jaro190 Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 przez 3 lata jeździłem z zaślepionym egr-em i większego spalania nie zaobserwowałem - wieśwagen może tak ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 na jakiej podstawie doszedłeś do tego typu wniosków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > Trochę powisiało, sam sobie odpowiem, > odpowiedział do końca, czarną magie trzeba trzymać w tajemnicy:-) Nie jest to czarna magia ale faktycznie nikt ta wiedzą nie chce się dzielić... Możesz ściągnąć jeden z wielu programów do odczytywania map z silnika i również zgrać wsad z sterownika... dla JTD 115 jest to w miarę proste... mam gdzieś nawet kabelek do tej zabawy... Często porównuje się silniki po modyfikacji softu z usuniętym EGR-em z silnikami przed modyfikacją.. prawda jest taka, że można wydusić z silnika więcej i spalić mniej.... dzisiejsza elektronika ma przedewszystkim chronić środowisko a nie oszczędzać paliwo... taki paradoks wyszedł bo było łatwiej... ale i to sie już kończy i producenci ograniczeni emisją CO2 zaczynają kombinować tak aby mniej spalić i mniej zanieczyścić . Ja jestem jednym z niewielu którzy twierdzą że ERG jednak nie jest taki zły i trzeba go czyścić, dbać i nie zaślepiać - co najwyżej przyślepić ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > Kolejny, który zboczył z jedynie słusznej ścieżki Bez EGR, dziś na A4 - prędkość wg licznika tak od 120 do 140. 5,4 ON/100, może wiatr wiał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > Bez EGR, dziś na A4 - prędkość wg licznika tak od 120 do 140. > 5,4 ON/100, może wiatr wiał to sie da zrobic ja w niedziele zakopane - dom ( dla niewtajemniczonych 200km na slask) 150 min z zegarkiem w reku , na blacie 4.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > to sie da zrobic > ja w niedziele zakopane - dom ( dla niewtajemniczonych 200km na slask) 150 min z zegarkiem w > reku , na blacie 4.5 Musisz wszystko psuć, przecież Ty jechałeś Punciakiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veganfamily Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Bez EGR, dziś na A4 - prędkość wg licznika tak od 120 do 140. > 5,4 ON/100, może wiatr wiał to ja mam coś zepsute bo nie mogę zejść poniżej 6.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > to ja mam coś zepsute bo nie mogę zejść poniżej 6.5 no niestety masz coś popsute, a dokładnie będziesz miał to samo co ja czyli tzw. czujnik ciężkości nogi. Trzeba go wymienić na ten z wersji lekka noga club Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > no niestety masz coś popsute, a dokładnie będziesz miał to samo co ja czyli tzw. czujnik ciężkości > nogi. Trzeba go wymienić na ten z wersji lekka noga club Nie zgodzę się... w mojej ocenie to macie zardzewiałą prawą górną kończynę i nie używacie skrzyni biegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Bez EGR, dziś na A4 - prędkość wg licznika tak od 120 do 140. > 5,4 ON/100, może wiatr wiał No tak ale należy zadać sobie pytanie czy przy silniku obciążonym w 70%-80% EGR jest otwarty .... odpowiedź brzmi NIE.... więc różnica między twoim autem a autem z EGR-em jest żadna lub pomijalna dla tego przypadku.... EGR dział do 1800-2000 obrotów bez obciążenia i na biegach jałowych... zresztą można podłączyc PC-ta i sobie sprawdzić kiedy otwiera się EGR i na ile % Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > to ja mam coś zepsute bo nie mogę zejść poniżej 6.5 Kluczem do sukcesu jest wymiana oleju i filtrów. Po tym zawsze mi mniej pali. Potem wraca do 6.4-6.5 Ciężkość nogi też ma znaczenie. Jak uda się całą A4 przejechać płynnie, bez wyprzedzających się TIRów, to wychodzi mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 ja tam skrzynię używam, przecież nie można stale na pierwszym biegu jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Musisz wszystko psuć, przecież Ty jechałeś Punciakiem Jakbym jechal punciakiem to by wyszlo 3.5 Jechalo mi sie bardzo plynnie i pierwszy raz uzylem hamulca praktycznie w krakowie na swiatlach. Faktem jest ze nie kozaczylem . Wiadomo nikt swiety nie jest i te +20 do znakow pewno bylo, ale nic ponadto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karad123 Napisano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2012 Postanowiłem wyłączyć EGR w ECU i po całej zabawie mam kilka pytań (ruszona tylko ta mapa nic więcej, check sum itd ok). Sterownik to 0281011396 mapa EGR znaleziona pod adresem 71E74 i "wygładzona". Po testach fes'em na wolnych obrotach cały czas otwarcie EGR 1% i brak reakcji na pedał gazu, czyli modyfikacja mapy ok, ale jest jeszcze taki parametr w fes jak status (lub stan) EGR i tu na wolnych obrotach po wejściu w ten parametr mam stan"aktywny" po kilkunastu sekundach stan się zmienia na "nieaktywny", dodanie gazu powoduje ponownie stan aktywny i po kilkunastu sek. bezczynności znowu nieaktywny. Druga sprawa to oczekiwana masa powietrza, na wolnych obrotach jest od razu 1200, wcześniej było 300 i dopiero przy obciążeniu oczekiwana była 1200. I tu mam 2 pytania: czy w ECU oprócz mapy EGR jest jeszcze przełącznik EGR? i czy ktoś kto ma wycięty programowo EGR ma oczekiwaną masę na wolnych obrotach 1200? W każdej chwili mogę wrócić do oryginalnego wsadu Ecu, więc proszę nie bić :-) Dodałem załącznik co zrobiono Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2012 > Postanowiłem wyłączyć EGR w ECU i po całej zabawie mam kilka pytań (ruszona tylko ta mapa nic > więcej, check sum itd ok). Sterownik to 0281011396 mapa EGR znaleziona pod adresem 71E74 i > "wygładzona". Po testach fes'em na wolnych obrotach cały czas otwarcie EGR 1% i brak reakcji > na pedał gazu, czyli modyfikacja mapy ok, ale jest jeszcze taki parametr w fes jak status (lub > stan) EGR i tu na wolnych obrotach po wejściu w ten parametr mam stan"aktywny" po kilkunastu > sekundach stan się zmienia na "nieaktywny", dodanie gazu powoduje ponownie stan aktywny i po > kilkunastu sek. bezczynności znowu nieaktywny. Druga sprawa to oczekiwana masa powietrza, na > wolnych obrotach jest od razu 1200, wcześniej było 300 i dopiero przy obciążeniu oczekiwana > była 1200. I tu mam 2 pytania: czy w ECU oprócz mapy EGR jest jeszcze przełącznik EGR? i czy > ktoś kto ma wycięty programowo EGR ma oczekiwaną masę na wolnych obrotach 1200? > W każdej chwili mogę wrócić do oryginalnego wsadu Ecu, więc proszę nie bić :-) Zapytaj na priv użytkownika Cinek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 > Zapytaj na priv użytkownika Cinek. Jak juz to do CINEK_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.