Skocz do zawartości

Opony letnie - test.


Piotrunio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Kolegów zeby.GIF

Czy ktoś testuje może w swoim BMW, coś nowego, z asortymentu opon letnich hmm.gif Przyznam, że liczę na MarcinaSw, ale może ktoś jeszcze zaopiniuje jakąś dobrą markę i model food.gif

Z góry dziekuję waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Szanownych Kolegów

> Czy ktoś testuje może w swoim BMW, coś nowego, z asortymentu opon letnich Przyznam, że liczę na

> MarcinaSw, ale może ktoś jeszcze zaopiniuje jakąś dobrą markę i model

> Z góry dziekuję

każdy jeżdzi innym autem, inaczej, w innych warunkach, na innych oponach. taki test raczej nie jest miarodajny.

popatrz na ADAC.de i bedziesz wiedział co wybrac. jaki rozmiar i jaki budżet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Szanownych Kolegów

> Czy ktoś testuje może w swoim BMW, coś nowego, z asortymentu opon letnich Przyznam, że liczę na

> MarcinaSw, ale może ktoś jeszcze zaopiniuje jakąś dobrą markę i model

> Z góry dziekuję

ja wlasnie zaczynam trzeci sezon z BF Goodrich zlosnik.gif

wielkiego zuzycia nie widac, zdazylo mi sie wpasc ze dwa razy w gleboka wode (roztopy) i nic zlego sie nie stalo zeby.GIF

zeszlej wiosny nawet po dosyc glebokim sniegu jezdzilem na nich biglaugh.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> każdy jeżdzi innym autem, inaczej, w innych warunkach, na innych oponach. taki test raczej nie jest

> miarodajny.

> popatrz na ADAC.de i bedziesz wiedział co wybrac. jaki rozmiar i jaki budżet?

Zerknąłem, ale ważne też są dla mnie opinie użytkowników, wielokrotnie przekonałem się, że dane z testów to nie wszystko. Rozmiary to przód: 245/40/18, tył: 275/35/18, a budżet w okolicach 3 tys. zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja wlasnie zaczynam trzeci sezon z BF Goodrich

> wielkiego zuzycia nie widac, zdazylo mi sie wpasc ze dwa razy w gleboka wode (roztopy) i nic zlego

> sie nie stalo

> zeszlej wiosny nawet po dosyc glebokim sniegu jezdzilem na nich

Niestety, tylko na przednią oś jest dla mnie rozmiar, szkoda, bo bieżnik bardzo ładny i zaczęła mi się podobać ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>

> popatrz na ADAC.de i bedziesz wiedział co wybrac

ADAC to firma prywatna - zrobi testy takie za jakie im zaplacisz

Ja teraz testuję pirelli p7 - jestem miło zaskoczony. Testowalem tez w tym miesiacu potenze rsc (runflat) i nawet jezdzilem jakis czas na kapciu (przy oponach 255/45/17) i zmienilem wlasnie na p7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Szanownych Kolegów

> Czy ktoś testuje może w swoim BMW, coś nowego, z asortymentu opon letnich

Na obu maszynach Uniroyal RainSport2. Rozmiary 235/45R17 oraz 255/40R17, lepszych opon chyba nie miałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na obu maszynach Uniroyal RainSport2. Rozmiary 235/45R17 oraz 255/40R17, lepszych opon chyba nie

> miałem...

Już się skusiłem, sprawdziłem opinie, przeczytałem testy, znalazłem sklep, prawie kliknąłem w "kup", ale zerknąłem jeszcze na indeks prędkości, a tam literka W. Instrukcja każe mi zakładać z literką Y. Wspomniałem sobie wtedy, jak mi przy ocenie szkody Skody, rzeczoznawca z Allianz sprawdzał skrupulatnie indeksy prędkości na oponach frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ADAC to firma prywatna - zrobi testy takie za jakie im zaplacisz

> Ja teraz testuję pirelli p7 - jestem miło zaskoczony. Testowalem tez w tym miesiacu potenze rsc

> (runflat) i nawet jezdzilem jakis czas na kapciu (przy oponach 255/45/17) i zmienilem wlasnie

> na p7

Pirelli, to Pirelli, kupię z tej pólki opony, jak już zdecyduję się, które docelowe, 20 calowe felgi kupić zeby.GIF Na tą chwilę zastanawiam się nad Toyo Proxes T1R i Dunlop SP Sport 01 hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już się skusiłem, sprawdziłem opinie, przeczytałem testy, znalazłem sklep, prawie kliknąłem w

> "kup", ale zerknąłem jeszcze na indeks prędkości, a tam literka W. Instrukcja każe mi zakładać

