grzes2822 Napisano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 Witam. Jak w temacie. Ostatnio zaczęły mi szwankować przednie wycieraczki tzn.: daje przełącznik do góry - wycieraczki ruszają, ale zaczynają przerywać (jak by brakowało prądu) i dodatkowo z zespolonego słychać tak jakby zwarcie?? się robiło. Podobna sytuacja powtarza się na 1 biegu wycieraczek (jedna pozycja w dół wajchy). Na pozostałych prędkościach wszystko jest ok. Silnik wycieraczek się kończy?? Bo chyba raczej nie jest to wina przełącznika zespolonego?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 > Silnik wycieraczek się kończy?? < >Bo chyba raczej nie jest to wina przełącznika zespolonego?? > Pozdrawiam < Witam, Jedna i druga opcja jest możliwa. Najprościej i najszybciej usterkę można znaleźć w nastepujący sposób: - Odłączyć silnik od istniejącej wiązki zasilającej i zasilić go z innej omijając przełącznik zespolony. Jeżeli silnik bedzie pracował poprawnie to wina leży w obwodzie przełącznika, w innym przypadku silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darkop Napisano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Musisz zdemontować silniczek i rozkrecic częśc mechaniczną od elektrycznej,po rozpołowienu ukażą ci się dwie blaszki ,które odpowiadają za przerywaną prace wycieraczek[w kropku nie ma osobnego przekaznika do czasówki] W moim przypadku miałem na tych blaszkach troche syfu i po wyczyszczeniu i nasmarowaniu białą wazeliną techniczną -bardzo cieniutkiej warstewki -objawy ustapiły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackow Napisano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 > Musisz zdemontować silniczek i rozkrecic częśc mechaniczną od elektrycznej,po rozpołowienu ukażą ci > się dwie blaszki ,które odpowiadają za przerywaną prace wycieraczek[w kropku nie ma osobnego > przekaznika do czasówki] W moim przypadku miałem na tych blaszkach troche syfu i po > wyczyszczeniu i nasmarowaniu białą wazeliną techniczną -bardzo cieniutkiej warstewki -objawy > ustapiły Dokładnie miałem to samo i działanie moje było identyczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes2822 Napisano 11 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 Witam, żeby nie zakładać nowego tematu odgrzebuję swój stary... Jako, że wrócił problem z przerywaniem na pierwszym biegu to pomyślałem, że wezmę się za to w weekend (przeczyszczenie i nasmarowanie). Pojawił się natomiast drugi problem. Nie zależnie na którym biegu jak szyba nie jest odpowiednio mokra to strasznie trze mi o szybę wycieraczka od strony kierowcy. Hałas staje się nie do wytrzymania... Kiedyś jak zaczynały tak wycieraczki trzeć to była oznaka, że trzeba wymienić na nowe, ale w tym momencie wymiana niestety nie pomogła... testowałem różne wycieraczki... Czy ktoś już spotkał się z takim problemem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekST Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Moze sa zalozone dluzsze piora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes2822 Napisano 12 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > Moze sa zalozone dluzsze piora? pióra są takie jakie zaleca producent... poprzednia wycieraczka od strony pasażera była dłuższa i nie tarła,więc ten trop bym odrzucił... teraz wycieraczka trze nawet jak szyba jest bardzo mokra... jak tak dalej pójdzie, to niedlugo szyba bedzie do wyniany, bo tak będzie porysowana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 A mechanizm nie ma luzow na osiach, gdzie sa przykrecone wycieraczki?? Moze samo pioro ustawia sie do szyby pod jakims innym katem i dlatego taki efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes2822 Napisano 13 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 > A mechanizm nie ma luzow na osiach, gdzie sa przykrecone wycieraczki?? > Moze samo pioro ustawia sie do szyby pod jakims innym katem i dlatego taki efekt. a jak to sprawdzić i w razie czego wyeliminować?