Skocz do zawartości

Jeep Grand Cherokee 2,7 CRD WJ - jak to jeździ w terenie


JacWeg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czasami ujeżdżam Terrano II z silnikiem 3 litrowym, ale to autko sobie nie radzi jak wjedzie w błotko dwoma kołami - już go dwa razy musiałem wyciągać przy wyjeździe z podwórka frown.gif

Dla siebie chciałbym kupić jakiegoś wygodnego terenowca z blokadą mostów (lub prawie z blokadą) i po dłuższych oględzinach wybór padł na Jeep'a z silnikiem 2,7 CRD WJ - rocznik około 2004-2003 (Patrol odpadł ze względu na szerokość, LandCruiser ze względu na cenę, a Pajero zbyt miastowe się wydaje np plastikowe chlapacze zintegrowane ze zderzakami)

Czy ten Jeep poradzi sobie z wyjazdem z terenu przy uślizgu jednego lub dwóch kół? Jak się mają terenowe właściwości napędu w porównaniu do Patrola, LandCruisera, czy Pajero?

Nie planuję rajdów Offroadowych, tylko chciałbym dojechać do działki w górach leśną drogą, bez względu na to czy jest po deszczu, czy też leży trochę śniegu. No i czasami pojeździć po działce o nachyleniu stoku 27stopni.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie planuję rajdów Offroadowych, tylko chciałbym dojechać do działki w górach leśną drogą, bez

> względu na to czy jest po deszczu, czy też leży trochę śniegu. No i czasami pojeździć po

> działce o nachyleniu stoku 27stopni.

Do takich celow Wj spokojnie ci wystarczy i bedziesz zadowolony.

Pamietaj ze nie ma fabrycznych WJ z blokada...sa jakies LSD ale w uzywanych autach beda raczej padniete lub padna lada dzien.

Jesli chcesz dokladniejsze info zajzyj na jeep.org.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chcę być złośliwy, ale chłopaki w samurajcach chyba tą przejażdżkę na samym tyle zrobili

dla nich było kilka trudniejszych podjazdów gdzie inni się nie zapuszczali oraz pod wieczór wjazd na tor przygotowany dla takich zmotek, chociaż przyznam ,że ni męczyły się za mocno ok.gif

PS na fotkach tego nie widać ale naprawdę polecam przejazd z kolegą Romkiem "Romski"z forum z Jeep.org.pl po Wiśle (ma firmę co organizuje takie wypady) adrenalina naprawdę miejscami skakała mi na maxa ok.gif

l_5f6aecfed0f34f4cb92183019eb4f1b5.jpg

l_c7034fa022a04016a541a3fddf6decde.jpg

l_af5fbc4929214c66a794ac0336274da8.jpg

Na ostatnim zdjęciu błoto gdzie tylko Zmota prowadzącego przejechała o własnych siłach (samochód z przodu drugi ciągnięty na kinetyku icon_eek.gif

Pozatym nie ma się co obrażać ja nie mam WuJota tylko ZaJkę 5,2 litera ale puki co to bym tam nie wjechał (lift 2" i opony AT) kupie MT i zaczynam niszczyć woza serduszka.gifpub2.gif

A i w tym wszystkim o to chodzi co by albo przejechać albo się wkleić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Grunt że Ci się podobało, szkoda tylko, że wpadłeś w poJeepa

oj podobało strasznie pierwsza taka impreza widziana od środka devil.gif

A czemu szkoda ,że Jeep??

Dla mnie auto które spełnia 100% wymagań w środku kupa miejsca i wygodne na budowę nie szkoda tym wjechać i nie czuje już stresu ,że się wkleję czy coś urwę, a dla funu można lekko zmotać i będzie robić ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie w tym sęk, że jak zaczniesz na prawdę jeździć to zacznie się wtedy urywanie. Jak to

> mówią, wszystkie drogi prowadzą do patrola

to wiem ale jak będzie mnie stać na zabawkę tylko w teren + lawetę bo patrola jak motać to tak co by po suficie jeździł food.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie jestem do konca pewny czy to wystarczy...

> a stoje wlasnie przed dylematem XJ czy GR I Y60...

