Skocz do zawartości

Problem z rozpędzeniem się i mały V-Max


djinsekt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Jestem posiadaczem uniaka od początku lipca.Po zakupie wymieniłem filtr powietrza,kable zapłonowe + świece.W max po zakupie było 120-130.Problemów ze zbieraniem do setki nie było.Obecnie v-max to 100-105 km/h,wolno się rozpędza tak do 70 wzwyz.Czy wina moze byc olej,ktory jest czarny a ja zbieram sie do wymiany.Dodam,że silnik pracuje pod kompem Bosha-rocznik auta to 1998.

Dodam jeszcze,że czasem są problemy z odpaleniem auta na benzynce i trzeba kompa restartować przez odłączanie zasilania.Jeszcze mam takie pytanko-czy komp steruje też wtryskiem od gazu.Wcześniej na gazie chodził gorzej niż na benzyce.Teraz to już nie odczuwa się żadnej różnicy.

Prosiłbym o pomoc co sprawdzić da się samemu,czy może będzie trzeba gdzieś na przepatrzenie podjechać?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki silnik? Ile przejechane?

Ogólnie predkość nie zalezy od oleju.

Możesz mieć zapchany katalizator, wydech, moze silnik sie kończyć a może hamulce trzymają.

Hamulce sprawdzisz dość prosto. Przejedz z 5 km starając sie nie hamować predkością powiedzmy 70-80 km/h i potem delikatnie zatrzymaj sie i sprawdz czy felgi są ciepłe, gorące czy bardzo gorące. Jak gorące lub bardzo gorące to pewnie hamulce trzymają a jak tylko ciepłe to raczej nie. Sprawdz obie strony szczególnie przód. Tył raczej żadko trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi hamulcami to mówił mi pewien unofan.Wziąłem zakreciłem kołem i tylko raz się zakręciło.Zdjąłem felgę i zakręciłem tarczą-klocek tak jakby dociskał i nie odbijał.Chyba tak nie powinno być.Sprawdzałem tylko na przedniej po stronie kierowcy...

Silnik 1.0,przebieg-licznik był wymieniany-obecnie 270.000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to patrz... u mnie spokojnie przód wykonuje kilka obrotów pomimo iż w którymś momencie delikatnie klocki ocierają... a tył to nawet nie wie kiedy się zatrzymać zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, tak nie powinno być... kółko powinno wykonać kilka obrotów... czyli masz odpowiedź... hamulce

> Cię trzymają

Muszę jeszcze ten test z przejechaniem dłuższej trasy wykonać.Wiem,że powodów może być wiele.Czy tym,że wolno się zbiera i nie ma jakiś wielkich osiągów może być też komp od wtrysku?!Jak pisałem są problemy czasem z odpaleniem na benzynce.Czy komp też dopowiada za "dozowanie" gazu?!

Chciałbym zrobić,żeby autko jeździło-wtedy opłaci mi się dołożyć serca i pieniędzy,żeby blachę wypucować i jeździć nim jeszcze bardzo długo. crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komp benzynowy nei ma nic do gazu. Złe odpalanie na benzynie jest pewnie spowodowane złą emulacją sondy podczas pracy na gazie.

A tak bardziej łopatologicznie to podczas pracy na gazie komp od benzyny dostaje oszukany sygnał zamiast z sondy lambda to z kompa gazowego. I teraz jeśli komp gazowy jest źle ustawiony i sygnał który ma oszukiwać nie jest odpowiedni, wtedy komp od benzyny po dostaniu nie takiego jak trzeba sygnału przestawia sobie mapę wtrysku benzyny ( mapa się rozjeżdża) no i efektem są problemy z pracą na benzynie (trudne odpalanie, szarpanie, czkawka, brak mocy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na benzynie to jest jak mówiłem.Po wizycie u gazownika jakiś czas temu pali na dotyk na gazie.Tutaj kolega napisał,żeby się o wydech i jego przeczyszczenie pokusić.Jak to wykonać.Dodam,że przy wlocie do przelotki[tej dużej bańki] tłumnika od strony wlotu zrobiła mi się najprędzej dziura bo leci powietrze spod podwozia...

Może jednak jest od zapchany?!Czasem przy ruszaniu mam tak,np. spod świateł,że lubi sobie pierdnąć tak jakby siły nie miał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to patrz... u mnie spokojnie przód wykonuje kilka obrotów pomimo iż w którymś momencie

> delikatnie klocki ocierają... a tył to nawet nie wie kiedy się zatrzymać

No chyba nie? Wg mnie to jeszcze skrzynia trzymie.

Więc jak zrobi jeden obrót bez koła to jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zawsze na luzie sprawdzam... i wychodzi kilka... czyżbym miał mniejszy niż Ty opór na skrzyni

Skay pisał ze bez koła - czyli sama tarcza - wtedy to faktycznie jak po pokręceniu ręką zrobi jeden obrót to jest dobrze.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzyłem jak mi mówiliście i raczej to nie hampelki bo się nie grzeją.Zauważyłem,że jak teraz mi się ten wywiew w przeplotce tłumnika zrobił to ma problem z ruszaniem bo lubi sobie tak pierdnąć jak ruszam z miejsca.Natomiast poprawiło mu się rozpędzanie.

Czy normalne jest to,że jak wcisnę pedał gazu tak powyżej 70 km/h bardziej w podłogę to zaczyna buczeć i nie ma siły się rozbujać!? Natomiast jak dodam gazu z głową i odpowiednim wyczuciem to ropędza się całkowicie inaczej,że aż miło jechać. icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.Zrobiłem tak jak poradził mi kolega z ukp.Wykręciłem z rury tą śrubę co jest przed katalizatorem.Chodzi dosyć głośno ale auto ma kopa takiego jak na początku jak go tylko zakupiłem.Teraz pytanie-czy się pieski nie przyczepią bo muszę tak pojeździć aż do czasu jak będę miał wolne to sobie na przespawanie pójdę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.