tylnej klapie ?

super wskazówka z tą folią, przyczepię ją taśmą dwustronną tylko jaka grubość najlepsza tej folii będzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok ale czy to poroso nada się czy szukać filców?

ja nie wiem czy tak de facto to nie to samo?

> aha czy nie ma problemów demontażem i ponownym zamontowaniem plastiku na tylnej klapie ?

nie ma, odkręca się kilka wkrętów torx (20 chyba?) a później to już szarpnięcie - bo trzyma się też na tych spinkach klasycznych,

> super wskazówka z tą folią, przyczepię ją taśmą dwustronną tylko jaka grubość najlepsza tej folii

> będzie ?

ta na drzwiach jest trochę podobna do folii budowlanej, oczywiście w ASO występuje ta folia z rolki na metry a jeżeli cena jej się nie zmieniła znacząco to była ona (swego czasu) niedroga,

jedna ważna rzecz, trzeba obczaić czy coś wyciszającego wejdzie pomiędzy tapicerkę klapy a klapę, rozbierałem to przy okazji roboty z zamkiem bagażnika i nie sprawdziłem mlot.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak dla upewnienia się poroso wciskam w profil klapy bagażnika, na to folia jako zabezpieczenie

> przed wilgocią i teraz plastikowa tapicerka tzw obudowa ?

myślałem o innej kolejności, patrząc od tyłu, klapa bagażnika, folia izolacyjna, filc/pianka, tapicerka, ale... jeżeli nie da się wcisnąć filcu między tapicerkę a klapę trzeba będzie kombinować, być może tak właśnie jak piszesz, ale to ryzykowne bo wygłuszenia trzymają wilgoć więc mogłoby powodować korozję klapy,

o, może zrobić tak że dać folię na klapę z naddatkiem aby wypełniła otwór w klapie aby w niego dało się wcisnąć filc?

coś trzeba wymyślić,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://cokupic.pl/produkt/SA-Panel-akustyczny-piramidki---Panel-1

no ostatecznie można by te piramidki, o które zahaczyłeś w innym wątku, opinie n/t ich właściwości tłumiących są jednoznacznie pozytywne.

pozdrawiam

Jeszcze dopytam istnieje jakiś prosty i bezpieczny sposób (żeby niczego nie pourywać) "instalacji" płyty wyciszającej za deską rozdzielczą? myślę że bez rozbebeszenia się obejdzie niestety.

Tak kombinuje trochę jak tu po najmniejszej linii oporu odizolować dźwięk silnika od kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ostatecznie można by te piramidki,

ich nie dam tam gdzie mogą mieć kontakt z wilgocią bo nie mają zdaje sie struktury zamkniętej i chłonęły by wodę jak klasyczna gąbka :/

> Jeszcze dopytam istnieje jakiś prosty i bezpieczny sposób (żeby niczego nie pourywać) "instalacji"

> płyty wyciszającej za deską rozdzielczą? myślę że bez rozbebeszenia się obejdzie niestety.

> Tak kombinuje trochę jak tu po najmniejszej linii oporu odizolować dźwięk silnika od kabiny.

ja przy poprzednich modyfikacjach wyjąłem zegary i schowek, to mało żeby zrobić to co by się chciało porządnie -a porządnie wiązało by się z demontażem deski boje_sie.gif może się kiedyś za to wezmę,

IMO ważniejsze jest jednak wyciszenie grodzi po stronie silnika, tego moda najbardziej było słychać,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz, trzeba mieć jakieś hobby, będzie co wyciszać

> brat

jeden z posiadaczy gliwickiego golasa czaił się do założenia izolacji od strony silnika ale coś ostatnio nie kontynuuje wątku, więc nie wiem czy napotkał może na jakieś utrudnienia techniczne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeden z posiadaczy gliwickiego golasa czaił się do założenia izolacji od strony silnika ale coś

> ostatnio nie kontynuuje wątku, więc nie wiem czy napotkał może na jakieś utrudnienia

> techniczne ?

w sumie się nie dziwię, bo to - mimo, iż fabryczna mata jest mała - upierdliwa robota,

jeżeli jest klimatyzacja to najlepiej jest rozpiąć węże do zaworu rozprężnego, odpiąć kilka rzeczy ze ściany grodziowej jak węże paliwowe i hamulcowe - są one trzymane spinkami do grodzi które jednocześnie są mocowaniami tej maty, poza tym dostęp - szczególnie w okolicach nad przekładnią - jest beznadziejny, ja w swoim aucie montowałem to z kolegą i na podnośniku dwukolumnowym,

wydaje się, że takie zaangażowanie środków i pracy aby zamontować "głupią" matę wygłuszającą jest bez sensu ale zależy to od -nazwijmy to - światopoglądu,

ba, ja planuję na ścianę grodziową położyć 20mm grubości matę piankową, trochę będzie z tym znów zabawy ale już nie tyle co przy tej macie fabrycznej, bo ją pewnie będę dopasowywał na zasadzie położenia 'na' niektóre węże, dotnę w razie potrzeby lub złożę z dwóch lub więcej elementów,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie,

> kiedy stoję naświatłach, a zaraz za mną stoi klekot to dosyć głośno to słychać w kabinie.

