krzychook Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 Witam, przyszła szwagierka ma problem z aku - słabnie z roku na rok... Teraz tez mówi, że już tez słabo z rana kręci... Aku ma już 6.5 roku. i jest niestety jeżdżony tylko na krótkich odcinkach (6km do pracy, 6 km z pracy) czasem jeszcze jakis sklep po drodze. Obawia sie,że już tej zimy nie przetrzyma, bo ostatniej tez już ze 3-4 razy kucnął poniżej -10... Co byście polecili i jakiej pojemności? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 > Witam, > przyszła szwagierka ma problem z aku - słabnie z roku na rok... > Teraz tez mówi, że już tez słabo z rana kręci... > Aku ma już 6.5 roku. i jest niestety jeżdżony tylko na krótkich odcinkach (6km do pracy, 6 km z > pracy) czasem jeszcze jakis sklep po drodze. > Obawia sie,że już tej zimy nie przetrzyma, bo ostatniej tez już ze 3-4 razy kucnął poniżej -10... > Co byście polecili i jakiej pojemności? > Pozdrawiam Moja żona jeździ 3-4km do pracy i tyle samo z powrotem. Raz w tygodniu dodatkowe 20km na jakieś zakupy i kilka razy do roku trasa 200-300km w dwie strony. W grudniu ubiegłego roku kupiłem jej Centrę Plus CB440. Na razie działa! Wcześniej wsadzony był ZAP Piastowa (roczny albo dwuletni) i nie dawał rady, ale winna raczej była centrala alarmowa działająca w trybie awaryjnym i pożerająca prąd w stanie spoczynku. Przyczynę odkryłem po zakupie nowego akumulatora, gdy ten też po kilku dniach postoju nie dal rady odpalić auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 > Co byście polecili i jakiej pojemności? Ja następny akumulator kupię największy jaki wejdzie na podstawę. Ten fabryczny wydaje się być za mały, stąd pewnie problemy z kasującymi się ustawieniami licznika i zegara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekagus Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 > Ja następny akumulator kupię największy jaki wejdzie na podstawę. Ten fabryczny wydaje się być za > mały, stąd pewnie problemy z kasującymi się ustawieniami licznika i zegara. a ładować go bedziesz z gniazdka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 > a ładować go bedziesz z gniazdka? Nie rozumiem? Akumulator w samochodzie ładuje alternator w czasie jazdy, a gdy to nie wystarcza trzeba doładować z zewnątrz. Wielkość akumulatora nie ma tu nic do rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netka1 Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 Koleżce pewnie chodziło o to że aku o dużej pojemności seryjny alternator nie da rady naładować, szczególnie jak się śmiga na krótkich dystansach. Aku może być wtedy notorycznie niedoładowany, a to chyba niezbyt zdrowe dla niego. Ale ja bym nie popadał w skrajności, bo też uważam że większy jest lepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkey Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 > Co byście polecili i jakiej pojemności? > Pozdrawiam Dyskusji o akumulatorze było już wiele. Ostatnie np na kąciku spamerskim w wątku o oponach zimowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomasz1971 Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 Do pandy 1.1 i 1.2 z klimą fabrycznie montowali akumulatory 50Ah. Alternator 70A taki sam jak w pandach bez klimy, tylko ma inne mocowanie do silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 > Witam, > przyszła szwagierka ma problem z aku - słabnie z roku na rok... > Teraz tez mówi, że już tez słabo z rana kręci... > Aku ma już 6.5 roku. i jest niestety jeżdżony tylko na krótkich odcinkach (6km do pracy, 6 km z > pracy) czasem jeszcze jakis sklep po drodze. > Obawia sie,że już tej zimy nie przetrzyma, bo ostatniej tez już ze 3-4 razy kucnął poniżej -10... > Co byście polecili