Skocz do zawartości

E85 - ktos lal? Jak wrazenia?


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

> Idztie mi o zalanie tego do normalnego samochodu a nie zadnych flexi bi fuel wynalazkow.

> Zastanawiam sie czy nie przetestwoac tego na swoim civicu. Nie wiem tylko czy komputer bedzie w

> stanie skorygowac dawke paliwa i zaplon. Ma ktos jakies doswiadczenia?

jesli masz czujnik spalania stukowego - powinien skorygować mapę. Bez czujnika, elektronika nie zareaguje na zmianę liczby oktanowej. Sam silnik możliwe ze tak. IMHO bedzie głosniej bardziej twardo pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli masz czujnik spalania stukowego - powinien skorygować mapę. Bez czujnika, elektronika nie

> zareaguje na zmianę liczby oktanowej. Sam silnik możliwe ze tak. IMHO bedzie głosniej bardziej

> twardo pracować.

Civic 1.8 2009 pownien go miec hmm.gif

Jest kilka firm oferujacych sterowniki pozwalajace na tankowanie tego w dowolnych proporcjach. Obiecuja nie tylko nizsze koszta uzytkowania ale i czesto wyzsza moc (przy agresywnych mapach) uzyskana dzieki o wiele wyzszej licznie oktanowej.

Gdybym mial czym sprawdzic EGT i AFR to bym juz dawno to sprawdzil i byc moze juz teraz jezdzil sporo taniej.

A tak to w sumie loteria...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obiecuja nie tylko nizsze koszta uzytkowania ale i czesto wyzsza moc (przy agresywnych mapach)

> uzyskana dzieki o wiele wyzszej licznie oktanowej.

Ja zrozumiałem ze E85 ma niższą liczbe oktanową od standardu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ma (rozne zrodla mowia roznie) od 105 do 110 oktanow. Nazwa E85 pochodzi od tego, ze to paliwo to

> 85% etanolu i 15 klasycznego paliwa.

fakt, juz sobie doczytałem u wujka gógla.

Wyższa, a zatem spadek mocy silnika w porównaniu do tradycyjnej. Moze okazac się ze róznica w cenie zostanie "zjedzona" zwiększonym zużyciem paliwa.

Nie bez obaw byłbym dla trwałości układu zasilania. Bioetanol jest silnijszym utleniaczem - więc grozi korozją układu zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fakt, juz sobie doczytałem u wujka gógla.

> Wyższa, a zatem spadek mocy silnika w porównaniu do tradycyjnej. Moze okazac się ze róznica w cenie

> zostanie "zjedzona" zwiększonym zużyciem paliwa.

Rownoczesnie pozwala na bardziej agresywne nastawy zaplonu z racji na wysoka liczbe oktanowa.

Z racji takiej a nie specyfikacji paliwa wymaga zwiekszenia dawki paliwa o okolo 25-27% (szczegolnie pod duzym obciazeniem). Moze sie wtedy okazac, ze fabryczne wtryskiwacze nie daja rady.

> Nie bez obaw byłbym dla trwałości układu zasilania. Bioetanol jest silnijszym utleniaczem - więc

> grozi korozją układu zasilania.

Tym sie nie martwie, ten problem juz od lat raczej nie ma miejsca. Wszystkie zrodla sa zgodne ze wspolczesne silniki i uklady paliwowe sa calkowicie odporne na e85.

Idzie jedynie o sterownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli masz czujnik spalania stukowego - powinien skorygować mapę. Bez czujnika, elektronika nie

> zareaguje na zmianę liczby oktanowej. Sam silnik możliwe ze tak. IMHO bedzie głosniej bardziej

> twardo pracować.

ale przeciez to paliwo jest bardziej odporne na stukanie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zmiana mapy na bio, mozna spróbować flasha zrobic.

> Ale co, gdy nie bedzie gdzies w podrózy, to paliwo dostępne. Wtedy kiszka. Będzie dzwonił

> sworzniami.

