Markin Napisano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 Pytanie brzmi: jak? Auto będzie służyło do codziennych dojazdów do pracy (~60km w jedną stronę) i muszę przeszkolić przyszłego użyszkodnika jak ma jeździć, żeby niewiele ta jazda kosztowała. Czy klimatyzacja ma znaczący wlyw na wzrost spalania? Jak mają się dwumasy, turbiny, przepływki i inne newralgiczne rzeczy we współczesnych dieslach w Pandzie MJ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 > Pytanie brzmi: jak? normalnie, bez pałowania > Auto będzie służyło do codziennych dojazdów do pracy (~60km w jedną stronę) i muszę przeszkolić > przyszłego użyszkodnika jak ma jeździć, żeby niewiele ta jazda kosztowała. > Czy klimatyzacja ma znaczący wlyw na wzrost spalania? na pewno ma, choć spalanie na trasie, z prędkościami autostradowymi z klimą FULLAUTO oraz z włączonymi wszystkimi odbiornikami prądu, na poziomie 4.7 to chyba nie jest jakaś tragedia > Jak mają się dwumasy, turbiny, przepływki i inne newralgiczne rzeczy we współczesnych dieslach w > Pandzie MJ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markin Napisano 7 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 > normalnie, bez pałowania A jaki jest zakres obrótów = "bez pałowania"? Tak cirka ebałt? Przy jakich obrotach rusza turbina? > na pewno ma, choć spalanie na trasie, z prędkościami autostradowymi z klimą FULLAUTO oraz z > włączonymi wszystkimi odbiornikami prądu, na poziomie 4.7 to chyba nie jest jakaś tragedia > > Pandzie MJ? Tragedia w sumie nie ale i tak bez rewelacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 > A jaki jest zakres obrótów = "bez pałowania"? Tak cirka ebałt? powiedzmy do 3000 +jeżdżenie glową > Przy jakich obrotach rusza turbina? > Tragedia w sumie nie ale i tak bez rewelacji nie wiem nie znam sie, pralka na kołach załadowana z 4 os i predkości autostradowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mik Napisano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 ja tam zmieniam biegi przy 2000obr. i spalanie wychodzi 4,6-4,7l. 90% miasto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michaelMPI Napisano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 Turbina wstaje od 1500 a świszczy od 2000. Auto najmniej pali przy 1750 obr/min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 > Przy jakich obrotach rusza turbina? Turbina kręci się cały czas gdy pracuje silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 Jak dojazd do pracy trasą to pomykać sobie spokojnie 90km/h a spalanie będzie ~4l/100km. No i zmieniać biegi tak żeby po zmianie było na obrotomierzu ~2000rpm, przyspieszyć szybko do żądanej prędkości i zapiąć najwyższy bieg. Bawiłem się kiedyś w taką jazdę Puntem II z tym silnikiem i spalanie było 4,2l/100km. Panda jest ciut lżejsza więc 4l są wg mnie do uzyskania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirx Napisano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2010 > Panda jest ciut lżejsza więc 4l są wg mnie do uzyskania A nawet ciut mniej Po ostatnim tankowaniu, spalanie wyszło na poziomie 3,8l. Fakt, że trochę się starałem, ale tylko trochę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emem Napisano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2010 > A nawet ciut mniej Po ostatnim tankowaniu, spalanie wyszło na poziomie 3,8l. Fakt, że trochę się > starałem, ale tylko trochę. Jak się to robi? Bo ja (miasto+autostrada) jeżdżę na poziomie 5,0. Rekord dwa baki temu było 4,7l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirx Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 > Jak się to robi? Bo ja (miasto+autostrada) jeżdżę na poziomie 5,0. Rekord dwa baki temu było 4,7l. Nie jeździ się autostradą, bo tam są warunki do mocnego deptania . Poza tym, moim skromnym zdaniem, musisz podjąć decyzję, co wolisz: normalną jazdę, czy oszczędną. Tego nie da się pogodzić. Ja np. wolę nie sprawdzać jakie najniższe spalanie mógłbym uzyskać. Ciekawość ma swoje granice , dlatego wyżej napisałem, że starałem się tylko troszeczkę(i więcej nie będę). Wyżej Tomekk napisał, że obroty nie powinny przekroczyć 3000, moim zdaniem 2500 to jest absolutne maksimum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.