janist Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 No i moje autko zostało rozdziewiczone. Jakiś kundel zrobił mi ryskę. Niewielką, ma jakieś 7cm. Wygląda to tak jakby zarysował tylko wierzchnią, bezbarwną warstwę i ona zarysowana zrobiła się biała. Pod spodem widać nienaruszony czarny lakier. Jak to usunąć, żeby w miarę nie było widać, nie stworzyć jakiegoś ogniska korozji i nie malować całego elementu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 > Niewielką, ma jakieś 7cm. Zacznij od wypolerowania rysy Automaxem. Jak cały "klar" został zdarty, to oklej dokładnie taśmą malarską okolice rysy i bezbarwnym w sprayu uzupełnij ubytek, potem po dokładnym wyschnięciu wypoleruj też Automaxem lub podobną pastą o właściwościach lekkościernych. Przy odrobinie wprawy da się takie uszkodzenie naprawić profesjonalnie pod domem za kilkanaście złotych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
foxfox0467 Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 Jeżeli nie używałeś dotąd Automaxa lepiej zakup mniej "inwazyjną" pastę Tempo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polcomp Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 dokladnie,TEMPO czyni cuda... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 22 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 > Zacznij od wypolerowania rysy Automaxem. Jak cały "klar" został zdarty, to oklej Dzięki za odpowiedz. Drobne pytania: O co chodzi z tym doświadczeniem z automaxem? Wprawy nie mam. Zabierać sie do tego czy jechać do lakiernika? Jeśli sie zabiorę to ile tej pasy, jaka "szmatka" i dociskać mocno czy delikatnie? Ten lakier bezbarwny to obojętnie jaki i czy pryskać czy spryskać jakąś inną powierzchnię i nabrać jakąś zapałką i w ten sposób uzupełnić ryskę? A może po prostu odpuścić i pojechać z tym do jakiegoś lakiernika. Nie mam parcia, żeby to zrobić za darmo a lakiernik weźmie pewnie z 5o zł. Tylko czy mnie nie zabije śmiechem, że z taką pierdą do niego jadę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 > dokladnie,TEMPO czyni cuda... Zgadza sie- cuda. Twozy ladne rysy, ktore maskuje zawartymi w sobie wypelniaczami na bazie sylikonu. 3-4 mycia, wartswa wypelniajaca sie wyplucze i zapraszam na ogledziny pod dobrym oswietleniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
foxfox0467 Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 Dramatyzujesz.Coś za coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 Nie dramatyzuje. Przy obecnie produkowanych lakierach rozcienczalnych w wodzie, kultowa pasta tempo narobi wiecej szkody niz pozytku. Zgadzam sie, ze pierwsze chwile po jej uzyciu efekt bedzie bardzo fajny, gdyz pasta dzieki drobinkom sciernym pozbedzie sie warstwy zmatowialego lakieru. Ale praktycznie nie ma szans wyprowadzic tej pasty w taki sposob, zeby efekt byl zadawalajacy wiecej niz do 4-tego mycia Kolejna sprawa to przy nastepnym uzyciu tej pasty zaopatrz sie w miernik grubosci lakieru, najlepiej profi- ktory mierzy z dokladnosci do 2 mikronow. I przy takim "wycinaiu" rysy zobacz jak beda efekty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 > Nie dramatyzuje. Przy obecnie produkowanych lakierach rozcienczalnych w wodzie, kultowa pasta tempo > narobi wiecej szkody niz pozytku. No dobra,to jaka paste zastosowac, aby byla wzglednie malo inwazyjna dla lakieru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 > Nie dramatyzuje. Przy obecnie produkowanych lakierach rozcienczalnych w wodzie, kultowa pasta tempo > narobi wiecej szkody niz pozytku. > Zgadzam sie, ze pierwsze chwile po jej uzyciu efekt bedzie bardzo fajny, gdyz pasta dzieki > drobinkom sciernym pozbedzie sie warstwy zmatowialego lakieru. > Ale praktycznie nie ma szans wyprowadzic tej pasty w taki sposob, zeby efekt byl zadawalajacy > wiecej niz do 4-tego mycia > Kolejna sprawa to przy nastepnym uzyciu tej pasty zaopatrz sie w miernik grubosci lakieru, > najlepiej profi- ktory mierzy z dokladnosci do 2 mikronow. I przy takim "wycinaiu" rysy zobacz > jak beda efekty... rysa zejdzie na pewno, a z grubością lakieru nie dramatyzujmy ale jest jedno ale.... niech potem popatrzy na polerowany element w słońcu- będzie pełen rys i hologranów Jak już usuwać to nie środkiem pastopodobnym, gdyż to takich należą wszelkiej maści pasty Tempo, Automax-y itp Polecam np dość mocny ten środek, słabszy ten lub średni taki Przed użyciem musisz umyć element, oszuszyć i nakładać nie szmatą ale np