Firma ktora oferuje ta modyfikacje twierdzi ze ich sterownik "w locie" adaptuje sie do tego jest w baku. Dopuszczaja dowolna mieszanke e85 i pb95 (lacznie ze skrajnymi - czysta e85 lub pb95).

Jak zareaguje seryjne ECU nie wiem.

Najchetniej to bym wzial kanister do PL, wjechal do jakiegos tunera na rolki i przetestowal.... tyle, ze nie mam az tyle kasy na eksperymenty frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale przeciez to paliwo jest bardziej odporne na stukanie

Pytanie czy ECU adaptuje sie rowniez do lepszego paliwa czy jedynie walczy o bezpieczenstwo silnika.

Inna problem jaki moze sie pojawic na e85 to zbyt uboga mieszanka jesli EFU/uklad paliwowy nie poradza sobie z koniecznoscia podlania prawie 30% wiecej paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie czy ECU adaptuje sie rowniez do lepszego paliwa czy jedynie walczy o bezpieczenstwo

> silnika.

A jaki miałby mieć w tym interes, producent auta.

Dba tylko zeby silnik się nie rozleciał więc ECU opóźnia zapłon na impuls z czujnika stukowgo.

W drugą stronę to nie działa.

Pewnie mozliwe do realizacji ale po co sie w koszty pchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Firma ktora oferuje ta modyfikacje twierdzi ze ich sterownik "w locie" adaptuje sie do tego jest w baku.

Ciekawe jak to realizują? Bo to tylko prawo fizyki. Montują minilabolatorium w zbiorniku zlosnik.gif. Nie bardzo w to wierzę...

W lanosach, w ecu była zwora (podobna do zworki twardego dysku) dostębna na zewnątrz obudowy. Pozwala na korektę mapy w zależności od zastosowanego paliwa. W automatykę to nie wierzę - bo to nie logiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wychodzi taniej, bo spalanie jest wyższe o co najmniej 30%

Przy czesciowych obciazeniach e85 pozwala na bezpieczna jazde ze zubozona mieszanka.

> Głównie trzeba mieć inną pompę paliwa, bo zwyczajna od E85 rdzewieje i się zatyka.

doprezyc erke, wymienic wtryski i mocy przybywaj hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Firma ktora oferuje ta modyfikacje twierdzi ze ich sterownik "w locie"

> adaptuje sie do tego jest w baku.

Nic dziwnego.

> Dopuszczaja dowolna mieszanke e85 i pb95 (lacznie ze skrajnymi - czysta e85 lub pb95).

> Jak zareaguje seryjne ECU nie wiem.

Ale "czysta E85" to 85% etanolu i 15% etyliny.

> Najchetniej to bym wzial kanister do PL, wjechal do jakiegos tunera na rolki i przetestowal....

> tyle, ze nie mam az tyle kasy na eksperymenty

Przyrost mocy nie jest zbyt wielki.

Stuningowany Focus RS mający 365 KM z programem akceptującym

każde paliwo na paliwie E85 wyciągnie ponad 380 KM,

a zprogramem wyżyłowanym wyłącznie na E85 równe 400 KM.

Czyli na tym przykładzie:

mapa pozwalająca mieszać paliwo daje poniżej 5% przyrosu mocy,

a taka wyłącznie na "czyste" E85 do 10%.

Paliwo E85 ma w Szwecji 104 oktany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic dziwnego.

> Ale "czysta E85" to 85% etanolu i 15% etyliny.

> Przyrost mocy nie jest zbyt wielki.

> Stuningowany Focus RS mający 365 KM z programem akceptującym

> każde paliwo na paliwie E85 wyciągnie ponad 380 KM,

> a zprogramem wyżyłowanym wyłącznie na E85 równe 400 KM.

