djinsekt Napisano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 Witam.Jestem posiadaczem uniaka od początku lipca.Po zakupie wymieniłem filtr powietrza,kable zapłonowe + świece.W max po zakupie było 120-130.Problemów ze zbieraniem do setki nie było.Obecnie v-max to 100-105 km/h,wolno się rozpędza tak do 70 wzwyz.Czy wina moze byc olej,ktory jest czarny a ja zbieram sie do wymiany.Dodam,że silnik pracuje pod kompem Bosha-rocznik auta to 1998. Dodam jeszcze,że czasem są problemy z odpaleniem auta na benzynce i trzeba kompa restartować przez odłączanie zasilania.Jeszcze mam takie pytanko-czy komp steruje też wtryskiem od gazu.Wcześniej na gazie chodził gorzej niż na benzyce.Teraz to już nie odczuwa się żadnej różnicy. Prosiłbym o pomoc co sprawdzić da się samemu,czy może będzie trzeba gdzieś na przepatrzenie podjechać?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 u mnie takie objawy dawał zapchany wydech (v max 90kmh) po wybebeszeniu ostatniego tłumika wróciło wszystko do normy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi122 Napisano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 Jaki silnik? Ile przejechane? Ogólnie predkość nie zalezy od oleju. Możesz mieć zapchany katalizator, wydech, moze silnik sie kończyć a może hamulce trzymają. Hamulce sprawdzisz dość prosto. Przejedz z 5 km starając sie nie hamować predkością powiedzmy 70-80 km/h i potem delikatnie zatrzymaj sie i sprawdz czy felgi są ciepłe, gorące czy bardzo gorące. Jak gorące lub bardzo gorące to pewnie hamulce trzymają a jak tylko ciepłe to raczej nie. Sprawdz obie strony szczególnie przód. Tył raczej żadko trzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djinsekt Napisano 16 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 Z tymi hamulcami to mówił mi pewien unofan.Wziąłem zakreciłem kołem i tylko raz się zakręciło.Zdjąłem felgę i zakręciłem tarczą-klocek tak jakby dociskał i nie odbijał.Chyba tak nie powinno być.Sprawdzałem tylko na przedniej po stronie kierowcy... Silnik 1.0,przebieg-licznik był wymieniany-obecnie 270.000 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 nie, tak nie powinno być... kółko powinno wykonać kilka obrotów... czyli masz odpowiedź... hamulce Cię trzymają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 > nie, tak nie powinno być... kółko powinno wykonać kilka obrotów... taa? przednie koło? no patrz: moje bez klocków nie zrobi kilku obrotów, albo ja jestem tak słaby... co do tyłu to spoko: nie wie, kiedy się zatrzymać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 no to patrz... u mnie spokojnie przód wykonuje kilka obrotów pomimo iż w którymś momencie delikatnie klocki ocierają... a tył to nawet nie wie kiedy się zatrzymać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djinsekt Napisano 16 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 > nie, tak nie powinno być... kółko powinno wykonać kilka obrotów... czyli masz odpowiedź... hamulce > Cię trzymają Muszę jeszcze ten test z przejechaniem dłuższej trasy wykonać.Wiem,że powodów może być wiele.Czy tym,że wolno się zbiera i nie ma jakiś wielkich osiągów może być też komp od wtrysku?!Jak pisałem są problemy czasem z odpaleniem na benzynce.Czy komp też dopowiada za "dozowanie" gazu?! Chciałbym zrobić,żeby autko jeździło-wtedy opłaci mi się dołożyć serca i pieniędzy,żeby blachę wypucować i jeździć nim jeszcze bardzo długo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 Komp benzynowy nei ma nic do gazu. Złe odpalanie na benzynie jest pewnie spowodowane złą emulacją sondy podczas pracy na gazie. A tak bardziej łopatologicznie to podczas pracy na gazie komp od benzyny dostaje oszukany sygnał zamiast z sondy lambda to z kompa gazowego. I teraz jeśli komp gazowy jest źle ustawiony i sygnał który ma oszukiwać nie jest odpowiedni, wtedy komp od benzyny po dostaniu nie takiego jak trzeba sygnału przestawia sobie mapę wtrysku benzyny ( mapa się rozjeżdża) no i efektem są problemy z pracą na benzynie (trudne odpalanie, szarpanie, czkawka, brak mocy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djinsekt Napisano 17 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 Na benzynie to jest jak mówiłem.Po wizycie u gazownika jakiś czas temu pali na dotyk na gazie.Tutaj kolega napisał,żeby się o wydech i jego przeczyszczenie pokusić.Jak to wykonać.Dodam,że przy wlocie do przelotki[tej dużej bańki] tłumnika od strony wlotu zrobiła mi się najprędzej dziura bo leci powietrze spod podwozia... Może jednak jest od zapchany?!Czasem przy ruszaniu mam tak,np. spod świateł,że lubi sobie pierdnąć tak jakby siły nie miał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skay Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 > no to patrz... u mnie spokojnie przód wykonuje kilka obrotów pomimo iż w którymś momencie > delikatnie klocki ocierają... a tył to nawet nie wie kiedy się zatrzymać No chyba nie? Wg mnie to jeszcze skrzynia trzymie. Więc jak zrobi jeden obrót bez koła to jest git. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ortes Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 A skąd jest kolega? Może to pomóc czasami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 zawsze na luzie sprawdzam... i wychodzi kilka... czyżbym miał mniejszy niż Ty opór na skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skay Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 > zawsze na luzie sprawdzam... i wychodzi kilka... czyżbym miał mniejszy niż Ty opór na skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 > zawsze na luzie sprawdzam... i wychodzi kilka... czyżbym miał mniejszy niż Ty opór na skrzyni Skay pisał ze bez koła - czyli sama tarcza - wtedy to faktycznie jak po pokręceniu ręką zrobi jeden obrót to jest dobrze. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djinsekt Napisano 24 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 Popatrzyłem jak mi mówiliście i raczej to nie hampelki bo się nie grzeją.Zauważyłem,że jak teraz mi się ten wywiew w przeplotce tłumnika zrobił to ma problem z ruszaniem bo lubi sobie tak pierdnąć jak ruszam z miejsca.Natomiast poprawiło mu się rozpędzanie. Czy normalne jest to,że jak wcisnę pedał gazu tak powyżej 70 km/h bardziej w podłogę to zaczyna buczeć i nie ma siły się rozbujać!? Natomiast jak dodam gazu z głową i odpowiednim wyczuciem to ropędza się całkowicie inaczej,że aż miło jechać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ortes Napisano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 Nie normalne. Moge Ci tłumik końcowy sprzedać, to Ci odetka wydech :D:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djinsekt Napisano 30 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 Witajcie.Zrobiłem tak jak poradził mi kolega z ukp.Wykręciłem z rury tą śrubę co jest przed katalizatorem.Chodzi dosyć głośno ale auto ma kopa takiego jak na początku jak go tylko zakupiłem.Teraz pytanie-czy się pieski nie przyczepią bo muszę tak pojeździć aż do czasu jak będę miał wolne to sobie na przespawanie pójdę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.