aplikatorem i wcierać aż się wchłonie i pozostałość przetrzeć np mikrofibrą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 > No dobra,to jaka paste zastosowac, aby byla wzglednie malo inwazyjna dla lakieru? Ja pracuje tylko na zestawie past 3M. Ale smialo bierz cos od Meguiars- sa tansze a do zastasowan amatorskich wystarcza w zupelnosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahooo Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 Nie wiem jakie wielke masz te rysy i ile chcesz wydać. Ale u mnie Ultimate Compound + czarna miękka gąbka na wiertarce zrobił robotę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 22 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 > Nie wiem jakie wielke masz te rysy i ile chcesz wydać. Ale u mnie Ultimate Compound + czarna miękka > gąbka na wiertarce zrobił robotę Rysę starałem się opisać w pierwszym poście. Myślę, że nie jest większa niż te na Twoim zdjęciu. Co do tego ile chcę wydać to najchętniej nie wydawałbym nic ale jak już muszę to tyle ile trzeba. Myślałem, że pojadę po prostu do lakiernika ale jak Was czytam i widzę jak łatwo można coś sknocić to mimo, że nie lubię sam robić takich rzeczy to boję się dawać tego w obce ręce. Pytanie tylko czy dobrze rozumiem, że w tym przypadku nie ma już potrzeby pryskać tego lakierem? No i czy koniecznie trzeba to robić wiertarka czy mikrofibra i trochę cierpliwości wystarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 > Rysę starałem się opisać w pierwszym poście. Myślę, że nie jest większa niż te na Twoim zdjęciu. Co > do tego ile chcę wydać to najchętniej nie wydawałbym nic ale jak już muszę to tyle ile trzeba. > Myślałem, że pojadę po prostu do lakiernika ale jak Was czytam i widzę jak łatwo można coś > sknocić to mimo, że nie lubię sam robić takich rzeczy to boję się dawać tego w obce ręce. > Pytanie tylko czy dobrze rozumiem, że w tym przypadku nie ma już potrzeby pryskać tego lakierem? No > i czy koniecznie trzeba to robić wiertarka czy mikrofibra i trochę cierpliwości wystarczy? Trochę cierpliwości i dasz radę -jak się nie masz wprawy to używanie maszyny polerskiej może tylko zaszkodzić. Po takim pucowaniu warto zabezpieczyć np woskiem Więcej o pucowaniu masz na http://forum.kosmetykaaut.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahooo Napisano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2011 > i czy koniecznie trzeba to robić wiertarka czy mikrofibra i trochę cierpliwości wystarczy? Możesz ręcznie z tym , że zajmie ci to dużo wiecej czasu. Ja akurat miałem bardzo miękką gabke i wiertarke z regulacja obrotów więc moglem sobie pozwolic na taka zabawe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > Nie wiem jakie wielke masz te rysy i ile chcesz wydać. Ale u mnie Ultimate Compound + czarna miękka > gąbka na wiertarce zrobił robotę Po tym dajesz jeszcze wosk coli ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahooo Napisano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2011 > Po tym dajesz jeszcze wosk coli ? Na zime mam Collinite 845 latem Poorboy's Natty Red Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 19 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 > No i moje autko zostało rozdziewiczone. Jakiś kundel zrobił mi ryskę. Niewielką, ma jakieś 7cm. > Wygląda to tak jakby zarysował tylko wierzchnią, bezbarwną warstwę i ona zarysowana zrobiła > się biała. Pod spodem widać nienaruszony czarny lakier. Jak to usunąć, żeby w miarę nie było > widać, nie stworzyć jakiegoś ogniska korozji i nie malować całego elementu? No i kupiłem Meguiars Ultimate Compound, spędziłem nad ryską jakieś 40 min i efekt jest ZEROWY! Rysa nie zmieniła się ani o jotę. Coś zrobiłem źle? Za krótko? Czy po prostu rysa za głęboka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahooo Napisano 19 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 > Rysa nie zmieniła się ani o jotę. Coś zrobiłem źle? Za krótko? Czy po prostu rysa za głęboka? Czym to robiłeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 19 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 Więc co innego proponujesz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 19 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 > Czym to robiłeś ? Aplikatorem (taką okrągłą żółtą gąbką) i mikrofibrą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahooo Napisano 19 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 U mnie UC recznie tez szalu nie robil . Dlatego kupilem miekka gabke za 10zl na wiertarke. I jak widac wyzej efekt widoczny . Przy miekkiej gabce wiertarce z regulacja i rozsadku nic nie nabroisz. Wiem ze wiertarka nie jest od takich rzeczy. Ale nikt rozsadny nie kupi nawet taniej polerki do 1 rysy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 19 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 > U mnie UC recznie tez szalu nie robil . Ale to nie chodzi o to, że nie ma szału. Tu nie ma najmniejszego efektu. Przyjrzałem się dokladnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 19 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 > Ale to nie chodzi o to, że nie ma szału. Tu nie ma najmniejszego efektu. Przyjrzałem się dokladnie. zrób foto rysy z bliska i pod kątami- oceni się czy tylko uszkodzony klar czy coś więcej - bo tak ciężko z opisu wywnioskować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahooo Napisano 19 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2011 > Tu nie ma najmniejszego efektu. Przyjrzałem się dokladnie. Widocznie głębsza rysa + twardy lakier i ręcznie nic nie zdziałasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 20 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 > zrób foto rysy z bliska i pod kątami- oceni się czy tylko uszkodzony klar czy coś więcej - bo tak > ciężko z opisu wywnioskować Niełatwo zrobić zdjęcie jak to teraz wypucowane i swieci się jak psu wiadomo co . Ale 2 względnie wyszły jakiś tekst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 > Niełatwo zrobić zdjęcie jak to teraz wypucowane i swieci się jak psu wiadomo co . Ale 2 względnie > wyszły jakiś tekst Gdyby od razu byla taka fotka to nie byloby rozmowy Sprawa wyglada tak, mowiac najprosciej, zeby wszyscy zrozumieli Tam gdzie rysa nie jest "do bialego" to bierzesz ta paste co kupies i sie bawisz az bedzie skutek Na Twoim kolorze lakieru powinno to sie w koncu "zgubic". Tam gdzie jest "biale" to sprawa jest nastepujaca. Kupujesz lakier zaprawkowy z uwtardzaczem. Popros o lakier o ton, dwa tony jasniejszy. Wykalaczka w dlon i delikatnie zaprawiasz. Delikatnie i powoli- jedna warstwa. Potem czekasz az zaschnie- mozesz przyspieszyc ten proces grzejac halogenem czy suszarka, opalarka. Potem druga warstwa i ile bedzie trzeba, zeby bylo w miare rowno. Zeby nie bylo czuc rysy przy przejezdzaniu paznokciem. I potem pasta, ktora kupiles i polerujesz. Innego wyjscia nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 20 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 > Gdyby od razu byla taka fotka to nie byloby rozmowy No przecież od razu pisałem, że jest białe. Co do reszty to pytania: 1. Lakier zaprawkowy z utwardzaczem. To się kupuje w 2 pojemnikach i miesza? Czy tylko jeden pojemnik? Jeśli jeden to można kupić też bez utwardzacza? Jaka jest różnica? 2. Kolor. Piszesz, że o ton jaśniejszy. Dlaczego? Bo wypłowiał już nieco? Auto ma rok więc nie wiem czy już zdążył się zmienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 > Niełatwo zrobić zdjęcie jak to teraz wypucowane i swieci się jak psu wiadomo co . Ale 2 względnie > wyszły jakiś tekst Przecież tu podkład widać Kup gotowy lakier zaprawkowy dla danego modelu, nakładasz kilka warstw w odstępach co najmniej kilkugodzinnych, papierem wodnym o gradacji 2000 wyrównaj i potem UC wypoleruj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 > No przecież od razu pisałem, że jest białe. To sie nie zrozumielismy, zdarza sie > Co do reszty to pytania: > 1. Lakier zaprawkowy z utwardzaczem. To się kupuje w 2 pojemnikach i miesza? Czy tylko jeden > pojemnik? Jeśli jeden to można kupić też bez utwardzacza? Jaka jest różnica? Najlepiej popros, zeby byl w jednym pojemniczku, zebys nic nie musial mieszac tylko od razu nakladac Jak kupisz bez utwardzacza to Ci bedzie schnal ten lakier pare lat > 2. Kolor. Piszesz, że o ton jaśniejszy. Dlaczego? Bo wypłowiał już nieco? Auto ma rok więc nie wiem > czy już zdążył się zmienić. Dlatego jasniejszy, bo zaprawka jakbys nie robil wyjdzie ciemniejsza od Twojego lakieru. Dlatego aby zniwelowac ta roznice wez jasniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 20 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 > To sie nie zrozumielismy, zdarza sie > Najlepiej popros, zeby byl w jednym pojemniczku, zebys nic nie musial mieszac tylko od razu > nakladac > Jak kupisz bez utwardzacza to Ci bedzie schnal ten lakier pare lat > Dlatego jasniejszy, bo zaprawka jakbys nie robil wyjdzie ciemniejsza od Twojego lakieru. Dlatego > aby zniwelowac ta roznice wez jasniejszy. OK, to już wszystko jasne. Zabiorę się za to jak się zrobi trochę cieplej i zdam relację. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 21 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 > Dlatego jasniejszy, bo zaprawka jakbys nie robil wyjdzie ciemniejsza od Twojego lakieru. Dlatego > aby zniwelowac ta roznice wez jasniejszy. No i wiedziałem, że nie będzie to takie oczywiste. Mój kolor to 819. W ASO mi powiedzieli, że mogą taki zamówić ale jak zapytałem o taki ale 2 tony jaśniejszy to mi powiedzieli, że nie wiedzą jaki to i jak im powiem dokładnie kod to mi sprowadzą. Ponadto oferują mi 2-składnikowy i za cenę ok. 50zł. Znalazłem taki. Byłby chyba OK ale to nie jest jaśniejszy tylko identyczny. Jaki będzie kod 819 o dwa tony jaśniejszy? I co jak nie będą takiego mieli? Widziałem też ogłoszenia na allegro, gdzie podaję kod, model auta i rok produkcji (najlepiej z miesiącem) i oni specjalnie pod to mieszają. Doradźcie, proszę, jaki kupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 21 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 > Doradźcie, proszę, jaki kupić. Jedziesz do profi firmy zajmujacej sie dobieraniem/mieszaniem lakieru. Ogolnie do sklepu z lakierami samochodowymi i mowisz OCB. Lakier bedzie zrobiony na miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 21 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 kup taki jak podałeś w linku i będzie dobry- nie wpadajmy w paranoje to tylko malutka ryska. Nałóż parę warstw wyrównaj, spoleruj i zapomnij Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 21 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 Więc i ja dołącze się do tematu Mam Bravkę w kolorze 820Ink Black czyli można powiedzieć czarny. Niestety samochód kupiłem w zimie bo dojrzałem go w D i nie chiałem 2 razy jeździć z PL do D wiec odrazu go wziąłem. Niestety na wiosnę powychodziło pełno malutkich rysel na błotniku tynym niestety oraz jedną na drzwiach kierowcy. Niestety rysy były głębokie bo do podkładu. Po krótkich przemyśleniach pojechałem do lakiernika który dorobił mi 100ml bazy. Przez zaprawkowaniem kazał mi wodnym papierem ściernym zmatowić lakier i go odtłuścić. Dopiero po tym zabiegu mogłem nakładać bazę. Nakładałem kilka warstw w krótkich odstępach czasu(ok. 3min) tak aby lakier zapełnił rysę. Po odczekaniu kilku godzin zabrałem sie za wyrównywanie powłoki lakierniczej. Do tego celu użyłem wodnego papieru ściernego(ok. 2000-2500 teraz dokładnie nie pamiętam bo w lato to robiłem). Po paru minutach ciężkiej roboty powłoka stała się idealnie gładka. Po wyschnięciu matowy lakier uraczyłem pastą polerską a w efekt sam nie mogłem uwierzyć. Rysa stała sie niewidoczna(tylko ja będe widział ze było coś tam robione). Na zdjęciach makro widać minimalnie inny kolor lecz z dalszej odległości nic takiego nie ma. Niestety wszystkich rys nie udało mi sie usunąć ze względu na brak czasu a był to koniec mojego urlopu . W te wakacje biorę się znów do roboty Jak się dokopie do zdjęć to wrzuce i potwierdze wszystko to co napisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 21 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2011 > Więc i ja dołącze się do tematu Mam Bravkę w kolorze 820Ink Black czyli można powiedzieć czarny. Dzięki za szczegółowy opis. Jaki papier do zmatowienia? Przetarłeś tylko "wewnątrz" rysy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 22 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 > Dzięki za szczegółowy opis. Jaki papier do zmatowienia? Przetarłeś tylko "wewnątrz" rysy? Przy pierwszym podejściu nie matowiłem lakieru i to był błąd bo podczas wyrównywania powłoki lakier zaczął odpadać razem z wypełnieniem rysy. Dopiero po zmatowieniu okolicy rysy wodnym papierem ściernym ok. 1500-2000 lakier się zaczął trzymać klaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 22 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 > Zgadza sie- cuda. Twozy ladne rysy, ktore maskuje zawartymi w sobie wypelniaczami na bazie > sylikonu. 3-4 mycia, wartswa wypelniajaca sie wyplucze i zapraszam na ogledziny pod dobrym > oswietleniem Dokładnie tak jest Wieki temu mój RazDwaSześć był poleciany cały Tempo i efekt był na prawdę Po lewej Tempo, po prawej nie ruszane: Po nastu myciach CAŁY zrobił się bardziej matowy niż po prawej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.