> Czyli na tym przykładzie:

> mapa pozwalająca mieszać paliwo daje poniżej 5% przyrosu mocy,

> a taka wyłącznie na "czyste" E85 do 10%.

> Paliwo E85 ma w Szwecji 104 oktany.

zmiana paliwa i dostrojenie:

golfpb98vse85.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zmiana paliwa i dostrojenie:

> Uploaded with ImageShack.us

Golf? Ale potwór zlosnik.gif

Tylko widać mapa nastawiona na jak najwyższą moc maksymalną w bardzo wąskim zakresie obrotów.

Tak to wygląda w Focusie, 3 górne wykresy nie różnią się żadnymi zmianami mechanicznymi,

tylko program - od góry: wyłącznie E85, multi fuel i wyłącznie 95-ka.

focusrsmkiicompare.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie jak na ta zmiane reaguje. jesli ogranicza sie tylko do ratowania silnika przed stukiem to

> wiele nie zyskamy.

Przecież to motoryzacyjne ABC.

Niemal każde lepsze nowoczesne auto zareaguje zwiększoną mocą na więcej oktanów.

500 razy o tym już pisałem, że magazyn EVO zrobił kiedyś pomiary mocy 95 vs 100 oktanów w różnych autach, m.in. jakiś Jaguar, Civic Type-R i BMW bodaj M5.

W Type-Rze było około 5 KM więcej mocy a jednym autem nie reagującym na paliwo było M5- bo było maksymalnie wyżyłowane

(i chyba i tak zawsze powinno jeździć na co najmniej 98 oktanów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Twierdzisz że elektronika nie reaguje na zmianę oktanów?

Nie reaguje, bo jak i co miało by reagować? Jedynie wspomniany czujnik spalania detonacyjnego, ale w przypadku zmiany w górę nawet tego nie zauważy. Zastanów sie dwa razy, zanim cokolwiek odpowiesz grinser006.gifzlosnik.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież to motoryzacyjne ABC.

Skoro tak twierdzisz...

> Niemal każde lepsze nowoczesne auto zareaguje zwiększoną mocą na więcej oktanów.

Ciekawe czy Civic 1.8 tez... Cholera, zebym wiedzial co tam za wtryski siedza to moznaby cos prorokowac. Ale nie moge tego wygooglowac.

> 500 razy o tym już pisałem, że magazyn EVO zrobił kiedyś pomiary mocy 95 vs 100 oktanów w różnych

> autach, m.in. jakiś Jaguar, Civic Type-R i BMW bodaj M5.

> W Type-Rze było około 5 KM więcej mocy

Bardzo dobrze wiedziec - sportowe paliwo za 2/3 ceny normalnego yay.gif

>a jednym autem nie reagującym na paliwo było M5- bo było

> maksymalnie wyżyłowane

> (i chyba i tak zawsze powinno jeździć na co najmniej 98 oktanów)

chyba wszystkie z wymienionych wymagaja pb98 hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo dobrze wiedziec - sportowe paliwo za 2/3 ceny normalnego

Masz na myśli E85?

Nie radzę do auta nieprzygotowanego głównie z powodu zawartości wody w E85.

I jak już pisałem- zwiększone o co najmniej 30% spalanie praktycznie kompletnie równoważy różnicę w cenie.

> chyba wszystkie z wymienionych wymagaja pb98

Nie no coś ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz na myśli E85?

Tak, mam na mysli e85.

> Nie radzę do auta nieprzygotowanego głównie z powodu zawartości wody w E85.

A jak wyglada to przygotowanie? Wszyscy ktorzy oferuja przerobke na e85 ograniczaja sie jedynie do stzerownika/remapu. Watpie aby to eliminowalo wode w paliwie.

> I jak już pisałem- zwiększone o co najmniej 30% spalanie praktycznie kompletnie równoważy różnicę w

> cenie.

Jesli mialoby to dac wiecej mocy to jak dla jest ok.