> z literką Y. Wspomniałem sobie wtedy, jak mi przy ocenie szkody Skody, rzeczoznawca z Allianz

> sprawdzał skrupulatnie indeksy prędkości na oponach

245/40R18

275/35R18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 245/40R18

Tak, to przód ok.gif a to tył, niestety 275/35R18 frown.gif

Edyta:

Wróciłem do Twojego poprzedniego posta (postu?) i powiem tak, no to mamy rozbieżność, bo w części sklepów jest z literką W, a w pozstałych z literką Y. Osobiście się pogubiłem spineyes.gif

Edyta II:

Strona producenta mówi jednak o indeksie W frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Szanownych Kolegów

> Czy ktoś testuje może w swoim BMW, coś nowego, z asortymentu opon letnich Przyznam, że liczę na

> MarcinaSw, ale może ktoś jeszcze zaopiniuje jakąś dobrą markę i model

> Z góry dziekuję

cos konkretnego cie interesuje ?

ja ma przod Yokohamy parada , super oponki pod kazdym wzgledem. jedyne co moge zarzucic to ze sa glosne ale mi to nie przeszkadza wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cos konkretnego cie interesuje ?

> ja ma przod Yokohamy parada , super oponki pod kazdym wzgledem. jedyne co moge zarzucic to ze sa

> glosne ale mi to nie przeszkadza

Na tą chwilę zastanawiam się nad Toyo Proxes T1R i Dunlop SP Sport 01, rozmiary: przód 245/40/18, tył 275/30/18 hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Róznica w indeksach W/Y jest 270/300 km/h.

> Gdzie i czym ty chcesz jeździć z takimi prędkościami?

Mógłbym napisać, że w Niemczech, na autostradzie, odblokowaną M5 z giftami, ale odpowiem inaczej. Jak już pisałem, przy ocenie uszkodzeń mojego drugiego samochodu, likwidator, szczegółowo sprawdził stan jego ogumienia, ze szczególnym naciskiem na indeks prędkości, a ja nie chcę kłopotów, gdyby podobna sytuacja zdarzyła się z M5. Instukcja obsługi M5, nakazuje zaś stosowanie opon z indeksem Y - na takich Michelin Pilot SX, z indeksem Y, samochód wyjechał z fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na obu maszynach Uniroyal RainSport2. Rozmiary 235/45R17 oraz 255/40R17, lepszych opon chyba nie

> miałem...

Hm... miałem je w zeszłym roku w trójce. Mówiąc szczerze rozczarowałem się. Na ten rok planuję Continentale. Zimówki mają rewelacyjne, mam nadzieję, że nie zawiodę się na letnich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety, tylko na przednią oś jest dla mnie rozmiar, szkoda, bo bieżnik bardzo ładny i zaczęła mi

> się podobać

Toyo TR1 bieznik mialo nie gorszy, a zachowanie na mokrym IMO pewniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mnie kupno kompletu opon czeka w przyszłym roku, moje typy na chwilę obecną to Bridgestony RE050A,

> Continental SportContact 3 i Pirelli Cinturato.

> Wybrałbym te, które mają najkorzystniejszą cenę z tych trzech

Wygląda to tak:

Bridgestone RE050A

Continental ContiSportContact 3

Pirelli Cinturato występuje w odmianach P4, P6 i P7, najwieksze rozmiary osiąga w odmianie P7 ale i tak nie wystepują 275/35/18.

Do Continentali jako takich mam uprzedzenie, Bridgestone mnie zainteresowały, muszę więcej o nich poczytać waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Szanownych Kolegów

> Czy ktoś testuje może w swoim BMW, coś nowego, z asortymentu opon letnich Przyznam, że liczę na

> MarcinaSw, ale może ktoś jeszcze zaopiniuje jakąś dobrą markę i model

> Z góry dziekuję

niestety muszę Cie zmartwić koła dopiero wróciły z polerowania, a jeszcze muszą iść do lakiernika. Sam już się doczekać nie mogę bo zimówki piszczą jak małe dzieci przy takich temperaturach sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety muszę Cie zmartwić koła dopiero wróciły z polerowania, a jeszcze muszą iść do lakiernika.

