Natqo Napisano 8 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 Zbliża sie wiosna:) mój Uno jeździ na oponkach zimowych 135/80/13'', i nie jest za komfortowo Mam prawie nówki letnie kormoranka 145/70/13'' i nie wiem czy je zakładać? Wyczytałem że na 155kach jeździ sie lepiej. Prosze PORADZCIE jakie dla mnie najlepsze byłoby rozwiązanie. Myślałem o 155/80/13. Zależy mi na jak najlepszym komforcie a jak najmniejszych oporach tarcia, szczególnie że to 1,0. Z góry dzięki za wsparcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blindzo Napisano 8 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > Zbliża sie wiosna:) mój Uno jeździ na oponkach zimowych > 135/80/13'', i nie jest za komfortowo > Mam prawie nówki letnie kormoranka 145/70/13'' i nie wiem czy je > zakładać? Wyczytałem że na 155kach jeździ sie lepiej. > Prosze PORADZCIE jakie dla mnie najlepsze byłoby rozwiązanie. > Myślałem o 155/80/13. > Zależy mi na jak najlepszym komforcie a jak najmniejszych oporach > tarcia, szczególnie że to 1,0. > Z góry dzięki za wsparcie Ja mam unaiczka 1.1 i jeżdze w lato na 155/70/13 i jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adi20 Napisano 8 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > Zbliża sie wiosna:) mój Uno jeździ na oponkach zimowych > 135/80/13'', i nie jest za komfortowo ale zima im ciensza tym lepiej auto sie trzyma > Mam prawie nówki letnie kormoranka 145/70/13'' i nie wiem czy je > zakładać? zakladaj bez problemu - prawie nie odczujesz roznicy miedzy 145 a 155 Wyczytałem że na 155kach jeździ sie lepiej. > Prosze PORADZCIE jakie dla mnie najlepsze byłoby rozwiązanie. > Myślałem o 155/80/13. za wysoki profil - bedzie sie giął na zakretach > Zależy mi na jak najlepszym komforcie a jak najmniejszych oporach > tarcia, szczególnie że to 1,0. najlepszy rozmiar na lato to 155/70/13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Addios Napisano 8 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2005 > Zbliża sie wiosna:) mój Uno jeździ na oponkach zimowych > 135/80/13'', i nie jest za komfortowo > Mam prawie nówki letnie kormoranka 145/70/13'' i nie wiem czy je > zakładać? Wyczytałem że na 155kach jeździ sie lepiej. > Prosze PORADZCIE jakie dla mnie najlepsze byłoby rozwiązanie. > Myślałem o 155/80/13. > Zależy mi na jak najlepszym komforcie a jak najmniejszych oporach > tarcia, szczególnie że to 1,0. > Z góry dzięki za wsparcie Mój uniczek 1,0 pędza na 155/70/13 i bardzo je sobie chwalę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowak44 Napisano 9 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 ja tez takie posiadam tylko innej firmy , powiem tak mniej tłucze , lepiej pod krawężniki sie podjęzdza. ale fajerka gorzej chodzi.ale to tylko moje odczucia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 9 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 proponuje 165/70/13 jeździem na takich i bardzo sobie chwale te czasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GP1 Napisano 9 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 > Zbliża sie wiosna:) mój Uno jeździ na oponkach zimowych > 135/80/13'', i nie jest za komfortowo lepsze są 145/80 R13 > Mam prawie nówki letnie kormoranka 145/70/13'' i nie wiem czy je > zakładać? Wyczytałem że na 155kach jeździ sie lepiej. > Prosze PORADZCIE jakie dla mnie najlepsze byłoby rozwiązanie. > Myślałem o 155/80/13. prawidłowy rozmiar to 155/70 R13. Mam takie na lato i są Wydaje mi się że to optymalny rozmiar dla 1.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GP1 Napisano 9 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 > lepsze są 145/80 R13 > prawidłowy rozmiar to 155/70 R13. Mam takie na lato i są > Wydaje mi się że to optymalny rozmiar dla 1.0 OK,jedną rzecz chciał bym wiedzieć.Czy przy którejś z wymienionych tu opon występuje już przekłamanie licznika prędkościomierza?Czy to prawda że większa średnica koła powoduje to że samochód przyspiesza wolniej,ale za to osiąga nieco większą prędkośc max.?