Skocz do zawartości

Jeździmy oszczędnie multijetem


Markin

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie brzmi: jak?

Auto będzie służyło do codziennych dojazdów do pracy (~60km w jedną stronę) i muszę przeszkolić przyszłego użyszkodnika jak ma jeździć, żeby niewiele ta jazda kosztowała.

Czy klimatyzacja ma znaczący wlyw na wzrost spalania?

Jak mają się dwumasy, turbiny, przepływki i inne newralgiczne rzeczy we współczesnych dieslach w Pandzie MJ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie brzmi: jak?

normalnie, bez pałowania

> Auto będzie służyło do codziennych dojazdów do pracy (~60km w jedną stronę) i muszę przeszkolić

> przyszłego użyszkodnika jak ma jeździć, żeby niewiele ta jazda kosztowała.

> Czy klimatyzacja ma znaczący wlyw na wzrost spalania?

na pewno ma, choć spalanie na trasie, z prędkościami autostradowymi z klimą FULLAUTO zlosnik.gif oraz z włączonymi wszystkimi odbiornikami prądu, na poziomie 4.7 to chyba nie jest jakaś tragedia

> Jak mają się dwumasy, turbiny, przepływki i inne newralgiczne rzeczy we współczesnych dieslach w

> Pandzie MJ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> normalnie, bez pałowania

A jaki jest zakres obrótów = "bez pałowania"? Tak cirka ebałt?

Przy jakich obrotach rusza turbina?

> na pewno ma, choć spalanie na trasie, z prędkościami autostradowymi z klimą FULLAUTO oraz z

> włączonymi wszystkimi odbiornikami prądu, na poziomie 4.7 to chyba nie jest jakaś tragedia

> > Pandzie MJ?

Tragedia w sumie nie ale i tak bez rewelacji grinser006.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaki jest zakres obrótów = "bez pałowania"? Tak cirka ebałt?

powiedzmy do 3000 +jeżdżenie glową

> Przy jakich obrotach rusza turbina?

> Tragedia w sumie nie ale i tak bez rewelacji

nie wiem nie znam sie, pralka na kołach załadowana z 4 os i predkości autostradowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dojazd do pracy trasą to pomykać sobie spokojnie 90km/h a spalanie będzie ~4l/100km. No i zmieniać biegi tak żeby po zmianie było na obrotomierzu ~2000rpm, przyspieszyć szybko do żądanej prędkości i zapiąć najwyższy bieg. Bawiłem się kiedyś w taką jazdę Puntem II z tym silnikiem i spalanie było 4,2l/100km. Panda jest ciut lżejsza więc 4l są wg mnie do uzyskania ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nawet ciut mniej Po ostatnim tankowaniu, spalanie wyszło na poziomie 3,8l. Fakt, że trochę się

> starałem, ale tylko trochę.

Jak się to robi? Bo ja (miasto+autostrada) jeżdżę na poziomie 5,0. Rekord dwa baki temu było 4,7l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak się to robi? Bo ja (miasto+autostrada) jeżdżę na poziomie 5,0. Rekord dwa baki temu było 4,7l.

Nie jeździ się autostradą, bo tam są warunki do mocnego deptania spineyes.gif. Poza tym, moim skromnym zdaniem, musisz podjąć decyzję, co wolisz: normalną jazdę, czy oszczędną. Tego nie da się pogodzić. Ja np. wolę nie sprawdzać jakie najniższe spalanie mógłbym uzyskać. Ciekawość ma swoje granice smile.gif, dlatego wyżej napisałem, że starałem się tylko troszeczkę(i więcej nie będę). Wyżej Tomekk napisał, że obroty nie powinny przekroczyć 3000, moim zdaniem 2500 to jest absolutne maksimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.