i jakiej pojemności? > Pozdrawiam Mój aku miałem od nowości( czyli ponad 6 lat)- kręci do dziś, lecz jak każda rzecz ulega zużyciu wiec postanowiłem wymienić przed zimą aby potem nie szukać na gwałt Pierwotnie w miejsce fabrycznego Exide 40Ah miłą być także Exide ale 44Ah, lecz okazało się iż identycznego jak na pierwszy montaż nie kupisz nawet w ASO. Poczytałem trochę opinii użytkowników o różnych akumulatorach i niestety Centra ( a tym samym Exide - gdyż to to samo) ma słabe opinie szczególnie w kilku ostatnich latach. Wiec postanowiłem iż zmienię markę-kupiłem Boscha S4 44Ah. w autoryzowanym serwisie Boscha - data prod. 29.10.2010 r. małą uwaga co do montażu: Fabryczny aku ma wymiary 175 mm na 175 mm na 190 wysokości ja kupiłem 207 mm na 175 mm na 175 wyskości i tym samym musiałem zmodyfikować tą plastikową podstawkę pod aku odcinając wystający plastik od strony sterownika silnika oraz zginając to metalowe ucho do mocowania paskiem(wszak aku jest niższy)- czas pracy - 15 minut z wymontowaniem starego co do montażu większych- przyjmuje się, iż może to być ok 10% więcej niż pierwotnie w pojeździe , ponieważ za dużego aku altek nie naładuje. co do innych modeli Boscha- można także kupić o identycznych wymiarach jak fabryczny, lecz ma 40 Ah i 390 A o ile pamiętam a kosztuje minimalnie taniej a przed zakupem zastanawiałęm sie na d Moll-em oraz Vartą Blue ale niestety w najbliższej okolicy nie było takiego modelu w rozsądnych pieniądzach a w wysyłki bawił sie nie będe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 > Do pandy 1.1 i 1.2 z klimą fabrycznie montowali akumulatory 50Ah. Alternator 70A taki sam jak w > pandach bez klimy, tylko ma inne mocowanie do silnika. altek w wersach z klima jest inny ( mocniejszy) niż w zwykły 1.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomasz1971 Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 > altek w wersach z klima jest inny ( mocniejszy) niż w zwykły 1.1 Tylko panda Multijet ma mocniejszy z klimą 90A, bez klimy 75A, nie wiem jaki jest w 100HP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 > Tylko panda Multijet ma mocniejszy z klimą 90A, bez klimy 75A, nie wiem jaki jest w 100HP. właśnie przeglądam książkę -masz rację - nie wiem dlaczego jest taka różnica- 1.1 40 Ah a 1.2 z klimą 50 Ah i dlaczego w serwisach twierdzą iż są różne altki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 25 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2010 > właśnie przeglądam książkę -masz rację - nie wiem dlaczego jest taka różnica- 1.1 40 Ah a 1.2 z > klimą 50 Ah > i dlaczego w serwisach twierdzą iż są różne altki Może chodzi o to, że do klimy mają inne koło pasowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkey Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > co do innych modeli Boscha- można także kupić o identycznych wymiarach jak fabryczny, lecz ma 40 Ah > i 390 A o ile pamiętam Bosh o wymiarach 175x175x190 (takie jak aku fabryczny) ma 42Ah (390A). Tak samo Varta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasak Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 Fabryczny jest 40ah (175*175*190) i u mnie więcej miejsca nie ma z prawej skrzynka z przekaźnikami a z lewej jakieś dwie małe czarne skrzyneczki. dane nowych akumulatorów zestawiłem w tabeli żeby wybrać najodpowiedniejszy: 40ah centra 175*175*190 bosch 185*127*227 za wysoki i nie mieści się w podstawie 45ah centra 237*125*227 za wysoki i nie mieści się w podstawie bosch 207*175*190 nie mieści się w podstawie 5Ah różnicy wielkiej nie robi. Ale przy prądzie ładowanie 10A (dla łatwego liczenia) te 5ah trzeba ładować 30min dłużej. Niekiedy czas dojazdu do pracy zajmuje 30min. Więc większa