klocek14 Napisano 7 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Hej :-) Przestawię pokrótce sytuację, może ktoś coś doradzi (bardzo bym prosił) Jakiś miesiąc temu 3x zdarzyła się taka sytuacja: Bravka gaśnie w trakcie jazdy, po zjechaniu na pobocze nie da się odpalić. Po około 5 minutach odpala bez problemu i można jechać. Podłączyłem się FES-em. Wynik: niski sygnał z czujnika ciśnienia paliwa w railu. Przyjrzałem się dokładnie i problemem okazał się niedokręcony przewód wysokiego ciśnienia między rail'em a jednym z wtrysków (lekko ciekło paliwo). Po dokręceniu autko jeździło jak należy i błąd się nie pojawił Wczoraj jadę sobie z 30 minut, podjeżdżam na parking, gaszę auto. Wracam za jakieś 15 minut, próbuję odpalić i nic. Rozrusznik kręci, ale auto nawet nie próbuje załapać. Kontrolka Fiat Code oraz marchewa oczywiście gasną. Podłączyłem się więc pod laptopa. Wynik: był jeden błąd od pedału sprzęgła, ale on nic tu nie robi. Wykasowany. Innych błędów brak. Przy próbie odpalenia sprawdziłem ciśnienie paliwa i pokazuje max 40 barów. Desired niby jest 300, ale nie wiem czy przy próbie odpalenia ma tyle osiągnąć Czy ktoś może coś pomóc? Nie wiem już co robić. Sprawdziłem bezpieczniki przy aku oraz te po lewej stronie kierownicy. Są w porządku. Nie wiem gdzie jest bezpiecznik od pompy paliwa w baku. Odkręciłem jeszcze tę zaślepkę przy pompie i po przekręceniu kluczyka nic tam nie słychać. Domniemam, że jakieś dźwięki powinny być. Może ona nie podaje paliwa. Do wtyczki dochodzą 4 piny, ale nie wiem który jest od czego. W jaki sposób najprościej sprawdzić czy paliwo dochodzi do raila? Spokojnie można odkręcać węże z filtra? Nic sie nie zapowietrzy? Jeśli chodzi o paliwo to wskaźnik nie pokazuje jeszcze rezerwy (wg przebiegu powinienem przejechać jeszcze 150km). Jakieś pomysły? Dzięki z góry za podpowiedzi. Sprawa dosyć nagląca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rykfor Napisano 7 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Po przekręceniu kluczyka powinieneś przez chwilę słyszeć pompę paliwa, jeżeli jej nie słyszysz to pewnie nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 7 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 sprawdzić wstępną pompę paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klocek14 Napisano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 > sprawdzić wstępną pompę paliwa OK, tylko nie chcę jej wyciągać póki co. Najlepiej chyba byłoby sprawdzić czy dochodzi napięcie do wtyczki. Nie mam niestety rozpiski tych pinów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rykfor Napisano 7 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 A w fesie nie ma opcji sprawdzenia pompy?. Za schowkiem są jeszcze przekaźniki i bezpieczniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 7 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 > Przy próbie odpalenia sprawdziłem ciśnienie paliwa i pokazuje max 40 barów. Desired niby jest 300, > ale nie wiem czy przy próbie odpalenia ma tyle osiągnąć Pompa w. c. powinna tyle nabić bez problemu , ale w praktyce przy ciśn. nawet 100bar po dłuższym kręceniu silnik też odpala . > Odkręciłem jeszcze tę zaślepkę przy pompie i po przekręceniu kluczyka nic tam nie słychać. > Domniemam, że jakieś dźwięki powinny być. Pompa jeśli działa , to musi być słyszalna już z m-ca kierowcy . > Jakieś pomysły? Sprawdź jeszcze wyłącznik bezwładnościowy za osłoną plastikową koło lewej nogi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klocek14 Napisano 8 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 > Sprawdź jeszcze wyłącznik bezwładnościowy za osłoną plastikową koło lewej nogi . Wyłącznikiem się troszkę "bawiłem". Spróbuję spiąć go na jeszcze krótko. Nie mam miernika, więc sprawdzę żarówką czy dochodzi napięcie na wtyczkę przy pompie. Odkręcę też przewód idący z baku do filtra paliwa. Jak domniemam to po włączeniu zapłonu powinno lecieć tamtędy paliwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klocek14 Napisano 8 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 > A w fesie nie ma opcji sprawdzenia pompy? No jest. Nie wiem tylko której. Jak załączyłem test to słyszałem "cykanie" przekaźnika. >Za schowkiem są jeszcze przekaźniki i bezpieczniki. No właśnie. Tylko który to ma być bezpiecznik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 8 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 > No jest. Nie wiem tylko której. Jak załączyłem test to słyszałem "cykanie" przekaźnika. > No właśnie. Tylko który to ma być