Ketchup87 Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 Jako, że moje CC rozeszło się po złodziejstwie a reszta pojechała w świat rozglądam się za czymś innym. Zawsze unikałem Uno jak ognia bo byłem wręcz przekonany, że przednie zawieszenie jest wzięte wprost z zastavy (chude wahacze poprzeczne i stab w roli wahacza wzdłużnego) ale ktoś mnie ostatnio oświecił i zainteresowałem się tymże wozem Pytania są następujące: Jakie silniki macie w swoich uniaczach? Czy te 2.0 z Coupe pasuje? Czy lepiej pokręcić się za czymś w stylu 1.4T z Punto? Jakie skrzynie siedzą w tych autkach? Generalnie przyda się każda wiedza na temat skrzyń, silników i półosi bo w porównaniu do cento baza jest powiększona o silniki nie FIRE Druga sprawa, a w kolejności robót właściwie pierwsza - hamulce i zawias. Oprócz UT z czego jeszcze pasują hamulce? Jakieś Bravo, Marea? Bardzo mi zależy na tarczach z tyłu. Jakie zawieszenie jest w Uno z tyłu? Omegówka? Na jakim zawiasie jeździcie? Jakie obniżenie nadaje się na miasto? Jeździcie na większych kołach niż 13? 14 czy może 15? Wszelkie zdjęcia mile widziane Pozdrawiam serdecznie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 W uno podstawa to blacha, bo ona znika szybciej nieraz niż śnieg na wiosnę, zwłaszcza gdy się nie dba. reszta jest do zrobienia, łącznie z 2.0. zresztą to temat chyba na wątek towarzyski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > W uno podstawa to blacha, bo ona znika szybciej nieraz niż śnieg na wiosnę, zwłaszcza gdy się nie > dba. > reszta jest do zrobienia, łącznie z 2.0. > zresztą to temat chyba na wątek towarzyski Z blachą to wiem. Będę polował (o ile w ogóle a to zależy od tego czego się dowiem) na coś z ostatnich lat produkcji. Na kąciku uno swap to temat na towarzyski ;> ? Będziesz się chwilę nudził w robocie czy po to napisz co z tymi skrzyniami, czy da się z czegoś dopasować łapy do silnika R5 i jak to z tymi hamulcami wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejkos Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > Zawsze unikałem Uno jak ognia bo byłem wręcz przekonany, że przednie > zawieszenie jest wzięte wprost z zastavy dobrze jesteś przekonany > Jakie zawieszenie jest w Uno z tyłu To z tyłu pozornie lepsze jest niż z przodu bo zderzak nie haczy o każdą przeszkodę > Jakie obniżenie nadaje się na miasto każde pod warunkiem że bedziesz proporcjonlnie do gleby obcinał dół przedniego zderzaka, który przy oryginalnej wysokości powinien być 5cm. "wyższy". Od razu mówię, że wycinanie zderzaka wygląda strasznie wiejsko bo widziałem takie uno niedawno. Już lepiej jeździć z połamanym A tak na serio zachęcam do zmiany CC na Uno, w którym masz o niebo więcej miejsca i mniej gołej blachy w środku . Mimo rdzewiejącego mocno nadwozia da się kupić zadbane egzemplarze za "niewielkie" pieniądze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 odblokuj priv, z pytaniami na gg zapraszam ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > Z blachą to wiem. Będę polował (o ile w ogóle a to zależy od tego czego się dowiem) na coś z > ostatnich lat produkcji. Raczej przeciwnie, lepiej szukać czegoś starszego, one miały lepszą blachę niż te polskiej produkcji > Na kąciku uno swap to temat na towarzyski ; Generalnie to raczej techniczny temat, ale nigdy nic nie wiadomo, może się rozwinąć całkiem nietechnicznie > Będziesz się chwilę nudził w robocie czy po to napisz co z tymi skrzyniami, czy da się z czegoś > dopasować łapy do silnika R5 i jak to z tymi hamulcami wygląda. R5? Cyferki ci się nie poplątały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodysc Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > Jakie silniki macie w swoich uniaczach? klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > Raczej przeciwnie, lepiej szukać czegoś starszego, one