Skocz do zawartości

Termostat, nagrzewnica???


mizaj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przyszła zima, i problem wypłynął na szerokie wody.

Jadę sobie wczoraj a wskazówka od temp delikatnie faluje pod kreską 80 stopni. Zatrzymałem się, patrzę, w zbiorniczku nie ma tyle płynu ile powinno być. Dolałem do stanu i przy 2tys obrotów delikatnie faluje ale już dogrzewa się ponad 80st, a przy 2.5 tys obrotów ładnie trzyma się ponad.

W wakacje czyściłem nagrzewnicę, i wydawało mi się, że już jest ok, bo grzała dobrze, ale wtedy było ciepło.

Teraz wygląda to tak, że z kratki od kierowcy leci letnie powietrze,a trochę cieplejsze od pasażera, natomiast nie jest to gorące tak jak u kumpla w identycznej asterce.

I tu pytanie, czy termostat popuszcza i dlatego nie nagrzewa dobrze nagrzewnicy, czy też nagrzewnica jednak się dobrze nie wypłukała i trzeba by się z nią rozstać?

Na allegro znalazłem valeo za 75zł, więc do przeżycia, termostat niestety już musiał bym u mechanika, bo ingerencja w rozrząd

ps

Uszczelka pod głowicą raczej dobra, nie pompuje układu, nie przybywa oleju itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jadę sobie wczoraj a wskazówka od temp delikatnie faluje pod kreską 80 stopni.

A ile kilometrów przejechałeś? Prawidłowo działający termostat powinien nagrzać silnik do 90-95*C w ciągu 3-4 km w zimie.

Zakamieniona nagrzewnica nie dawałaby ciepłego powietrza pomimo nagrzanego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro z różnych kratek leci powietrze o innej temperaturze to może poprostu klapki kierujące powietrze nie działają jak należy...

EDIT:A co do termostatu, rozgrzewaj auto i sprawdzaj czy chlodnica nagrzewa sie wraz z silnikiem czy dostaje w pewnej chwili strzał ciepłego płynu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> termostat nagrzewa silnik

Wiedziałem że się ktoś doczepi o ten skrót myślowy, ale że Ty Brutusie... grinser006.gif

Nie można wszystkiego opisywać ściśle i formalnie bo wyjdzie niestrawny bełkot (a'la język aktów prawnych, podręczników od fizyki itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiedziałem że się ktoś doczepi o ten skrót myślowy, ale że Ty Brutusie...

> Nie można wszystkiego opisywać ściśle i formalnie bo wyjdzie niestrawny bełkot (a'la język aktów

> prawnych, podręczników od fizyki itp).

przecież wiesz, że to było czepienie (żartobliwe) się słowa a nie samej myśli wypowiedzi biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EDIT:A co do termostatu, rozgrzewaj auto i sprawdzaj czy chlodnica nagrzewa sie wraz z silnikiem

> czy dostaje w pewnej chwili strzał ciepłego płynu...

Wąż i chłodnica powoli się nagrzewają a później jest strzał, czyli tak jakby nie był do końca domknięty termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przejechałem jakieś 50km, więc test miarodajny

Twoje ostatnie 2 posty sugerują że termostat przepuszcza cały czas, a potem całkowicie się otwiera przy danej temperaturze. Może też mieć problem żeby się przymknąć gdy temperatura spada, ogólnie jest do wymiany.

O dziwo, mój stary termostat działał podobnie, a gdy go ugotowałem w garnku na piecu to pięknie się otwierał i zamykał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kreską 80 stopni.

Jak pokażesz fotę z taką kreską to biorę sześciopak i jadę do Krakowa wymieniać Ci termostat wink.gif

Rozumiem, że masz wskaźnik "110" i wskazówka jest pod nieopisaną kreską między niebieskim polem a opisaną jako "90". Jeżeli czujnik jest ok, oraz styk konektora i czujnika również ok (lubi zaśniedzieć), to tak jak piszą przedmówcy - termostat do wymiany.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to był taki "skrót myślowy" i dokładnie chodziło mi o tą kreskę.

Zastanawia mnie to, że jeśli jadę i utrzymam 2.5 tys obrotów, to ładnie się trzyma powyżej tej kreski.

Co do centralki to znalazłem valeo na allegro za 75zl i nie wiem czy przy okazji nie wymienić, bo starą płukałem 2 razy ale za każdym razem leciało duuużo syfu i chyba nie dopłukałem do końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie dysponuję na chwilę obecną garażem, a wymiana pod blokiem może wywołać niezdrowe zainteresowanie postronnych, i pewnie zaraz przypląta się jakaś "menda" której albo to będzie przeszkadzało, albo się "zna" i będzie cały czas podpowiadał jak mam to zrobić (sprawdzone jak wymieniałem wąż od chłodnicy wink.gif))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli jadę i utrzymam 2.5 tys obrotów, to ładnie się trzyma powyżej tej kreski.

Czekaj, bo teraz dopiero doczytałem w pierwszym Twoim poście:

> dogrzewa się ponad 80st, a przy 2.5 tys obrotów ładnie trzyma się ponad.

Tak kreska to nie jest 80*. W zegarach "110", tak kreska to tak naprawdę temperatura płynu 90* . Jeżeli taką masz podczas jazdy, to tak właśnie powinno być z tym wskaźnikiem. Termostat nie jest pierwszej nowości, ale nie zaczepiałbym go jeszcze tej zimy ale poszukał braku ogrzewania gdzie indziej: w nagrzewnicy albo w klapkach, skoro mówisz, że z jednaj kratki leci cieplejsze niż z drugiej.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czekaj, bo teraz dopiero doczytałem w pierwszym Twoim poście:

> Tak kreska to nie jest 80*. W zegarach "110", tak kreska to tak naprawdę temperatura płynu 90* .

> Jeżeli taką masz podczas jazdy, to tak właśnie powinno być z tym wskaźnikiem. Termostat nie

> jest pierwszej nowości, ale nie zaczepiałbym go jeszcze tej zimy ale poszukał braku ogrzewania

> gdzie indziej: w nagrzewnicy albo w klapkach, skoro mówisz, że z jednaj kratki leci cieplejsze

> niż z drugiej.

> Pozdroofka

pod warunkiem ze nie mysli o srodkowym nawiewie sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, poza tym zrobiłem 2 rzeczy.

1. odpiąłem wentylator, zagrzałem go w okolice kiedy się wentylator powinien włączyć i chwilę przetrzymałem. Wiem że ryzykowne ale po tym termostat zaczął się zachowywać właściwie, test na "macanta" wykazał, że wąż na odpływie chłodnicy robi się ciepły dopiero po tzw strzale płynu.

2. taki sam test wykazał, że węże zasilające centralkę są gorące, a powietrze takie sobie, więc obstawiam centralkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat do zamknięcia

Zakupiłem nagrzewnicę, i po wymianie ciepło wróciło.

Co ważniejsze, dobrze że kupiłem nową, bo ta zaczęła się powoli pocić (pewnie efekt ostatniego czyszczenia)

Teraz jest ok, jedyne czego nie jestem pewien, to to, że nagrzewnica jest valeo, ale z Chin :>

Nie mniej jednak na razie ciepło jest tak, jak powinno być

ps

cała wymiana jakieś 40min smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.