mizaj Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 Witam, Przyszła zima, i problem wypłynął na szerokie wody. Jadę sobie wczoraj a wskazówka od temp delikatnie faluje pod kreską 80 stopni. Zatrzymałem się, patrzę, w zbiorniczku nie ma tyle płynu ile powinno być. Dolałem do stanu i przy 2tys obrotów delikatnie faluje ale już dogrzewa się ponad 80st, a przy 2.5 tys obrotów ładnie trzyma się ponad. W wakacje czyściłem nagrzewnicę, i wydawało mi się, że już jest ok, bo grzała dobrze, ale wtedy było ciepło. Teraz wygląda to tak, że z kratki od kierowcy leci letnie powietrze,a trochę cieplejsze od pasażera, natomiast nie jest to gorące tak jak u kumpla w identycznej asterce. I tu pytanie, czy termostat popuszcza i dlatego nie nagrzewa dobrze nagrzewnicy, czy też nagrzewnica jednak się dobrze nie wypłukała i trzeba by się z nią rozstać? Na allegro znalazłem valeo za 75zł, więc do przeżycia, termostat niestety już musiał bym u mechanika, bo ingerencja w rozrząd ps Uszczelka pod głowicą raczej dobra, nie pompuje układu, nie przybywa oleju itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > Jadę sobie wczoraj a wskazówka od temp delikatnie faluje pod kreską 80 stopni. A ile kilometrów przejechałeś? Prawidłowo działający termostat powinien nagrzać silnik do 90-95*C w ciągu 3-4 km w zimie. Zakamieniona nagrzewnica nie dawałaby ciepłego powietrza pomimo nagrzanego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 skoro z różnych kratek leci powietrze o innej temperaturze to może poprostu klapki kierujące powietrze nie działają jak należy... EDIT:A co do termostatu, rozgrzewaj auto i sprawdzaj czy chlodnica nagrzewa sie wraz z silnikiem czy dostaje w pewnej chwili strzał ciepłego płynu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > termostat powinien nagrzać silnik termostat nagrzewa silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > termostat nagrzewa silnik Wiedziałem że się ktoś doczepi o ten skrót myślowy, ale że Ty Brutusie... Nie można wszystkiego opisywać ściśle i formalnie bo wyjdzie niestrawny bełkot (a'la język aktów prawnych, podręczników od fizyki itp). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > Wiedziałem że się ktoś doczepi o ten skrót myślowy, ale że Ty Brutusie... > Nie można wszystkiego opisywać ściśle i formalnie bo wyjdzie niestrawny bełkot (a'la język aktów > prawnych, podręczników od fizyki itp). przecież wiesz, że to było czepienie (żartobliwe) się słowa a nie samej myśli wypowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizaj Napisano 26 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > EDIT:A co do termostatu, rozgrzewaj auto i sprawdzaj czy chlodnica nagrzewa sie wraz z silnikiem > czy dostaje w pewnej chwili strzał ciepłego płynu... Wąż i chłodnica powoli się nagrzewają a później jest strzał, czyli tak jakby nie był do końca domknięty termostat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizaj Napisano 26 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 przejechałem jakieś 50km, więc test miarodajny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > przejechałem jakieś 50km, więc test miarodajny Twoje ostatnie 2 posty sugerują że termostat przepuszcza cały czas, a potem całkowicie się otwiera przy danej temperaturze. Może też mieć problem żeby się przymknąć gdy temperatura spada, ogólnie jest do wymiany. O dziwo, mój stary termostat działał podobnie, a gdy go ugotowałem w garnku na piecu to pięknie się otwierał i zamykał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > przejechałem jakieś 50km, więc test miarodajny Ja też bym go wywalił, a wymiana nie jest taka trudna, znajdziesz w szukajce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > kreską 80 stopni. Jak pokażesz fotę z taką kreską to biorę sześciopak i jadę do Krakowa wymieniać Ci termostat Rozumiem, że masz wskaźnik "110" i wskazówka jest pod nieopisaną kreską między niebieskim polem a opisaną jako "90". Jeżeli czujnik jest ok, oraz styk konektora i czujnika również ok (lubi zaśniedzieć), to tak jak piszą przedmówcy - termostat do wymiany. