leszeksz2 Napisano 9 Września 2010 Udostępnij Napisano 9 Września 2010 Witam. Zbliża mi się wymiana oleju i filtrów. Jeżdżę na LPG mam pytanie: czy filtr benzyny wymieniać razem z innymi czy można przedłużyć okres wymiany tego filtra? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 9 Września 2010 Udostępnij Napisano 9 Września 2010 > Witam. > Zbliża mi się wymiana oleju i filtrów. Jeżdżę na LPG mam pytanie: czy filtr benzyny wymieniać razem > z innymi czy można przedłużyć okres wymiany tego filtra? > Pozdrawiam. Teoretycznie przepływa przez niego mniej "brudnej" benzyny niż przy jeździe na NoPb, ale jednak cały czas pracuje. Koszt nie jest jakiś tam wielki, ja wymieniałem zawsze co 2 lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasak Napisano 9 Września 2010 Udostępnij Napisano 9 Września 2010 ja wymieniłem gdy auto miało 18 lat (200tyś przebiegu) kupiłem 9 latka (100 tyś) więc jeśli ktoś wymienił przed sprzedażą (w co wątpię) to filtr paliwa miał miń 9lat. Jak go mechanik wyciągną to musiał jeszcze odciąć jakieś 30cm węża doprowadzającego paliwo do filtra bo był tak zapchany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszeksz2 Napisano 9 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2010 > Teoretycznie przepływa przez niego mniej "brudnej" benzyny niż przy jeździe na NoPb, ale jednak > cały czas pracuje. > Koszt nie jest jakiś tam wielki, ja wymieniałem zawsze co 2 lata A ile pokonujesz w ciągu tych dwóch lat? Tak sobie myślałem aby przedłużyć tę wymianę do 40 - 45 tys. km. Co do pracy pompy paliwa to mam zamontowany "ręczny" wyłącznik pompy. Wyłączam go gdy jadę w trasę. Czyli przez filtr przepływa jeszcze mniej benzyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 10 Września 2010 Udostępnij Napisano 10 Września 2010 > A ile pokonujesz w ciągu tych dwóch lat? Robiłem ok 15 000 rocznie, czyli jakieś 30 tysi > Tak sobie myślałem aby przedłużyć tę wymianę do 40 - 45 tys. km. > Co do pracy pompy paliwa to mam zamontowany "ręczny" wyłącznik pompy. Wyłączam go gdy jadę w trasę. > Czyli przez filtr przepływa jeszcze mniej benzyny. Jeżeli tych tras masz sporo, a nie jedna od przypadku to rzeczywiście filtr pracuje mniej. Ale czy są to aż takie pieniądze..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 11 Września 2010 Udostępnij Napisano 11 Września 2010 > Co do pracy pompy paliwa to mam zamontowany "ręczny" wyłącznik pompy. Wyłączam go gdy jadę w trasę. A nie myślałeś o zautomatyzowaniu sobie tego procesu wydając lub nie (o ile masz w domu odpowiedni przekaźnik) nie więcej niż 10zł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszeksz2 Napisano 11 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2010 >Robiłem ok 15 000 rocznie, czyli jakieś 30 tysi Czyli wymieniałeś tak jak ja. Tak też jest w instrukcji obsługi. > A nie myślałeś o zautomatyzowaniu sobie tego procesu wydając lub nie (o ile masz w domu odpowiedni > przekaźnik) nie więcej niż 10zł? Owszem że myślałem, bo to nie problem podłączyć, ale muszę do tego przekaźnika dorobić jakiś układ czasowy ponieważ inaczej mi zgaśnie. Samo podpięcie przekaźnika pod elektrozawór reduktora do końca się u mnie nie sprawdzi. Wygląda to tak: Odpalam na benzynie, jadę , jeżeli silnik osiągnie temperaturę i ma odpowiednie obroty otwiera się "zawór reduktora" i dopiero po 3 sek. jadę już na gazie. Ale jeżeli otworzy się tylko "zawór reduktora" a nie osiągnę odpowiednich obrotów (np. jazda w korku) dalej pracuje na benzynie. Widać to na przełączniku instalacji gazowej. Dioda od załączenia gazu się świeci, ale diody od poziomu gazu migają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 11 Września 2010 Udostępnij Napisano 11 Września 2010 Dziwnie jakoś masz, to znaczy, ze w tym korku zarówno pracuje na gazie i benzynie? Coś nie do końca mi tu pasuje albo się nie znam. Miałem saaba z gazem, silnik zaturbiony plus instalacja gazowa. Przekaźnik rozłączający podpięty do zaworu gazu, zawur puszcza gaz w tym samym momencie przekaźnik rozłącza pompę paliwa i wszystko gitara, nawet czuć tego nie było po pracy silnika. tylko widać było diodach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszeksz2 Napisano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2010 Dziś to sprawdziłem i najpierw otwiera zawór reduktora a po tych 3 sek. załączają się wtryskiwacze. Bo jeżeli wyłączę pompę paliwa w czasie migania diod na wskaźniku gazu to zgaśnie. Czyli pracuje na jednym paliwie a nie na dwóch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.