miały lepszą blachę niż te polskiej > produkcji > Generalnie to raczej techniczny temat, ale nigdy nic nie wiadomo, może się rozwinąć całkiem > nietechnicznie > R5? Cyferki ci się nie poplątały? W cento było podobnie, że te z okolic 93-94 miały najlepszą blachę ale... tak stara buda jest zwykle już dość zmęczona. Nie rdzewieje ale pracuje R5 nic mi się nie pomyliło Myślę o silniczku 2 litrowym z Marei albo o tym z fiata Coupe. Wersje turbodoładowane miały 190KM więc bardzo przyjemnie. Pytanie czy ten silnik da się połączyć ze skrzynią do której będzie można dobrać półosie i łapy do Uno? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > Raczej przeciwnie, lepiej szukać czegoś starszego, one miały lepszą blachę niż te polskiej > produkcji > Generalnie to raczej techniczny temat, ale nigdy nic nie wiadomo, może się rozwinąć całkiem > nietechnicznie > R5? Cyferki ci się nie poplątały? > Raczej przeciwnie, lepiej szukać czegoś starszego, one miały lepszą blachę niż te polskiej > produkcji > Generalnie to raczej techniczny temat, ale nigdy nic nie wiadomo, może się rozwinąć całkiem > nietechnicznie > R5? Cyferki ci się nie poplątały? W cento było podobnie, że te z okolic 93-94 miały najlepszą blachę ale... tak stara buda jest zwykle już dość zmęczona. Nie rdzewieje ale pracuje R5 nic mi się nie pomyliło Myślę o silniczku 2 litrowym z Marei albo o tym z fiata Coupe. Wersje turbodoładowane miały 190KM więc bardzo przyjemnie. Pytanie czy ten silnik da się połączyć ze skrzynią do której będzie można dobrać półosie i łapy do Uno? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > W cento było podobnie, że te z okolic 93-94 miały najlepszą blachę ale... tak stara buda jest > zwykle już dość zmęczona. Nie rdzewieje ale pracuje > R5 nic mi się nie pomyliło Myślę o silniczku 2 litrowym z Marei albo o tym z fiata Coupe. Wersje > turbodoładowane miały 190KM więc bardzo przyjemnie. Pytanie czy ten silnik da się połączyć ze > skrzynią do której będzie można dobrać półosie i łapy do Uno? Coupe 20VT chyba miało nieco więcej niż 190 KM W każdym razie jeśli chciałbyś włożyć taki silnik to byłbyś pionierem, bo jeszcze (przynajmniej z tego co kojarzę) nikt takiego silnika do Uno nie włożył (ale V6 z Alfy Romeo centralnie już było ) i byłaby to naprawdę gruba rzeźba, bo z włożeniem 2.0 16V nie jest łatwo i sporo trzeba ciąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > dobrze jesteś przekonany No właśnie nie bo widziałem na alledrogo normalne wahacze do uno > To z tyłu pozornie lepsze jest niż z przodu bo zderzak nie haczy o każdą przeszkodę Ale co tam jest? Belka skrętna? Wahacze wzdłużne? Jest opcja założenia staba? > każde pod warunkiem że bedziesz proporcjonlnie do gleby obcinał dół przedniego zderzaka, który przy > oryginalnej wysokości powinien być 5cm. "wyższy". Od razu mówię, że wycinanie zderzaka wygląda > strasznie wiejsko bo widziałem takie uno niedawno. Już lepiej jeździć z połamanym > A tak na serio zachęcam do zmiany CC na Uno, w którym masz o niebo więcej miejsca i mniej gołej > blachy w środku . Mimo rdzewiejącego mocno nadwozia da się kupić zadbane egzemplarze za > "niewielkie" pieniądze . CC mi okradli pod blokiem a reszta znalazła już nowego właściciela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > Coupe 20VT chyba miało nieco więcej niż 190 KM W każdym razie jeśli chciałbyś włożyć taki silnik > to byłbyś pionierem, bo jeszcze (przynajmniej z tego co kojarzę) nikt takiego silnika do Uno > nie włożył (ale V6 z Alfy Romeo centralnie już było ) i byłaby to naprawdę gruba rzeźba, bo z > włożeniem 2.0 16V nie jest łatwo i sporo trzeba ciąć No o to właśnie chodzi, żeby nie było cięcia. Miałem nadzieję, że w Uno to wlezie to co wchodzi? 1.6 16v? To jest ten sam blok co 1.4? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 przy 1.6 16v przerabiasz jedno mocowanie łapy, czyli dodajesz kawałek profilu zamkniętego, przy 2.0 16v trza ciąć podłużnicę, o szczegóły pytaj kolegi Bobek1, o 1.6 16v pytaj Drupiego oraz Puzona (tutaj nawet T), niemniej tak samo jak w przypadku cento najlepiej zakładać silniki fire o to pytaj paru innych, w przypadku fire z T pytaj Glacę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > przy 1.6 16v przerabiasz jedno mocowanie łapy, czyli dodajesz kawałek profilu zamkniętego, przy 2.0 > 16v trza ciąć podłużnicę, o szczegóły pytaj kolegi Bobek1, o 1.6 16v pytaj Drupiego oraz > Puzona (tutaj nawet T), niemniej tak samo jak w przypadku cento najlepiej zakładać silniki > fire o to pytaj paru innych, w przypadku fire z T pytaj Glacę Glacę kojarzę bo udziela się na centomanii. Z silnikami FIRE mija się to z celem bo one wchodzą bez problemu do cento. Wiązałem z zakupem Uno nadzieje na większy silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 Jeśli bezinwazyjnie to tylko 1,6 16V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 wiesz, 1.4 Fire 105 KM vs 1.6 16v 110 KM to chyba spora różnica masowa... a 1.6 to jedyne największe możliwe bezinwazyjne podejście do tematu, pomijając diesle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micoo Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > No właśnie nie bo widziałem na alledrogo normalne wahacze do uno > Ale co tam jest? Belka skrętna? Wahacze wzdłużne? Jest opcja założenia staba? Z tyłu jest belka skrętna, chyba nie było seryjnie stabilizatorów montowanych w żadnej wersji. Wcześniej pytałeś o hamulce, na belce z Uno Turbo masz tarczowe. > CC mi okradli pod blokiem a reszta znalazła już nowego właściciela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > Z tyłu jest belka skrętna, chyba nie było seryjnie stabilizatorów montowanych w żadnej wersji. Stabilizator z przodu miały tylko mocniejsze wersje silnikowe, z tyłu w ogóle nie było, ale i tak nie widzę sensu zakładania tam stabilizatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > Z tyłu jest belka skrętna, chyba nie było seryjnie stabilizatorów montowanych w żadnej wersji. > Wcześniej pytałeś o hamulce, na belce z Uno Turbo masz tarczowe. była jedna wersja uno z niezależnym zawieszeniem z tyłu na mcphersonach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > Pytania są następujące: > Jakie silniki macie w swoich uniaczach? Czy te 2.0 z Coupe pasuje? Czy lepiej pokręcić się za czymś > w stylu 1.4T z Punto? Jakie skrzynie siedzą w tych autkach? Generalnie przyda się każda wiedza > na temat skrzyń, silników i półosi bo w porównaniu do cento baza jest powiększona o silniki > nie FIRE uno wychodziło z silnikami 1.3 Turbo (do 1991) i 1.4 Turbo (1991-1995) które miały już czym się odpychać od asfaltu, bez ingerencji wchodzi fiatoskie 1.6 16v. Na allegro był ostatnio niedokończony projekt 2.0 16vT z FC > Druga sprawa, a w kolejności robót właściwie pierwsza - hamulce i zawias. Oprócz UT z czego jeszcze > pasują hamulce? Jakieś Bravo, Marea? Bardzo mi zależy na tarczach z tyłu. UT ma z przodu 240mm wentylowane i z tyłu 227mm, - generalnie pasują wszystkie zaciski z właściwym rozstawem śrub i z ręcznym na linkę, zwykłe uno mają z tyłu bębny i potrzebna jest flansza pod zaciski > Jakie zawieszenie jest w Uno z tyłu? Omegówka? Na jakim zawiasie jeździcie? Jakie obniżenie nadaje > się na miasto? Jeździcie na większych kołach niż 13? 