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizaj Napisano 26 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 No to był taki "skrót myślowy" i dokładnie chodziło mi o tą kreskę. Zastanawia mnie to, że jeśli jadę i utrzymam 2.5 tys obrotów, to ładnie się trzyma powyżej tej kreski. Co do centralki to znalazłem valeo na allegro za 75zl i nie wiem czy przy okazji nie wymienić, bo starą płukałem 2 razy ale za każdym razem leciało duuużo syfu i chyba nie dopłukałem do końca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizaj Napisano 26 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 No niestety nie dysponuję na chwilę obecną garażem, a wymiana pod blokiem może wywołać niezdrowe zainteresowanie postronnych, i pewnie zaraz przypląta się jakaś "menda" której albo to będzie przeszkadzało, albo się "zna" i będzie cały czas podpowiadał jak mam to zrobić (sprawdzone jak wymieniałem wąż od chłodnicy )))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > jeśli jadę i utrzymam 2.5 tys obrotów, to ładnie się trzyma powyżej tej kreski. Czekaj, bo teraz dopiero doczytałem w pierwszym Twoim poście: > dogrzewa się ponad 80st, a przy 2.5 tys obrotów ładnie trzyma się ponad. Tak kreska to nie jest 80*. W zegarach "110", tak kreska to tak naprawdę temperatura płynu 90* . Jeżeli taką masz podczas jazdy, to tak właśnie powinno być z tym wskaźnikiem. Termostat nie jest pierwszej nowości, ale nie zaczepiałbym go jeszcze tej zimy ale poszukał braku ogrzewania gdzie indziej: w nagrzewnicy albo w klapkach, skoro mówisz, że z jednaj kratki leci cieplejsze niż z drugiej. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > Czekaj, bo teraz dopiero doczytałem w pierwszym Twoim poście: > Tak kreska to nie jest 80*. W zegarach "110", tak kreska to tak naprawdę temperatura płynu 90* . > Jeżeli taką masz podczas jazdy, to tak właśnie powinno być z tym wskaźnikiem. Termostat nie > jest pierwszej nowości, ale nie zaczepiałbym go jeszcze tej zimy ale poszukał braku ogrzewania > gdzie indziej: w nagrzewnicy albo w klapkach, skoro mówisz, że z jednaj kratki leci cieplejsze > niż z drugiej. > Pozdroofka pod warunkiem ze nie mysli o srodkowym nawiewie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 26 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2010 > pod warunkiem ze nie mysli o srodkowym nawiewie Quote: z kratki od kierowcy leci letnie powietrze,a trochę cieplejsze od pasażera I tnij cytaty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizaj Napisano 29 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 Dokładnie, poza tym zrobiłem 2 rzeczy. 1. odpiąłem wentylator, zagrzałem go w okolice kiedy się wentylator powinien włączyć i chwilę przetrzymałem. Wiem że ryzykowne ale po tym termostat zaczął się zachowywać właściwie, test na "macanta" wykazał, że wąż na odpływie chłodnicy robi się ciepły dopiero po tzw strzale płynu. 2. taki sam test wykazał, że węże zasilające centralkę są gorące, a powietrze takie sobie, więc obstawiam centralkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 > obstawiam centralkę No na to wygląda... Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizaj Napisano 1 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 Mam szybkie pytanie Jakie wymiary ma nagrzewnica w astrece takiej jak moja? Wiem że były 3 rodzaje, na mam na 99% tak jak oryginał w tym przypadku http://www.astra.auto.pl/content/view/199/40/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 Czyli klimy nie masz? W takim razie wymiary rdzenia: 175x184x25mm (wg Helli). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizaj Napisano 9 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Temat do zamknięcia Zakupiłem nagrzewnicę, i po wymianie ciepło wróciło. Co ważniejsze, dobrze że kupiłem nową, bo ta zaczęła się powoli pocić (pewnie efekt ostatniego czyszczenia) Teraz jest ok, jedyne czego nie jestem pewien, to to, że nagrzewnica jest valeo, ale z Chin :> Nie mniej jednak na razie ciepło jest tak, jak powinno być ps cała wymiana jakieś 40min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.