> Sam już się doczekać nie mogę bo zimówki piszczą jak małe dzieci przy takich temperaturach

Kurcze moje też się nadają do polerowania, całe auto jest bardzo zadbane, ale o felgach szkoda mówić frown.gif Ile taka przyjemność (polerowanie, lakierowanie) kosztuje? A na test opon poczekam waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcze moje też się nadają do polerowania, całe auto jest bardzo zadbane, ale o felgach szkoda

> mówić Ile taka przyjemność (polerowanie, lakierowanie) kosztuje? A na test opon poczekam

za polerowanie rantu ze ściągnięciem i założeniem opon + wyważenie zapłaciłem 250zł. Jest też opcja taniej ale terminy do człowieka odległe. Co do lakierowania jeszcze nie wiem ile. Chyba zrobię to we własnym zakresie żeby to wyglądało tak jak chce. Mogę polecić -> http://www.mazdaspeed.is.net.pl/PolIndex.html widziałem parę sztuk na żywo stamtąd. Praca jest zrobiona profesjonalnie czego tak do końca o swoich powiedzieć nie mogę ... Niestety cen w DR.Wheel Spa nie znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za polerowanie rantu ze ściągnięciem i założeniem opon + wyważenie zapłaciłem 250zł. Jest też

> opcja taniej ale terminy do człowieka odległe. Co do lakierowania jeszcze nie wiem ile. Chyba

> zrobię to we własnym zakresie żeby to wyglądało tak jak chce. Mogę polecić -> http://www.mazdaspeed.is.net.pl/PolIndex.html widziałem parę sztuk na żywo stamtąd. Praca jest

> zrobiona profesjonalnie czego tak do końca o swoich powiedzieć nie mogę ... Niestety cen w

> DR.Wheel Spa nie znam

A czy koszt polerowania zależy od średnicy? Miałem zamiar felgi doprowadzic do stanu "fabrycznego", ale po obejrzeniu galerii na stronie, którą podałeś, już sam nie wiem hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy koszt polerowania zależy od średnicy? Miałem zamiar felgi doprowadzic do stanu "fabrycznego",

> ale po obejrzeniu galerii na stronie, którą podałeś, już sam nie wiem

tak koszt polerowania jest zależny od średnicy. Oczywiście 200 zł (50 zapewne wulkanizacja) to polerowanie za kmpl felg;) 16 calowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak koszt polerowania jest zależny od średnicy. Oczywiście 200 zł (50 zapewne wulkanizacja) to

> polerowanie za kmpl felg;) 16 calowych

Szacując z grubsza, to w 350 zł się pewnie zmieszczę ok.gif Czekam więc spokojnie, na Twój test opon zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygląda to tak:

> Bridgestone RE050A

> Continental ContiSportContact 3

> Pirelli Cinturato występuje w odmianach P4, P6 i P7, najwieksze rozmiary osiąga w odmianie P7 ale i

> tak nie wystepują 275/35/18.

> Do Continentali jako takich mam uprzedzenie, Bridgestone mnie zainteresowały, muszę więcej o nich

> poczytać

ktore beda lepsze contisport 2 czy 3?? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedys jezdzilem na bf goodrich profiler g w peugeocie i bylo dobrze na zakretach zeby.GIF nie mialem problemow lecz znikaly dosc szybko podczas jazdy wink.gif no i na wodzie bylo srednio dobrze...

Toyo mialem w CC i pierwsze wrazenie dosc sliskie ale po pewnym czasie jak sie przydarly zaczel sie pieknie lepic do drogi i na wodzie nie mialy zadnych problemow smile.gif

teraz w bmw mam kenda i sa spoko , cena i jakosc idealna smile.gif kompet mozna kupic ponizej 1000zl w uk zeby.GIF oczywiscie 18scie wink.gif i nie widze jakis wiekszych problemow z nimi... Sa ciut glosniejsze niz lepsze marki ale jezeli chodzi o sama jazde to nie widze problemow i dosc dobrze sie trzymaja suchej oraz w miare spoko na mokrej.. , dobrze pokonuje gleboka wode ale na mokrej nawierzchni maja tendencje do puszczania zeby.GIF lecz nie przeszkadza mi to smile.gif cena i jakos dla mnie idealne smile.gif

http://cgi.ebay.co.uk/225-40R18W-KENDA-P...=item3366cd37e5

http://cgi.ebay.co.uk/225-40-18-88W-KEND...=item27ba001674

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

275 jedynie dostaniesz markowe i drogie ale jak mozesz byc na 265 to np FALKEN

http://cgi.ebay.co.uk/245-40R18-FALKEN-F...=item5d2cf3e73b

+

http://cgi.ebay.co.uk/265-35R18-FALKEN-F...=item5d2cf3e50e

I masz opony ktore sa jakosciowo podobne jak nie lepsze od kendy i w malej cenie smile.gif