> czy obniżenie zamka spowoduje że mniej hałasu będzie wnikało do wnętrza ?

Przerabiałem obniżanie zaczepu zamka w celu wyeliminowania skrzypienia klapy na nierownościach.

Hałas od tyłu może przedostawać się dość znacznym otworem wentylacyjnym w tylnej przegrodzie za zderzakiem.

Otwór składa się z kilku samoczynnie uchyalnych klapek i nie można tego zaślepić bo nie będzie wentylacji kabiny.

Więc czy jest sens oklejania blach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przerabiałem obniżanie zaczepu zamka w celu wyeliminowania skrzypienia klapy na nierownościach.

> Hałas od tyłu może przedostawać się dość znacznym otworem wentylacyjnym w tylnej przegrodzie za

> zderzakiem.

> Otwór składa się z kilku samoczynnie uchyalnych klapek i nie można tego zaślepić bo nie będzie

> wentylacji kabiny.

> Więc czy jest sens oklejania blach??

oczywiście zlosnik.gif

jeżeli dźwięk wpadnie otworem kratki wentylacyjnej to jeżeli przestrzenie wokół niej będą wytłumione to dźwięk się wytłumi ok.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałbym wytłumić dźwięk od silnika. Astra - gliwicka bez maty na ścianie grodziowej od silnika.

Zainwestowałem w wytlumienie pokrywy silnika, ale to niewiele dało.

Zainteresowany jestem wytłumieniem pod pedałami hamulca i sprzęgła, oraz pod schowkiem z nogach pasażera.

Na Allegro jest element po stronie kierowcy, brak od pasażera.

Pytanie: czy to jest skuteczne i czy warto kupować? (przyklad z wytłumieniem klapy silnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja chciałbym wytłumić dźwięk od silnika. Astra - gliwicka bez maty na ścianie grodziowej od

> silnika.

> Zainwestowałem w wytlumienie pokrywy silnika, ale to niewiele dało.

> Zainteresowany jestem wytłumieniem pod pedałami hamulca i sprzęgła, oraz pod schowkiem z nogach

> pasażera.

> Na Allegro jest element po stronie kierowcy, brak od pasażera.

> Pytanie: czy to jest skuteczne i czy warto kupować? (przyklad z wytłumieniem klapy silnika).

wiele to nie da, problemem w Astrze jest to że deska nie jest jednocześnie z materiału tłumiącego dźwięk (tak jak w cywilizowanych autach chociażby V-B czy O-B) a wręcz przeciwnie, dosłownie działa jak pudło rezonansowe, dlatego zamykanie dźwięku pod nią niewiele daje, trzeba odseparować dźwięk od silnika aby nie dostawał się do wnętrza,

w Twoim przypadku rozważyć należy to co już tu pisałem w tym wątku - albo montaż fabrycznego wygłuszenia od strony silnika i/lub położenie mat bitumicznych z aluminium na grodzi, do tego położenie warstwy tłumiącej z filcu/pianki akustycznej, problemem w PL jest dostanie takich materiałów które się nadają do pracy w komorze silnika, mają być niepalne/samogasnące, nie chłonące wilgoci, zakres temperatur od -40 do +125stC, ja zaryzykuję pewnie piankę poliuretanową, uniepalnioną z zamkniętą strukturą, martwi mnie że jej temp pracy jest do +105st C,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli dźwięk wpada do kabiny otworem wentylacyjnem który jest na wysokości zderzaka to chyba

> należałoby porządnie usztywnić i wygłuszyć podłogę bagażnika

już to zrobiłem zlosnik.gif guzik to dało, no może trochę wydech wytłumiło i mniej słychać opony na szorstkim asfalcie, dlatego dla mnie filce i pianki akustyczne to temat numer jeden, w każdym razie będę walczył,

(ta oryginalna pseudowykładzinka)

> to Panowie śmiech na sali.

nie ma co mówić, po prostu trzeba dołożyć to na czym zaoszczędzili w Oplu,

brat

EDIT: zobacz tutaj - ja wiem że to nie ta klasa ale co się robi gdy się wycisza porządnie BMW 5er kombi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świetne ceny po kilkadziesiąt dolców, jak na BMW !!!!

którędy po zassaniu kratką zderzakową świeże powietrze wnika do bagażnika?

spróbuję także obok klapy bagażnika poroso wcisnąć takżę między folię a tapicerkę drzwi przednich

chyba tak w wielu samochodach robią fabrycznie.

pozdrawiam

P.S. zależy mi na wyciszeniu tyłu ponieważ 2 pasażerów marudzi że z tyłu głośniej niż z przodu (jmoje wrażenia są inne) nie mniej jednak to męczące.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze dopytam istnieje jakiś prosty i bezpieczny sposób

> Tak kombinuje trochę jak tu po najmniejszej linii oporu odizolować dźwięk silnika od kabiny.

