ReplikantONE Napisano 13 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2010 A więc tak - zbliża się zima i długie nudne wieczory więc postanowiłem zrobić coś pożytecznego załóżmy, że mamy silnik na wierzchu - co z nim można zrobić? wiadomo uszczelki, filtry, pierścienie itp. ale może coś jeszcze? cena w sumie gra najmniejszą rolę - chce to zrobić dobrze, a nie po kosztach. Po remoncie planuje zalać jakiś dobry syntetyk (teraz jeździ na valvo 10w40). Najlepiej jakbym dostał spis części, które powinienem/musze wymienic pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 13 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2010 cos nie pyka? pisz szczerze. moze sie pociesze wtedy ze nie wzialem tego silnika jak mialem okazje przed Tobą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ReplikantONE Napisano 13 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2010 > cos nie pyka? pisz szczerze. moze sie pociesze wtedy ze nie wzialem tego silnika jak mialem okazje > przed Tobą oprocz tego ze tyrkoli i bierze ~200ml oleju na 1000km to wszystko okej no może jeszcze lekko puszcza płyn do oleju (UPG) ale to naprawde znikomy wyciek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 13 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2010 Podstawa remontu to tłoki nadwymiar + honowanie cylindrow. Prawda jest taka, że nie oplaca sie remontować tych silników. Taniej wychodzi kupić używany "świeży" słupek. A temu obecnemu co niedomaga ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ReplikantONE Napisano 13 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2010 > Podstawa remontu to tłoki nadwymiar + honowanie cylindrow. > Prawda jest taka, że nie oplaca sie remontować tych silników. Taniej wychodzi kupić używany > "świeży" słupek. > A temu obecnemu co niedomaga ? raczej nie ma jakiś tragicznych objawów, ale wiem, że musze wymienić upg i uszczelniacze czyli od razu zrobilbym tłoki nadwymiarowe bo jak silnik już będzie na wierzchu chce zrobić jak najwięcej rzeczy, które mogą się później w przyszłości posypać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katownik Napisano 14 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 > Podstawa remontu to tłoki nadwymiar + honowanie cylindrow. > Prawda jest taka, że nie oplaca sie remontować tych silników. Taniej wychodzi kupić używany > "świeży" słupek. > A temu obecnemu co niedomaga ? Tyle, ze nadwymiar nie łatwo dostać i nie jest to tanie. Częściej jakoś sie widzi, ze honowanie szlak trafia. Lustro an cylindrach to i ciągną olej i kompresja leeeci.... Tłoki rzadko kiedy kwadratowe, raczej przytarte na płetwach, wał do szlifu .... Chociaż zawsze się znajdzie jakiś as W sumie to dwa silniki teraz rozkładaliśmy i w obydwu to samo. A Wymiar nie uciekł ... i po honowaniu wsio dobrze. Próbowałem do 1.2 8V dostać nadwymiar 900zł u Strózika.... nic więcej nie szło znaleźć. Może do 16V ktoś ma.... Imho to poskładać na nowych częściach, zważyć dól, zamach zdjąć lekko, kanały z uszczelkami spasować (chyba, że głwice ruszać), gniazda zrobić, uszczelniacze, zaworki poler i jazda I tak parę ładnych setek poleci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scuaz Napisano 14 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 sa nie lepiej za tą kase kupić słupek 1.4 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekziomek2007 Napisano 14 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 lepiej lepiej widziałem już parę razy że tak ludzie robią słupek pod osprzęt z 1.2 i git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 14 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2010 > A więc tak - zbliża się zima i długie nudne wieczory więc postanowiłem zrobić coś pożytecznego > załóżmy, że mamy silnik na wierzchu - co z nim można zrobić? wiadomo uszczelki, filtry, > pierścienie itp. ale może coś jeszcze? cena w sumie gra najmniejszą rolę - chce to zrobić > dobrze, a nie po kosztach. Po remoncie planuje zalać jakiś dobry syntetyk (teraz jeździ na > valvo 10w40). Najlepiej jakbym dostał spis części, które powinienem/musze wymienic > pozdro prawda jest taka ze jesli nie masz warsztatu to całkowity koszt całego przedsięwzięcia przewyższy koszt zakupu świeżego słupka 1.4 a jakby nie patrzec po "remoncie" dalej bediesz miał serie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyniuSCS Napisano 15 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2010 Ja robiłem taki remont i powiem szczerze że drugi raz bym sobie odpuscił ... OK. Mam teraz poskładane wszystko jak należy na nowych częsciach ale to dalej jest 1.2 - tyle że zdrowsze. Tłoki zostały stare - bo kolega macher po pomiarach stwierdził że nie ma sensu wymieniać ( jeden nowy 220 PLN) ale wyminiłem pierscienie ( honowałem cylindry), obróbka głowicy, reszta uszczelniaczy i uszczelelek, płyny i inne duperele i poszło sie grac ponad 1200 PLN (części po znajomości ) Defacto to drugi remont tego silnika w ciagu roku bo pierwszy żekomo wykonał kolo który robił swapa, niejaki roberto z sosnowca, przynajmniej tak twierdził że wymienił, a bynajmniej ja za nie zapłaciłem, czego efektem był siwy dym po 4 miechach jazdy na dotarciu Drugi raz bym na to nie poszedł tylko dołozył i wpakował 1.