A czego oczekujesz od auta?? Bo siedziałem w XJ i przyznam jak na Jeep'a rozczarowałem się miejscem w środku (jak w zwykłej osobówce) Nie sądziłem ,że to auto bez motania może robić w terenie.... W ten weekend był gość XJ'tem serią totalną na oponach szosowych , przejechał całą trasę (bez błota) i nie potrzebował pomocy i zmieniłem swoje zdanie na ten temat jak bym chciał mieć auto tylko do jazdy w teren brał bym XJ'ta(najlepiej z reduktorem 231 food.gif) ,sam w sobie robi+ duuuuuuży dostęp do części do motania. Jednak ja oczekiwałem od autka ,że będę mógł w nim się spokojnie rozłożyć jak mi wygodnie+ załadować ile się da dlatego wybrałem ZJ'ta ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fakt ,że nie 2,7 tylko 4,7 ale prócz kół i liftu 2 " seryjna seria

> tak sobie w ten weekend radził w terenie

> jeździliśmy z takimi zmotami

> I nie zostawał w tyle

> Reduktor 249 O.D i zero blokad

Po kupnie opony na pewno będę zmieniał na bardziej terenowe - te auta z ogłoszeń mają przeważnie opony szosowe. Liftu nie planuję, przynajmniej na razie.

A co do silnika, benzyna bez gazu w tym aucie to nieporozumienie w naszym kraju. A z kolei gaz to brak bagażnika, lub częste tankowanie, jak mała butla będzie schowana w kole zapasowym. A bagażnik jest potrzebny dla psa. Tak więc padł wybór na diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mógł w nim się spokojnie rozłożyć jak mi wygodnie+ załadować ile się da dlatego wybrałem ZJ'ta

Tak mała ilość miejsca w ZJ dla pasażerów mnie dobija. Trzeba na maxa fotel do przodu przesunąć żeby syn mógł z tyłu w foteliku siedzieć. Niestety ilością miejsca Frontera biła na głowę ZJ crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak mała ilość miejsca w ZJ dla pasażerów mnie dobija. Trzeba na maxa fotel do przodu przesunąć

> żeby syn mógł z tyłu w foteliku siedzieć. Niestety ilością miejsca Frontera biła na głowę ZJ

Mnie to lotto auto kupuje dla siebie i mi ma być wygodnie , pewnie w przypadku takim jak ty czyli + junior patrzył bym na to ok.gifale puki co mam mieć kupe miejsca z przodu ok.gif

inna spraw ja mam 178cm i jestem normalnej budowy ciała i robiąc sprawdzian miejsca w Zj mnie cieszyło smile.gif tz w przodu ustawiam fotek tak żeby mi było wygodnie i przesiadam się do tyłu a tam o dziwo też było mi wygodnie icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po kupnie opony na pewno będę zmieniał na bardziej terenowe - te auta z ogłoszeń mają przeważnie

> opony szosowe. Liftu nie planuję, przynajmniej na razie.

> A co do silnika, benzyna bez gazu w tym aucie to nieporozumienie w naszym kraju. A z kolei gaz to

> brak bagażnika, lub częste tankowanie, jak mała butla będzie schowana w kole zapasowym. A

> bagażnik jest potrzebny dla psa. Tak więc padł wybór na diesla.

Nie dam sobie ręki uciąć ale nie wiem czy w XJ jest wnęka na koło zapasowe (w ZJ nie ma) więc butla musi być w bagażniku ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chce auto w teren (nie jakis mega ciezki)

> auto ma mi sprawiac radosc...

> bedzie to tez auto do codziennej jazdy...

> nie musi byc duze w srodku...napewno nie pojade tym z rodzina nawakacje...

> od tego mam Omege kombi...

To kup patrola zlosnik.gif Lepiej wcześniej niż później zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Posiadam WJ 2.7 crd od jakiegoś czasu i muszę przyznać, że samochodzik robi w terenie. Ten model WJ już w serii posiada lift 1 bądź 1,5 cala. Co prawda nie topiłem go po klamki ale bez problemu wychodzi z błota. Nie wiem jak inne ale mój posiada QD czyli stały napęd 4x4. Fajna zabawka w lekki teren i do kościoła. Do tego na jeep.org pokazują się już zmotane auta tego typu i coraz większy asortyment zamienników w ciężki teren (zdeżaki, zawiecha, snorkele itp). Co do napraw to dostęp do pełnego asortymentu części jak nie w jeepie to w MB bo to mercedes opakowany jeepem. Zatem dobre oponki AT i można szaleć. Na marginesie dodam, że 2.7 crd ma wyjątkową ASB i trzeba lać odpowiednie oleje - żaden tam ATF tylko te, które mają aprobatę MB 236.10, 12, 14.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten model

> WJ już w serii posiada lift 1 bądź 1,5 cala

pierwsze słyszę żeby seryjny WJ posiadał lift hmm.gif

> mój posiada QD czyli stały napęd 4x4.

niby stały ale działający przez wiskozę, czyli głównie

> 2.7 crd ma

> wyjątkową ASB i trzeba lać odpowiednie oleje - żaden tam ATF tylko te, które mają aprobatę MB

> 236.10, 12, 14.

