AxiT Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 Zacznę od różnic w skrzyniach powiedzmy automat w oplach omega W omedze są następujące pozycje: P - parking jak parkuje powiedzmy na noc R - wsteczny N - neutral / luz D - Jechać - zmiana wszystkich biegów od 0 do max speed 3 - zmienia biegi tylko do 3? 2 - zmienia biegi tylko do 2? 1 - zmienia biegi = jedzie tylko na 1 powiedzmy wyjazd z zaspy śniegu? Inne marki inna marka P - j.w? R - j.w? N - j.w? D - j.w? 2 - j.w? L - ????????????????????????? tzw jedynka wyjazd ze śniegu OCB Czy w trakcie jazdy powiedzmy jedziemy do 70 km/h - nawet mniej 40 km/h mozna zmieniać ustawienia na skrzyni powiedzmy z D na 2 z 2 na L (1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > Zacznę od różnic w skrzyniach powiedzmy automat w oplach > omega > W omedze są następujące pozycje: > P - parking jak parkuje powiedzmy na noc > R - wsteczny > N - neutral / luz > D - Jechać - zmiana wszystkich biegów od 0 do max speed > 3 - zmienia biegi tylko do 3? > 2 - zmienia biegi tylko do 2? > 1 - zmienia biegi = jedzie tylko na 1 powiedzmy wyjazd z zaspy śniegu? > Inne marki > inna marka > P - j.w? > R - j.w? > N - j.w? > D - j.w? > 2 - j.w? > L - ????????????????????????? tzw jedynka wyjazd ze śniegu OCB > Czy w trakcie jazdy powiedzmy jedziemy do 70 km/h - nawet mniej 40 km/h > mozna zmieniać ustawienia na skrzyni powiedzmy z D na 2 z 2 na L (1) U mnie ( właściwie u żony ) jest P R N D 2 1 - dodatkowo na D możemy wcisnąć dwa przyciski - pierwszy zawęża pracę skrzyni do 3 biegów następny włącza skrzynię w tryb zimowy gdzie w każdym trybie jedynka jest jakby słabsza i nie powoduje buksowania kół na kopnym śniegu czy na śliskim podłożu. Auto to Scenic 1999 skrzynia DP0. Aha. Zmieniać nie można. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > Czy w trakcie jazdy powiedzmy jedziemy do 70 km/h - nawet mniej 40 km/h > mozna zmieniać ustawienia na skrzyni powiedzmy z D na 2 z 2 na L (1) w trakcie jazdy można zmieniać w zakresie N D 1 2 3 - dopasowując oczywiście prędkość do zapinanego biegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin114 Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > Czy w trakcie jazdy powiedzmy jedziemy do 70 km/h - nawet mniej 40 km/h > mozna zmieniać ustawienia na skrzyni powiedzmy z D na 2 z 2 na L (1) Kolejność 1>2>D w każdych warunkach. Natomiast jadąc na D nie wolno wrzucać 2 powyżej 60% prędkości maksymalnej [zwykle 60-70 mph~=100-120 km/h], a jadąc na D albo 2 nie wolno wpakować 1 przy prędkości powyżej 40% prędkości maksymalnej [zwykle 40-50 mph~=60-80 km/h] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 W toyocie jest L i 2 z tego co pamietam i oznacza to, że skrzynia pracuje na 1 lub na 1 i 2 biegu, ale w obie strony. Znaczy jest możliwośc hamowania silnikiem. Na D jak puścisz gaz to na obrotomierzu widac wysprzęglenie, natomiast na L i 2 nie. Odnośnie wrzucania w czasie jazdy. Można przy każdej prędkości wrzucać L lub 2, samochód zacznie zwalniać i kiedy zwolni do odpowiedniej prędkości (ok 60 dla L i ok 90 dla 2) wrzuci włączony bieg. Silnik wtedy niemiłosiernie zawyje i zacznie gwałtownie zwalniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mDziubek Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 W oplu nie wolno 1 zapinac podczas jazdy. Tylko na postoju. Ja na przyklad po miescie jezdze na 3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 9 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > W oplu nie wolno 1 zapinac podczas jazdy. > Tylko na postoju. > Ja na przyklad po miescie jezdze na 3. ale po zapięciu 1 i ruszeniu można na wyższe to 2,3,d w trakcie jazdy? A jak w tej drugiej gdzie zaczyna się od L tam też L na postoju, a potem 2 i D w trakcie jazdy można już wbijać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > Zmieniać nie można. Z ciekawości dopytam bo nie znam automatów Nie można bo jest to jakoś zablokowane, czy zmiana spowoduje usterkę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mDziubek Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > ale po zapięciu 1 i ruszeniu można na wyższe to 2,3,d w trakcie jazdy? jak ruszysz to z 1 na 2,3,D mozna spokojnie przelaczyc. Tak samo mozna redukowac od D do 2. (w granicach rozsadku ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin114 Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > Z ciekawości dopytam bo nie znam automatów Nie można bo jest to jakoś zablokowane, czy zmiana > spowoduje usterkę ? Jeśli nawet wpakuje się bieg nie adekwatny do prędkości, to 'skrzynia go nie przyjmie',bo poczeka az spadną obroty lub prędkość,Ale nie wiem nie próbowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > Z ciekawości dopytam bo nie znam automatów Nie można bo jest to jakoś zablokowane, czy zmiana > spowoduje usterkę ? Zalezy od modelu. Stare, hydrauliczne mozna było w ten sposób rozwalić. Podobnie jak włączenie 1'nki w zwykłym manualu. Nowe, elektroniczne ignorują głupotę kierowców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 9 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > Zalezy od modelu. Stare, hydrauliczne mozna było w ten sposób rozwalić. Podobnie jak włączenie > 1'nki w zwykłym manualu. Nowe, elektroniczne ignorują głupotę kierowców. Wiecie co na wszelki wypadek nie będę sprawdzał bo mnie braciszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonmaximus Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > włącza skrzynię w tryb zimowy gdzie w > każdym trybie jedynka jest jakby słabsza i nie powoduje buksowania kół na kopnym śniegu czy na > śliskim podłożu. Bo ta jedynka to dwójka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 > Bo ta jedynka to dwójka Być może nie zwróciłem wcześniej na to uwagi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.