W normalnym Civicu musze najpierw przetestowac mieszanke 30/70 i 50/50. O ile nic sie nie bedzie dzialo to chyba bede tak jezdzil. Zawsze to pare euro na baku.

> Nie no coś ty.

Powazka hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież to motoryzacyjne ABC.

> Niemal każde lepsze nowoczesne auto zareaguje zwiększoną mocą na więcej oktanów.

> 500 razy o tym już pisałem, że magazyn EVO zrobił kiedyś pomiary mocy 95 vs 100 oktanów w różnych

> autach, m.in. jakiś Jaguar, Civic Type-R i BMW bodaj M5.

Mylisz wartość opałową z oktanami. Zwiększona liczba oktanowa to spowolnienie procesu spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mylisz wartość opałową z oktanami. Zwiększona liczba oktanowa to spowolnienie procesu spalania.

Nie, drogi kolego, nie mylę. nono.gif

Zwiększona liczba oktanowa to też większa odporność na spalanie stukowe,

co pozwala na przestawienie zapłonu zapewniające większą moc.

To właśnie tak uzyskuje się większą moc z E85 o liczbie oktanowej 104,

mimo że wartość energetyczną ma mniejszą (stąd wyższe spalanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, drogi kolego, nie mylę.

> Zwiększona liczba oktanowa to też większa odporność na spalanie stukowe,

Tylko i tylko

> co pozwala na przestawienie zapłonu zapewniające większą moc.

Nie. Pozwala na wiekszą kompresję silnika bez ryzyka rozerwania go.

Ale skoro wiesz jak to działa to przyspiesz sobie zapłon. powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A już jak wipałera zatankujesz, to normalnie poleci...

> Jeeesu....

Bez przesady. Sa sterowniki, ktore potrafia skorygowac nastawy po zmianie liczby oktanowej w dol lub w gore. Tyloe, ze jest stosunkowo malo takich, ktore sa w stanie uwzglednic roznice 10-12 oktanowna w stosunku do tego co jest wymagane jako minimum i efektywnie ja wykorzystac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Idztie mi o zalanie tego do normalnego samochodu a nie zadnych flexi bi fuel wynalazkow.

> Zastanawiam sie czy nie przetestwoac tego na swoim civicu. Nie wiem tylko czy komputer bedzie w

> stanie skorygowac dawke paliwa i zaplon. Ma ktos jakies doswiadczenia?

Generalnie

- niższa wartość opałowa (sporo większe spalanie)

- problemy z zimnym odpałem (niska lotność paliwa) - flexfuel mają w std grzałkę w bloku, żeby zimą przypiąć do prądu, bo inaczej nie zabangla

- zeżre Ci błyskiem uszczelki w układzie paliwowym

Zabawa IMO kiepska w sprzęcie niedostosowanym.

Z ciekawostek - tzw wieść gminna niesie, że dobrym dealem jest zakup samochodu flexfuel ale nie w celu tankowania go E85 tylko normalnej jazdy na benzynie.

Podobno zasadniczym atutem tych silników jest bardzo przyjemne spalanie na zwykłej benzynie.

Nie potwierdzone u źródła, ale wydaje się to być bardzo prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez przesady. Sa sterowniki, ktore potrafia skorygowac nastawy po zmianie liczby oktanowej w dol

> lub w gore. Tyloe, ze jest stosunkowo malo takich, ktore sa w stanie uwzglednic roznice 10-12

> oktanowna w stosunku do tego co jest wymagane jako minimum i efektywnie ja wykorzystac.

Generalnie to korekty będą raczej szły w dół niż w górę - jest pewna górna granica powyżej której sterownik nie skoryguje w górę (nie przyspieszy zapłonu), natomiast w dół (opóźnienie zapłonu) zakres korekt jest dość szeroki.

