Skocz do zawartości

Alfa 147 Opinie


MADAR

Rekomendowane odpowiedzi

Watek zalozylem z ciekaowsci , nie planuje teraz zakupu auta , ale chce wiedziec moze troche tak na przyszlosc czy macie jakies doswiadczenie z tymze pojazdem.

Oczywiscie znam kawaly o Alfie , warsztatach itp

chcialbym uslyszec opinie od ludzi ktorzy naprawde maja cos do powiedzenia , a nie opini tych ktorzy znaja te auta wlasnie z opowiesci osob trzecich , kawalow itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Watek zalozylem z ciekaowsci , nie planuje teraz zakupu auta , ale chce wiedziec moze troche tak na

> przyszlosc czy macie jakies doswiadczenie z tymze pojazdem.

> Oczywiscie znam kawaly o Alfie , warsztatach itp

> chcialbym uslyszec opinie od ludzi ktorzy naprawde maja cos do powiedzenia , a nie opini tych

> ktorzy znaja te auta wlasnie z opowiesci osob trzecich , kawalow itp

he he user Yarek chętnie wypowie się o tym aucie..i nie będą to historie z sandałowego drzewa wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem co prawda 145 czyli starszy model, ale zbyt wiele złego o niej nie powiem. Owszem, może trochę mniej wytrzymałe zawieszenie od niemieckich równolatków, za to prowadzenie pierwsza klasa. I dźwięk boxera serduszka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak trochę przewrotnie - wiesz jaka alfa najczęściej blokuje skrzyżowanie/przejazd tramwajowy lub inne "bezpieczne" miejsce?

147 Selespeed :-)

Dziś kolejną namierzyłem. Z odległości, z której nie można było odczytać wersji silnikowej zgadywałem, po raz kolejny trafnie zlosnik.gif

...i to mówię ja - szczęśliwy (bo już ex) posiadacz tego wdzięcznego skądinąd samochodu palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tak trochę przewrotnie - wiesz jaka alfa najczęściej blokuje skrzyżowanie/przejazd tramwajowy

> lub inne "bezpieczne" miejsce?

> 147 Selespeed :-)

> Dziś kolejną namierzyłem. Z odległości, z której nie można było odczytać wersji silnikowej

> zgadywałem, po raz kolejny trafnie

> ...i to mówię ja - szczęśliwy (bo już ex) posiadacz tego wdzięcznego skądinąd samochodu

Ale to rozumiem jest przypadlosc danego modelu , a jak cala reszta elektronia , korozja , zawieszenie trzeszczenie plastikow itp..... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tak trochę przewrotnie - wiesz jaka alfa najczęściej blokuje skrzyżowanie/przejazd tramwajowy

> lub inne "bezpieczne" miejsce?

> 147 Selespeed :-)

a wiesz jaka najczęściej stoi w serwisie z uszkodzonym rozrządem biglaugh.gif

ostatnio w aso na parkingu stała 147 (dłuższy czas) i tylko spytałem co się zepsuło , jak się dowiedziałem że pasek strzelił , to od razu zgadłem co to za silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to rozumiem jest przypadlosc danego modelu , a jak cala reszta elektronia , korozja ,

> zawieszenie trzeszczenie plastikow itp..... ?

Korozja nie występuje. Miałem tzw. serie praktycznie przedprodukcyjną (11.2000). Plastiki - generalnie zdecydowany postęp w stosunku do 145/146. Weź jednak pod uwagę, że pierwsze egz. mają 9-10 lat.

Ogólnie zawsze wydawała mi się delikatna, szczególnie w zetknięciu z dziurawymi drogami. Stosunkowo nieduża sztywność nadwozia. W wersjach 3d (a taką miałem) ciężkie drzwi wyglądały jak by niedługo miały odpadać.

Zawieszenie niedostosowane do polskich warunków, typowe zużycie górnych wahaczy + okresowo dolnych (2górne/1dolny), okresowo wyrabiały się drążki stabilizotora (przód/tył), elem.gum.-met. tylnych elementów wahaczy, trwałe amorki.

Zdecydowanie wolałem jeździć na 15" balonach niż na oryginalnych, cięzkich 17". Na 15" była "zwinniejsza", mniej trzeszczała itd. Choć optymalnie jeździła na 16".

W silnikach noPb mało trwała skrzynia, wydajność hamulców na "styk". Bardzo nietrwały końcowy tłumik w egz. przed FL'em.

Mój egz. cierpiał na problemy z klimatyzacją i ABS'em (naprawy gwarancyjne).

Silniki dizla praktycznie identyczne jak w całej gamie fiata - opinie znajdziesz na pokrewnych forach - ogólnie chwalone.