pojemność aku wiąże się z dłuższym czasem ładowania więc jeżdżąc na krótkich trasach np. 6km nie zdąży się nigdy w pełni naładować. Wniosek jest taki, że montując aku większej pojemności jeżdżąc na krótkich trasach aku będzie słabszy. Fabryka dała 40AH 200A i wytrzymał 5lat. Jeszcze co prawda nie zdycha ale jak przyjdą mrozy to padnie na 100%. Rozglądam się za aku 40Ah żeby nic nieprzerabiać lecz prąd rozruchowy możliwie największy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 wiec po kolei: w symbolice bosch-a masz 3 typy aku S3, S4 oraz S5- różnią się one stopniem "bezobsługowości" Seria S3: 1. model 0.092.S30.010, wymiary 207x175x175 mm,41 Ah,360A 2. model 0.092.S30.020, wymiary 207x175x190 mm,45 Ah,400A Seria S4 1. model 0.092.S40.000, wymiary 175x175x190 mm,42 Ah,390A 2. model 0.092.S40.010, wymiary 207x175x175 mm,44 Ah,440A z serii S5 najmniejszy ma 52 Ah. co do podanego parametru aku fabrycznego 200A jest to wegług innej normy- w rzeczywistości jest to 400A na foto poniżej masz 1. Bosch 0.092.S40.000, wymiary 175x175x190 mm,42 Ah,390A co do montażu- nie wiem po czym wnioskujesz że nie wejdzie- mi w 1.1 weszło bez problemu - jedynie tylko ta plastikową podstawę zaznaczoną czerwoną strzałkę trzeba uciąć w miejscu zaznaczonym na zielono Co do wydolności układu- jak tu już podano altek ma wydajność na poziomie 70 A- oczywiście nie można przesadzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkey Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > Rozglądam się (...) żeby nic nie przerabiać No to trzeba brać aku o wymiarach 175x175x190. Producenci (Varta, Bosh, Centra, Jenox) dają przy takim układzie pojemnosc od 40 do 42 Ah. Innych nie widziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > No to trzeba brać aku o wymiarach 175x175x190. > Producenci (Varta, Bosh, Centra, Jenox) dają przy takim układzie pojemnosc od 40 do 42 Ah. Innych > nie widziałem. Można i tak- tylko większość aku o pojemności 40-42 Ah ma amperaż na poziomie 390 A a więc mniej niż fabryczny- może to minimalna różnica ale czasem akurat tego minimum może zimową porą zabraknąć Jak ktoś ma ochotę to można jeszcze z Exide- 1. Exide Premium EA 472 - 47 Ah, 450A, 207/175/175 2. Exide Excel EB 440 - 44 Ah, 400A, 175/175/190 3. Exide Excel EB 442 - 44Ah, 420A, 207/175/175 4. Exide Excel EB 500 - 50 Ah, 450A, 207/175/190 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19motorynka Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > No to trzeba brać aku o wymiarach 175x175x190. > Producenci (Varta, Bosh, Centra, Jenox) dają przy takim układzie pojemnosc od 40 do 42 Ah. Innych > nie widziałem. Można o większych gabarytach. Po wyjęciu tej plastikowej tacki i zastąpieniu jej podkładką wyciętą z gumy bez najmniejszego problemu wszedł mi akumulator 60Ah. Nie pamiętam już typu ale była to jakaś Varta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > Można o większych gabarytach. Po wyjęciu tej plastikowej tacki i zastąpieniu jej podkładką wyciętą > z gumy bez najmniejszego problemu wszedł mi akumulator 60Ah. > Nie pamiętam już typu ale była to jakaś Varta. ja własne tą tackę skróciłem o ten element wskazanym na zdjęciu czerwoną strzałką skróciłem obcinając w miejscu zaznaczonym na zielono- pasuje nadal idealnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasak Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > co do montażu- nie wiem po czym wnioskujesz że nie wejdzie- mi w 1.1 weszło bez problemu - jedynie A widzisz u mnie jest fabryczne LPG więc sprawa się ma troszkę inaczej: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > A widzisz u mnie jest fabryczne LPG więc sprawa się ma troszkę inaczej: no - tego wcześniej nie