No ale wytłumacz to naszym gieniuszom ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie

> - niższa wartość opałowa (sporo większe spalanie)

Owszem, dawka paliwa musi zbyt zwiekszona o okolo 30%. Rownoczesnie paliwo jest tansze o okolo 1/3. Niby wychodzi na zero ALE dzieki takim a nie innym wlasciwosciom e85 pozwala bezpiecznie uzytkowac silnik w zakresie srednich obciazen przy mocno zubozonej mieszance. O wiele wieksze wlasciwosci chlodzace zmniejsza problemy z EGT i stad wlasnie biora sie oszczednosci.

W Momencie gdy idziemy w moc to samochod zaczyna tego spalac naprawde duzo.

Wiem o tym.

> - problemy z zimnym odpałem (niska lotność paliwa)

O tym tez wiem i to jest chyba najbardziej klopotliwe.

> - zeżre Ci błyskiem uszczelki w układzie paliwowym

Wszystkie zrodla zgodnie twierdza ze w autach wyprodukowanych po 1988 roku ten problem nie wystepuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Owszem, dawka paliwa musi zbyt zwiekszona o okolo 30%. Rownoczesnie paliwo jest tansze o okolo 1/3.

> Niby wychodzi na zero ALE dzieki takim a nie innym wlasciwosciom e85 pozwala bezpiecznie

> uzytkowac silnik w zakresie srednich obciazen przy mocno zubozonej mieszance. O wiele wieksze

> wlasciwosci chlodzace zmniejsza problemy z EGT i stad wlasnie biora sie oszczednosci.

> W Momencie gdy idziemy w moc to samochod zaczyna tego spalac naprawde duzo.

> Wiem o tym.

Ale podałeś to, co ma miejsce w przypadku samochodu PRZYSTOSOWANEGO do spalania E85.

Wiesz - "normalny" samochód na E85 też pojedzie, pytanie jak i jak daleko ;-)

Obawiam się, że odpowiedzi na oba powyższe pytania mogą być dla Ciebie niesatysfakcjonujące.

Aha, zauważ, że ECU nie wie, że zalałeś wynalazek, więc nie zmieni dawek w stosunku do "zwykłego" paliwa.

Tak naprawdę może się zatem okazać, że masz samochód słabszy o x-%, a większe spalanie wynika z kompensowania tego faktu głębszym wciskaniem pedału pierwszego z prawej.

> Wszystkie zrodla zgodnie twierdza ze w autach wyprodukowanych po 1988 roku ten problem nie

> wystepuje.

Pytanie, czy mają potwierdzenia tego faktu, najlepiej w dokumentacji serwisowej.

Wiesz - skoro samochody FF mają "układ paliwowy fabrycznie przystosowany do FF" (gdzieś miałem dokumentację serwisową do FF-a Volvo S40 i tam stało to jak byk + były inne referencje do gratów układu zasilania) to o czymś to świadczy.

Wiesz - producenci jeśli nie MUSZĄ to NAPRAWDĘ sobie nie utrudniają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co zlego w tym zrodle?

Nie wierzę w ŻADNE tzw "testy" publikowane w periodykach, które żyją m in z reklam branży paliwowej.

Nie podcina się gałęzi, na której się siedzi, nie pluje się na dłoń, która karmi itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale podałeś to, co ma miejsce w przypadku samochodu PRZYSTOSOWANEGO do spalania E85.

Wiem, i wszyscy ktorzy biora kase za montaz tego oferuja tylko i wylacznie sterownik. Czasami wieksze wtryski. Nikt nie oferuje wymiany przewodow paliwowych czy baku. Gwarancje tez daja. To dosc powazne firmy, jestem sklonny zaufac ich gwarancji.

> Wiesz - "normalny" samochód na E85 też pojedzie, pytanie jak i jak daleko ;-)

Na to pytanie wlasnie chialbym poznac odpowiedz wink.gif

> Aha, zauważ, że ECU nie wie, że zalałeś wynalazek, więc nie zmieni dawek w stosunku do "zwykłego"

> paliwa.