Ja posiadałem noPb (2.0 TS) i byłem z tego powodu bardzo zadowolony, uwielbiałem ten silnik, jego charakterystykę. Nigdy mnie nie zawiódł. Ale generalnie żeliwny TS ma zdecydowanie więcej przeciwników niż zwolenników.

Nie miałem do czynienia z wersja po FL'u. Albo inaczej - dostałem jako samochód zastępczy 2.0 TS w manualu. Na wstępie zepsuły mi się: regulacja wysokości fotela i zamek tylnych drzwi palacz.gif

...i na koniec:

z pewnością kupiłbym ponownie 147 ale tylko benzynę i to 1.6 105 KM 5d smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam ze ostatnio tak sobie ogladam na alledrogo te auta , a po przymairce w komisie urzeklo mnie jej wnetrze , mialem pod reka wypasiona wersje.

Na razie tak jak pisalem nie planuje kupic tego aluta , tylko pytam tak orientcyjnie.

Czyli rozumiem , ze jednak dosc sporo malych wkurzajacych usterek , i zeby nie bylo ze slaba trwalosc zawieszenia to napisze ze po prostu ulice nie przystosowane jeszcze do Alfy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko w JTD - usterkowość silnika każdy zna bo występuje: fiat, opel, saab

reszta to łaczniki stabilizatorów, piszczące wahacze, trudna wymiana żarówek przednich, tulje i gumy

elektryka jeśli jest w złym stanie świruje (czyt. zaśniedziałe styki, skrzynka bezpieczników)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a wiesz jaka najczęściej stoi w serwisie z uszkodzonym rozrządem

taka, którą ktoś jeździł do samego końca bez zawracania sobie głowy takimi drobiazgami zlosnik.gif

dobra, przyznaję to mogło się tylko fiatowskiemu TS'owi przydarzyć (bo "oryginały" są na łańcuchu smile.gif )

> ostatnio w aso na parkingu stała 147 (dłuższy czas) i tylko spytałem co się zepsuło , jak się

> dowiedziałem że pasek strzelił , to od razu zgadłem co to za silnik

przy problemach z EGR'em, a ostatnio także DPF'em - JTD/JTDm ma szanse niedługo swoją sławą dogonić TS'a cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taka, którą ktoś jeździł do samego końca bez zawracania sobie głowy takimi drobiazgami

> dobra, przyznaję to mogło się tylko fiatowskiemu TS'owi przydarzyć (bo "oryginały" są na łańcuchu

> )

> przy problemach z EGR'em, a ostatnio także DPF'em - JTD/JTDm ma szanse niedługo swoją sławą dogonić

> TS'a

ani z EGR ani z DPF nie miałem problemu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) zapychanie filtra jest zwyczajnie uciążliwe (a bywa też drogie jeśli nie mamy czasu po jego zapchaniu jeździć 100 kilometrów autostradzie w trybie do 2 krpm - doświadczyłem i powiem że to jest masakra)

b) przymusowe dopalanie robione w przypadku 159 bez jakiegokolweik ostrzeżenia kontrolką i możliwość jego przerwania a w konsekwencji pkt.1

c) w rozwinięciu pkt. 1+2+3 => cuda olejowe

Zresztą niepotrzebnie to piszę, bo doskonale o tym wiesz smile.gif

Nadzwyczajnie upierdliwe jest takie użytkowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a) zapychanie filtra jest zwyczajnie uciążliwe (a bywa też drogie jeśli nie mamy czasu po jego

> zapchaniu jeździć 100 kilometrów autostradzie w trybie do 2 krpm - doświadczyłem i powiem że

> to jest masakra)

Mi wystarcza nie więcej niż 15 kilometrów aby cykl się zakończył. Nie szukam do tego autostrady.

> b) przymusowe dopalanie robione w przypadku 159 bez jakiegokolweik ostrzeżenia kontrolką i

> możliwość jego przerwania a w konsekwencji pkt.1

Przerwane wypalanie włączy się jeszcze raz samo przy następnym uruchomieniu silnika.

Szkoda, że nie ma kontrolki ale wypalanie widać na wskaźniku doładowania bo na biegu jałowym wykazuje on ciśnienie.

> Nadzwyczajnie upierdliwe jest takie użytkowanie.

Jest upierdliwe, tak samo jak np. upierdliwe jest studzenie turbiny.

To nie są silniki dla wszystkich, nie ma się co łudzić.

Można się nie przejmować, ale nie ma też co potem psioczyć, że to wszystko razem jest awaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi wystarcza nie więcej niż 15 kilometrów aby cykl się zakończył. Nie szukam do tego autostrady.

