AxiT Napisano 29 Września 2010 Udostępnij Napisano 29 Września 2010 Czy w tym samochodzie i tym silniku występują jakieś sprawy które nakazywałyby żeby go omijać? Zakładamy ze silnik niezakatowany. Czy jest to tak dobra jednostka jak pozostałe 16V które osobiście poznałem. dokładnie ta VIKI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralfik77 Napisano 29 Września 2010 Udostępnij Napisano 29 Września 2010 > Czy w tym samochodzie i tym silniku występują jakieś sprawy które nakazywałyby żeby go omijać? > Zakładamy ze silnik niezakatowany. Czy jest to tak dobra jednostka jak pozostałe 16V które > osobiście poznałem. > dokładnie ta VIKI Ogólnie silniczek bardzo fajny, z 2000 roku może być Z18XE, w którym występuje elektorniczna przepustnica, którą należy co jakiś czas wyczyścić żeby obroty nie falowały,lub silnik X18XE1, bez elektornicznej przepustnicy, którą także należy czyścić co jakiś czas, w obu silnikach nie ma silnika krokowego, tylko jest on zintegrowany z przepustnicą, jeśli wyeliminuje się wszystkie usterki związane z falowaniem obrotów to pozostaje wymienić całą przepustnicę, zdarzały chyba sie modele co brały olej, moja na szczęście nie bierze, silnik robiony na small bloku. Ja nie narzekam i jak najbardziej pasuje mi ten silniczek. Spalanie gazu u mnie to w Warszawskich korkach 12-13 l/100, natomiast w trasie przy prędkościach do 130 km/h spalił mi 8 litrów. Szczezrze polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 29 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2010 a po podanej mocy nie idzie dojść który to dokładnie silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralfik77 Napisano 29 Września 2010 Udostępnij Napisano 29 Września 2010 > a po podanej mocy nie idzie dojść który to dokładnie silnik? Jak ma 115 KM to X18XE1, jak 125 to Z18XE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 30 Września 2010 Udostępnij Napisano 30 Września 2010 > Czy w tym samochodzie i tym silniku występują jakieś sprawy które nakazywałyby żeby go omijać? Tak. Upierdliwe i czasem dość kosztowne awarie elektroniki. Najgorszy jest pad komputera. > Zakładamy ze silnik niezakatowany. Czy jest to tak dobra jednostka jak pozostałe 16V które > osobiście poznałem. Nie wiem jak pozostałe ale ja mam w zafirze A , x18xe1 i jeśli chodzi o sam silnik to przy 200tyś przebiegu póki co , nie mam z nim żadnych problemów. Z elektroniką jest nieco gorzej ... No i mam ją zagazowaną , sekwencją i też problemów nie ma. > dokładnie ta VIKI I Ty wierzysz , że auto od handlarza z radomia ma 176 tyś. przebiegu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 1 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2010 > Tak. Upierdliwe i czasem dość kosztowne awarie elektroniki. > Najgorszy jest pad komputera. > Nie wiem jak pozostałe ale ja mam w zafirze A , x18xe1 i jeśli chodzi o sam silnik to przy 200tyś > przebiegu póki co , nie mam z nim żadnych problemów. Z elektroniką jest nieco gorzej ... > No i mam ją zagazowaną , sekwencją i też problemów nie ma. > I Ty wierzysz , że auto od handlarza z radomia ma 176 tyś. przebiegu? A skąd kolega wie że to handlarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fun Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 > Jak ma 115 KM to X18XE1, jak 125 to Z18XE 115 Km ma silnik X18XE montowany w przedliftach. 125 Km ma silnik X18XE1 montowany w poliftach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmitradj Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 > 115 Km ma silnik X18XE montowany w przedliftach. > 125 Km ma silnik X18XE1 montowany w poliftach. co ty za pierdy opowiadasz x18xe i x18xe1 maja po 115 KM ,a do piero z18xe ma 125 - lecz ten ostatni nie polecany mniej trwaly od pozostalych faktem jest, ze x18xe1 montowany byl w poliftowkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 8 Października 2010 Udostępnij Napisano 8 Października 2010 > A skąd kolega wie że to handlarz W radomiu to wszystkie handlarze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 8 Października 2010 Udostępnij Napisano 8 Października 2010 > W radomiu to wszystkie handlarze Komisow to w Radomiu sporo jest... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
optiview Napisano 22 Października 2010 Udostępnij Napisano 22 Października 2010 > Czy w tym samochodzie i tym silniku występują jakieś sprawy które nakazywałyby żeby go omijać? Zakładamy ze silnik niezakatowany. Czy jest to tak dobra jednostka jak pozostałe 16V które osobiście poznałem. > dokładnie ta VIKI ja napisze tak, moja VB to 18XE1, na liczniku 315tkm, z czego na LPG 110tkm. z wiekszych, nie planowanych napraw to wymiana kolektora ssacego, padly tam jakies lopatki, tzn. jeszcze nie padly do konca, ale strasznie halasowaly i zachodzila obawa ze sie pourywaja podczas jazdy. przy 295tkm pojechalismy na wakacje w gory austyjackie, jazda bezstresowa. Olej, jak prawie kazdy Opel, bierze, ale zauwazylem pewna zaleznosc, jesli jezdzilem do 130km/h oleju ubywalo w bardzo malych ilosciach, natomiast przy wiekszych predkosciach olej schodzil szybciej, dodatkowo zapalala sie kontrolka "check engine". z innych nietypowych objawow, to potrafiacy zawiesci sie ABS - problem rozwiazuje demontaż sterownika i przelutowanie zimnych lutów(za formu vectraklub polska) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 22 Października 2010 Udostępnij Napisano 22 Października 2010 > Olej, jak prawie kazdy Opel, bierze, ale zauwazylem pewna zaleznosc, jesli jezdzilem do 130km/h > oleju ubywalo w bardzo malych ilosciach, natomiast przy wiekszych predkosciach olej schodzil > szybciej, dodatkowo zapalala sie kontrolka "check engine". Z calym szacunkiem, ale co to za durny mit (co juz widze po raz n-ty, ze oplowskie silniki "lubia" olej i inne podobne glupoty) z tym "braniem" oleju...?! Silnik zuzywa olej albo z powodu wad konstrukcyjnych (zdarzaja sie), sposobu eksploatacji lub normalnego zuzycia... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
optiview Napisano 23 Października 2010 Udostępnij Napisano 23 Października 2010 > Z calym szacunkiem, ale co to za durny mit (co juz widze po raz n-ty, ze oplowskie silniki "lubia" olej i inne podobne glupoty) z tym "braniem" oleju...?! Silnik zuzywa olej albo z powodu wad konstrukcyjnych (zdarzaja sie), sposobu eksploatacji lub normalnego zuzycia... > Pozdrawiam zjezdzilem dwie VB i obie mialy tendencje do "brania", ta ktora teraz przekazalem w rodzinne rece, jezdzi na pelnym syntetyku(mobil 0W cos tam), i moze dlatego olej schodzi co nie co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.