Skocz do zawartości

regulacja zaworów uno 1.4 ie


gajos120

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zacznę od tego, że mam wrażenie, ze moje uno stalo się jakieś słabsze i to na PB tak samo więc regulacja gazu odpada, zreszta była już robiona. Resztę już raczej wyeliminowałem, świece, przewody, filtry itp jest wszystko prawie nowe.

W związku z tym, że moje uno ma 120.000 naklepane a regulacja luzu zaworowego nie byla nigdy robiona pomyślałem, że może to jest powodem zamulania?

Możliwe toto?

Dodam, że auto ładnie zapala, cicho pracuje, tylko jakieś zamulone jest.

i teraz tak: jak sprawdzić ten luz to wiem bo jest prosty manual o tym ale jak sie reguluje? czy jest to prosta sprawa czy lepiej dać to do mechanika?

pojęcie o mechanice mam na tyle, że wiekrzość niewyrafinowanych napraw robię sam,

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzasz szczelinomierzem, ściągasz dekiel, i po kolei krzywka do góry i wsadzasz pomiędzy wałek a szklankę, tylko nie pamiętam jakie mają być wartości na dolotowych i wydechowych ale wszystko pisze w manualu na fu.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>

> pojęcie o mechanice mam na tyle, że wiekrzość niewyrafinowanych napraw robię sam,

> Co o tym myślicie?

Myślę, że w słownik pora zainwestować wink.gifbiglaugh.gif

A poważnie to regulacja zaworów to średnia przyjemność.

Jest trochę zabawy z płytkami - ogólnie nie polecam.

Według książki:

Quote:

Luzy na zaworach ssących 0.35-0.45mm

Luzy na zaworach wydechowych 0.45-0.55mm


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A poważnie to regulacja zaworów to średnia przyjemność.

> Jest trochę zabawy z płytkami - ogólnie nie polecam.

nic w tym trudnego a chyba najtrudniejsze to wyciągnięcie płytki i wbicie zaworu ale tak to fajna robótka na wieczorną porę przy piwku w garażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nic w tym trudnego a chyba najtrudniejsze to wyciągnięcie płytki i wbicie zaworu ale tak to fajna

> robótka na wieczorną porę przy piwku w garażu

to posprawdzam te luzy na wolnym czasie

a prosze powiedź jezeli bede musial regulować ten luz to czym najlepiej wyjmować płytki? i na co zwracać tam szczególną uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to posprawdzam te luzy na wolnym czasie

> a prosze powiedź jezeli bede musial regulować ten luz to czym najlepiej wyjmować płytki? i na co

> zwracać tam szczególną uwagę?

są do tego narzędzia specjalne .

ale przy odrobinie wprawy poradzić sobie można korzystając z dwóch śrubokrętów płaskich.

przydatny jest też mikrometr.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to posprawdzam te luzy na wolnym czasie

> a prosze powiedź jezeli bede musial regulować ten luz to czym najlepiej wyjmować płytki? i na co

> zwracać tam szczególną uwagę?

ja dużym śrubokrętem blokowałem zawór w pozycji otwartej i szpikulcem wydłubywałem płytki, do wbijania zaworu jest specjalny przyrząd ale w tej kwesti niech się wypowie Moderator Pawel_78 bo posiada takowy, tanie to to podobno nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmm z tego co mówicie to nie takie hop proste to wszystko..

> no ale najpierw sprawdzę ten luz, może regulacja okażę się zbędna

Sprawdź najpierw, ja dopiero po 154kkm w tym 70kkm na LPG musiałem dokonać regulacji i wymieniłem aż grinser006.gif jedną płytkę na zaworze wydechowym, pierwszym od strony kółka rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja ostatnio tam zaglądałem jak miał 65kkm i było dobrze

> morze i ja bym musiał znów tam zajrzeć

ja zajrze w przyszłym tygodniu bo dopiero bedę miał możliwośc

i obiecuje, że napisze co było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Sprawdź najpierw, ja dopiero po 154kkm w tym 70kkm na LPG musiałem dokonać regulacji i wymieniłem

> aż jedną płytkę na zaworze wydechowym, pierwszym od strony kółka rozrządu.

hej no ja u mnie pomierzyłem te wartości i też mi wyszło jeden do regulacji, ten sam wlaśnie co u Ciebie

ale dam to do mechanika raczej bo nie czuje sie na siłach

BTW u mnie wogole ciezko takie płytki dostać, nie wiem gdzie sie to kupuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hej no ja u mnie pomierzyłem te wartości i też mi wyszło jeden do regulacji, ten sam wlaśnie co u

> Ciebie

> ale dam to do mechanika raczej bo nie czuje sie na siłach

> BTW u mnie wogole ciezko takie płytki dostać, nie wiem gdzie sie to kupuje

Ja akurat kupowałem w ASO Fiata i kosztowały za sztukę 5,04zł ale takie płytki idą do wielu innych aut, więc w jakimkolwiek poważnym motoryzacyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.