Skocz do zawartości

blad P1403


karol1818

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam świeci mi się denerwująca kontrolka check i po podłączeniu pod kompa wykryło błąd p1403 wie

> ktoś co z tym zrobić? I nie proszę łopatologicznie i bez złośliwości bo ja i mechanika to jak

> ogień i woda

P1403 - exhaust gas recirculation valve failure - awaria zaworow wydechowych

przedmuchaj na trasie silnik powyzej 3000 obrotow na lepszym paliwie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Błąd EGR - wyczyścić EGR, ew. wymienić/zaśepić.

Zaślepienie przy EOBD odpada. Jest to zawór sterowany elektrycznie z odczytem położenia.

Jest duża szansa, że jest on po prostu do wymiany, ew. jakaś usterka przewodów elektrycznych czy też kostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W starszych konstrukcjach.

> W silnikach z serii Z mi udało się jeszcze w starszym 8-zaworowym Z16SE.

w tym silniku nie było problemu z zaślepionym EGR. U mojego ojca po 3 wymianie serwis sam zaślepił i od tamtego czasu aż do kasacji 1,5 roku temu było ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w tym silniku nie było problemu z zaślepionym EGR. U mojego ojca po 3 wymianie serwis sam zaślepił

> i od tamtego czasu aż do kasacji 1,5 roku temu było ok

Z tym, że tak całkiem nie było problemów po wgraniu nowego program do kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Sam diagnozowałeś czy serwis? Jak sam - to jakim sprzętem / programem.

Mi się też świeci w Aveo ale nie wiem dokładnie co to za błąd. Uniwersalnym skanerem wyszło, że to coś z sondą lambda. Wymieniłem, kontrolka zgasła ale po 30km znów się zapaliła :-(.

Przed chwilą dzwoniłem do ASO i cena podłączenia kompa to 350pln.

Pozdrawiam MK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi się też świeci w Aveo ale nie wiem dokładnie co to za błąd. Uniwersalnym skanerem wyszło, że to

> coś z sondą lambda. Wymieniłem, kontrolka zgasła ale po 30km znów się zapaliła :-(.

A co to za różnica, kto to zdiagnozuje, jak tak czy siak dostaniesz ten sam numer błędu? smile.gif

Liczy się jego odpowiednia interpretacja i podjęcie stosownych działań.

Dla przykładu, problem może nie być w samej sondzie, czy też innym czujniku, tylko np. w jego okablowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam ten sam interfejs z tym samym programem i kiedyś próbowałem się tym bawić. Niestety pomimo zastosowania różnych programów, poza podstawowymi danymi nie udało mi się odczytać błędu. Dostałem tylko info że jest błąd ale nie wiadomo jaki :-(.

Więc dałem sobie spokój. Uwaloną sondę lambda zdiagnozował serwis z Towarowej za 150pln i miałem spokój przez rok.

Od dwóch tygodni pali mi się i gaśnie lampka kontrolna.

Mając złe doświadczenia z ELM 327 od razu pojechałem do prywatnego warsztatu od daewoo / chevroleta. Tam podłączyli tester i za 50pln powiedzieli, że to najpewniej sonda lambda. Kodu błędu nie odczytali bo nie dało rady. Wymieniłem sondę a małpa znowu się zapaliła.

Dziś byłem znowu na Towarowej - dorobiłem się zniżek - i za 135pln odczytali błąd P0171 - Układ przygotowania mieszanki paliwa - mieszanka za uboga.

Podczas jazdy na benzynie lampka się nie zapala więc to najprawdopodobniej wina gazu.

Gaz na gwarancji więc chyba pora odwiedzić gaziarza.

Zaraz będę przeszukiwał net w celu odszukania informacji co z tym dalej.

350 pln za podłączenie do kompa to cena z Auto Praga Ząbki.

Chyba się przeproszę z ELM 327 :-).

Sorry, że podpiąłem się pod ten wątek.

Aveo 1.4 2004 63tys gaz

Pozdrawiam MK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chevroleta. Tam podłączyli tester i za 50pln powiedzieli, że to najpewniej sonda lambda. Kodu

> błędu nie odczytali bo nie dało rady.

Co oni mieli za tester, ze niebyli w stanie odczytać błędu EOBD? hmm.gif

Wymieniłem sondę a małpa znowu się zapaliła.

> Dziś byłem znowu na Towarowej - dorobiłem się zniżek - i za 135pln odczytali błąd P0171 - Układ

> przygotowania mieszanki paliwa - mieszanka za uboga.

> Podczas jazdy na benzynie lampka się nie zapala więc to najprawdopodobniej wina gazu.

Bezsprzecznie tak.

> Gaz na gwarancji więc chyba pora odwiedzić gaziarza.

Nie wiem, czy wymianę sondy robiłeś, jak miałeś już gaz w aucie. Jeśli tak, to jest duża szansa, że sondę zmieniłeś niepotrzebnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Niestety tak to wychodzą oszczędności. 250 pln w błoto.

Poprosiłem żeby sondę wymienili po całości bez niszczenia, wyszedłem na chwilę a oni rozwalili ją w połowie i już bez trudu wykręcili kluczem nasadowym. Tak to każdy głupi potrafi, z drugiej strony to wcale się im nie dziwie bo silnik rozgrzany a dostępu nie ma wcale.

Trzeba na wszystkim się znać i robić samemu - tylko skąd na to brać czas.

Gaziarz ma czas za 3y dni :-(. To jest ten kryzys w branży motoryzacyjnej czy go nie ma?

Jedyny plus to to, że stara sonda była idealna bez nagarów i sadzy.

Tak mnie tylko zastanawia czym może skutkować zubożona mieszanka. Auto jedzie bez problemu, ma taksie samo słabe przyspieszenie i za duże spalanie - i tylko małpa się pali.

Tak czy inaczej zaczynam studiować instalacje gazowe :-).

Pozdrawiam MK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poprosiłem żeby sondę wymienili po całości bez niszczenia, wyszedłem na chwilę a oni rozwalili ją w

> połowie i już bez trudu wykręcili kluczem nasadowym. Tak to każdy głupi potrafi, z drugiej

> strony to wcale się im nie dziwie bo silnik rozgrzany a dostępu nie ma wcale.

Ja się im nie dziwię z innego powodu - w takim wypadku starej sondy już na pewno nie sprawdzisz. smile.gif

Specjalna nasadka do sond lambda kosztuje ok. 50 zł...

Co do samego błędu, to wyskakuje on, bo instalacja gazowa (przez swoje nienajlepsze nastawy) rozregulowywuje adaptację sterownika benzyny. Wyskakuje po prostu poza zakres dopuszczalnych zmian czasu wtrysku. Lepiej zrobić z tym porządek, tym bardziej, że instalację masz na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem kilka razy takie same błędy i chyba zawsze jak jak była resztka benzyny w baku

więc po którymś samodzielnym skasowaniu błędu zacząłem jeździć na benzynie 98 i problemu od pół roku nie pojawił się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Benzyny mam zawsze 1/4 - 0.5 baku więc to nie to. Gaziarz sprawdził błąd i wyszło, że mieszanka na wolnych obrotach jest zbyt uboga. Podkręcił parametry gazu i śmiga aż miło.

Wcześniej trzykrotnie tankowałem gaz na różnych dobrych stacjach i zawsze to samo.

Kontrolka zgasła :-).

Pozdrawiam MK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.