ASB w sensie automatyczna skrzynia biegów

niektórzy leją atf4+ i jeżdżą, cześć oryginalny merca a cześć shell'a 3403

niektóre warsztaty nie rozróżniają skrzyni biegów benzyna/diesel i leją to samo

ale tam faktycznie powinno się oryginał od merca lać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Posiadam WJ 2.7 crd od jakiegoś czasu i muszę przyznać, że samochodzik robi w terenie. Ten model

> WJ już w serii posiada lift 1 bądź 1,5 cala. Co prawda nie topiłem go po klamki ale bez

> problemu wychodzi z błota. Nie wiem jak inne ale mój posiada QD czyli stały napęd 4x4. Fajna

> zabawka w lekki teren i do kościoła. Do tego na jeep.org pokazują się już zmotane auta tego

> typu i coraz większy asortyment zamienników w ciężki teren (zdeżaki, zawiecha, snorkele itp).

> Co do napraw to dostęp do pełnego asortymentu części jak nie w jeepie to w MB bo to mercedes

> opakowany jeepem. Zatem dobre oponki AT i można szaleć. Na marginesie dodam, że 2.7 crd ma

> wyjątkową ASB i trzeba lać odpowiednie oleje - żaden tam ATF tylko te, które mają aprobatę MB

> 236.10, 12, 14.

Kolego chyba troszkę poklepałeś lift to jest dźwignięcie wg. serii ,żaden Jeep nie wychodził na lifcie, może ty kupiłeś już zliftowanego hmm.gif

Co do napędu to ok ale masz wisko nie jest to stałe 4X4 tylko jak tyłek zaczyna się ślizgać to dopiero łapie przód, no chyba ,że zapniesz reduktor na 4LO ale tak po czarnym nie pojeździsz...w WJ chyba już jest reduktor 249 WO (czy jakie on tam miał oznaczenie) więc lepszy niż w ZJ ale dalej nie jest to co daje r.241 ok.gif

i ,fakt po błocie i terenie każdy Jeep (pewnie każde 4X4 robi lepiej niż płaski) bo ja dziś gofrem zapędziłem się na działki do znajomego...po 100m się zatrzymałem po czym czekał mnie spacer 5 km po Jeep'a... i tam gdzie golf się zatopił wjechałem pipkiem bez zapinania reduktora, wyholowałem topielca i Jeep'em pojechałem 1,5km dalej(i głębiej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do napędu to ok ale masz wisko nie jest to stałe 4X4 tylko jak tyłek zaczyna się ślizgać to

> dopiero łapie przód, no chyba ,że zapniesz reduktor na 4LO ale tak po czarnym nie

> pojeździsz...w WJ chyba już jest reduktor 249 WO (czy jakie on tam miał oznaczenie)

Teraz Ty tu troche namieszales wink.gif

249 OD i taki sam jest w ZJ od 1996(95)roku w starszych ZJ byl 249 czyli pelne 4x4!!!

co do 249OD to przod ciagnie caly czas ale tylko pare procent

> więc

> lepszy niż w ZJ

taki sam lub gorszy wink.gif

> ale dalej nie jest to co daje r.241

co to za reduktor? w WJ wystepowal 242 lub 247, pomijam 147 bo to marginalna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz Ty tu troche namieszales

> 249 OD i taki sam jest w ZJ od 1996(95)roku w starszych ZJ byl 249 czyli pelne 4x4!!!

Z tego co wiem to po 95/6 był ZJ po Fl ja mam 93r z reduktorem 249 i mam wisko i powiesz mi ,ze mimo wszystko ciągnie on non stop stałym napędem na 4 koła?? Bo z tego co mi wiadomo to przód dołącza się jak tył gubi trkację

> co do 249OD to przod ciagnie caly czas ale tylko pare procent

> taki sam lub gorszy

Od posiadaczy ZJ/WJ słyszałem ,że jednak rozwiązanie w WJ lepiej sprawuje się w terenie

> co to za reduktor? w WJ wystepowal 242 lub 247, pomijam 147 bo to marginalna sprawa

Literówka chodziło mi o 242 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem to po 95/6 był ZJ po Fl ja mam 93r z reduktorem 249 i mam wisko i powiesz mi ,ze