a opona nowa smile.gif

Ja np na zime kupilem jakies hinskie nowe badziewie za 800 zlotych i daja rade zeby.GIF za 2 lata moge zmienic na kolejne za 800 i przez 4 lata bede mial opony w super stanie (1600zl) i przypuszczam ze lepsze niz jakies super markowe ktore kosztuja w okolicach 2-3 tys zeby.GIF za komplet smile.gif i mial by mi wytrzymac np 4 sezony zeby.GIFwink.gif lub wiecej wink.gifsmile.gif a wiadomo jak opona wyglada nowa i po 1 - 2 sezonach wink.gif a jak po 3-4 zeby.GIF

lub idziemy w kolejna tania marke i masz komplet za okolo 1000zl zeby.GIF

http://cgi.ebay.co.uk/2-CAR-TYRES-245-40...=item4153d55bb1

http://cgi.ebay.co.uk/2-CAR-TYRES-265-35...=item3f044acd15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tych drugich, w tytule aukcji "sunny", a w specyfikacji "all-weather". W sumie ciekawa alternatywa. A jak Ci się na "chińczykach" jeździ? Mi nie udało się ostatnio wyjechać z podwórka po deszczu, mimo, że w teorii Dunlopy na tylnej osi, nadają się jeszcze do jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy tych drugich, w tytule aukcji "sunny", a w specyfikacji "all-weather". W sumie ciekawa

> alternatywa. A jak Ci się na "chińczykach" jeździ? Mi nie udało się ostatnio wyjechać z

> podwórka po deszczu, mimo, że w teorii Dunlopy na tylnej osi, nadają się jeszcze do jazdy.

sunny jako nazwa wink.gif (marka a all weather to ze sa niby caloroczne wink.gif

na zime musze powiedziec ze lepszy nowy chinczyk niz uzywany niemiec wink.gif

mialem 3sezonowa FULDA (e) od nowosci i juz 3 sezon to byle meczarnia i zakupilem na szybciora w zimie gdy sezon w pelni wink.gif i ceny wink.gif chinczyka i bierznika ma sporo i auto sie odpychalo po sniegu elegancko wink.gif wiec bylem zaskoczony dosc pozytywnie wink.gif i przypuszczalnie w testach nie bedzie lepszy od Dunlopa czy innej marki (nowa - nowa) ale wierze ze roznice nie beda az tak duze ze dla zwyklego uzytkownika drogi byly by odczowalne wink.gif

Wiadomo ze bezpieczenstwo najwazniejsze ale uwazam ze rozniece miedzy opona markowa i nie markowa bede tak niewielkie ze malo odczowalne wink.gif dla normalnego uzytkownika smile.gif wiadomo ze trzeba tez miec mozg podczas jazdy bo wtedy to nawet najlepsza opona nie pomoze wink.gif

Kiedys kupilem (dawno dawno) uzywana miszelinke z ladnym bierznikiem itp.. i byla tragiczna na deszczy i w ogole, od tego czasu zmienilem zdanie co do tanich opon (nie nalewanych) bo po szybkim zakupie jakiejs nowej chinskiej bylo o wiele lepiej niz na micheline ktora miala super bierznik gleboki chyba 6-7mm ale guma okazala sie juz twardawa i nie lepila sie do asfaltu wink.gif

w UK mam KENDE i bylem (jak mialem nowe) w PL na swieta i nawet na sniegu dawala sobie jakos rade wink.gif hehe rozpedzanie wiadomo ciezka sprawa i hamowanie tez , w koncu letnia opona smile.gif ale nie miala tendencji miotania na boki i dosc sprawnie sie prowadzila smile.gif wiec udalo mi sie jechac po sniegu i blocie posniegowym nawet do 110km/h smile.gif i jedynie 4x4 dawaly mi rade wink.gifwink.gif i mialem 2 razy takie doswiadczenia na tej oponie i raz jadac do PL w jedne swieta (strasznie ciezka droga byla) i raz jak wracalem z PL to od gliwic do samej francji mialem snieg na drodze i jedynie 3-4h opoznienia smile.gif wiec nie moge zlego slowa powiedziec smile.gif a cena to na pewno plus tej marki wink.gif ktora od wielu lat robi opony do rowerow i morotow , kladow itd. wiec doswiadcznenie maja jedynie wbijaja sie na rynek wink.gif

