kojdus Napisano 19 Marca 2011 Udostępnij Napisano 19 Marca 2011 > Kupiłem ostatecznie 2 markgumy w rozmiarze 165/55/R13. > Opinia na różnorakich forach jest skrajnie różna, ale nie mogę dalej czekać aż pojawią się na > allegro slicki 13 w średniej mieszance i jeszcze w rozmiarze pasującym do cc/sc. > PS Jakie są Wasze doświadczenia z markgumem? jezdzilem na mark gumie w dwoch sejakach jezdze teraz w e30 i bede jezdzil nadal(chyba ,ze sie jakos mocno dorobie to sie na prawdziwe sliki sie przesiąde). mi sie na tymbardzo fajnie jezdzi, zadna seryjna opona tak nie trzyma(moze tylko toyo 888 ale to tez drogie i do cento rozmiaru dobrego niema). szału niema ale ogólnie polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 19 Marca 2011 Udostępnij Napisano 19 Marca 2011 > jezdzilem na mark gumie w dwoch sejakach jezdze teraz w e30 i bede jezdzil nadal(chyba ,ze sie > jakos mocno dorobie to sie na prawdziwe sliki sie przesiąde). > mi sie na tymbardzo fajnie jezdzi, zadna seryjna opona tak nie trzyma(moze tylko toyo 888 ale to > tez drogie i do cento rozmiaru dobrego niema). > szału niema ale ogólnie polecam No właśnie, kolega z forum sprzedaje toyo, ale rozmiar dziwny bo 185/60.R13. Przecież to nie ma bata żeby weszło przy sprężynach eibach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 19 Marca 2011 Udostępnij Napisano 19 Marca 2011 > No właśnie, kolega z forum sprzedaje toyo, ale rozmiar dziwny bo 185/60.R13. > Przecież to nie ma bata żeby weszło przy sprężynach eibach widziałem takie opony w cento ale to wielki balon. poza tym pewnie bedzie plywal i ciezko sie bedzie napedzal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 tylko, że cały czas piszecie opinie do kajtków... a ja potrzebuję opony na 1/4. Wstępnie byłem zainteresowany advanami, ale się trochę spóźniłem. Przez ostatnie wydarzenia w Japonii, polski dystrybutor Yokohamy, u którego cena opony jest do przyjęcia, nie jest w stanie mi potwierdzić, czy moze zrealizować takie zamówienie (opony ciągnął by z Jokohamy). Znalazłem magazyn w Anglii, w ktorym ponoć są, ale jak wcześniej chcieli po przeliczeniu na nasze nei cały 1kpln z przesyłką, to teraz się robi dużo za dużo, bo ceny podnieśli. R888, niestety nie ten rozmiar. avony, czy inne slicki na allegro to też balony pozostaje chyba markgum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 > pozostaje chyba markgum ja biore slick 165/55/13 mieszanka średnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 z ćwiartką niewiele mam wspólnego wiec moge podpowiedziec tylko odnosnie kajtkow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 > tylko, że cały czas piszecie opinie do kajtków... a ja potrzebuję opony na 1/4. > Wstępnie byłem zainteresowany advanami, ale się trochę spóźniłem. > Przez ostatnie wydarzenia w Japonii, polski dystrybutor Yokohamy, u którego cena opony jest do > przyjęcia, nie jest w stanie mi potwierdzić, czy moze zrealizować takie zamówienie (opony > ciągnął by z Jokohamy). > Znalazłem magazyn w Anglii, w ktorym ponoć są, ale jak wcześniej chcieli po przeliczeniu na nasze > nei cały 1kpln z przesyłką, to teraz się robi dużo za dużo, bo ceny podnieśli. > R888, niestety nie ten rozmiar. > avony, czy inne slicki na allegro to też balony > pozostaje chyba markgum ale do 1/4 to chyba nie problem że opona jest balon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 > ja biore slick 165/55/13 mieszanka średnia też taką zakupiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 > ale do 1/4 to chyba nie problem że opona jest balon problem....bo sie 'wydluzaja' przeloznenia i wolniej sie napedza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 > ja biore slick 165/55/13 mieszanka średnia Znalazłem fajne slicki na tej aukcji' http://allegro.pl/show_item.php?item=1512427679 koleś sprzedaje co prawda 5 sztuk, ale za 2 chce minimum 700 zł. No chyba że zalicytuje ktoś ze mną i potem się podzielimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 możesz się dowiedzieć, który rocznik tej opony i jaki to mniej więcej rozmiar na nasze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 > możesz się dowiedzieć, który rocznik tej opony i jaki to mniej więcej rozmiar na nasze? Rocznik 2010, a rozmiar 16/53-13 w przybliżeniu odpowiada seryjnej oponie 175/60 R13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 > Rocznik 2010, a rozmiar 16/53-13 w przybliżeniu odpowiada seryjnej oponie 175/60 R13 wg mnie za duzy balon i za szeroko jak na slika do cento na zakrety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 > wg mnie za duzy balon i za szeroko jak na slika do cento na zakrety ale dużo zawodników na tym jeździ, w tym cały WPP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 > ale dużo zawodników na tym jeździ, w tym cały WPP ciekawe jak samochód sie na takiej oponie napędza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 > ciekawe jak samochód sie na takiej oponie napędza Na przykład tak, ale tu pod maską masz 100 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 > tylko, że cały czas piszecie opinie do kajtków... a ja potrzebuję opony na 1/4. Ja mam do ćwiary markguma z najbardziej miękką mieszanką w stukonnym seju. Nie używam auta na codzień a jedynie do sprintów, tak więc kwestia szybkiego ich zuzycia odchodzi na daleki plan. Teraz będzie trzeci sezon jak je mam i polatam na nich jeszcze długo. Po rozgrzaniu, albo w cieple dni kleją porządnie. Jak to slick strasznie gwiżdżą na gładkim Rajdowcy odradzali uzywania ich w kjsach z uwagi na to, że to nalewka i przy upalaniu w zakrętach bedzie szybko odpadac kawałami, a wiec czesciej trzeba będzie je zmieniać. Do jazdy na prostej z uwagi na cene i "normalny" profil jest p.s. majac na przodzie markgumy, a na pustym tyle goodyeary, w zakrętach lub przy ostrym hamowaniu trzeba pilnowac dupki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 dzięki za cenne info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loobo Napisano 21 Marca 2011 Udostępnij Napisano 21 Marca 2011 Moje doswiadczenia z Markgumami i R888: W jednej Hondzie wolnossacej troszke ponad 200 HP mialem markgumy 185/55/14 mieszanka miekka i szczerze powiem, ze nie zadowolily mnie zbytnio, ale to dlatego ze wybralem zbyt maly rozmiar. Dosc ciezka opona, jak na swoje gabaryty W drugiej Hondzie doladowanej okolo 300 HP mialem Toyo R888 195/50/15 i musze powiedziec, ze to rewelacyjna opona. Klei rewelacyjnie na suchym. Na mokrym oczywiscie jest gorzej, ale zdarzylo mi sie na nich wygrac klase podczas deszczu (w Rykach). Po prostu trzeba odpowiednio dobierac sobie cisnienie. Zbijalem nawet do 0,8 bara. W trzeciej Hondzie wolnossacej ponad 200 HP mialem tez Toyo R888 w rozmiarze 195/50/15 i spisywaly sie swietnie. Bylem tym autem na tych oponach tylko raz na 1/4 mili w Dajtkach, ale wygralem klase Sejem planuje na razie jezdzic w zakretach na smietnikach (mam jakies Barumy), ale pozniej pewnie kupie Markgumy ze wzgledu na dobre rozmiary i ceny. Na 1/4 mili do Seja, jesli mialbym krotka skrzynie to wybralbym R888 na trzynastce. Jesli skrzynia troszke dluzsza, to Markgumy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 21 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2011 troche różnicy w rozmiarze jest: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loobo Napisano 21 Marca 2011 Udostępnij Napisano 21 Marca 2011 > troche różnicy w rozmiarze jest: 40 mm w srednicy kola na niekorzysc r888 to sporo, ale pamietaj, ze na przyklad same opory toczenia cisnieniem w oponie: Wystartujesz na wyzszym cisnieniu w oponach (np. ponad 2 bary) - mniejsze opory toczenia, troszke gorszy start. Wystartujesz na nizszym cisnieniu (np 1,2 bara) - wieksze opory toczenia, ale lepszy start. Poza tym wiele zalezy od Twoich preferencji. Jak lubisz wystartowac z wysokich obrotow (6000 rpm) z drugiego biegu, to moze lepsza bylaby szersza opona, a jesli lubisz wystartowac z nizszych obrotow z jedynki, to moze lepsza bylaby ta wezsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 21 Marca 2011 Udostępnij Napisano 21 Marca 2011 > troche różnicy w rozmiarze jest: patrz 175/50/13 i 165/55/13 ...różnica w średnicy tylko 6-7mm a różnica widoczna gołym okiem... Przy R888 to już kartofel myslę, że na taką amatorkę jak my to styknie markgum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 21 Marca 2011 Udostępnij Napisano 21 Marca 2011 > Ja mam do ćwiary markguma z najbardziej miękką mieszanką w stukonnym seju. Nie używam auta na > codzień a jedynie do sprintów, tak więc kwestia szybkiego ich zuzycia odchodzi na daleki plan. > Teraz będzie trzeci sezon jak je mam i polatam na nich jeszcze długo. Po rozgrzaniu, albo w > cieple dni kleją porządnie. Jak to slick strasznie gwiżdżą na gładkim > Rajdowcy odradzali uzywania ich w kjsach z uwagi na to, że to nalewka i przy upalaniu w zakrętach > bedzie szybko odpadac kawałami, a wiec czesciej trzeba będzie je zmieniać. Do jazdy na prostej > z uwagi na cene i "normalny" profil jest > p.s. majac na przodzie markgumy, a na pustym tyle goodyeary, w zakrętach lub przy ostrym hamowaniu > trzeba pilnowac dupki No ja własnie będę jeździła na markgumach w superoesach, więc martwi mnie to zachowanie markguma w zakrętach, ale...się zobaczy, bo już zakupione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 ja już mam 225pln sztuka z dostawą pod garaż Markgum 165/55/13 mieszanka S2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loobo Napisano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2011 > ja już mam > 225pln sztuka z dostawą pod garaż > Markgum 165/55/13 mieszanka S2 Jak zalozysz i je przegonisz, to opisz koniecznie wrazenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2011 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.