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIK Napisano 15 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2010 > Ja robiłem taki remont i powiem szczerze że drugi raz bym sobie odpuscił ... > OK. Mam teraz poskładane wszystko jak należy na nowych częsciach ale to dalej jest 1.2 - tyle że > zdrowsze. > Tłoki zostały stare - bo kolega macher po pomiarach stwierdził że nie ma sensu wymieniać ( jeden > nowy 220 PLN) ale wyminiłem pierscienie ( honowałem cylindry), obróbka głowicy, reszta > uszczelniaczy i uszczelelek, płyny i inne duperele i poszło sie grac ponad 1200 PLN (części po > znajomości ) > Defacto to drugi remont tego silnika w ciagu roku bo pierwszy żekomo wykonał kolo który robił > swapa, niejaki roberto z sosnowca, przynajmniej tak twierdził że wymienił, a bynajmniej ja za > nie zapłaciłem, czego efektem był siwy dym po 4 miechach jazdy na dotarciu > Drugi raz bym na to nie poszedł tylko dołozył i wpakował 1.4 a ja uważam że to ma całkowicie sens to co zrobiłeś. pomyśl... wydałeś 1200zł i przynajmniej wiesz że masz nowe ! wiesz co jest w tym silniku a jak kupisz 1.4 i nie daj boże żebyś miał tak jak Sebec kilo wiórków w misce i co ?! remont 1.4 ?! na pewno byś wydał na to więcej ! a teraz masz zdrowy silnik i w pełni możesz go dłubać bez strachu że pierścienie się zaraz sypną i zaczną oliwę puszczać! nie mam racji !? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 15 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2010 Masz i nie. W przypadku kupna silnika, mozna zawsze jak się okaże że złom, zwrócić. Fakt, generuje to koszta ale wiesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIK Napisano 15 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2010 > Masz i nie. W przypadku kupna silnika, mozna zawsze jak się okaże że złom, zwrócić. > Fakt, generuje to koszta ale wiesz... zależy od sytuacji znam przypadek gdzie chłopaki pojechali po silnik 500km w jedną stronę i kupili zatarty :/ i z kolesiem 0 kontaktu. Jak kupisz z bliska i da się dogadać na ewentualny zwrot kasy to ok. Ale taki 1.4 16V z dalekich stron to już problem. Hym.. tym bardziej że patrze z perspektywy łatwości ogarnięcia tematu. taki 1.2 8V to większość ogarnie a dużo osób zna już na pamięć a 1.4 16V może jeszcze zaskoczyć z racji, że mało osób go posiada i na pewno większe problemy z elektroniką, hybrydami itd. Myślę, że łatwiej będzie zrobić np. 1.2 8v turbo z mocą 150km niż wstawić 1.4 16V i dłubać na 150km ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scuaz Napisano 15 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2010 > Myślę, że łatwiej będzie zrobić np. 1.2 8v turbo z mocą 150km > niż wstawić 1.4 16V i dłubać na 150km ! taki silnik 1.2 turbo chodzi ale ile? , 1.4 100koni raczej bezawaryjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 15 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2010 może i lepiej kupić 1.4, ale jak już było napisane, po remoncie wiesz co masz. Poza tym przy okazji remontu można zrobić kilka dodatkowych rzeczy (obróbka głowy to chyba jedna z podstaw). porównując 1.2 8v z 1.4 16v to faktycznie, tylko szesnastka, ale 1.2 16v po remoncie czy od kogoś 1.4 16v??? dłubnięta lekko 1.2 szesnastka z p1 i masz powiedzmy 90km, a 1.4? pierwsze primo, że nie wiadomo co w środku, drugie, że albo trzyma serie, albo nie.... a idąc w kolejne mody (turbo, wałki czy 4p) to lepszą bazą jest chyba ten silnik po remoncie niż teoretycznie mocniejsze w serii nie wiadomo co... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DIK Napisano 15 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2010 > taki silnik 1.2 turbo chodzi ale ile? , 1.4 100koni raczej bezawaryjny bezawaryjny pod warunkiem że go się da ogarnąć żeby miał kulturę jakąś. A nie tak jak biedny Sebec dał do Araba i co ?! i uj ! 1.2 8v turbo (z wiadomym środkiem po remoncie ) może polatać więcej niż nie wiadomo co 1.4 16V a 1.2 8V to chyba nie jest aż tak tragiczny motor co panowie ?! nie uturbiając jak wiele trzeba zrobić żeby osiągnąć 100km i czy BARDZO żywotności straci !? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katownik Napisano 15 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2010 > bezawaryjny pod warunkiem że go się da ogarnąć żeby miał kulturę jakąś. A nie tak jak biedny Sebec > dał do Araba i co ?! i uj ! > 1.2 8v turbo (z wiadomym środkiem po remoncie ) może polatać więcej niż nie wiadomo co 1.4 16V > a 1.2 8V to chyba nie jest aż tak tragiczny motor co panowie ?! > nie uturbiając jak wiele trzeba zrobić żeby osiągnąć 100km i czy BARDZO żywotności straci !? Każdy dziobany motor na żywotności traci. Ale coś za coś, nie ? żeby sięgnął 100 km, trzeba dziada, odchudzić-wywarzyć, dać sensowna skrzynie, przerzeźbić kanały, spolerować tu i ówdzie, zapodać mocny wałek nierządu i najlepiej wprowadzić doń dużo powietrza z dużą ilością waszki O dolocie wydechu nie mówiąc, na programie kończąc. Trochę trzeba i trochę złota trzeba bezpowrotnie wsypać. Ważne też, co by się zastanowić komu po ci i na co, bo jak tylko po to, żeby sięgnął na wykresie niechaj 108 koni, a w przedziale jakiś 400obr/min w zupełnie np. na co dzień nie użytkowym przedziale..... no to tutaj już się trzeba zastanowić komu i na co ta moc. Ja tam mimo wsio próbuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scuaz Napisano 15 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2010 > może i lepiej kupić 1.4, ale jak już było napisane, po remoncie wiesz co masz jesteś pewien co byś miał??, to ci pirścienie sprzedadzą z gwoździa zrobione , to zadużo zhonują (na wszelki wypadek co by się nie zatarło) i takich pare pierdółek a silnik po remoncie nie jedzie, jak zrobi zwykły śmiertelnik remont i bezie się taczał to tak , ale do używania w 100% mocy silnika to jednak wole nieremontowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 15 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2010 > jesteś pewien co byś miał??, to ci pirścienie sprzedadzą z gwoździa zrobione , to zadużo zhonują > (na wszelki wypadek co by się nie zatarło) i takich pare pierdółek a silnik po remoncie nie > jedzie, jak zrobi zwykły śmiertelnik remont i bezie się taczał to tak , ale do używania w 100% > mocy silnika to jednak wole nieremontowany Kwestia zaufania do rzetelności i umiejętności mechanika. też bym wolał nieremontowany, ale nówkę sztukę... najlepszy przykład tego co Sebec pokazał.... bo ile ten t-jet miał nalatane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 15 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2010 > Myślę, że łatwiej będzie zrobić np. 1.2 8v turbo z mocą 150km > niż wstawić 1.4 16V i dłubać na 150km ! nie zgodze sie. w 1.2 musisz dmuchać około lub ponad bara żeby tyle osiągnąć że nie wspomne że jest to zajebiście zdrowe dla takiego silnika (ironia) podczas gdy w 1.4 z odpowiednią dobraną sprężarką 150 będziesz już miał na "sofcie turbo" czyli mniej więcej 0.5-0.6. Ja na dzień dzisiejszy to bym chciał mieć 1.4 16v + eaton m45 i 150 z p-alcem w nosie by było, a charakterystyke silnika jak w około 2.2 litrowym n/a i praktycznie całkowicie bezawaryjnym zestawie, no chyba że sie pasek urwie, ale tak czy tak to do domu dojedziesz, a jak Ci przewód olejowy skabumuje to kuniec albo hol albo lawetkia dziekuje dobranoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ReplikantONE Napisano 16 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2010 Remont robiony będzie bo właśnie mam zamiar na przyszłą zimę zasadzić turbo. Nie będę celował w moce rzędu 150KM, 120-130KM całkowicie mi wystarcza. Postaram się poskładać przez tą zimę ten silnik na oryginalnych częściach (nie żadne chińskie podróbki) i na spokojnie przez wiosnę i lato go dotrzeć a zimą zaaplikować turbawke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s400 Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 ja wlasnie pol roku wstecz kupilem SC z 1.4 16 V +mody i walki...etc ..poczatkowo ubywalo oleju po 100 ml na 1000 km, az pieknego dnia wylecialo wszystko przez odme i przez uklad wydechowy (sivy dym).. na dniach odkrece miske i zagladne co sie stalo albo co ocalalo i czekac mnie bedzie dylemat .. 1.4 16V kupic.. czy remontowac to co ocalało.... P.S jestem nowicjuszem na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelo2222 Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 Pewnie nowy słupek silnika po oględzinach trzeba będzie kupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s400 Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > Pewnie nowy słupek silnika po oględzinach trzeba będzie kupić. wlasnie sie rozgladam za slupkiem 1.4 16V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.