Skocz do zawartości

Vectra B 1,8 Kombi LPG


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy w tym samochodzie i tym silniku występują jakieś sprawy które nakazywałyby żeby go omijać?

> Zakładamy ze silnik niezakatowany. Czy jest to tak dobra jednostka jak pozostałe 16V które

> osobiście poznałem.

> dokładnie ta VIKI

Ogólnie silniczek bardzo fajny, z 2000 roku może być Z18XE, w którym występuje elektorniczna przepustnica, którą należy co jakiś czas wyczyścić żeby obroty nie falowały,lub silnik X18XE1, bez elektornicznej przepustnicy, którą także należy czyścić co jakiś czas, w obu silnikach nie ma silnika krokowego, tylko jest on zintegrowany z przepustnicą, jeśli wyeliminuje się wszystkie usterki związane z falowaniem obrotów to pozostaje wymienić całą przepustnicę, zdarzały chyba sie modele co brały olej, moja na szczęście nie bierze, silnik robiony na small bloku. Ja nie narzekam i jak najbardziej pasuje mi ten silniczek. Spalanie gazu u mnie to w Warszawskich korkach 12-13 l/100, natomiast w trasie przy prędkościach do 130 km/h spalił mi 8 litrów. Szczezrze polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy w tym samochodzie i tym silniku występują jakieś sprawy które nakazywałyby żeby go omijać?

Tak. Upierdliwe i czasem dość kosztowne awarie elektroniki.

Najgorszy jest pad komputera.

> Zakładamy ze silnik niezakatowany. Czy jest to tak dobra jednostka jak pozostałe 16V które

> osobiście poznałem.

Nie wiem jak pozostałe ale ja mam w zafirze A , x18xe1 i jeśli chodzi o sam silnik to przy 200tyś przebiegu póki co , nie mam z nim żadnych problemów. Z elektroniką jest nieco gorzej ...

No i mam ją zagazowaną , sekwencją i też problemów nie ma.

> dokładnie ta VIKI

I Ty wierzysz , że auto od handlarza z radomia ma 176 tyś. przebiegu? screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak. Upierdliwe i czasem dość kosztowne awarie elektroniki.

> Najgorszy jest pad komputera.

> Nie wiem jak pozostałe ale ja mam w zafirze A , x18xe1 i jeśli chodzi o sam silnik to przy 200tyś

> przebiegu póki co , nie mam z nim żadnych problemów. Z elektroniką jest nieco gorzej ...

> No i mam ją zagazowaną , sekwencją i też problemów nie ma.

> I Ty wierzysz , że auto od handlarza z radomia ma 176 tyś. przebiegu?

A skąd kolega wie że to handlarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 115 Km ma silnik X18XE montowany w przedliftach.

> 125 Km ma silnik X18XE1 montowany w poliftach.

co ty za pierdy opowiadasz icon_eek.gif

x18xe i x18xe1 maja po 115 KM ,a do piero z18xe ma 125 - lecz ten ostatni nie polecany mniej trwaly od pozostalych

faktem jest, ze x18xe1 montowany byl w poliftowkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Czy w tym samochodzie i tym silniku występują jakieś sprawy które nakazywałyby żeby go omijać? Zakładamy ze silnik niezakatowany. Czy jest to tak dobra jednostka jak pozostałe 16V które osobiście poznałem.

> dokładnie ta VIKI

ja napisze tak, moja VB to 18XE1, na liczniku 315tkm, z czego na LPG 110tkm. z wiekszych, nie planowanych napraw to wymiana kolektora ssacego, padly tam jakies lopatki, tzn. jeszcze nie padly do konca, ale strasznie halasowaly i zachodzila obawa ze sie pourywaja podczas jazdy. przy 295tkm pojechalismy na wakacje w gory austyjackie, jazda bezstresowa.

Olej, jak prawie kazdy Opel, bierze, ale zauwazylem pewna zaleznosc, jesli jezdzilem do 130km/h oleju ubywalo w bardzo malych ilosciach, natomiast przy wiekszych predkosciach olej schodzil szybciej, dodatkowo zapalala sie kontrolka "check engine".

z innych nietypowych objawow, to potrafiacy zawiesci sie ABS - problem rozwiazuje demontaż sterownika i przelutowanie zimnych lutów(za formu vectraklub polska)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Olej, jak prawie kazdy Opel, bierze, ale zauwazylem pewna zaleznosc, jesli jezdzilem do 130km/h

> oleju ubywalo w bardzo malych ilosciach, natomiast przy wiekszych predkosciach olej schodzil

> szybciej, dodatkowo zapalala sie kontrolka "check engine".

Z calym szacunkiem, ale co to za durny mit (co juz widze po raz n-ty, ze oplowskie silniki "lubia" olej i inne podobne glupoty) z tym "braniem" oleju...?! Silnik zuzywa olej albo z powodu wad konstrukcyjnych (zdarzaja sie), sposobu eksploatacji lub normalnego zuzycia...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z calym szacunkiem, ale co to za durny mit (co juz widze po raz n-ty, ze oplowskie silniki "lubia" olej i inne podobne glupoty) z tym "braniem" oleju...?! Silnik zuzywa olej albo z powodu wad konstrukcyjnych (zdarzaja sie), sposobu eksploatacji lub normalnego zuzycia...

> Pozdrawiam

zjezdzilem dwie VB i obie mialy tendencje do "brania", ta ktora teraz przekazalem w rodzinne rece, jezdzi na pelnym syntetyku(mobil 0W cos tam), i moze dlatego olej schodzi co nie co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.