Moim zdaniem to indywidualna sprawa kazdy ma swoje jakies tam spostrzezenia i budzet na opony wink.gif jeden woli wydac 4tys za opony markowe a inny kupic Chinczyka i za reszte naprawic luzy w zawieszeniu wink.gif hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinię ok.gif Nie mam luzów w zawieszeniu zlosnik.gif Toyo , Yokohama, to raczej nie są uznane markowe opony hmm.gif Mamy jednak różne wymagania co do opon. Ponieważ, tym samochodem, robię bardzo mało kilometrów rocznie, zdecydowanie poniżej 5 tys. (zimą praktycznie wcale), to taki komplet bezproblemowo posłuży mi z 5 sezonów, jeśli nie więcej. Szukam raczej opon, które po tych 5 latach nie sparcieją i bedą nadal nadawać się do jazdy. W tym momencie cena nie jest jedynym wyznacznikiem, bardziej trwałość, odporność na upływ czasu, przy czym właściwości jezdne też mają znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za opinię Nie mam luzów w zawieszeniu Toyo , Yokohama, to raczej nie są uznane markowe

> opony Mamy jednak różne wymagania co do opon. Ponieważ, tym samochodem, robię bardzo mało

> kilometrów rocznie, zdecydowanie poniżej 5 tys. (zimą praktycznie wcale), to taki komplet

> bezproblemowo posłuży mi z 5 sezonów, jeśli nie więcej. Szukam raczej opon, które po tych 5

> latach nie sparcieją i bedą nadal nadawać się do jazdy. W tym momencie cena nie jest jedynym

> wyznacznikiem, bardziej trwałość, odporność na upływ czasu, przy czym właściwości jezdne też

> mają znaczenie.

ja robie ciut wiecej wink.gif wiec nie beda sparciale wink.gif hehe wink.gif mam juz je 2 sezon i na 3 musze zmienic wink.gif wiec u mnie opony to dwa sezony i zmiana wink.gif i jestem przekonany ze bede szukac wlasnie KENDY bo jestem dosc zadowolony z tej opony smile.gif i nie mam z nia problemow zadnych wink.gif a najlepsze to to ze 4 to koszt okolo 900zl wink.gif wiec nawet jak sie zlapie pane to nie wato naprawiac wink.gif hehe

2-3 lata temu kupilem conti sporty do piatki i po roku na 2 wyskoczyly bomble.. zaraz po tym jak gwarancja zniknela wink.gif

Toyo raczej jest markowe od lat dzialaja w sporcie smile.gif i mialem w CC toyo i rewelacja lecz scieralnosc szybka smile.gif choc te na tyle po 4 sezonach wygladaly nadal idealnie smile.gif

mysle ze jak bym robil okolo 5tys rocznie to bez problemu pokusil bym sie na miszelinke smile.gif bo malem ich pare i musze powiedziec ze zazwyczaj fajne ciche byly smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do marki Continental mam już wieloletni uraz i słysząc, o doświadczeniach z nimi, innych użytkowników, w tym dodaję i Ciebie, to się szybko nie przekonam. Po tym, co piszesz, za to przekonałem się całkowicie do Toyo. Ścieralność, przy liczbie kilometrów, które robię Bunią, praktycznie nie ma znaczenia, a opinie na temat przyczepności w różnych warunkach, drogi hamowania ma dobre. Podoba mi się też bieżnik: Toyo Proxes T1-R biglaugh.gif

toyo-proxes-t1-r-195-55_6052.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta opona potrzebuje tylko by sie lekko przydarla i bedzie cacy smile.gif jak nowa to sliska jest wink.gif ale pare km zalatwi sprwe wink.gif i potem sie bedzie lepic ladnie do asfaltu smile.gif do tego na wodze tez jest malina wink.gif z czystym sumieniem moge ja polecic ok.gif

http://cgi.ebay.co.uk/NEW-TOYO-PROXES-22...=item1c1aec7c98 taki bierznik mialem w CC wink.gif

i taka yokohama mi sie niesamowicie podoba zeby.GIF

http://cgi.ebay.co.uk/195-50-15-YOKOHAMA...=item230fddc276

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mogę się już doczekać, ale po drodze mam jeszcze do zrobienia hamulce, więc nadal nie wiadomo

> kto zrobi test pierwszy

zobaczymy, nie omieszkam pokazać jakiegoś spy foto jakie mam fajne koła zlosnik.gif

a z innej beczki dzisiaj pierwszy raz zrobiłem placki ziemniaczane z sosem pieczarkowym ... chyba odkryłem kolejny talent yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam chciałbym wiedzieć

> ContiSportContact 2 vs. ContiSportContact 3 - na ile takie opinie są sponsorowane, a na ile

> prawdziwe

mam teraz contisport 3 i wlasnie po tych testach juz zglupialem, w jednym wygrywaja 2 a w innym 3 niewiem.gif

toyo t1r jak najbardziej ok.gif scieralnosc taka sobie ale za to prowadzenie po mokrym serce.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.