Skocz do zawartości

Całkowite wywalenie EGR


pp505

Rekomendowane odpowiedzi

> Trochę powisiało, sam sobie odpowiem,

> odpowiedział do końca, czarną magie trzeba trzymać w tajemnicy:-)

Nie jest to czarna magia ale faktycznie nikt ta wiedzą nie chce się dzielić... Możesz ściągnąć jeden z wielu programów do odczytywania map z silnika i również zgrać wsad z sterownika... dla JTD 115 jest to w miarę proste... mam gdzieś nawet kabelek do tej zabawy...

Często porównuje się silniki po modyfikacji softu z usuniętym EGR-em z silnikami przed modyfikacją.. prawda jest taka, że można wydusić z silnika więcej i spalić mniej.... dzisiejsza elektronika ma przedewszystkim chronić środowisko a nie oszczędzać paliwo... taki paradoks wyszedł bo było łatwiej... ale i to sie już kończy i producenci ograniczeni emisją CO2 zaczynają kombinować tak aby mniej spalić i mniej zanieczyścić smile.gif. Ja jestem jednym z niewielu którzy twierdzą że ERG jednak nie jest taki zły i trzeba go czyścić, dbać i nie zaślepiać - co najwyżej przyślepić ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no niestety masz coś popsute, a dokładnie będziesz miał to samo co ja czyli tzw. czujnik ciężkości

> nogi. Trzeba go wymienić na ten z wersji lekka noga club

Nie zgodzę się... w mojej ocenie to macie zardzewiałą prawą górną kończynę i nie używacie skrzyni biegów smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez EGR, dziś na A4 - prędkość wg licznika tak od 120 do 140.

> 5,4 ON/100, może wiatr wiał

No tak ale należy zadać sobie pytanie czy przy silniku obciążonym w 70%-80% EGR jest otwarty .... odpowiedź brzmi NIE.... więc różnica między twoim autem a autem z EGR-em jest żadna lub pomijalna dla tego przypadku.... EGR dział do 1800-2000 obrotów bez obciążenia i na biegach jałowych... zresztą można podłączyc PC-ta i sobie sprawdzić kiedy otwiera się EGR i na ile %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to ja mam coś zepsute bo nie mogę zejść poniżej 6.5

Kluczem do sukcesu jest wymiana oleju i filtrów. Po tym zawsze mi

mniej pali. Potem wraca do 6.4-6.5 zlosnik.gif Ciężkość nogi też ma znaczenie.

Jak uda się całą A4 przejechać płynnie, bez wyprzedzających się

TIRów, to wychodzi mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musisz wszystko psuć, przecież Ty jechałeś Punciakiem

Jakbym jechal punciakiem to by wyszlo 3.5 033102bebe_1_prv.gifzlosnik.gif

Jechalo mi sie bardzo plynnie i pierwszy raz uzylem hamulca praktycznie w krakowie na swiatlach. Faktem jest ze nie kozaczylem . Wiadomo nikt swiety nie jest i te +20 do znakow shhh.gifbusted.gifcfaniaczek.gif pewno bylo, ale nic ponadto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem wyłączyć EGR w ECU i po całej zabawie mam kilka pytań (ruszona tylko ta mapa nic więcej, check sum itd ok). Sterownik to 0281011396 mapa EGR znaleziona pod adresem 71E74 i "wygładzona". Po testach fes'em na wolnych obrotach cały czas otwarcie EGR 1% i brak reakcji na pedał gazu, czyli modyfikacja mapy ok, ale jest jeszcze taki parametr w fes jak status (lub stan) EGR i tu na wolnych obrotach po wejściu w ten parametr mam stan"aktywny" po kilkunastu sekundach stan się zmienia na "nieaktywny", dodanie gazu powoduje ponownie stan aktywny i po kilkunastu sek. bezczynności znowu nieaktywny. Druga sprawa to oczekiwana masa powietrza, na wolnych obrotach jest od razu 1200, wcześniej było 300 i dopiero przy obciążeniu oczekiwana była 1200. I tu mam 2 pytania: czy w ECU oprócz mapy EGR jest jeszcze przełącznik EGR? i czy ktoś kto ma wycięty programowo EGR ma oczekiwaną masę na wolnych obrotach 1200?

W każdej chwili mogę wrócić do oryginalnego wsadu Ecu, więc proszę nie bić :-)

Dodałem załącznik co zrobiono

post-133330-14352518112431_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Postanowiłem wyłączyć EGR w ECU i po całej zabawie mam kilka pytań (ruszona tylko ta mapa nic

> więcej, check sum itd ok). Sterownik to 0281011396 mapa EGR znaleziona pod adresem 71E74 i

> "wygładzona". Po testach fes'em na wolnych obrotach cały czas otwarcie EGR 1% i brak reakcji

> na pedał gazu, czyli modyfikacja mapy ok, ale jest jeszcze taki parametr w fes jak status (lub

> stan) EGR i tu na wolnych obrotach po wejściu w ten parametr mam stan"aktywny" po kilkunastu

> sekundach stan się zmienia na "nieaktywny", dodanie gazu powoduje ponownie stan aktywny i po

> kilkunastu sek. bezczynności znowu nieaktywny. Druga sprawa to oczekiwana masa powietrza, na

> wolnych obrotach jest od razu 1200, wcześniej było 300 i dopiero przy obciążeniu oczekiwana

> była 1200. I tu mam 2 pytania: czy w ECU oprócz mapy EGR jest jeszcze przełącznik EGR? i czy

> ktoś kto ma wycięty programowo EGR ma oczekiwaną masę na wolnych obrotach 1200?

> W każdej chwili mogę wrócić do oryginalnego wsadu Ecu, więc proszę nie bić :-)

Zapytaj na priv użytkownika Cinek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.