> mimo wszystko ciągnie on non stop stałym napędem na 4 koła?? Bo z tego co mi wiadomo to przód

> dołącza się jak tył gubi trkację

A to nie tylko od 96 roku z reduktorem 249OD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem to po 95/6 był ZJ po Fl ja mam 93r z reduktorem 249 i mam wisko i powiesz mi ,ze

> mimo wszystko ciągnie on non stop stałym napędem na 4 koła?? Bo z tego co mi wiadomo to przód

> dołącza się jak tył gubi trkację

Ty masz uklad rozincowy a to o czym piszesz dzieje sie w 249OD

> Od posiadaczy ZJ/WJ słyszałem ,że jednak rozwiązanie w > WJ lepiej sprawuje się w terenie

Mialem i ZJ i WJ wiec w codziennej jezdzie 249 jest znacznie lepszy ale w terenie OD ma ta przewage ze blukuje na sztywno osie(oczywiscie na reduktorze)

> Literówka chodziło mi o 242

prawie idealna skrzynka ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To masz blokady mostów?

Mam... Reduktor 249 w 4FT przód łapie gdy tył zaczyna się ślizgać na 4 LO wszystkie koła kręcą się jednakowo... co mam w czego nie Ci nie powiem ale o blokadach to mogę sobie pomarzyć wink.gif Ważne ,że jeździ tam gdzie inne autka się nie zapuszczają ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam... Reduktor 249 w 4FT przód łapie gdy tył zaczyna się ślizgać na 4 LO wszystkie koła kręcą się

> jednakowo... co mam w czego nie Ci nie powiem ale o blokadach to mogę sobie pomarzyć Ważne

> ,że jeździ tam gdzie inne autka się nie zapuszczają

No więc jeśli nie masz blokad, to 4 koła nie mogą kręcić się jednakowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam... Reduktor 249 w 4FT przód łapie gdy tył zaczyna się ślizgać na 4 LO wszystkie koła kręcą się

> jednakowo... co mam w czego nie Ci nie powiem ale o blokadach to mogę sobie pomarzyć Ważne

> ,że jeździ tam gdzie inne autka się nie zapuszczają

mowiac delikatnie - cos Ci sie jednak przewidzialo hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stań na dużym wykrzyżu

ok.gif poszukam ewentualnie jutro dwa pieńki do rąbania drewna zaatakuje ok.gif

a czego mam się spodziewać?? i domyślam się ,że chodzi Ci o wykrzyż taki ,żeby jedno koło wisiało?? hmm.gif aaa i mam to zrobić na 4FT czy 4 LO?? bo nie wiem co mam dokładnie sprawdzić niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poszukam ewentualnie jutro dwa pieńki do rąbania drewna zaatakuje

> a czego mam się spodziewać?? i domyślam się ,że chodzi Ci o wykrzyż taki ,żeby jedno koło

> wisiało?? aaa i mam to zrobić na 4FT czy 4 LO?? bo nie wiem co mam dokładnie sprawdzić

zobacz w obu położeniach, w żadnym koła nie będą się równo kręciły, jest szansa że nie ruszysz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wisiało?? aaa i mam to zrobić na 4FT czy 4 LO?? bo nie wiem co mam dokładnie sprawdzić

jesli masz faktycznie 249 to bez znaczenia czy na reduktorze ale jesli masz OD to na LO auto napewno odjedzie dalej

Teoretycznie na 249 tez powinno bo ma blokade ale to tylko wisko i pytanie czy to jeszcze zyje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli masz faktycznie 249 to bez znaczenia czy na reduktorze ale jesli masz OD to na LO auto

> napewno odjedzie dalej

> Teoretycznie na 249 tez powinno bo ma blokade ale to tylko wisko i pytanie czy to jeszcze zyje....

żyje sprawdzane przy ostatniej rozbiórce reduktora nic nie poklejone ani nie popalone ok.gif nie i nic nie ślizga nie puka (diagnoza mechanika od Jeepków)

A fakt jest taki ,że na 4LO to on nie pełza tylko jedzie jak się puści hamulec i to nawet pod stromą górkę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żyje sprawdzane przy ostatniej rozbiórce reduktora nic nie poklejone ani nie popalone nie i nic

> nie ślizga nie puka (diagnoza mechanika od Jeepków)

to rozebraliscie reduktor i nie wiecie jaki jest model? icon_eek.gif

> A fakt jest taki ,że na 4LO to on nie pełza tylko jedzie jak się puści hamulec i to nawet pod

> stromą górkę

na reduktorze to auto i 100km/h pojedzie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.