> Tak naprawdę może się zatem okazać, że masz samochód słabszy o x-%, a większe spalanie wynika z

> kompensowania tego faktu głębszym wciskaniem pedału pierwszego z prawej.

Gdybym mial wstep na hamownie po dobrych pieniadzach to bym wzial ze soba 20 litrow e85 i przetestowal wszystko: od mocy poprzez sklad spalin az do mozliwosci wyciagniecia wiekszej ilosci mocy w seryjnej Hondzie Civic. Niestety, nie mam tysiaca czy poltora na strojenie.

> Pytanie, czy mają potwierdzenia tego faktu, najlepiej w dokumentacji serwisowej.

Pytalem, maja skontaktowac sie z Honda Europe i dopytac. Mimo to diler daje do zrozumienia, ze odpowiedz bedzie negatywna. Nawet jesli bedzie minimalne ryzyko to Honda nie bedzie ryzykowac pozniejszych napraw gwarancyjnych.

> Wiesz - skoro samochody FF mają "układ paliwowy fabrycznie przystosowany do FF" (gdzieś miałem

> dokumentację serwisową do FF-a Volvo S40 i tam stało to jak byk + były inne referencje do

> gratów układu zasilania) to o czymś to świadczy.

Pamietasz te roznice? Idzie mi o uzyte materialy a nie o obecnosc grzalki.

> Wiesz - producenci jeśli nie MUSZĄ to NAPRAWDĘ sobie nie utrudniają...

Wiem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wierzę w ŻADNE tzw "testy" publikowane w periodykach, które żyją m in z reklam branży

> paliwowej.

> Nie podcina się gałęzi, na której się siedzi, nie pluje się na dłoń, która karmi itd...

Coz pozostaje zatem wjechac na rolki wypalic to co jest w baku i bez odponania auta dolac jakiegos vipalera wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - problemy z zimnym odpałem (niska lotność paliwa) - flexfuel mają w std grzałkę w bloku, żeby zimą

> przypiąć do prądu, bo inaczej nie zabangla

Niezupełnie, nie wszystkie i grzałka nie wystarcza bo co zrobisz jak

musisz stać na mrozie cały dzień albo kilka?

Rozwiązuje się to tak, że E85 normalnie zawiera 15% zwyczajnej bezołowiówki, ale zimą 20-25%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niezupełnie, nie wszystkie i grzałka nie wystarcza bo co zrobisz jak

> musisz stać na mrozie cały dzień albo kilka?

> Rozwiązuje się to tak, że E85 normalnie zawiera 15% zwyczajnej bezołowiówki, ale zimą 20-25%.

W Bryzalii Civic ma dwa zbiorniki. Przy niskich temp odpala sie z malego zawierajacego normalna benzyne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie to korekty będą raczej szły w dół niż w górę - jest pewna górna granica powyżej której

> sterownik nie skoryguje w górę (nie przyspieszy zapłonu),

I dlatego w aucie nieprzystosowanym do E85 efektu nie będzie.

Ale inaczej ma się sprawa z paliwem 95 i 98, bo jednak wiele nowoczesnych aut owszem, wykorzystuje 98 oktanów - stąd wyniki wyższej mocy w pomiarach "EVO"

Twój brak wiary w w.w. test i magazyn jest bezpodstawny i sugeruje jego nieznajomość.

A właściwie, sugeruje raczej manię prześladowczą "bo wszystkie periodyki są kupione przez branżę paliwową" hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, i wszyscy ktorzy biora kase za montaz tego oferuja tylko i wylacznie sterownik. Czasami

> wieksze wtryski. Nikt nie oferuje wymiany przewodow paliwowych czy baku. Gwarancje tez daja.

> To dosc powazne firmy, jestem sklonny zaufac ich gwarancji.

Cóż - Twój wybór.