Może się czepiam, ale linia nie może być najmniejsza (jest nieskończona)! Prawidłowo powinno brzmieć "linii najmniejszego oporu". Takie zboczenie po mat-fizie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> świetne ceny po kilkadziesiąt dolców, jak na BMW !!!!

również w PL ceny oryginalnych części do BMW są zaskakująco... niskie,

> którędy po zassaniu kratką zderzakową świeże powietrze wnika do bagażnika?

ta kratka jest jednokierunkowa, tylko powietrze może wylatywać z auta tamtędy - ma takie wahliwe klapki które się zamykają gdyby powietrze miało lecieć w przeciwnym kierunku,

> spróbuję także obok klapy bagażnika poroso wcisnąć takżę między folię a tapicerkę drzwi przednich

> chyba tak w wielu samochodach robią fabrycznie.

ja tak zrobiłem, przykleiłem filce powycinane tak aby oddać kształty wewnętrzne tapicerki aby te wytłoczone "poprzeczki" wewnętrzne od strony drzwi nie odpychały tapicerki od drzwi,

> P.S. zależy mi na wyciszeniu tyłu ponieważ 2 pasażerów marudzi że z tyłu głośniej niż z przodu

> (jmoje wrażenia są inne) nie mniej jednak to męczące.

hmm, a pod tapicerką bagażnika masz filc? czy nie? powinien być,

natomiast myślę, że dużo nie potrzeba aby wyciszyć drzwi i klapę, zrobiłem foto drzwi z osobowej wersji Berlingo, ma pod tapicerką wyciszenie z 2 mm grubości pianki, podobne są zdaje się w BMW E46,

283889052-wygluszenie_DSCN1411.JPG

brat

post-98214-14352508593176_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P.S. zależy mi na wyciszeniu tyłu ponieważ 2 pasażerów marudzi że z tyłu głośniej niż z przodu

> (jmoje wrażenia są inne) nie mniej jednak to męczące.

przysiadłem dziś do wyszukiwarki i znalazłem wreszcie dwa sklepy które mają interesującą ofertę:

pierwszy - GMS.PL

i drugi - ten sprzedaje produkty utytułowanych marek ale ich ceny powalają sciana.gifsklep.barieradzwieku.pl

myślę że w tym pierwszym zostawię trochę kasy cool.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzuć okiem dla porównania na te ceny, kiedyś grzebałem w necie i wyczaiłem że ta firma jest oficjalnym dystrybutorem dynamatów na Polskę.

brat zwróć uwagę też na car audio w ich ofercie - mają dojścia do marki delphi grundig.

pozdrawiam i dziękuję za wymianę informacji

no i na deser izraelski audiofilski morel

http://www.morelhifi.com/

post-84971-1435250859613_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rzuć okiem dla porównania na te ceny,

niezłe ale na dynamata mnie nie stać sick.gif

> no i na deser izraelski audiofilski morel

> http://www.morelhifi.com/

smile.gif piękna sprawa,

ale ale my tu gadu gadu a dziś machnąłem drzwi pasażera i oboje tylnych,

zrobiłem foto poglądowe

jak wygląda tapicerka od spodu wie każdy maniak zlosnik.gif

283890984-tapicerka_17062010.jpg

a tak po moim szaleństwie palacz.gif

283890984-tapicerka_17062010(003).jpg

reszta jak będę miał trochę czasu i materiałów,

brat

post-98214-1435250859854_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niezłe ale na dynamata mnie nie stać

> piękna sprawa,

> ale ale my tu gadu gadu a dziś machnąłem drzwi pasażera i oboje tylnych,

> zrobiłem foto poglądowe

> jak wygląda tapicerka od spodu wie każdy maniak

> a tak po moim szaleństwie

> reszta jak będę miał trochę czasu i materiałów,

> brat

i to jest konkretna robota !!! jakiej grubości stosowałeś poroso ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i to jest konkretna robota !!! jakiej grubości stosowałeś poroso ?

ciężko to zmierzyć ale ma jakieś 12...15mm,

kleiłem klejem uniwersalnym z Dragona,

kupię parę rzeczy z GMS-u i zrobię jeszcze boczki bagażnika, dach, trochę pod maską i będzie dość,

brat

EDIT wieczorem zakładałem tapicerki tylnych drzwi i okazuje się że oklejenie ich filcami w taki sposób jak tapicerki drzwi przednich powoduje lekkie jej odpychanie od drzwi w rejonie środka (okolice korbki okna) blush.gif co nie ma miejsca w przypadku drzwi przednich, niemniej podczas dokręcania wkrętów tapicerka została dociągnięta i korbka zaskoczyła na wieloklinie więc jest OK cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.