Skocz do zawartości

Niemiła niespodzianka w palio 1.4!


marcin44

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wczoraj auto sprawiło mi niemiłą niespodziankę. Otóż po uruchomieniu silnika i przejechaniu kilkdziesieciu metrów zaświeciła się marchewka, silnik osłabł i chodził jak traktor. W takim stanie przejechałem może ze 100 m i nagle marchewka zgasła i silnik dostał kopa, zaczął pracować normalnie. Taka sytuacja powtórzyła się jeszcze raz a potem było już ok.

Czy mieliście podobne przypadki?

Czy niski poziom benzyny w baku może powodować takie szopki (świecąca się rezerwa)?

Co się stanie z silnikiem w momencie przeskoczenia paska powiedzmy o jeden ząbek?

Czy diagnostyka komputerowa pokaże co było przyczyną?

Rozebrałem obudowę paska rozrządu i pojawił się jeszcze jeden problem, mianowice wyciek oleju z okolic koła zębatego paska rozrządu (tego napędzajacego wałek rozrządu). Pasek wygląda ok.

Pytanie jak zwykle brzmi co się zesrało i jak to naprawić?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Któryś z wykonawczych się zaciął / wyłączył. A skoro marchewa i te objawy to coś poważnego, ale niekoniecznie.

Wężyk od mapsensora sprawdź zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W takim

> stanie przejechałem może ze 100 m i nagle marchewka zgasła i silnik dostał kopa, zaczął

> pracować normalnie. Taka sytuacja powtórzyła się jeszcze raz a potem było już ok.

miał, jak szwankowała wtyczka od potencjometra przepustnicy - to w 1.6, nie wiem czy w 1.4 jest takie cudo tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> map sensor w 1.4? ciekawe.

nie wiem jak w palio/siena ale w uno 1.4 jest digiplex który pełni rolę mapsensora, przy strzelonym wężyku są dokładnie takie objawy bo digiplex głupieje i przestawia zapłon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema! Sprawa wyjaśniona: zastrajkowała cewka (ew. przerwa na przewodziku lub wtyczce). Temat uważam za częściowo rozwiązany. Pozostaje kwestia wymiany uszczelniacza za kółkiem zębatym.

Jak to zrobić i czy konieczny jest w takim wypadku demontaż paska rozrządu?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siema! Sprawa wyjaśniona: zastrajkowała cewka (ew. przerwa na przewodziku lub wtyczce). Temat

> uważam za częściowo rozwiązany. Pozostaje kwestia wymiany uszczelniacza za kółkiem zębatym.

> Jak to zrobić i czy konieczny jest w takim wypadku demontaż paska rozrządu?

> Pozdrawiam

Jeśli jest to kółko napędu rozrządu, to nie widzę innej opcji jak zdemontować pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli jest to kółko napędu rozrządu, to nie widzę innej opcji jak zdemontować pasek.

ale najpierw niech poluzuje śrubę, chyba że ma jakiś sposób na zblokowanie dałka ale to może być ryzykowne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.