bezpiecznik? Poluzuj przewód na filtrze paliwa powinno być spore ciśnienie po przekręceniu zapłonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klocek14 Napisano 9 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2011 > Poluzuj przewód na filtrze paliwa powinno być spore ciśnienie po przekręceniu zapłonu. No więc sytuacja wygląda tak: do pompy paliwa w baku nie dochodzi + Zapodałem prosto z aku + do przewodu plusowego przy samej pompie. Pompa się załączyła i auto po dłuższym kręceniu zapaliło Ale z tego co czytałem to jest jakaś pompa z czujnikiem ciśnienia i jest jakoś odłączana po jakimś czasie. Generalnie gdzieś jest po prostu przerwa. Wyłącznik bezpieczeństwa wygląda, że daje masę do pompy. A masa jest cały czas. Więc tu niby ok. Teraz problem gdzie jest bezpiecznik od pompy i który przekaźnik jest za to odpowiedzialny. Zrobiłem test przekaźnika pompy FES-em, ale nie wiem której pompy test dotyczy. Słychać jak się załącza przekaźnik pokazany na zdjęciu. Ktoś wie czy on jest od pompy w baku? Przeglądam manuale i wnętrze schowka u mnie różni się od schematu ze strony 700 (manual vol 3). Czyli podsumowując: ktoś wie może który bezpiecznik i przekaźnik jest od pompy w baku ? Dzięki z góry za pomoc. Już zwątpiłem w BBM'a, ale jednak okazuje się że to jakaś pierdoła Ogólnie patrząc na wykonanie instalacji elektrycznej u mnie to szału nie ma. No chyba, że poprzedni właściciel coś tam mieszał. Nie wygląda to dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 9 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2011 > Przeglądam manuale i wnętrze schowka u mnie różni się od schematu ze strony 700 (manual vol 3). > Czyli podsumowując: ktoś wie może który bezpiecznik i przekaźnik jest od pompy w baku ? Vol.4 str. 468 - niby CF3 w 98' i 543 pokazuje , że przekaźnik o nr 290 po prawej ( a nie lewej ) powinien być od pompy w baku . U mnie na razie niestety nie da rady sprawdzić tego na żywo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klocek14 Napisano 9 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2011 > Vol.4 str. 468 - niby CF3 w 98' i 543 pokazuje , że przekaźnik o nr 290 po prawej ( a nie > lewej ) powinien być od pompy w baku . > U mnie na razie niestety nie da rady sprawdzić tego na żywo . Przy teście FES-em na pewno słychać ten przekaźnik po lewej (chodzi mi o moje foto). Jak go wyciągnąłem to była cisza. Jak wyciągam ten czerwony (po prawej) to nie łączy się w ogóle laptop z ECU. Więc schemat pokazuje co innego. Oczywiście nikogo to już nie dziwi. Nie raz przecież mieliśmy tego typu przykłady Wg opisu FES'a ma być słyszalny i przekaźnik i pompa. U mnie słychać tylko przekaźnik A gdzie jest od tego bezpiecznik to pojęcia nie mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 9 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2011 To teraz sprawdź, czy do przekaźnika dochodzi zasilanie, jeśli dochodzi, to zewrzyj styki i jeśli pompa zadziała to wymień przekaźnik na nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 10 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2011 > Wg opisu FES'a ma być słyszalny i przekaźnik i pompa. > U mnie słychać tylko przekaźnik A gdzie jest od tego bezpiecznik to pojęcia nie mam. Jeśli schemat jest zgodny z rzeczywistością , to bezpiecznik będzie dobry , ponieważ jest wspólny dla obu tych przekaźników a mieści się w komorze silnika koło aku pod czarną osłoną ( pierwszy po lewej o wartości 30A ) . Pozostaje więc sam przekaźnik ( styki prądowe ) albo jest gdzieś po drodze przerwa na kabelkach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klocek14 Napisano 11 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 > Pozostaje więc sam przekaźnik ( styki prądowe ) albo jest gdzieś po drodze przerwa na kabelkach . Informacja dla potomnych. Przekaźnik działa prawidłowo. Z przekaźnika na wyjściu jest przewód fioletowo-żółty, który leci w okolice aku i tam przechodzi przez wtyczkę, po czym "zmienia" kolor na brązowo-biały i taki już leci lewą stroną auta (obok wyłącznika bezpieczeństwa) do pompy. U mnie jest przerwa między tą wtyczką przy aku a pompą (nie dochodzi +). Jak na krótko podałem + z aku na pompę to się załączyła. Masa jest cały czas (czyli wyłącznik bezpieczeństwa sprawny). W związku z trudnością dostania się za bezpieczniki po prostu przeciągnę nowy przewód do pompy i tyle. Tak czy inaczej dzięki za pomoc w diagnozie Nie musiałem korzystać przynajmniej z usług warsztatu - jeszcze by mnie naciągnęli na nie wiem co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.