Do tej pory też mi wystarczało aż do czasu gdy przez tydzień jeździłem tylko drogami podmiejskimi. Pech chciał, że miałem tego feralnego ranka ważne spotkanie a w międzyczasie dziecko do przedszkola. Po prostu dopadło mnie nagle i niespodziewanie jak ...rozwolnienie.

A wystarczyłoby zaprogramować ECU dy sygnalizowało stosownym komunikatem o możliwym w najbliższym czasie zapchaniu filtra albo coś w tym stylu.

> Przerwane wypalanie włączy się jeszcze raz samo przy następnym uruchomieniu silnika.

Zgoda. Ale jak jeździsz w mieście to przerwanego procesu wypalania można doświadczyć codziennie. Wg FiatECUScan mój DPF jest przymusowo wypalany średnio co 350 km (!) czyli prawie dwa razy na jedno tankowanie. A ja się potem dziwię, że spalanie mam jak ciężarówka a olej ma postać Kujawskiego.

> Jest upierdliwe, tak samo jak np. upierdliwe jest studzenie turbiny.

To jest dla mnie do zaakceptowania. Albo inaczej - upierdliwość w stosunku do DPF+EGR przyjmuję jako 5:1.

> To nie są silniki dla wszystkich, nie ma się co łudzić.

> Można się nie przejmować, ale nie ma też co potem psioczyć, że to wszystko razem jest awaryjne.

Marku, nie można zakazać kupować współczesnego dizla osobom których warunki zmuszają do pokonywania np. 50% swojego dystansu w warunkach odbiegających od zalecanych dla prawidłowego funkcjonowania diwajsów ekologicznych. Bo potencjalnie będzie miał z tego tytułu problemy.

Dla mnie takie rozwiązanie jest bardziej męczące niż pilnowanie właściwego poziomu oleju w TS'ie czy pamiętanie o skróceniu czasookresu wymiany rozrządu.

Jako podsumowanie;

nie, nie jestem malkontentem. Tylko pisanie o tym że współczesny dizel jest kompletnie bezobsługowy (czyt. najwspanialszy na świecie) nie jest prawdą obiektywną. A nie wspomniało się jeszcze o turbinach, dwumasach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Marku, nie można zakazać kupować współczesnego dizla osobom których warunki zmuszają do pokonywania

> np. 50% swojego dystansu w warunkach odbiegających od zalecanych dla prawidłowego

> funkcjonowania diwajsów ekologicznych.

Nie można zakazać, ale należy podać pełną informację o wymaganiach (!) silnika. Nie bronię małej poręczności DPFa,

ale jego bezobsługowość ma po prostu swoją cenę.

A zabawa w ekologię to wogóle upierdliwe zajęcie: od sortowania śmieci w domu do cackania się z DPFem wink.gif

Fiat zmodyfikował nieco oprogramowanie DPFa i w obecnie produkowanych silnikach wyświetla się ikona filtra podczas wypalania.

Dobre tyle, chociaż rzeczywiście przydałaby się opcja przyspieszenia wypalania wtedy kiedy człowiek ma na to chwilę wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> FiatECUScan mój DPF jest przymusowo wypalany średnio co 350 km (!) czyli prawie dwa razy na

> jedno tankowanie. A ja się potem dziwię, że spalanie mam jak ciężarówka a olej ma postać

Wczoraj sprawdzałem przez FIatEcuScan jak to wygląda u mnie, średnia z pięciu ostatnich wypaleń to ponad 1000km, codziennie jeżdżę po mieście, do pracy mam 20km, czasami trafi się trasa. Czyli twoje 350km to faktycznie yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...

> Watek zalozylem z ciekaowsci , nie planuje teraz zakupu auta , ale chce wiedziec moze troche tak na

> przyszlosc czy macie jakies doswiadczenie z tymze pojazdem.

Podnosze watek bo moze za rok dwa zmienie auto a lubie wiedziec sporo wczesniej co nieco o samochodzie ktory mi sie podoba a mam sie z zamiarem kupna alfy romeo 147 ,5D ,i tutaj mysle czy diesel czy benzyna jazda glownie krotkie odcinki od 4 do 15-30km za miastem.Z tego co doradzaja to na krotkie odcinki lepiej benzyna. . Na auto planuje wydac okolo 15tys wiec pewnie bedzie to cos z rocznikow 2003-2004.

Prosze o informacje na co w szczegolnosci zwrocic trzeba uwage w tych autach podczas kupna

Bede wdzieczny za informacje. Nie wiem co ale te samochody maja cos w sobie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.