Ja bazuję na tym, co doczytałem w instrukcjach serwisowych i będę powtarzał swoje spostrzeżenia. A eksperymentować własnym portfelem każdemu wolno.

> Pytalem, maja skontaktowac sie z Honda Europe i dopytac. Mimo to diler daje do zrozumienia, ze

> odpowiedz bedzie negatywna. Nawet jesli bedzie minimalne ryzyko to Honda nie bedzie ryzykowac

> pozniejszych napraw gwarancyjnych.

Dokładnie tak

> Pamietasz te roznice? Idzie mi o uzyte materialy a nie o obecnosc grzalki.

Różne numery referencyjne = różne numery części :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I dlatego w aucie nieprzystosowanym do E85 efektu nie będzie.

> Ale inaczej ma się sprawa z paliwem 95 i 98, bo jednak wiele nowoczesnych aut owszem, wykorzystuje

> 98 oktanów - stąd wyniki wyższej mocy w pomiarach "EVO"

A ten swoje z tym lubczasopismem iwoł...

Ale jakieś poparcie swojej tezy w WIARYGODNYCH źródłach, a nie lubczasopismach dla mas masz ?

> Twój brak wiary w w.w. test i magazyn jest bezpodstawny i sugeruje jego nieznajomość.

> A właściwie, sugeruje raczej manię prześladowczą "bo wszystkie periodyki są kupione przez branżę

> paliwową"

Mój brak wiary wynika z prostej, chłopskiej logiki.

Jeżeli ktoś ŻYJE z reklam od producentów (czy to paliw, czy to samochodów, czy to gadżetów motoryzacyjnych) to po prostu NIE MOŻE napisać tego, co faktycznie na ten temat myśli, o ile nie jest to po myśli reklamodawców.

Tak samo jak Ty, żyjąc z firmy która sprzedaje produkt x nie powiesz swojemu klientowi "paaaanie, to szajs, kup pan produkt y bo jest lepszy", nawet jeżeli jest to prawda.

No ale Ty wiesz lepiej, więc wierz sobie w swoje "obiektywne testy w prasie branżowej".

Na rynku popularnym NIE MA obiektywnych periodyków. Przyjmij to za aksjomat.

Są periodyki obiektywne, ale to produkty BARDZO (!!!) niszowe. Nie żyją z reklam, tylko z subwencji branżowych. Temat długi i moglibyśmy rozważać go na różne sposoby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coz pozostaje zatem wjechac na rolki wypalic to co jest w baku i bez odponania auta dolac jakiegos

> vipalera

BYĆ MOŻE dałoby to jakieś wyniki.

Pytanie jak dobre to będą wyniki.

Jeżeli ktoś mi pituli o różnicach rzędu 2-5 % na hamowni podwoziowej, to ja aż się za brzuch ze śmiechu łapię, bo to są wyniki w granicach błędu statystycznego.

A jeszcze jeżeli jest to na hamowni inercyjnej a nie obciążeniowej, to już w ogóle łzy wzruszenia oczy zalewają.

Wyników na różnistych "dynodżetach" czy inszych gepeesach" nawet nie komentuję.

Sensowne i obiektywne wyniki wymagałyby naprawdę sporych nakładów, kiepsko by się sprzedały. Bo co to za atrakcja, jak mówimy o wynikach testu na silniku labolatoryjnym, a nie o teście "najnofszego-mega-hiper-duper-wozu-który-to-ma-takie-fikuśne-fifułki" i na dokładkę patrząc na wyniki okazuje się, że wcale nie jest tak, jakby sobie służby marketingu firm, które żyją z wciskania klientom kitu za ciężki pieniądz życzyć by mogły.

Nooo, ale są ludzie zindoktrynowani (bez wskazywania palcem na mabz'a), którzy każdy "test" łykają jak młode pelikany, bo przecież tak flicne i kolorowe pisemko nie może się mylić".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.