marcin44 Napisano 8 Marca 2011 Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 Witam! Wczoraj auto sprawiło mi niemiłą niespodziankę. Otóż po uruchomieniu silnika i przejechaniu kilkdziesieciu metrów zaświeciła się marchewka, silnik osłabł i chodził jak traktor. W takim stanie przejechałem może ze 100 m i nagle marchewka zgasła i silnik dostał kopa, zaczął pracować normalnie. Taka sytuacja powtórzyła się jeszcze raz a potem było już ok. Czy mieliście podobne przypadki? Czy niski poziom benzyny w baku może powodować takie szopki (świecąca się rezerwa)? Co się stanie z silnikiem w momencie przeskoczenia paska powiedzmy o jeden ząbek? Czy diagnostyka komputerowa pokaże co było przyczyną? Rozebrałem obudowę paska rozrządu i pojawił się jeszcze jeden problem, mianowice wyciek oleju z okolic koła zębatego paska rozrządu (tego napędzajacego wałek rozrządu). Pasek wygląda ok. Pytanie jak zwykle brzmi co się zesrało i jak to naprawić? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 8 Marca 2011 Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 Któryś z wykonawczych się zaciął / wyłączył. A skoro marchewa i te objawy to coś poważnego, ale niekoniecznie. Wężyk od mapsensora sprawdź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzej_zee Napisano 8 Marca 2011 Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 > W takim > stanie przejechałem może ze 100 m i nagle marchewka zgasła i silnik dostał kopa, zaczął > pracować normalnie. Taka sytuacja powtórzyła się jeszcze raz a potem było już ok. miał, jak szwankowała wtyczka od potencjometra przepustnicy - to w 1.6, nie wiem czy w 1.4 jest takie cudo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikey75 Napisano 13 Marca 2011 Udostępnij Napisano 13 Marca 2011 > Wężyk od mapsensora sprawdź map sensor w 1.4? ciekawe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 14 Marca 2011 Udostępnij Napisano 14 Marca 2011 > map sensor w 1.4? ciekawe. nie wiem jak w palio/siena ale w uno 1.4 jest digiplex który pełni rolę mapsensora, przy strzelonym wężyku są dokładnie takie objawy bo digiplex głupieje i przestawia zapłon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin44 Napisano 18 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 Siema! Sprawa wyjaśniona: zastrajkowała cewka (ew. przerwa na przewodziku lub wtyczce). Temat uważam za częściowo rozwiązany. Pozostaje kwestia wymiany uszczelniacza za kółkiem zębatym. Jak to zrobić i czy konieczny jest w takim wypadku demontaż paska rozrządu? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 19 Marca 2011 Udostępnij Napisano 19 Marca 2011 > Siema! Sprawa wyjaśniona: zastrajkowała cewka (ew. przerwa na przewodziku lub wtyczce). Temat > uważam za częściowo rozwiązany. Pozostaje kwestia wymiany uszczelniacza za kółkiem zębatym. > Jak to zrobić i czy konieczny jest w takim wypadku demontaż paska rozrządu? > Pozdrawiam Jeśli jest to kółko napędu rozrządu, to nie widzę innej opcji jak zdemontować pasek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 24 Marca 2011 Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 > Jeśli jest to kółko napędu rozrządu, to nie widzę innej opcji jak zdemontować pasek. ale najpierw niech poluzuje śrubę, chyba że ma jakiś sposób na zblokowanie dałka ale to może być ryzykowne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.