widziałem - mój opis dotyczy wersji fabrycznej. wyjścia masz dwa- albo pozostać przy fabrycznym albo przenieść te elementy w inne miejsce i założyć większy aku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin2222 Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 nie rozumiem po co większy akumulator, przecież ten nominlany wystarcza, pamiętam mrozy -25 stopni i palił na pyk mój teraz przy -10 ledwo daję radę ale gdy był nowy to było super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 > nie rozumiem po co większy akumulator, przecież ten nominlany wystarcza, pamiętam mrozy -25 stopni > i palił na pyk > mój teraz przy -10 ledwo daję radę ale gdy był nowy to było super. A po to , iż w większości przypadków kolejny kupiony aku nie dorównuje fabrycznemu z pierwszego montażu to raz, a dwa dlaczego nie zamontować większego (oczywiście w granicach rozsądku), który zapewni łatwiejszy rozruch zimą dzięki wyższemu prądowi rozruchowemu i pojemności aku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekagus Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 Ok. Jako, że mój aku już ledwo zipie (dalej pali na styk, ale już poprzedniej zimy ledwo wyciągał te dwa obroty rozrusznika) zastanawiam sie nad wiekszym i szerszym aku do Pandy. Szczególnie ze od jutra mają być tęgie mrozy. Ten plastyk ciężko odciąć(poprawka na obecną temperature)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bujaka Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 > Ten plastyk ciężko odciąć(poprawka na obecną temperature)? Podkładkę możesz zabrać do domu i tam sobie przyciąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 > Ok. Jako, że mój aku już ledwo zipie (dalej pali na styk, ale już poprzedniej zimy ledwo wyciągał > te dwa obroty rozrusznika) zastanawiam sie nad wiekszym i szerszym aku do Pandy. Szczególnie > ze od jutra mają być tęgie mrozy. > Ten plastyk ciężko odciąć(poprawka na obecną temperature)? wyjmujesz aku z tej metalowej podstawy wyciągasz ten plastik, zwykły brzeszczot i obcinasz po lewej, wkładasz na miejsce i gotowe, a pamiętaj o tym pasku co trzyma aku bo jak kupisz 175 mm wysokości to jego także musisz zmodyfikować- ja go przy mocowaniu po prostu wygiąłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario_79 Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > A widzisz u mnie jest fabryczne LPG więc sprawa się ma troszkę inaczej: Witajcie, Panda 1,1 z 2004 kupiłem ostatnio taki akumulator: BOSCH SILVER S3 45 AH / 400A wymiary SZEROKOŚĆ 207mm GŁĘBOKOŚĆ 175mm WYSOKOŚĆ 190mm Fizycznie wszedł na tackę plastikową. Niestety pasek mocujący okazał się za krótki. Na szybko wyciągnąłem tackę. Wstawiłem aku i dokręciłem do oporu. Trzyma mocno. Kiedyś jeszcze domontuję podkładkę gumową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasak Napisano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2010 > Witajcie, > Panda 1,1 z 2004 kupiłem ostatnio taki akumulator: > BOSCH SILVER S3 45 AH / 400A > wymiary SZEROKOŚĆ 207mm GŁĘBOKOŚĆ 175mm WYSOKOŚĆ 190mm > Fizycznie wszedł na tackę plastikową. Niestety pasek mocujący okazał się za krótki. Na szybko > wyciągnąłem tackę. Wstawiłem aku i dokręciłem do oporu. Trzyma mocno. Kiedyś jeszcze domontuję > podkładkę gumową A masz LPG? i te moduły obok aku jak na zdjęciu wyżej? Bo jak mierzyłem miarką to 207mm na szerokość nie wejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpk Napisano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2010 > A masz LPG? i te moduły obok aku jak na zdjęciu wyżej? Bo jak mierzyłem miarką to 207mm na > szerokość nie wejdzie. Wejdzie tylko przy benzynie. Nawet nieco zapasu miejsca jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.