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 > a jak to sprawdzić i w razie czego wyeliminować?? Chociazby reka czy sa luzy na osiach. Przypuszczam, ze moze nie byc. A ramiona wycieraczek ok, bez luzow? Jesli sie nie myle to pioro wycieraczki powinno byc prostopadle do powierzchni szyby w innym przypadku bedzie skakac po niej. Gdy sa jakies luzy, to ustawia sie pod innym katem. Kiedys mialem tak w CC. A wycieraczka skrzeczy w drodze do gory szyby czy przy powrocie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes2822 Napisano 13 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 > Chociazby reka czy sa luzy na osiach. Przypuszczam, ze moze nie byc. A ramiona wycieraczek ok, bez > luzow? Jesli sie nie myle to pioro wycieraczki powinno byc prostopadle do powierzchni szyby w > innym przypadku bedzie skakac po niej. Gdy sa jakies luzy, to ustawia sie pod innym katem. > Kiedys mialem tak w CC. > A wycieraczka skrzeczy w drodze do gory szyby czy przy powrocie?? obawiam się, że mogą być luzy góra-dół - tak ze 2 cm z każdej strony (jak na poniższej grafice) czy są jeszcze luzy w innych płaszczyznach to nie wiem, będę musiał sprawdzić. Wycieraczka trze zarówno w drodze do góry jak i w dół... Jest możliwość jakoś to wyelimoniwać czy tylko kupno nowego mechanizmu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 > obawiam się, że mogą być luzy góra-dół - tak ze 2 cm z każdej strony (jak na poniższej grafice) Takim luzem nie ma co sie przejmowac, bo to jest na samych ciegnach. Byle by nie bylo na samej osi, ze "chodzi" na boki. > czy są jeszcze luzy w innych płaszczyznach to nie wiem, będę musiał sprawdzić. Sprawdz i zobacz czy ramiona nie maja, tam gdzie sprezyna dociskajaca ramie do szyby. > Wycieraczka trze zarówno w drodze do góry jak i w dół... > Jest możliwość jakoś to wyelimoniwać czy tylko kupno nowego mechanizmu?? Jesli zmiana wycieraczek nie pomaga (sprawdz jeszcze dla pewnosci na innych, nawet starych czy z innego samochodu) to pozostaja ramiona wycieraczek i na koniec mechanizm. Czy jest jakis sposob naprawy to nie wiem, nigdy nie mialem potrzeba wiekszego grzebania przy mechanizmie wycieraczek. Kiedys walczylem z podobnym problem w PII, jak byly chlodniejsze dni to wycieraczki skakaly po szybie. Pomogla zmiana producenta pior, z tym ze ja wtedy uzywalem tych bezprzegubowych. EDIT: Identyczny problem jak u Ciebie mial kiedys ojciec w PII JTD, teraz mi sie przypomnialo. Ale w koncu nie rozwiazal tego problemu, bo sprzedal samochod. U niego na pewno nie byla to sprawa luzow itd, obstawialem ta cala zembatke ze stykami, co siedzi w mechanizmie albo wylacznik wycieraczek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 u mnie w HGT byl ten problem, ze sie wycieraczki przycinaly w polowie ruchu. mialem sie zabrac za wymiane calego ustrojstwa, ale zdarzylo sie ciegno rozleciec ma przegubie. po zdrutowaniu metoda opisywana na kaciku przestaly sie przycinac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes2822 Napisano 14 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 > Jesli zmiana wycieraczek nie pomaga (sprawdz jeszcze dla pewnosci na innych, nawet starych czy z > innego samochodu) to pozostaja ramiona wycieraczek i na koniec mechanizm. jak już wcześniej pisałem wycieraczki teraz miałem nówki... dla pewności założyłem jeszcze stare od seicento..... iiiii........ nie skaczą, nie skrzypią - w końcu jest cisza i spokój!!! > Kiedys walczylem z podobnym problem w PII, jak byly chlodniejsze dni to wycieraczki skakaly po > szybie. Pomogla zmiana producenta pior, z tym ze ja wtedy uzywalem tych bezprzegubowych. i własnie w tym był szkopuł.... do tej pory też miałem bez przegubowe - te nowe co teraz były też... teraz mam zwykłe i na razie niech sobie takie będą... dziwi mnie tylko jedno, że skrzypiała tylko wycieraczka od strony kierowcy (mimo, że był ten sam producent)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.