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 9 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 To jest dobre pytanie Maserati:) na mój rozum chłopka roztropka to wydaje mi się że im większe opony tym się rzadziej kręcą przy danej prędkosci, i wzkaźnik prędkościomierza wskasuje mniejsza prędkośc niz na oponkach o duzo mniejszym rozmiarze. Ale chyba nie są to aż tak duze róznice żeby były w czymś przeszkodą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michbaran Napisano 9 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 > OK,jedną rzecz chciał bym wiedzieć.Czy przy którejś z wymienionych tu > opon występuje już przekłamanie licznika prędkościomierza?Czy to przy 155/70/13 napewno nie bo to jest zamiennik, poszperaj gdzieś w archiwum to znajdziesz tabele z zamiennikami dla różnych rozmiarów, wtedy bedziesz wiedział przy których nie występują przekłamania!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michbaran Napisano 9 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 > przy 155/70/13 napewno nie bo to jest zamiennik, poszperaj gdzieś w > archiwum to znajdziesz tabele z zamiennikami dla różnych > rozmiarów, wtedy bedziesz wiedział przy których nie występują > przekłamania!! Przy tej liczbie rozmiarów(profilii) opon co tu została wymieniona napewno,któreś przekłamują licznik.Da się to jakoś w prosty i tani sposób skorygować?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytec21 Napisano 9 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 > przy 155/70/13 napewno nie bo to jest zamiennik, poszperaj gdzieś w > archiwum to znajdziesz tabele z zamiennikami dla różnych > rozmiarów, wtedy bedziesz wiedział przy których nie występują > przekłamania!! Tak jest tego w necie duzo np. tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytec21 Napisano 9 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 > Przy tej liczbie rozmiarów(profilii) opon co tu została wymieniona > napewno,któreś przekłamują licznik.Da się to jakoś w prosty i > tani sposób skorygować?? po co rozwijasz kolejna dyskusje na bezsensowny temat? Kup odpowiednie opony i spokoj. Wedlug mnie nie da sie tego problemy latwo skorygowac, chyba ze chcesz grzebac w elektronice licznika co na nie wiele raczej sie zda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 9 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 Na seryjnej feldze 4,5 cala robią sie balony i sie lipnie jezdzi(miałem tak wiem) , jeśli nie masz zamiaru zmieniać felg na szersze to kupuj 145. Teraz mam oponke 155 na feldze 5,5J, jest . Dla oponki 155 felga minimum 5J wedłóg mnie powinna być, żeby sie dobże jezdziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeno Napisano 9 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 Teraz mam 145 z przodu i 155 z tyłu ale jeśli miał bym zmieniać to założył bym 155 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guesswho Napisano 9 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2005 > OK,jedną rzecz chciał bym wiedzieć.Czy przy którejś z wymienionych tu > opon występuje już przekłamanie licznika prędkościomierza? Licznik z definicji na fabrycznych kolach zawyza predkosc zazwyczaj sa to okolice 10%, mowie z doswiadczenia. Nie spotkalem sie jeszcze, z czyms takim, zeby ktos zwiekszyl na tyle rozmiar opon aby licznik zaczal zanizac. > Czy to > prawda że większa średnica koła powoduje to że samochód > przyspiesza wolniej,ale za to osiąga nieco większą prędkośc > max.?? Przyspiesza wolniej to fakt, wydluza sie przelozenie. Ale co do zwiekszenia predkosci maxymalnej to raczej nie, aczkolwiek... Auto przyspiesza tak dlugo dopoki moc przez silnik generowana przekracza moc oporow... wiadomo, ze krzywa mocy nie jest plaska (zdarza sie tak ale rzadko)... i w roznych punktach obrotow jest rozna jej wartosc, jesli zmiana przelozenia przez zmiane ogumienia wplynie tak, ze przesunie moc tak aby przecianala sie ona z moca oporow przy wyzszej wartosci... to auto zwiekszy predkosc max... teoretycznie bo w praktyce tego pewnie nie odczujesz... a nawet zauwazysz, ze licznikowo jedziesz wolniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejsk Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 A jaki rozmiar nie będzie haczył o rurę od wlewu paliwa??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Erol Napisano 11 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2005 Ja na lato mam 185/70/13 i jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.