kamix Napisano 22 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 Panowie mam następujący problem ze skrzynią biegów, a konkretniej z drugim biegiem. 1) Wrzucam jedynkę, ruszam (dynamicznie), obroty ok 2 tyś, sprzęgło i w czasie wrzucania dwójki jest zgrzyt. Wchodzi dwójka i jest ok. Dalej biegi bez najmniejszych problemów. 2) Jak redukuję, schodzę z biegów to problem zgrzytu przy wrzucaniu drugiego biegu nigdy nie występuje. 3) Jak zaczynam ruszać (delikatnie) i dwójkę zacznę wrzucać jak na jedynce osiągnę 1,5 tyś obrotów i chwilę poczekam, aż dwójka wskoczy to nie ma problemu, nie zgrzuta. Co to może być za usterka? A może ja coś źle robię? Mam nadzieję, że opisałem wszystko zrozumiale. Auto ma przejechane 400 km. Mam je od soboty. Wcześniej nie zauważyłem czegoś takiego. A może to od siarczystych mrozów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 22 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 > Panowie mam następujący problem ze skrzynią biegów Moim zdaniem zbyt nerwowy kierowca. A potem zużyty synchronizator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamix Napisano 22 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 > Moim zdaniem zbyt nerwowy kierowca. A potem zużyty synchronizator. Nerwowy nie jestem ale nieraz ruszam dynamicznie. A jeśli to synchronizator, to nie zużyty, a wadliwy fabrycznie, bo chyba nie mógł zużyć się przez trzy dni jazdy (400km). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 22 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 > Nerwowy nie jestem ale nieraz ruszam dynamicznie. A jeśli to synchronizator, to nie zużyty, a > wadliwy fabrycznie, bo chyba nie mógł zużyć się przez trzy dni jazdy (400km). W takim razie nerwowy kierowca. Ta skrzynia pewnie nie jest przeznaczona do sportowej jazdy i biegi zmienia się powoli a nie na siłę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 22 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 Pytanie jak szybko wrzucasz bieg. Bo konstrukcje zbliżone do GM mają tendencję do haczenia przy szybkim wbiciu "dwójki" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamix Napisano 22 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 > Pytanie jak szybko wrzucasz bieg. Bo konstrukcje zbliżone do GM mają tendencję do haczenia przy > szybkim wbiciu "dwójki" Czyli co, najpierw luz, a potem dwójka? Czy chodzi o szybkośc płynnego i wolnego przejścia z jedynki na dwójkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 > Panowie mam następujący problem ze skrzynią biegów, a konkretniej z drugim biegiem. > 1) Wrzucam jedynkę, ruszam (dynamicznie), obroty ok 2 tyś, sprzęgło i w czasie wrzucania dwójki > jest zgrzyt. Wchodzi dwójka i jest ok. Dalej biegi bez najmniejszych problemów. 2 tys. obr. to nie jest dynamicznie. Przetestuj jeszcze tak, że wciśnij sprzęgło do końca i dopiero za ułamek sekundy zmieniaj bieg bez szarpania się z dźwignią, szczególnie gdy skrzynia zimna. A jak masz wątpliwości, jedź do ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 22 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 > 2 tys. obr. to nie jest dynamicznie. Dynamika zależy przede wszystkim od tego jak szybko (i silnie) próbujesz wetknąć bieg. Jak próbujesz pobić rekord skrzyń F1 (100ms), to nawet na 1000 obrotów zgrzytniesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 22 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 > bo chyba nie mógł zużyć się przez trzy dni jazdy (400km). Mógł się jeszcze nie dotrzeć po prostu. Może traktuj go przez pierwsze 1500 km bardziej delikatnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 23 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 > Pytanie jak szybko wrzucasz bieg. Bo konstrukcje zbliżone do GM mają tendencję do haczenia przy > szybkim wbiciu "dwójki" Zgadza się. Szczególnie jak skrzynia jest zimna to problem się nasila. Ja się przyzwyczaiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 23 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 Przyjrzalem sie rano pracy skrzyni biegów, i rzeczywiscie troszke haczy, ale to dla GM product jest normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 23 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 Juz w lanosie tak mialem Zimny olej i malo precyzyjna skrzynia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 23 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 > Przyjrzalem sie rano pracy skrzyni biegów, i rzeczywiscie troszke haczy, ale to dla GM product jest > normalne. W sterowaniu są linki, czy pręt+"pająk"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 23 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 > W sterowaniu są linki, czy pręt+"pająk"? A wiem to? Mam go drugi dzień. A TIS jeszcze nie ma tego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 23 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 Ale górę skrzyni chyba coś tam widać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 23 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 > Ale górę skrzyni chyba coś tam widać? Po 18.00 przy -10C nie chce mi sie zagladac. Poczekam do weekendu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 6 Marca 2011 Udostępnij Napisano 6 Marca 2011 > Przyjrzalem sie rano pracy skrzyni biegów, i rzeczywiscie troszke haczy, ale to dla GM product jest > normalne. U mnie 2 to najlepiej wchodzący bieg Choć pracy skrzyni nic nie można zarzucić Prawie tak dobra jak w Epice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.