Skocz do zawartości

Jazda automatami w zimie.


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznę od różnic w skrzyniach powiedzmy automat w oplach

omega

W omedze są następujące pozycje:

P - parking jak parkuje powiedzmy na noc

R - wsteczny

N - neutral / luz

D - Jechać - zmiana wszystkich biegów od 0 do max speed

3 - zmienia biegi tylko do 3?

2 - zmienia biegi tylko do 2?

1 - zmienia biegi = jedzie tylko na 1 powiedzmy wyjazd z zaspy śniegu?

Inne marki

inna marka

P - j.w?

R - j.w?

N - j.w?

D - j.w?

2 - j.w?

L - ????????????????????????? tzw jedynka wyjazd ze śniegu OCB

Czy w trakcie jazdy powiedzmy jedziemy do 70 km/h - nawet mniej 40 km/h

mozna zmieniać ustawienia na skrzyni powiedzmy z D na 2 z 2 na L (1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zacznę od różnic w skrzyniach powiedzmy automat w oplach

> omega

> W omedze są następujące pozycje:

> P - parking jak parkuje powiedzmy na noc

> R - wsteczny

> N - neutral / luz

> D - Jechać - zmiana wszystkich biegów od 0 do max speed

> 3 - zmienia biegi tylko do 3?

> 2 - zmienia biegi tylko do 2?

> 1 - zmienia biegi = jedzie tylko na 1 powiedzmy wyjazd z zaspy śniegu?

> Inne marki

> inna marka

> P - j.w?

> R - j.w?

> N - j.w?

> D - j.w?

> 2 - j.w?

> L - ????????????????????????? tzw jedynka wyjazd ze śniegu OCB

> Czy w trakcie jazdy powiedzmy jedziemy do 70 km/h - nawet mniej 40 km/h

> mozna zmieniać ustawienia na skrzyni powiedzmy z D na 2 z 2 na L (1)

U mnie ( właściwie u żony ) jest P R N D 2 1 - dodatkowo na D możemy wcisnąć dwa przyciski - pierwszy zawęża pracę skrzyni do 3 biegów następny włącza skrzynię w tryb zimowy gdzie w każdym trybie jedynka jest jakby słabsza i nie powoduje buksowania kół na kopnym śniegu czy na śliskim podłożu.

Auto to Scenic 1999 skrzynia DP0.

Aha.

Zmieniać nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy w trakcie jazdy powiedzmy jedziemy do 70 km/h - nawet mniej 40 km/h

> mozna zmieniać ustawienia na skrzyni powiedzmy z D na 2 z 2 na L (1)

w trakcie jazdy można zmieniać w zakresie N D 1 2 3 - dopasowując oczywiście prędkość do zapinanego biegu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy w trakcie jazdy powiedzmy jedziemy do 70 km/h - nawet mniej 40 km/h

> mozna zmieniać ustawienia na skrzyni powiedzmy z D na 2 z 2 na L (1)

Kolejność 1>2>D w każdych warunkach. Natomiast jadąc na D nie wolno wrzucać 2 powyżej 60% prędkości maksymalnej [zwykle 60-70 mph~=100-120 km/h], a jadąc na D albo 2 nie wolno wpakować 1 przy prędkości powyżej 40% prędkości maksymalnej [zwykle 40-50 mph~=60-80 km/h]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W toyocie jest L i 2 z tego co pamietam i oznacza to, że skrzynia pracuje na 1 lub na 1 i 2 biegu, ale w obie strony. Znaczy jest możliwośc hamowania silnikiem. Na D jak puścisz gaz to na obrotomierzu widac wysprzęglenie, natomiast na L i 2 nie. Odnośnie wrzucania w czasie jazdy. Można przy każdej prędkości wrzucać L lub 2, samochód zacznie zwalniać i kiedy zwolni do odpowiedniej prędkości (ok 60 dla L i ok 90 dla 2) wrzuci włączony bieg. Silnik wtedy niemiłosiernie zawyje i zacznie gwałtownie zwalniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W oplu nie wolno 1 zapinac podczas jazdy.

> Tylko na postoju.

> Ja na przyklad po miescie jezdze na 3.

ale po zapięciu 1 i ruszeniu można na wyższe to 2,3,d w trakcie jazdy?

A jak w tej drugiej gdzie zaczyna się od L tam też L na postoju, a potem 2 i D w trakcie jazdy można już wbijać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z ciekawości dopytam bo nie znam automatów Nie można bo jest to jakoś zablokowane, czy zmiana

> spowoduje usterkę ?

Jeśli nawet wpakuje się bieg nie adekwatny do prędkości, to 'skrzynia go nie przyjmie',bo poczeka az spadną obroty lub prędkość,Ale nie wiem nie próbowałem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z ciekawości dopytam bo nie znam automatów Nie można bo jest to jakoś zablokowane, czy zmiana

> spowoduje usterkę ?

Zalezy od modelu. Stare, hydrauliczne mozna było w ten sposób rozwalić. Podobnie jak włączenie 1'nki w zwykłym manualu. Nowe, elektroniczne ignorują głupotę kierowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zalezy od modelu. Stare, hydrauliczne mozna było w ten sposób rozwalić. Podobnie jak włączenie

> 1'nki w zwykłym manualu. Nowe, elektroniczne ignorują głupotę kierowców.

Wiecie co na wszelki wypadek nie będę sprawdzał bo mnie braciszek wpysk.giftuk.gifchaja.gifkara.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.