14 czy może 15? Wszelkie zdjęcia mile > widziane co to jest omegówka? z tyłu jest zwykła belka skrętna, produkowane były do uno zawieszenia Blistein, Apexi, Koenig, czy Sparco (osobiście mam te) oraz cała masa innych firm. Z felg bez problemu wchodzi 14" > Pozdrawiam serdecznie! pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 5 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > Stabilizator z przodu miały tylko mocniejsze wersje silnikowe, z tyłu w ogóle nie było, ale i tak > nie widzę sensu zakładania tam stabilizatora W cento bardzo brakowało staba z tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 5 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > uno wychodziło z silnikami 1.3 Turbo (do 1991) i 1.4 Turbo (1991-1995) które miały już czym się > odpychać od asfaltu, bez ingerencji wchodzi fiatoskie 1.6 16v. Na allegro był ostatnio > niedokończony projekt 2.0 16vT z FC Chyba jest nadal i ma pocięty przedni pas i wstawione jakieś rurki z osiedlowej huśtawki > UT ma z przodu 240mm wentylowane i z tyłu 227mm, - generalnie pasują wszystkie zaciski z właściwym > rozstawem śrub i z ręcznym na linkę, zwykłe uno mają z tyłu bębny i potrzebna jest flansza pod > zaciski > co to jest omegówka? Ot belka skrętna właśnie > z tyłu jest zwykła belka skrętna, produkowane były do uno zawieszenia Blistein, Apexi, Koenig, czy > Sparco (osobiście mam te) oraz cała masa innych firm. Z felg bez problemu wchodzi 14" > pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > Chyba jest nadal i ma pocięty przedni pas i wstawione jakieś rurki z osiedlowej huśtawki te rurki to jeszcze chyba z poprzedniego setupu http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Uno/8358 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > te rurki to jeszcze chyba z poprzedniego setupu > http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Uno/8358 nie można chyba po drodze w polsce jeździć z przyspawaną huśtawką do pasa przedniego i z wyciętą dziurą w zderzaku, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 5 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > te rurki to jeszcze chyba z poprzedniego setupu > http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Uno/8358 Ale wykres z hamowni 140KM i poniżej 7s do setki? No i czy pod seryjny silnik trza było tyle ciąć ? Czy seria 1.4T ma intercooler? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > Ale wykres z hamowni > 140KM i poniżej 7s do setki? 146 A8.046 ma fabrycznie 7,8 przy 118hp > No i czy pod seryjny silnik trza było tyle ciąć ? und das ist eine popular deutsche land-tuning > Czy seria 1.4T ma intercooler? ma intercooler, ma też chłodnicę oleju (otworki na dole zderzaka z przodu są właśnie kratką dla nich) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > Stabilizator z przodu miały tylko mocniejsze wersje silnikowe, z tyłu w ogóle nie było, ale i tak > nie widzę sensu zakładania tam stabilizatora bekla skretna jest sama w sobie stabilizatorem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > bekla skretna jest sama w sobie stabilizatorem dodam że i tak tył w uno jest sztywniejszy jeśli chodzi o przechyły boczne niż przód (nawet ze stabem) pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micoo Napisano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 > bekla skretna jest sama w sobie stabilizatorem Ale są samochody które mają belkę skrętną i do tego stabilizator. Chyba tak jest w Astrze IV, ale nie jestem pewien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > Ale są samochody które mają belkę skrętną i do tego stabilizator. Chyba tak jest w Astrze IV, ale > nie jestem pewien Tylko że to nie miałoby sensu... Z resztą w Astrze IV nie ma takiego wynalazku: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > Ale są samochody które mają belkę skrętną i do tego stabilizator. Chyba tak jest w Astrze IV, ale > nie jestem pewien np? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > np? Na pewno było tak w Asconie Ktoś wyżej pisał, że belka skrętna jest sama w sobie stabem. That's right Fajne i tanie rozwiązanie było to powymyślali jakieś wielowahacze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.